Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Povede se citava diskusija o tri navrtke, srafu i sparingu
Ko jos kupuje profesionalni alat za vracanje klipa neka svrati na temu i vidi kako je bacio pare


Ko jos kupuje profesionalni alat za vracanje klipa neka svrati na temu i vidi kako je bacio pare


- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24651
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Otvoris posudu najnormalnija stvar da ne bi sabijao vazduh. Sad, moze sve da se odradi i na tezi nacin...

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Naravno, jasno ko dan.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ipak izgleda nije jasno.
Nema nikakvog vazduha nigde u kocionom sistemu, nikakav vazduh se ne sabija.
Posuda je sama po sebi otvorena, ima rupicu u cepu, da se ne bi pravio vakuum tokom trosenja plocica i povlacenja tecnosti. Nikakav vazduh se ne sabija bilo sa skidanjem bilo bez skidanja poklopca posude.
Ono sto se sabija vracanjem klupa u celjust je sama kociona tecnost, koja kao tecnost nije stisljiva pa pruza otpor. Kako je kociona tecnost sa druge strane cevi zatvorena (elektro) ventilom u ABS jedinici vracanje klipa je uz veliki otpor.
Uputstvo proizvodjaca kocionih sistema nudi 2 opcije kako se to strucno radi, po pravilima struke.
1-
otvori se pola kruga sisica za ispustanje vazduha i time se bez ikakvog napora istisne kociona tecnost a oslobodi prostor za vracanje klipa
2-
aktivira putem dijagnostike ABS sistem u servisni rezim rada pa se time otvore ventili koji onda omogucavaju vracanje kocione tecnosti u posudu pa se opet bez ikakvog napora vraca klip.
Ostale metode cekica, srafcigera, i slicno nisu dopustene. Ne volim improvizacije koje samo komplikuju inace veoma jednostavan posao koji kao sto sam napisao ne iziskuje nikakav napor u slucaju pravilnog rada.
Vazduh je veoma lako stisljiv i veoma lako se sabija, a vazduha ne bi smelo uopste biti u hidraulickom delu bilo gde u ispravnom kocionom sistemu.
Ovaj alat je potreban samo kod specificnih kocionih kljesta sa mehanizmom za rucnu kocnicu gde se klip mora rotirati- usrafiti na mehanizam.
ATE je izdao odlicno uputstvo za servisiranje kljesta i uopste kocionih sistema, preporuka za upoznavanje sa procedurama koje se koriste pri servisiranju.
Nema nikakvog vazduha nigde u kocionom sistemu, nikakav vazduh se ne sabija.
Posuda je sama po sebi otvorena, ima rupicu u cepu, da se ne bi pravio vakuum tokom trosenja plocica i povlacenja tecnosti. Nikakav vazduh se ne sabija bilo sa skidanjem bilo bez skidanja poklopca posude.
Ono sto se sabija vracanjem klupa u celjust je sama kociona tecnost, koja kao tecnost nije stisljiva pa pruza otpor. Kako je kociona tecnost sa druge strane cevi zatvorena (elektro) ventilom u ABS jedinici vracanje klipa je uz veliki otpor.
Uputstvo proizvodjaca kocionih sistema nudi 2 opcije kako se to strucno radi, po pravilima struke.
1-
otvori se pola kruga sisica za ispustanje vazduha i time se bez ikakvog napora istisne kociona tecnost a oslobodi prostor za vracanje klipa
2-
aktivira putem dijagnostike ABS sistem u servisni rezim rada pa se time otvore ventili koji onda omogucavaju vracanje kocione tecnosti u posudu pa se opet bez ikakvog napora vraca klip.
Ostale metode cekica, srafcigera, i slicno nisu dopustene. Ne volim improvizacije koje samo komplikuju inace veoma jednostavan posao koji kao sto sam napisao ne iziskuje nikakav napor u slucaju pravilnog rada.
Vazduh je veoma lako stisljiv i veoma lako se sabija, a vazduha ne bi smelo uopste biti u hidraulickom delu bilo gde u ispravnom kocionom sistemu.
Ovaj alat je potreban samo kod specificnih kocionih kljesta sa mehanizmom za rucnu kocnicu gde se klip mora rotirati- usrafiti na mehanizam.
ATE je izdao odlicno uputstvo za servisiranje kljesta i uopste kocionih sistema, preporuka za upoznavanje sa procedurama koje se koriste pri servisiranju.
- Saša
- Postovi: 14241
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja nemam ABS pa je vraćanje klipa kod mene išlo lako, bez ikakvih odvrtanja "sisica", bez ikakvog specijalnog alata, običan šrafciger sam zavukao malo između klipa i pločice i iskoristio ga kao polugu, gurnuo klip malo nazad i to je bilo to. Da li se sada konačno kapiramo?
Tečnost jeste nestišljiva ali u potpuno zatvorenom sistemu - što ovde ipak nije slučaj, jer da jeste tako ne bih ga mogao gurnuti (sabiti) ni delić milimetra. Tečnost je ipak morala negde da ode, tako da se verovatno u njenoj posudi nivo pritom podigao za par milimetara. I to je to.

