Odobrenje tj Approval jeste dodatna sigurnost, ali ne postojanje toga ne znači nužno i da konkretno ulje ne bi zadovoljilo određene zahteve. Stvar je oko toga poprilično komplikovana, a nju definiše ovo dole
https://atiel.org/images/code-of-practi ... sue_20.pdf
tj. atielov (udruženje evropskih proizvođača maziva) "vodič dobre prakse", u slobodnom prevodu.
Sa obzirom da je cena koja se uplaćuje radi testiranja i dobijanja npr. VW odobrenja zanemariva, to što je većini nisotecovih proizvoda isteklo odobrenje (za maziva koja su ga imala), verujem da ima veze sa recimo odnosom sa gaspromom, odnosno guranjem njihovih lubrikanata. Sad, ja o tome nemam nikakve informacije, a neko u NIS-u zna tačno zašto nisu obnovljena odobrenja.
Što se Modriče/Optime tiče, ona je tradicionalno razvijala automobilska maziva primarno za VW, pa u tom smislu mislim da je ona donekle zgodniji izbor za VW, ali i njima je npr. odavno isteklo odobrenje (ili novo nisu prikazali) po npr. normi VW 504/507
E sad, neko može da se razmišlja i tako da je npr. kupio ulje sa datumom proizvodnje 2016. (dakle nije istekao rok skladištenja) a tada je odobrenje bilo važeće...
Sa druge strane, i najveći proizvođači lubrikanata često preporučuju svoja maziva koja nemaju konkretno odobrenje, za motor koji bi ga zahtevao.
Kod recimo amerikanaca, izuzetno cenjeni Amsoil je napravio posao tako što se hvali da večina njegovih ulja nema odobrenja jer tvrde da ih njihova ulja prevazilaze.
Svašta je tu u opticaju... a mi kojima treba par litara motornog ulja godišnje možemo jedino da se potrudimo da ulje nabavimo iz pouzdanog izvora/proizvođača, i po mogućnosti sa odgovarajućim odobrenjem.
U nekim slučajevima, uglavnom kod motora starijih od oko 2000-2005. godišta, odobrenja nisu ni postojala, već samo ACEA zahtevi, pa se prema tome bira ulje.
Uglavnom, proizvođači motora umeju da naglase kako su ACEA norme minimalni zahtevi, dok su proizvođačke norme optimalni/superiorni.
A opet, šta je u ambalaži - može da zna samo onaj koji odradi laboratorijsku analizu. Eventualno, po ovakvim forumima po neko prijavi za konkretni motor i ulje da je prošao respektabilnu kilometražu, ali i to može da bude a ne mora da znači.
***
Koliko vidim ti imaš astru, a za nju sleduje dexos ili GM norma, za koje se i ne daju odobrenja od GM-a, pa se opet oslanjaš na to što proizvođač maziva navodi. U konkretnom slučaju nema greške sa uljima po ACEA C3 jer je ona po pravilu uparena sa dexos2.