Zašto je Srbija tu gde jeste?!

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od snork »

daka napisao:Tacno, kada na televiziji samo vidim proizvodne trake i rad na normu i svakako price ljudi oko mene kako rade ili su radili u tim uslovima,svaki put se zahvalim onom u koga ne verujem sto radim na zeleznici! :opustanje:
mali off-topic:

Daka, ako se dobro sećam ti "kombinuješ" vagone u vozove? Meni je to bila želja da radim kad sam bio klinac, pravio sam tako kompozicije od kutija šibica (malo izvučeš onaj unutrašnji deo i onda može da se spoji sa sledećom kutijom, tj. "vagonom" :D I danas sam veliki ljubitelj vozova, samo što u našoj zemlji taj vid prevoza funkcioniše mnogo gore nego nekada...

Kako ti se sviđa ovo (ogromna ranžirna stanica u Novosibirsku, kroz koju dnevno prođe 27 hiljada vagona)? :)
http://englishrussia.com/2012/04/12/rai ... vosibirsk/
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Rakhil »

Grujic napisao:Pomešao si, oni su hteli 3 smene, a dobili su 2. Ne znam kako je sad, ali raditi takav posao 12h...

Da, u tvom slučaju je direktan odgovor da bi otpustio, al je to štelovan primer.

Da ga proširim, šta bi bilo da im recimo ne daš pauzu tokom radnog vremena, a njima sem plate smetaju i uslovi rada, jel bi im dao pauzu?
Bogami, sindikat kod njih kaze da sad rade u tri smene, tako da opet nismo sigurni.
Ovo moje nije stelovan primer, nego primer principa: ko je vlasnik "radnog mesta", radnik ili vlasnik firme? Sa Fiatom tu jos i ostavljam prostora za natezanje jer je FAS 33% drzavni, a ponikao je iz stare Zastave koja je bila 100% drzavna, ali kad je u pitanju 100% privatno ulaganje, ko je vlasnik "radnog mesta"?
Sto se tice pauze, naravno da bih je dao od starta, ona je zakonom propisana, i treba da bude. Ne treba radnici da traze pauzu uopste, mora da bude predvidjena ugovorom. Ne bih imao milosti za poslodavce i kvazi-biznismene koji misle da su iznad prvenstveno ljudskih normi, ali ako poslodavac ispostuje zakon i ponudi minimalac kao platu, to je to, uzmi ili ostavi.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Grujic »

Ne znam koliko je smena sad, al nije ni bitno, borili su se protiv dve smene, i tada su isto bile ovakve priče tipa kako ih nije sramota, imaju posao a još se bune.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od perfiko »

@Rakhil
Vlasnik radnog mesta je vlasnik firme, i tako treba da bude. Samo treba biti fleksibilan, jer radno mesto bez radnika ne radi (proizvodi) ništa . Znači neki kompromisi moraju postojati i od strane vlasnika firme. Niti jednom ozbiljnom vlasniku nije cilj da stalno menja radnike, jer to znači da stalno ima "pripravnike" i nikada ne dostiže pun kapacitet, niti po pitanju količina niti kvaliteta. Opet to je malo teže objasniti vlasnicima firme kod nas, jer ih velika većina nije prošla kroz proces osnivanja firme od nule.
Na kraju, uzmite primere visoko razvijenih zemalja (Evropa, SAD) pa upravo su tamo sindikati najjači. Zato oni i dolaze kod nas, jer se ovde sindikati godinama zadovoljavaju svinjskim i telećim polutkama. Bez obzira na to da li ima viška radne snage ili ne, dobar, jak sindikat se uvek pita, i može da utiče i na plate (u razumnoj meri) i na uslove rada.
A za FAS se apsulutno slažem, niti znamo, zasigurni, šta imaju, niti šta preko toga što imaju traže, pa se po tom pitanju i nije baš lako opredeliti.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

