Akumulatori
- shandu90
- Postovi: 13303
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Ali za polaganje i uzimanje love nema prepreke.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14197
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Na nekim vodama je čak i čamac zabranjen (iako praktično nema uslova za ribolov sa obale i nisu nikakve akumulacije za vodosnabdevanje), šta da vam kažem. Takvo je recimo jezero Zobnatica (Bačka Topola). Ljudi tamo pecaju sa platformi/molova koji su svi zaključani (imaju vrata sa katancem ili pokretne mostove koji su podignuti i zaključani da ne možeš da priđeš čak i kada nema nikoga na njima) i ti kada dođeš tamo možeš samo da gledaš vodu iz daljine (ili pecaj na ono malo plaže sa kupačima). A čamac zabranjen. Sa tim platformama (iako su sve ilegalne) se čak i trguje i nasleđuju se, kao vredna nekretnina. Zemlja apsurda.
- Gazu
- Postovi: 2696
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Jbt, koje gluposti. Siguran sam da nijedno jezero ili bara nije zagađena od čamaca, već od raznih drugih stvari.
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Re: Akumulatori
Meni stala Opel Astra J 1.4. turbo benzinac, neće da vergla, izgleda akumulator. Koji da kupim, ima li neki servis na terenu da radi prodaju i zamenu i da radi nedeljom? 

Re: Akumulatori
Ne možeš sam da menjaš? Ima nekih komplikacija ili kako?
Re: Akumulatori
Ne znam i nemam alatA170T napisao:Ne možeš sam da menjaš? Ima nekih komplikacija ili kako?

Re: Akumulatori
Pa ono, nema tu ništa komplikovano. Pod uslovom da nemaš nikakvu specijalnu elektroniku u autu, sve se svodi na 2 šrafa.
Prilikom skindanja ti treba najobičniji ključ, odviješ minus i skidaš klemu, pa onda plus klemu. Prilikom montaže novog akumulatora ide obratno, zategneš razumno.
Pogledaš da li ti akumulator desno ili levo + i kupuješ isti takav. Pogledaš AH starog akumulatora i kupuješ isti ili približan broj.
Prilikom skindanja ti treba najobičniji ključ, odviješ minus i skidaš klemu, pa onda plus klemu. Prilikom montaže novog akumulatora ide obratno, zategneš razumno.
Pogledaš da li ti akumulator desno ili levo + i kupuješ isti takav. Pogledaš AH starog akumulatora i kupuješ isti ili približan broj.
- carov2
- Postovi: 4823
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Vrlo je lako, ako znaš kako, isto kao i skoro sve stvari u životu.
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Re: Akumulatori
Najbitnija stavka je da li ima neku posebnu elektroniku ili neke sisteme u kolima koji ce zabagovati zamenom akumulatora. Ako ne, onda je dovoljan i YT tutorijal, pod uslovom da ima volje da nauci.
Re: Akumulatori
I obavezno prvo skinuti minus klemu, onda plus. Prilikom vraćanja, prvo staviti plus, pa minus. Baratanje oko plus kleme bilo kakvim ključem treba raditi samo dok je minus skinuta, jer je u suprotnom svaki okolni metalni deo povezan na minus i bilo bi neprijatno ako se slučajno dodirne ključem.
Re: Akumulatori
Ispostavilo se da je zarđala minusna klema, a vidi se na njoj oksidacioni prah plave boje. Nakon malog čišćenja auto je zaverglao i upalio. E sad, da li ipak menjati akumulator ili samo podmazati dobro kleme, ako alternator dobro puni? ili ga ipak zameniti s obzirom da je počeo već 6-tu godinu?A170T napisao: 26 Apr 2025, 23:00 Pa ono, nema tu ništa komplikovano. Pod uslovom da nemaš nikakvu specijalnu elektroniku u autu, sve se svodi na 2 šrafa.
Prilikom skindanja ti treba najobičniji ključ, odviješ minus i skidaš klemu, pa onda plus klemu. Prilikom montaže novog akumulatora ide obratno, zategneš razumno.
Pogledaš da li ti akumulator desno ili levo + i kupuješ isti takav. Pogledaš AH starog akumulatora i kupuješ isti ili približan broj.
Inače, ne mogu lepo da se vide oznake na njemu, ali vidi se Opelov znak i Varta, 50Ah i 375A, desno je+
Jel smem ja da stavim recimo malo jači?
EXIDE Premium Carbon 12 V 53 Ah +D 540A
Re: Akumulatori
Nece tu bas svaki da legne, bez nekog budzenja, brat ima isti auto, 53, 60ah, je za njega OK
Ima neku precagu koja zulja aku ako je drugih domenzija, mi smo snesto nabudzili, uzeli smo Energiser. Exide je isto dobar izbor, premium model.
PS. Ako dobro radi ocisti ga i teraj dalje.
Ja sam za Punta uzeo novu Proatomic, koji su mi preporucili kao dobar brend, ali to je GG, tj vec kao nov je los,vozio 2 godine i vratio u kola fabricki Exide Mopar heavy duty star 8 godina, koji krese ko lud, spram ovog zamenskog.... Zamesnski stoji u rezervi, kvalitet 0. Ni garancije ne priznaju, to je Vartin brend.
Ima neku precagu koja zulja aku ako je drugih domenzija, mi smo snesto nabudzili, uzeli smo Energiser. Exide je isto dobar izbor, premium model.
PS. Ako dobro radi ocisti ga i teraj dalje.
Ja sam za Punta uzeo novu Proatomic, koji su mi preporucili kao dobar brend, ali to je GG, tj vec kao nov je los,vozio 2 godine i vratio u kola fabricki Exide Mopar heavy duty star 8 godina, koji krese ko lud, spram ovog zamenskog.... Zamesnski stoji u rezervi, kvalitet 0. Ni garancije ne priznaju, to je Vartin brend.
Poslednja izmena od Bax u 27 Apr 2025, 10:58, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Akumulatori
U pravu si, ima tu neku prečagu koja ga drži...Bax napisao: 27 Apr 2025, 10:51 Nece tu bas svaki da legne, bez nekog budzenja, brat ima isti auto, 53, 60ah, je za njega OK
Ima neku precagu koja zulja aku ako je drugih domenzija, mi smo snesto nabudzili, uzeli smo Energiser. Exide je isto dobar izbor, premium model.
Re: Akumulatori
Ako ti nije pravio problema do sada sa otežanim verglanjem, onda nema potrebe da ga menjaš. Pogotovo što ide letnja sezona.Ajeto napisao:Ispostavilo se da je zarđala minusna klema, a vidi se na njoj oksidacioni prah plave boje. Nakon malog čišćenja auto je zaverglao i upalio. E sad, da li ipak menjati akumulator ili samo podmazati dobro kleme, ako alternator dobro puni? ili ga ipak zameniti s obzirom da je počeo već 6-tu godinu?A170T napisao: 26 Apr 2025, 23:00 Pa ono, nema tu ništa komplikovano. Pod uslovom da nemaš nikakvu specijalnu elektroniku u autu, sve se svodi na 2 šrafa.
Prilikom skindanja ti treba najobičniji ključ, odviješ minus i skidaš klemu, pa onda plus klemu. Prilikom montaže novog akumulatora ide obratno, zategneš razumno.
Pogledaš da li ti akumulator desno ili levo + i kupuješ isti takav. Pogledaš AH starog akumulatora i kupuješ isti ili približan broj.
Inače, ne mogu lepo da se vide oznake na njemu, ali vidi se Opelov znak i Varta, 50Ah i 375A, desno je+
Jel smem ja da stavim recimo malo jači?
EXIDE Premium Carbon 12 V 53 Ah +D 540A
- zdushan
- Postovi: 2060
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Akumulatori
Vrućina je jednako loša po acu kao i zima
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk