Naravno da ima razlike kada se sipa pogrešno gorivo, upravo kako je očekivano i kako treba da reguliše ispravan sistem elektronske kontrole sagorevanja /motora. Kod maltene svakog auta je to pravilo manje ili više primetno.Sreten89 napisao: 13 Okt 2024, 16:25 Moj auto trosi nekoliko litara vise 95-ice u odnosu na 100ku, oseti se umanjenje snage. U pitanju je 4.5 V8 biturbo cayenne. Njemu na poklopcu pise minimum RON98. Sipao sam jednom 95 cisto da proverim da li ima neke razlike u performansama i potrosnji, i nakog toga se vratio na 100ku.
I opet kada budeš proveravao sa benzinom sa različitih pumpi sipanjem 95 umesto 98 desiće se isti opis koji si primetio.
Evo i na primeru Golfa R35 u klipu se dogodilo očekivano.
Ne piše bez veze ono minimum RON98, to znači može 98, 99, 100 za koje je motor projektovan da se sipa i tada je bez promene u radu motora. Uz 97, 96, 95...mora da se koriguje rad motora.
Dok u slučaju kada je minimum RON95 i sipaš 96,97,98 nije potrebna korekcija rada motora, ne dogadja se ništa. Ali ako sipaš 94,93,92 opet važi pravilo da je potrebna korekcija i biće isto što si i ti opisao u tvom primeru pad snage i povećanje potrošnje i tog nekog takvog motora.
Pisalo se da kada imaš auto kome na poklopcu piše RON 95 i u njega sipaš RON98 oseti se porast snage pa se pojavi razlika u perfomansama i uspelo se izmeriti više puta na više vozila.
I to se kao primeti od strane vozača, tolika je promena.
Sumnjam i dalje, mada se kaže da svako pravilo ima i izuzetke
