Start-Stop sistem
- Darko
- Postovi: 9463
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
U masteru.
Nesto sam skeptican prema tom start stopu. Sta vi mislite o tome?
Sigurno da upalim start stop i aktiviram eco mode. Potrosnja bi isla dosta dole. Jos kad se razradi motor..
Nesto sam skeptican prema tom start stopu. Sta vi mislite o tome?
Sigurno da upalim start stop i aktiviram eco mode. Potrosnja bi isla dosta dole. Jos kad se razradi motor..
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Moje iskustvo govori da je taj start-stop kerov k... Nista to ne stedi, barem ne meni.
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Ja ne koristim S&S. Verovatno on nešto uštedi, ali mislim da je šteta od habanja agregata veća na duže staze od uštede s jedne strane i smeta mi jer utiče na moju vozačku rutinu s druge strane. Ako je aktiviran treba mu neko vreme da pokrene motor što mi pojede vreme u kom bih ja reagovao da je motor upaljen.
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Ako ne radi motor u mestu, štedi i njega, ne samo gorivo. Zar ne?
Tapatalk
Tapatalk
-
- Site Admin
- Postovi: 1906
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Pa najgore po motor je cesto startovanje. Temperatura ulja je OK ali pritisak nije. Licno, uzeo bih Start-stop samo zato sto su starter i baterija predimenzionisani. Ionako su ti pomocni agregati cest problem na modernim vozilima. Prema tome neka ga, ali neka je iskljucen.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Pajo, pali ga cim stisnes kvacilo. Tako da nema gubljenja vremena.
Ali i ja ga iskljucujem.
Ali i ja ga iskljucujem.
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Puno je gore paliti i gasiti agregat nego da radi. Za sam motor je start uvek stetniji, rad u leru mu cak i prija, jer puni akumualtror i smanjuje se broj ciklusa paljenja.
Ja recimo kad stanem, retko gasim motor, a ako ne postigne radnu temperaturu uvek stojim u leru sa upaljenim, pa i desetak minuta.
Onda ako mislim da je dugo stajao malo ga stisnem da prodise, i tako...
Ja recimo kad stanem, retko gasim motor, a ako ne postigne radnu temperaturu uvek stojim u leru sa upaljenim, pa i desetak minuta.
Onda ako mislim da je dugo stajao malo ga stisnem da prodise, i tako...
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Dag ima gubljenja vremena bar kod mene. Pali on njega kad stisnem kvačilo, ali dok ga upali ja bio odavno krenuo. Ne sviđa mi se i tera me da vozim drugačije od onoga kako sam navikao tako da ostaje isključen.
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Otkud znaš da je najgore? Motor se startuje vruć i poptuno podmazan. Nema veze što nema u prvom momentu pritiska.
Iz nekog razloga verujem da mu više koristi nego smeta. Možda anlaser i akumulator trpe, ali nisam jos čuo da je nekom crkao anlaser na takvom automobilu, a akumulator ne menjaju ništa češće nego mi ostali.
Ja ga gasim na Škodi uglavnom jer me smara, ali možda ne bi trebalo.
Tapatalk
Iz nekog razloga verujem da mu više koristi nego smeta. Možda anlaser i akumulator trpe, ali nisam jos čuo da je nekom crkao anlaser na takvom automobilu, a akumulator ne menjaju ništa češće nego mi ostali.
Ja ga gasim na Škodi uglavnom jer me smara, ali možda ne bi trebalo.

Tapatalk
-
- Site Admin
- Postovi: 1906
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Pa nisi cuo da je crko alnaser i accu, jer kao sto rekoh predimenzionisani su. Zamisli da jos da ih ne koristis toliko intenzivno (kao sto to radi S&S) ima lepo da im produzis zivotni vek.
Pitaj bilo kog mehanicara. Pritisak ulja ne postoji u trenutku dok ga palis. Bez obzira sto je period izmedju ciklusa gasenja i paljenja mali. Jednostavno, vise se trose nalegajuce povrsine (lezajevi radilice) i tu nema mesta nekom ubedjivanju. Tacno da je to za vlasnika novog automobila potpuno nebitno jer dok se taj problem ispolji, taj ce auto odavno da zavalja nekom drugom (ako ne namerava da ga vozi do sudnjeg dana). Ono sto moze pre da cikne je turbina jer i sam znas da nije pametno motor koji je vozen duze i vec uveliko na radnoj temperaturi gasiti dok ne odradi makar 15-tak sec na leru. S&S (makar koje sam ja vozio) potpuno ne prepoznaju tu situaciju (o5 vlasniku potpuno novog automobila to se nece desiti dok je auto u njegovom vlasnistvu).
Tako da u slucaju naseg forumasa, neka se rukovodi konforom. Ako mu ne smeta, neka ga, ako mu smeta ugasi.
Da ne bude prazna prica: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... r-s-engine
Dakle, poslednji pasus kaze sve. U teoriji, sve mere predostroznosti su preduzete, ali to ne garantuje nista jer fundamentalni problem nije resen. Dakle islo se na kontrolisanje stete.
