Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Klip ide lagano malim prstom, sto da se natezes?
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
pa ne uvek. Ima i klipova koji moraš da rotiraš i pritiskaš u isto vreme. Za to ima poseban alat. Na ovo sam mislio,


''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24651
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To je kad su samostelujuci na rucnoj, mislim da Punto to nema.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mene je iznenadilo na Corsi. Sreća imali su dodatak na tom mestu gde iznajmljujem autodizalicu.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
To ako si imao diskove pozadi na Corsi,
Punto ima dobose, ne treba taj alat.
Punto ima dobose, ne treba taj alat.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ok, ako je tako. Nisam menjao na Puntu nikad, pa ne mogu da tvrdim da li moze ili ne da se vrati prstima. Zadnji put sam menjao dosta davno na Z128. Tad sam koristi veliki srafciger i veliki okasti kljuc za vracanje klipa, koji nije bas lako isao nazad! 3 navrtke, jedan sraf i malo sparinga ne kostaju nista, sve sam to imao.
Univerzalna Wurth manzetna na homokinetickom zglobu ne moze da se nabaci preko zgloba sirenjem i da to sve lepo legne. Bio sam prinudjen da kupim bilo kakvu u Kit commercu i jedino su imali Metelli manzetnu. Videcemo kako ce da se pokaze. Da sam znao trazio bi da mi Stojanov posalje Ricambi varijantu i sa takvom varijantom nema greske.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24651
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitanje da li imaju na stanju, ja kad sam za Stila trazio nisu imali.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Za Punta Classic uglavnom imaju sve jer imaju puno takvih automobila koji im i dalje dolaze na servise (jer su vlasnici poput mene nastavili i posle garantnog roka da ih tamo održavaju). Takođe, puno je i automobila od raznih firmi, van-ova i slično. Stilo je već baš mator model i verovatno retka zverka u ovlašćenim servisima, tako da nemaju ni potrebe držati sve delove na lageru.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ta Z128 je imala neki kvar, problem.
Klip u celjustima drzi samo O gumica, nepunih 2mm koja izmedju ostalog sluzi i da vraca klip nakon zavrsenog kocenja odnoso pustanja pedale kocnice.
Treba skoro bez ikakvog otpora da se klip pomera bilo ka spolja bilo ka unutra, ako nije tako vec tesko ide, zaglavljuje obicno je zahvatila korozija pa to treba sanirati.
Klip u celjustima drzi samo O gumica, nepunih 2mm koja izmedju ostalog sluzi i da vraca klip nakon zavrsenog kocenja odnoso pustanja pedale kocnice.
Treba skoro bez ikakvog otpora da se klip pomera bilo ka spolja bilo ka unutra, ako nije tako vec tesko ide, zaglavljuje obicno je zahvatila korozija pa to treba sanirati.
- Saša
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne samo gumice već i ulje unutar klipa koje moraš potisnuti nazad. Zato klip ipak pruža određen/solidan otpor, ali kao što sam već rekao - poslužiš se šrafcigerom kao polugom, gurneš klip njime malo nazad da možeš podići čeljust i to je to.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ha , ha, pa pre nego sto vracas klip odvrnes sraf na celjustima za ispustanje viska ulja.
Ko jos gura klip protiv ulja???
Inace, jedno od osnovnih pravila iz uputstava za rad na kocnicama je da se nikada ulje ne potiskuje nazad, vraca.
Ko jos gura klip protiv ulja???

Inace, jedno od osnovnih pravila iz uputstava za rad na kocnicama je da se nikada ulje ne potiskuje nazad, vraca.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24651
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja bih kao prvo otvorio posudu za ulje.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14233
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ma daj, Ljubitelju, kakvo odvrtanje. Što stalno komplikuješ vrlo jednostavne stvari? Ne treba ni otvarati posudu, nikad nije puna do vrha. Klip treba gurnuti bukvalno par milimetara da se čeljust može slobodno podignuti na gore. I to je to, ništa komplikovano.
Poslednja izmena od Saša u 22 Mar 2019, 07:10, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jes bas komplikovano, toliko komplikovano da pise u uputstvima.
A improvizacije srafcigerima su jednostavne.
I jos nesto, plocice su debljine i do 15mm, za toliko i klip treba vratiti pri zameni plocica.
Sto lagano i bez muke kada moze silom i naporom, jel tako
A improvizacije srafcigerima su jednostavne.
I jos nesto, plocice su debljine i do 15mm, za toliko i klip treba vratiti pri zameni plocica.
Sto lagano i bez muke kada moze silom i naporom, jel tako
