Kočni sistemi - opšta diskusija
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
A zasto mislis da ta sila da se zaustavi tocak nije tako velika?
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Sila treba da je ista kao i ona koja ga pokreće. Ako moze da potpiše tocak, teoretski može i da ga zaustavi do blokiranja.
Nisam se izjašnjavao o veličini sile, nego o veličini uređaja. Moje mišljenje je da taj uređaj ne mora nešto velik da bude, tj ništa veći od elektromotora i generatora na hibridima.
Svaki točak može da ima poseban motor i generator, koji bi služio i kao kočnica.
Realno jedini stvarni problem je baterija u tom konceptu i sa time se sad najviše bore. Najdalje je otišla Tesla motors u toj priči.
Tapatalk Pro
Nisam se izjašnjavao o veličini sile, nego o veličini uređaja. Moje mišljenje je da taj uređaj ne mora nešto velik da bude, tj ništa veći od elektromotora i generatora na hibridima.
Svaki točak može da ima poseban motor i generator, koji bi služio i kao kočnica.
Realno jedini stvarni problem je baterija u tom konceptu i sa time se sad najviše bore. Najdalje je otišla Tesla motors u toj priči.
Tapatalk Pro
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Meni sad vise nista nije jasno o cemu pricas, zar ne diskutujemo pre svega o konvencionalnim automobilima?
Da citiram sebe:
Da citiram sebe:
Takodje nije isto potpisati tocak na 10km/h i na 250km/h, potrebna snaga je neuporediva.Laki021 napisao: Vi bi da napravite skoro potpuni pogonski sistem elektricnog superautomobila kako bi se koristio kao kocnica kod obicnih kola.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
I dalje ne vidim nikakav problem sa veličinom. Biće toga uskoro sve više, hibridi su sve bolji.
KERS u formuli u ogromnoj meri zamenjuje zadnje kočnice.
Tapatalk Pro
KERS u formuli u ogromnoj meri zamenjuje zadnje kočnice.
Tapatalk Pro
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ja i dalje ne kontam o cemu ti sad pricas i kako si se prebacio sa jedne na drugu temu... ali aj da se pridrzuim novoj prici...
Kod koriscenja elektromotora kao kocnice, pozeljno je zaobici baterije i ubaciti "buffer" u vidu superkondenzatora koji ima dosta mali kapacitet ali ogromnu max snagu. Tokom naglog kocenja, kondenzator se brzo puni, a zatim se lagano prazni puneci bateriju.
U formuli imamo razlicite vidove KERS-a, nisu svi elektricni.
Kod koriscenja elektromotora kao kocnice, pozeljno je zaobici baterije i ubaciti "buffer" u vidu superkondenzatora koji ima dosta mali kapacitet ali ogromnu max snagu. Tokom naglog kocenja, kondenzator se brzo puni, a zatim se lagano prazni puneci bateriju.
U formuli imamo razlicite vidove KERS-a, nisu svi elektricni.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ne znam na sta mislis pod razlicitim vidovima, ali skladiste energije u F1 j e iskljucivo u baterijama, nema i nije ni bilo recimo sistema sa zamajcem. Williams je razvijao tako nesto, ali su u F1 zabranjeni, korisceni su na nekom trkackom Porscheu, za to znam.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Zar ne bi trebalo da u nazivu teme da bude "Kočioni" umesto "Kočni"
Sorry za OT.

Sorry za OT.

Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
To jeste krucijalno pitanje. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Mene je neko slagao da Mercedes koristi zamajac
Zapravo znam tacno ko 
Sent from my SM-T520 using Tapatalk


Sent from my SM-T520 using Tapatalk
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ako kolega mm ima kočionice onda menjajte 
TT

TT
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Ako izvodis od imenice kocnice onda su kocni, ako izvodis od glagola kociti onda su kocioni
Meni je prirodnije kocioni mada mislim da moze kako hoces...
Najbolje da glasamo, referendum kako ce se zvati tema

Najbolje da glasamo, referendum kako ce se zvati tema

- Gaginh0
- Postovi: 9552
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Mozda je kochni pravilno, ali mi je blesavo skroz 
Kao detetu nikad mi nije bilo jasno sto se kaze Milichin, a ne Milicin
Inace sad sam skontao da ne mogu da prebacim na latinicu ili cirilicu pa da pisem po forumu

Kao detetu nikad mi nije bilo jasno sto se kaze Milichin, a ne Milicin

Inace sad sam skontao da ne mogu da prebacim na latinicu ili cirilicu pa da pisem po forumu

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Što se tiče struke kočiono ne postoji ništa.
Takav ni seminarski ne prolazi, eventualno neki doktorat kod Miće.
TT
Takav ni seminarski ne prolazi, eventualno neki doktorat kod Miće.
TT
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Nidžo, pobogu, da bi zaustavio automobil tj. jedan točak treba ti veća sila nego za pokretanje.. Masa x ubrzanje 

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Da ako posmatraš silu trenja između točka tako da je uvek dovoljna da prenese silu kočnica, što je veoma daleko od realnosti.
Jak auto na istu muku stavlja gume kada ubrzava kao kada usporava, na to sam mislio, tj ako zablokiraš sve točkove auto i dalje neće stati.
Po onome što sam čitao ovih dana, elektromotor navodno može da usporava tocak 2x jače nego što ga ubrzava. Možda se odnosi na neka konkretna rešenja, nisam siguran, ali u svakom slučaju stoji da neki elektromotor može da ubrzava i usporava tocak. Idealno je da tu energiju vraća nazad u neki kondenzator ili bateriju.
Tapatalk Pro

Po onome što sam čitao ovih dana, elektromotor navodno može da usporava tocak 2x jače nego što ga ubrzava. Možda se odnosi na neka konkretna rešenja, nisam siguran, ali u svakom slučaju stoji da neki elektromotor može da ubrzava i usporava tocak. Idealno je da tu energiju vraća nazad u neki kondenzator ili bateriju.
Tapatalk Pro