Tečnost jeste nestišljiva ali u potpuno zatvorenom sistemu - što ovde ipak nije slučaj, jer da jeste tako ne bih ga mogao gurnuti (sabiti) ni delić milimetra. Tečnost je ipak morala negde da ode, tako da se verovatno u njenoj posudi nivo pritom podigao za par milimetara. I to je to.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
A jes, zaboravio sam da se radi o oldtimer tehnici kod vasih masina 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zadnje sam uvrnuo ključem za odvrtanje brusne ploče. Tačno paše,lagano išlo.
t
t
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nakon 16k km i 10 godina,na Classicu je prosvirao lonac.
Otac ga je cesto palio u mestu na po 5 minuta maltene svake nedelje, pa od kondenzata korodiralo.
Planiram to sada da zamenim, pa da pitam za preporuku kakav kvalitetniji lonac da trazim? Inace planiram da ga uzmem u nekom auspuh servisu direktno, ali ne znam kakve su opcije.
Hvala!
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Otac ga je cesto palio u mestu na po 5 minuta maltene svake nedelje, pa od kondenzata korodiralo.
Planiram to sada da zamenim, pa da pitam za preporuku kakav kvalitetniji lonac da trazim? Inace planiram da ga uzmem u nekom auspuh servisu direktno, ali ne znam kakve su opcije.
Hvala!
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24651
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitaj prvo posto je original, da znas.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14241
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Originalni lonac kod Classica je iz jednog dela sa cevkom koja ide ispod celog auta (nema srednji lonac) a ta cevka se završava se onom fleksibilnom mrežicom, tako da je to jedna poveća skalamerija koja sigurno nije jeftina u originalu. Meni kad se to desilo (otpao lonac) nisam imao vremena da jurim taj originalni pa sam kupio na brzinu neki domaći lonac sa kratkom cevkom (firme "Magnum" iz Zrenjanina), ali sam morao preseći tu dugačku cev ispod auta da bih ga mogao montirati na nju. Od tada su prošle više od tri i po godine i drži se odlično i dalje. Koštao je 2.680 dinara tada. 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Obično prvo korodira cev na mestu gde se spaja sa loncem. U zavisnosti koliko je odmakla korozija, može samo da se zavari ili da se iseče i zavari komad cevi. Da li je možda to u pitanju, ili je baš propao lonac?
Ko hoće da kupuje fabrički auspuh, evo slike koju je neko ranije slao. Vide se različite kombinacije koje postoje kod Punta Mk2/2b. Benzinac 1.2 8v je prva, bez srednjeg lonca:

Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Iskreno nisam gledao sta je prosviralo, cev ili lonac. Na tehnickom mi rekli lonac, valjda su videli kada su bili u kanalu...
Planiram da ga odvezem u auspuh servis pa da pogledaju, i da znam da li da uzimam prohromski ili neki drugi lonac...neko mi rece da je prohromski 4500 rsd, ako sam dobro razumeo.
Planiram sve na istom mestu istog trenutka da zavrsim, necu imati vremena da trazim okolo.
Planiram da ga odvezem u auspuh servis pa da pogledaju, i da znam da li da uzimam prohromski ili neki drugi lonac...neko mi rece da je prohromski 4500 rsd, ako sam dobro razumeo.
Planiram sve na istom mestu istog trenutka da zavrsim, necu imati vremena da trazim okolo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Magnum pomenuti, porucis da ti stigne na kucnu adresu. Odes gde i kada ti zgodno da ti nameste.