Pitaj bilo kog mehanicara. Pritisak ulja ne postoji u trenutku dok ga palis. Bez obzira sto je period izmedju ciklusa gasenja i paljenja mali. Jednostavno, vise se trose nalegajuce povrsine (lezajevi radilice) i tu nema mesta nekom ubedjivanju. Tacno da je to za vlasnika novog automobila potpuno nebitno jer dok se taj problem ispolji, taj ce auto odavno da zavalja nekom drugom (ako ne namerava da ga vozi do sudnjeg dana). Ono sto moze pre da cikne je turbina jer i sam znas da nije pametno motor koji je vozen duze i vec uveliko na radnoj temperaturi gasiti dok ne odradi makar 15-tak sec na leru. S&S (makar koje sam ja vozio) potpuno ne prepoznaju tu situaciju (o5 vlasniku potpuno novog automobila to se nece desiti dok je auto u njegovom vlasnistvu).
Tako da u slucaju naseg forumasa, neka se rukovodi konforom. Ako mu ne smeta, neka ga, ako mu smeta ugasi.
Da ne bude prazna prica: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... r-s-engine
Dakle, poslednji pasus kaze sve. U teoriji, sve mere predostroznosti su preduzete, ali to ne garantuje nista jer fundamentalni problem nije resen. Dakle islo se na kontrolisanje stete.
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
U domenu teorije je sve to što pišu. Važilo je nekad, ali mnoge stvari su napredovale poprilično, tako da sve više stvari koje su nekad bile praksa sad su nepotrebne.
Isprojektovali su ih da rade tako i ne bi trebalo da im smeta.
Pre svega, nova ulja se ne sliju sasvim u karter kad se motor ugasi, nego poprilično ostane i dalje na zidovima cilindra, tako da nekog povećanog habanja kao što je nekad bilo više nema. Ulje koje sad imam u Alfi se u stvari ne slije nikad. Šipka bi ostala do pola masna ako se ne obriše i posle mesec dana stajanja.
Tapatalk
Isprojektovali su ih da rade tako i ne bi trebalo da im smeta.
Pre svega, nova ulja se ne sliju sasvim u karter kad se motor ugasi, nego poprilično ostane i dalje na zidovima cilindra, tako da nekog povećanog habanja kao što je nekad bilo više nema. Ulje koje sad imam u Alfi se u stvari ne slije nikad. Šipka bi ostala do pola masna ako se ne obriše i posle mesec dana stajanja.
Tapatalk
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
ja bih sto se tice start/stop sistema rekao da mi lici da je slepa ulica auto tehnike... zivi bili pa videli... 

-
- Site Admin
- Postovi: 1906
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Renault Captur 0.9 tce dinamique
Ne znam na sta mislis da je u domenu teorije? To da su resili problem time sto su uveli nova ulja i predstavili novi materijal za lezajeve radilice? To je tacno. Cista teorija i pokusaj kontrolisanja stete.nidza napisao:U domenu teorije je sve to što pišu. Važilo je nekad, ali mnoge stvari su napredovale poprilično, tako da sve više stvari koje su nekad bile praksa sad su nepotrebne.
Isprojektovali su ih da rade tako i ne bi trebalo da im smeta.
Ili pak cista teorija S&S kako steti motoru? Bas naprotiv to je poptuno istinito.
Zidovi cilinadara koje ti pominjes i nisu problem. Ja ti pricam (i oni navedose u tekstu) o lezajevima radilice i bregastoj. Da bi ti sklopovi radili kako treba i bili podmazani potreban je PRTISAK ulja i njega nema.
Necu vise coveku spamovati temu.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Koliko god se ulja zadrzalo u vodovima i bloku i glavi ono nije pod pritiskom dok pumpa ne radi. Dakle neko kratko vreme motor radi sa vrlo ogranicenim podmazivanjem. Motor je projektovan na onaj rezim za koji se prepostavlja da ce raditi vecinu veka, a to je neki rezim sa parcijalnim opterecenjem, ali ne na leru svakako. Rad na leru svakako steti motru jer nema hidrodinamickog podmazivanja (nema kontakta metal-metal) u punoj meri. Kako sad vecina novih motora ima turbo, ni lezistima turba svakako ne odgovara rad na leru. Bas sam pricao sa nekim ljudima, i iz prakse na motorima koji su puno na leru dosta brze odu lezaji turba. Na automatik menjacima recimo bas zbog start stopa postoje akumulatori pritiska ulja.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Start-Stop sistem
Zasto turbini steti da se vrti bez nekog opterecenja?
Teorijski, sta bi trebalo vise da mu steti, da radi 20min na leru i odrzava temperaturu (prethodno na radnoj), ili da se hladi 20 min, pa ponovo da se greje? Pricam o nekim niskim temp, oko nule ili ispod.
Teorijski, sta bi trebalo vise da mu steti, da radi 20min na leru i odrzava temperaturu (prethodno na radnoj), ili da se hladi 20 min, pa ponovo da se greje? Pricam o nekim niskim temp, oko nule ili ispod.