Saša napisao:Ja ipak verujem da će ubaciti neki novi model i nastaviti proizvodnju.
Pored trenutne proizvodne trake ostavljen je prostor za jos jednu, i tako od pocetka proizvodnje 500L, a nov model se ne spominje ni u kuloarskim pricama.
Čekaju da ih država opet dotira nekom lovom kao što su to uradili Turci, a naša država u rasulu, ne zna više gde je šuplja. Bio sam pre neki dan u Kragujevcu, izgleda da će konačno završiti ono nesrećno parče autoputa što su davno obećali Fiatu. Kada se kod Batočine siđe sa autoputa BG - NIŠ sada ima svega kilometar-dva magistrale i ulazi se već na autoput i tako sve do Kragujevca, s tim da na pola puta trenutno nešto završavaju (desna strana gledano od Batočine) u dužini par stotina metara. Poslednji put kada sam bio autoput je počinjao tek nekoliko kilometara pre Kragujevca. Ovo sada je već fin napredak. Mada, to novo što su napravili nema zaustavnu traku, plus jedna strana tog autoputa je u stvari stara magistrala (iz pravca Kragujevca), no daj šta daš, samo da to konačno spoje i da ti nema nikoga u susret.
Fiat je u zescem problemu, Lancia je prakticno nestala, Alfa skoro nestala i na marginama prodaje je, Fiat je nestao u E i D segmentu, jos se tu i tamo A i B segment odrzava neko stanje.
Jeep koliko toliko vadi stvari.
Tako da sumnjam da bi pravili jos nesto u KG kada i ovu malu proizvodnju jedva plasiraju.
Danasnja fabrika ne moze da opstane bez barem 300-400.000 komada sa jedne proizvodne trake godisnje a u KG je pitanja da li se moze dostici.
TOFAS u Turskoj je bitno druga prica, vec decenijama uspesna fabrika u sastavu FIATa, ima ogromno tursko trziste i okolne azisjke zemlje. Koliko se secam bolja i veca fabrika od one u Torinu, bese 1/2 miliona kapacitet.
Turska ekonomija je 16ta na svetu, skoro 100 miliona ljudi je turkofono trziste.
Za nadu u opstanak KG fabrike je da su u 500L novom modelu ispravili one zesce konstruktivne greske kao sto su sedista, audio sistem, automatski menjac...koji su bili ispod standarda i bili predmet najvise zalbi kupaca.
Za auto od 20.000 dolara takve stvari se ne ocekuju kod kupaca kao problem.
FIAT je mnogo najavljivao u ovoj deceniji od novih modela i novog kvaliteta, a ispostavilo se da je puno toga bilo samo na papiru moguce.
Naravno i ona prica o silnom izvozu iz KG u Rusiju, i eventualno Indiju se pokazala kao vise spisak lepih zelja nego mogucnosti.
Što se poslovanja FCA tiče, oni su u 2016. ostvarili rekordan neto profit od 1.9 milijardi dolara, a to je veliki skok u odnosu na 2015., kada je profit iznosio "samo" 100 miliona dolara. Za 2017. je planiran neto profit od 3 milijarde dolara. Sećam se da sam čitao pre da je planom za period 2014-2018. bilo određeno da se prvo reši i konsoliduje poslovanje u Americi, pa tek onda u Evropi, tako da ne bih ja još uvek otpisivao FIAT.
Što se fabrike u Kg tiče, tu bi bilo dobro kada bi mogla da se dogovori proizvodnja ovog novog Punta tj. Arga ili bar neke verzije istog. Fiat je uvek imao dobru prođu na tržištu sa tim malim automobilima i dobru prodaju.