Jbg, sasvim je normalno da postoji ta težnja radnika, da ništa ne radi ili da radi šta god hoće, a dobija platu u milionima evra i vlasnika, da mu radnik radi 24/7, da zna sve i ništa ne pita, za nula dinara.
To su dve suprotnosti koje se međusobno trve i uvek se nalazi neka sredina koja se pomera prema onom ko trenutno ima jače karte u rukama.
Korisnikov avatar
Rakhil
Reactions:
Postovi: 8339
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Rakhil »

perfiko napisao:@Rakhil
Vlasnik radnog mesta je vlasnik firme, i tako treba da bude. Samo treba biti fleksibilan, jer radno mesto bez radnika ne radi (proizvodi) ništa . Znači neki kompromisi moraju postojati i od strane vlasnika firme. Niti jednom ozbiljnom vlasniku nije cilj da stalno menja radnike, jer to znači da stalno ima "pripravnike" i nikada ne dostiže pun kapacitet, niti po pitanju količina niti kvaliteta. Opet to je malo teže objasniti vlasnicima firme kod nas, jer ih velika većina nije prošla kroz proces osnivanja firme od nule.
Na kraju, uzmite primere visoko razvijenih zemalja (Evropa, SAD) pa upravo su tamo sindikati najjači. Zato oni i dolaze kod nas, jer se ovde sindikati godinama zadovoljavaju svinjskim i telećim polutkama. Bez obzira na to da li ima viška radne snage ili ne, dobar, jak sindikat se uvek pita, i može da utiče i na plate (u razumnoj meri) i na uslove rada.
A za FAS se apsulutno slažem, niti znamo, zasigurni, šta imaju, niti šta preko toga što imaju traže, pa se po tom pitanju i nije baš lako opredeliti.
:o
Eto, perfiko, i to sam doziveo, da se slozim 100% sa onim sto ti napises
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od kapor »

perfiko napisao:
kapor napisao:Pa da bi neko radi u toj fabrici prvo je treba sagraditi. A radnik u fabrici ne radi u uslovima od -20 do +40 i ne radi po vetru kisi i snegu.
Ne omalovažavam tvoj posao (bez obzira koji je, ne omalovažavam niti jedan). Pitanje je bilo prosto da li je neko radio u proizvodnji. Ja sam napisao iz mog iskustva (a radio sam na i na građevini, doduše ne u Sibiru, i u proizvodnji). Jesli li ti radio u proizvodnji, na normu?
Vidi
ftj napisao:@perfiko

Jesi li time hteo da kažeš da je jedina prava delatnost proizvodnja a da su sve ostale ispod nje? Svet se malo izmenio u proteklih 50-100 godina, recimo u Francuskoj ili USA 80% bdp-a čini uslužna delatnost.
Ne, hteo sam da pitam ko je radio (makar i na kratko u proizvodnji) i šta je proizvodio? Zato što mi se čini da je najlakše komentarisati nešto što nikada nismo radili, pa da vidim jesam li pogodio. :)
A o tome na čemu počiva tih 80% BDP-a mogli bi raspravljati u temi koja bi imala više strana od ove.
Vidi gradjevina je klasicna proizvodnja, i proizvodimo fabriku da radnici imaju gde da rade , proizvodimo puteve da bi radnici mogli da dodju do posla i da roba moze da se odvozi do potrosaca, proizvodimo stanove gde ce ti radnici da zive, pravimo skole de ce njihova deca da se skoluju da bi radila u toj fabrici, dakle gradjevina je glavni nosioc privrede kad gradjevinci proizvode proizvode svi.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

Grešiš sinko. Da nije one stvari, sve bi stalo. Živeti se može i u pećinama, ali j...i je MUST! :)
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od kapor »

Ali samo ziveti.Jel mozes nesto proizvoditi na livadi? I kako se gleda koliko je neka drzava jaka? Po tome koliko se gradi u toj zemlji.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24762
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od dragvorl »

nikaragva napisao:Grešiš sinko. Da nije one stvari, sve bi stalo. Živeti se može i u pećinama, ali j...i je MUST! :)
Ovo narocito vazi za zivotinjsko carstvo. :kezo:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
daka
Banned
Reactions:
Postovi: 186
Pridružio se: 12 Nov 2012, 10:53
Garaža: Opel Corsa 1.3 DTC 111years, 2011 god.

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od daka »

snork napisao:
daka napisao:Tacno, kada na televiziji samo vidim proizvodne trake i rad na normu i svakako price ljudi oko mene kako rade ili su radili u tim uslovima,svaki put se zahvalim onom u koga ne verujem sto radim na zeleznici! :opustanje:
mali off-topic:

Daka, ako se dobro sećam ti "kombinuješ" vagone u vozove? Meni je to bila želja da radim kad sam bio klinac, pravio sam tako kompozicije od kutija šibica (malo izvučeš onaj unutrašnji deo i onda može da se spoji sa sledećom kutijom, tj. "vagonom" :D I danas sam veliki ljubitelj vozova, samo što u našoj zemlji taj vid prevoza funkcioniše mnogo gore nego nekada...

Kako ti se sviđa ovo (ogromna ranžirna stanica u Novosibirsku, kroz koju dnevno prođe 27 hiljada vagona)? :)
http://englishrussia.com/2012/04/12/rai ... vosibirsk/
Da,ja sam taj koji naredjuje(u dogovoru sa operativnim odeljenjem) stanicnom i vozopratnom osoblju sta ce,kad,gde i koliko cega ici u zavisnosti od snage tj RVM(redovne vucne mase) tj maksimalnog opterecenja lokomotive po kriticnoj brzini na deonici na kojoj ja radim...E sad posto je sve otislo po q... ,uglavnom je bruta mnogo manje nego pre nekoliko godina,ali meni je plata ista(radio-ne radio,svira radio :D )fond sati 174 x cena rada(72 din)xkoeficijent radnog mesta 2,62 +15% dodatak na odgovornost+rad nedeljom+rad praznicima(ako ima)+nocni rad+rad u turnusu+minuli rad=PLATA

Sta da ti kazem,ja sam u ovom poslu vec 18-ta godina,meni su te kombinacije malo dosadile...ali razumem te u potpunosti,poznajem mnogo vozoljubitelja koji vole i "sline"za zeleznicom!

NAs posao malo davi sa nekim ispitima(svake druge godine),obavezno jednom mesecno 3 sata skolovanja,pa polaganje prve pomoci ,polaganje protiv pozarnog,pa obuka u vezi RID materija,pa obavezno jednom godisnje odlazak u Novi Sad na lekarski pregled...stalno neka sranja izmisljaju,ali dobro,kad se osvrnem okolo ne bih se zalio preterano,svakog 15-tog me ceka platica,pa me to malo utesi! ;)

Sto se tice ranzirne u rusiji(zahebano),meni ni MAKIS nije za podcenjivanje i "naivna"stanica za rad ;)
http://www.sis-nis.com/forum/viewtopic. ... 6&start=10
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od nikaragva »

kapor napisao:Ali samo ziveti.Jel mozes nesto proizvoditi na livadi? I kako se gleda koliko je neka drzava jaka? Po tome koliko se gradi u toj zemlji.
Pa možeš proizvoditi med, orase, ..., a onda to zamešaš pa nazad u pećinu. :D

A da bi neka država bila jaka i gradila, mora prvo da zaradi te pare kojima će graditi. Sem ako ne gradi radnim akcijama.
A mi ovde ništa trošimo od resursa. Dobro struju trošimo. I pravimo čist profit, 100% izvoz :) Svakog meseca moja firma uvuče iz EU čistih (barem toliko, nemam predstavu kolika je stvarna cifra) 200,000e samo za plate, koje se uglavnom ovde i potroše, a ne iznese nijedan cent.
Poslednja izmena od nikaragva u 06 Jun 2013, 13:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od perfiko »

@kapor
Nemoj da se ljutiš, ali zar tebi "proizvodnja stanova" i "proizvodnja fabrika" ne para uši?
Ja ne sporim da je građevina bitna, ali da nema industrije koja proizvodi crep, ciglu, cement, armaturu, drvnu građu... od čega bi građevinci gradili?
Poljoprivredna proizvodnja može bez zgrade, recimo. Isto tako važi i da građevina radi kada radi sve ostalo. Pa je sa te strane ona posledica. O ovome je po meni besmisleno raspravljati jer se svodi na pitanje: ko li je stariji kokoš ili jaje?
U svakom slučaju sama gradnja je svugde uslužni sektor, ne proizvodni, pa je uračunata u onih 80% BDP od usluga koje je ftj naveo.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od Grujic »

Nemoj da siljimo bespotrebno, zaista mislim da je jasno na koju je proizvodnju mislio perfiko...
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!

Post od kapor »

Samo mi devinisi sta podrazumevas to usluzni sektor.
A staje onda proizvodnja auta u fabrici zatava? gde su tu proizvodjaci kablova proizvodjaci diskova i pratece opreme za dato vozilo.
Vidi da bi cementara radila fabrika opeke i cerepa,armature gradjevinci mora nesto da grade(proizvode)
Gradjevina vuce ostalu idustriju jer je gradjevinskim firmama ptreban auto jest, jer je potreban kamion jest,jer su im potrebne masine za rad jesu, buldozeri rovokopaci i ostale teske masine jesu.Sto znaci da kao sto fabrika automobila pospesuje rad manjih firma za pratecu opremu za vozila tako i i gradjevina pospesuje te firme za njihove proizvode.
Poslednja izmena od kapor u 06 Jun 2013, 14:32, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori