Isplativost električnih vozila

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

ljubitelj napisao: 31 Avg 2023, 16:44
nidza napisao: 31 Avg 2023, 15:14 Šta će vam 100kWh baterija svaki dan?
Treba baterija 250 do 300 kkW-da ima,, nije poenta za svaki dan da ti treba punjenje već suprotno jednom u 10 do 15 dana da i ta baterija molga da ima neki smisleni radni vek.
Nisam sve citirao. Nažalost ni najmanje se nisi informisao o aktuelnim činjenicama. Baterija se puni skoro svakodnevno i ima ogroman radni vek, pa samo garancije su po 8 godina sad standardno, a van garancije se popravlja za đelić cene nove.


Ne znam koji telefon koristiš i da li ga puniš na 15 dana, ali ta neka logika ti je i za EV s obzirom da se puni kad je parkiran kod kuće.


Ne bih dalje diskutovao, nije ni EV za svakoga kod nas, zahteva potpunu izmenu navika i veoma je poželjno da se poseduje kućni punjač, jer tad tek ima smisla.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

ljuba napisao: 31 Avg 2023, 16:51 U opste smesno je pricati o isplativosti elektricnih automobila, posto su na zapadu vec postali skuplji od benziskih tokom zimskog poskupljena struje i to ozbilno a ovo nas ceka sve u bliskoj boducnosti…
Gde na zapadu je kWh skuplji od goriva? Mislim na domaćinstva i kućne punjače, ne na komercijalne. Svakako je punjenje na komercijalnom izuzetak.
kami
Reactions:
Postovi: 985
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Isplativost električnih vozila

Post od kami »

https://www.globalpetrolprices.com/Fran ... ty_prices/

Ima slucajeva gde je preskupa struja.
Italija 0.718€
Austria 0.635, itd.

Opet, i to se moze resiti solarnim panelima, pogotovo u tim drzavama. Isplate se brzo. Zato se vraćamo da bi vozio EV, pozeljno je da imas kucu. To i nije tako lose, sobzirom da bi ljudi bezali iz centra.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao: 31 Avg 2023, 22:57
ljubitelj napisao: 31 Avg 2023, 16:44

Radi poredjenja, vozila sa SUS motorom imaju reda 500 do 700kWh energij u rezervoarima...
S tim sto im je srednja efikasnost oko 15-20% u zavisnosti od rezima, mozda i manje. Dakle podelis sa 5 to sto si napisao.
Dakle definitivno ne može da se podeli sa 5 na štetu SUS.
U zavisnosti od režima vožnje npr autoput tempo 130-140 SUS troši 5-6 litara što je 45-55kWh a EV troši 20 do 40kWh.
Imaš Ljubine potrošnje kroz veoma dugu eksplaoataciju a imaš i svoje potrošnje sa SUS benzincima.

I ovo gore je optimistički za EV bez uzimanja u obzir gubitaka pri punjenju koji su još 15 do 30% dodatno.

Dakle, odnos je u praksi u realnim uslovima za celih 365 dana (ne samo u proleće i idelanih oko 20C) 1 prema 2 što se tiče efikasnosti.

Zato je i napisano, kako je napisano o kapacitetima rezervoara energije.

EV ima najveću prednost u kreni stani po gradu i kada nije niti hladno. Čim se izadje iz idealnih okvira korišćenja domet drastično opada, čak i do samo 50% od nominalnih.
Iskustava koliko se poželi na netu, testova isto tako.


Ja stalno vidjam dostavna EV a i pitam oko dometa kako se pokazalo u odnosu ono što je deklarisano. Gotovo svi kažu ako se uspori 30 do 50km/h manje od SUS motora kako su ranije vozili onda i bude a ako se vozi normalno kako se inače voze dostavna (znači brzo) onda opadne na manje od pola, nekada i samo trežinu dometa.
To kažu vozači koji ne plaćaju struju, ne plaćaju EV, nemaju nikakav interes da lažiraju isksustva a svaki dan su za volanom EV....

ps. U Nemačkoj su pedantni Nemci testirali Tesle I Hju upravo na autoputevima i kraćim turama do 800km u cugu, probali sa 160 do 180 km/h da voze uporedo sa SUS parnjacima i uvek je rezultat isti, domet drastično opada EV.
Poslednja izmena od ljubitelj u 01 Sep 2023, 07:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

https://tradingeconomics.com/italy/elec ... -data.html

Eurostat kaže 0.315 ali opet užasno mnogo. Kako živi većina Italije van severa, uopšte ne pucaju od love. Moram to malo da proučim, deluje sumanuto da ti se više isplati da imaš agregat nego da plaćaš struju.

Koliki su njima računi za struju u domaćinstvu?
Electricity is expensive in Italy. Up until 2021, the average Italian household spent around €52 per month for electricity. But between 2022-2023, the average electricity bill increased exponentially, resulting in an average bill of €115 per month. In old buildings, you may receive electricity through old wiring.Dec 27, 2022
Na ovom tvom sajtu piše da su im godišnji računi za struju preko 4000EUR u proseku po domaćinstvu? Podatak koji mora da se proveri ma njihovim sajtovima, ovo na engleskom je neujednačeno.

@ljubitelj to je sve u redu ako se voziš za ispod dinar km, valjda je jasno da to nije prevelik problem za većinu nas ovde kad bi imali garažu i utičnicu, jer ni ko radi daleko od kuće, kao recimo ja, mogao bi danas da kupi bilo koji aktuelni EV sposoban da ide preko 100km/h, svi imaju dovoljan domet.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

Ja sam te i pitao kako to da ti još nisi na EV, gotovo si idealan kandidat i po potrebnom dometu svakog dana i po godišnjoj kilometraži i po učestanosti koroišćenja.

1 dinar po km i nije baš, a tek neće biti kada se uvede plaćanje poreza.

Nekako zaboravljaš kada porediš cene da je litar benzina ili dizela oko 9kWh i košta oko 90 dinara.
Dakle 1kWh fosila je oko 10 dinara neto cena ENERGIJE, bez poreskih opterećenja.

Struja je kod nas oko 8-9 dinara za 1kWh pa do 25 dinara za 1kWh, i to kućna, isto neto ENERGIJE bez poreskih opterećenja.

A porez na EV struju će se uvesti samo je pitanje vremena (kao što se uveo porez za kućni gas, da se ne koristi u automobilima).

Nema besplatnog ručka kada posluješ sa državom, neće ti dopustiti da se ti voziš za 1 dinar a ne puni budžet prema potrebama-željama :)

EV se veoma isplati ako si ti sam proizvodjač svoje struje za svoje EV, e to je prava stvar.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20500
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz »

Ili ako se iskoriste besmisleni propisi i rupe u nekim drugim.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
aboki
Reactions:
Postovi: 218
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Isplativost električnih vozila

Post od aboki »

ljubitelj napisao:Ja sam te i pitao kako to da ti još nisi na EV, gotovo si idealan kandidat i po potrebnom dometu svakog dana i po godišnjoj kilometraži i po učestanosti koroišćenja.

1 dinar po km i nije baš, a tek neće biti kada se uvede plaćanje poreza.

Nekako zaboravljaš kada porediš cene da je litar benzina ili dizela oko 9kWh i košta oko 90 dinara.
Dakle 1kWh fosila je oko 10 dinara neto cena ENERGIJE, bez poreskih opterećenja.

Struja je kod nas oko 8-9 dinara za 1kWh pa do 25 dinara za 1kWh, i to kućna, isto neto ENERGIJE bez poreskih opterećenja.

A porez na EV struju će se uvesti samo je pitanje vremena (kao što se uveo porez za kućni gas, da se ne koristi u automobilima).

Nema besplatnog ručka kada posluješ sa državom, neće ti dopustiti da se ti voziš za 1 dinar a ne puni budžet prema potrebama-željama :)

EV se veoma isplati ako si ti sam proizvodjač svoje struje za svoje EV, e to je prava stvar.
Tacno. Ispadne 0.75din km. 1 kwh u plavoj zoni, jeftina tarifa je 5.09din. Zelenu nisam racunao uopste, a prosek mi je sad ispod 15kwh.

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21791
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

Bukvalno ne treba više pisati ništa ovde ni ubeđivati nikog. Što manje ljudi skonta kasnije će doći do omasovljenja i svih mogućih problema koje će doneti, ali to se neće desiti ni za 10 godina kod nas.

Ostao sam dužan za Italiju, našao sam neku ponudu i kalkulaciju:
https://fullo.it/offerte-luce/edison-web-luce/

Što mu dođe 0.395€.
EV: 15kWh/100km je 5.925€/100km
D: 5l/100km je 9,5€/100km

Nisam se udubljivao u pakete, ali kod njih je što se više troši struja jeftinija, kod nas je obrnuto. Liči mi na pakete za mobilne ovih par sajtova koje sam pogledao tamo.

Ne znam kako je u drugim evropskim zemljama, ali valjda im se isplati kad imaju toliko EV.
Kabal
Reactions:
Postovi: 3114
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Kabal »

Nidzo jel planiras uskoro kupovinu ev?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
aboki
Reactions:
Postovi: 218
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Isplativost električnih vozila

Post od aboki »

Promakao mu jedan ispred nosa Slika

Evo u HU trenutno, 0 eura, dinara, forinti...kwh.

Slika

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

nidza napisao: 01 Sep 2023, 00:05 Nažalost ni najmanje se nisi informisao o aktuelnim činjenicama. Baterija se puni skoro svakodnevno i ima ogroman radni vek, pa samo garancije su po 8 godina sad standardno, a van garancije se popravlja za đelić cene nove.
Akutelne činjenice su iz prakse, baterije imaju sve kraći vek što se ćešće pune i još važnije što se jače pune/ prazne.
Garancija i jeste samo 8 godina, odakle je to ogroman radni vek za motorno vozilo?

Gde se i koja to baterija popravlja za delić cene nove, kada niko nigde ne popravlja baterije.
Evo daj mi primer za vrlo standardnu Litijumsku bateriju 18650 (18mm x 65mm) koja je veoma popularna.
Ko može da popravi, da zameni hemiju te baterije iznutra pa još da to košta manje nego nova 18650?

Do sada jedino mi je poznato da se vrši zamena stara pohabana hemijski baterija u kantu / reciklažu nova baterija se ubacuej u paket..
Kod nas se u Bgd na 2 mesta već jedno 15tak godina vrši uspešno zamena baterija/ ćelija u raznim paketima baterija (battery pack) metodom punktovanja, ali ta zamena uopšte nije jeftina.

Jedna baterija 18650 je oko 11Wh, za 55kWh znači treba oko 5.000 baterija.

Paket baterija za EV sada ima recimo 8,400 ugradjenih baterija, molim te za cenu zamene tih 8,400 baterija van garancije. Ti ponavljaš kako to košta delić cene novog orignalnog paketa od 8,400 komada.
Gde?

Nemoj samo u neku priču onako kako se od tih 8,400 baterija van garancije pokvari 1, 2 ili 30 komada i samo taj mali broj baterija promeni pa paket opet traje 8 narednih godina jer to prosto nije tako....od 8,400 pokvariće se 8,000+ komada gotovo istovremeno.
Hemija je ista u svim baterijama, razlike u trajnosti baterija iste serije proizvodnje/starosti su baš male, zanemarivo male.

Kako znam, pa iz prakse a upravo imam jedan paket litijumskih baterija proizvedenih 1.999 godine i mogu direktno da merim stanje pohabanosti svih baterija u okviru paketa i da poredim.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20500
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz »

Dizel



Struja
Korisnikov avatar
aboki
Reactions:
Postovi: 218
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Isplativost električnih vozila

Post od aboki »

Novi Scenic, pise da ce se moduli menjati posebno.

Slika

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

To je i do sada tako na mnogim EV vozilima, ništa novo. VW i derivati je npr tako "upaketiran".
Ima 4 paketa koja se nezavisno menjaju.

Tu piše da se menja po 16 ili 24 baterije (akumulatora) jednovremeno, jedan paket.
Ne piše glavno, cena tih 24 baterija, tj jednog (od 12 ukupno) paketa.
Odgovori