
Potopljeni Punto - povratak u život
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13580
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ma kakvi zapeklo, ispraksovao sam se ja skoro sa tim 

- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
JA sam kod mene skidao 4 puta : pranje rezervoara, pa radio pod, pa dva puta menjao pumpu. pogledaš ga a on se sam odvija
al' prvi put je bilo jebeno...

- TheWickerMan
- Postovi: 11207
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Potopljeni Punto - povratak u život




Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Sto vise informacija to lakse proceniti sta ceka.
Voda zaista mozda nije usla u rezervoar. Postoji preliv sa nepovratnim ventilom u obliku kuglice obicno. To nije bas pravljeno da zaptiva tako jako.
Taj otvor, veliki cep sluzi za pristup rezervoaru, pumpi i to je ok. Ali, Haynes (koji X puta se pokazao kao pogresan) kaze da tu nema mesta za ruke pa je potrebno napraviti poseban alat. Dali su i sliku.
Pumpu verovatno mozemo ukljuciti uz rizik da povuce vodu sa blatom, ili sta vec. Ako je voda usla ona je sada na dnu rezervoara kao sloj a iznad nje se nalazi dizel.
Imam ja rucnu vakuum pumpu, ako nema sifonski luk koji sprecava crevo da udje kroz otvor za sipanje goriva to ce uraditi posao.
Mozemo da to crevo koje je pomenuto svesno rasecemo, kasnije ce se zameniti novim.
Mozemo da skinemo crevo na mestu gde dolazi gorivo do filtera, to je obicno rastavljiv spoj ali tada opet prolazi kroz pumpu.
Imamo na raspolaganju i varijantu da kompresorom na tom mestu uduvavamo vazduh, dovoljno je za pola metra oko 50milibara natpritiska, pa ce gorivo biti isterano tamo gde se uliva odnosno izaci ce napolje ali ce verovatno zaprljati i sam auto i okolinu oko njega jer je tesko uhvatiti to gorivo.
To ne bih zeleo, da domacinu isprljamo jer se dizel tesko uklanja i smrdi mesecima.
Posto je auto skoro nov po vremenu, sasvim je moguce da se onaj veliki beli cep nije jos zapekao.
U jednom uputstvu sam nasao da se taj cep pravi od posebne plastike koja je "programirana" da se skuplja da bi bolje dihtovao, pa se navodi da kada se cep skine obavezno se zavrne nazad u sto kracem roku da se ne deformise.
Kako god, posto ne znamo sta je u rezervoaru mislim da je preveliki rizik da direktno to sto ima srucimo u filter i dalje u sistem ubrizgavanja.
Sada je 99% gorivo od filtera do brizgaljki cisto i nezagadjeno.
Moglo bi da se proba i da se vakuumira povratno crevo preliva sa brizgaljki, na toj cevi treba da je bez filtera ili bilo cega. Nema pumpe, nema sta da se osteti ali se to crevo obicno zavrsava u gornjoj zoni rezervoara, na onom belom poklopcu pa je realno da se zapravo usisa vazduh a ne gorivo.
Sve je ovo sta bi bilo, videce se na licu mesta kako je najbolje. Bice vise ljudi pa ce se proceniti a mozda jos neki predlog padne.
Ja imam gumeni cekic koji ne ostecuje plastiku, sa njim sam skidao ranije taj veliki poklopac a nadam se da Haynes gresi.
Fiat je ozbiljna firma, logicno je da su predvideli da servisiranje bude lako a mozda ipak jesu osmislili da je potreban cak i za to poseban namenski alat.
Za samo pokretanje motora moze se staviti kantica sa 2-3 litre dizela na krov auta i slobodnim padom dovesti do filtera goriva.
Pa onda kasnije razmatrati pitanje rezervoara.
Za start motora preduslovi su:
- da ECU motora radi (ocekuje se da to nije problem)
- da ECU i kontakt brava "razgovaraju" sa kljucem tj imobilajzer da je u funkciji (to ne znamo jos)
- da dovedemo gorivo do filtera (to na jedan ili drugi nacin mozemo da resimo)
- da struju dovedemo do ECU, povezemo kontakt bravu i mase u kabini vozila.
- da izvrsimo zamenu ulja u karteru.
Kada motor proradi, dovoljno je na to pomocno gorivo minut dva, da se lepo sve podmaze iznutra znacemo da je trud dao neki rezultat i da mozemo u sledecu fazu da uskocimo.
Pajo, mozda da pitas Saranceta, ako se priseca koliko je otprilike bilo dizela u rezervoaru.
Voda zaista mozda nije usla u rezervoar. Postoji preliv sa nepovratnim ventilom u obliku kuglice obicno. To nije bas pravljeno da zaptiva tako jako.
Taj otvor, veliki cep sluzi za pristup rezervoaru, pumpi i to je ok. Ali, Haynes (koji X puta se pokazao kao pogresan) kaze da tu nema mesta za ruke pa je potrebno napraviti poseban alat. Dali su i sliku.
Pumpu verovatno mozemo ukljuciti uz rizik da povuce vodu sa blatom, ili sta vec. Ako je voda usla ona je sada na dnu rezervoara kao sloj a iznad nje se nalazi dizel.
Imam ja rucnu vakuum pumpu, ako nema sifonski luk koji sprecava crevo da udje kroz otvor za sipanje goriva to ce uraditi posao.
Mozemo da to crevo koje je pomenuto svesno rasecemo, kasnije ce se zameniti novim.
Mozemo da skinemo crevo na mestu gde dolazi gorivo do filtera, to je obicno rastavljiv spoj ali tada opet prolazi kroz pumpu.
Imamo na raspolaganju i varijantu da kompresorom na tom mestu uduvavamo vazduh, dovoljno je za pola metra oko 50milibara natpritiska, pa ce gorivo biti isterano tamo gde se uliva odnosno izaci ce napolje ali ce verovatno zaprljati i sam auto i okolinu oko njega jer je tesko uhvatiti to gorivo.
To ne bih zeleo, da domacinu isprljamo jer se dizel tesko uklanja i smrdi mesecima.
Posto je auto skoro nov po vremenu, sasvim je moguce da se onaj veliki beli cep nije jos zapekao.
U jednom uputstvu sam nasao da se taj cep pravi od posebne plastike koja je "programirana" da se skuplja da bi bolje dihtovao, pa se navodi da kada se cep skine obavezno se zavrne nazad u sto kracem roku da se ne deformise.
Kako god, posto ne znamo sta je u rezervoaru mislim da je preveliki rizik da direktno to sto ima srucimo u filter i dalje u sistem ubrizgavanja.
Sada je 99% gorivo od filtera do brizgaljki cisto i nezagadjeno.
Moglo bi da se proba i da se vakuumira povratno crevo preliva sa brizgaljki, na toj cevi treba da je bez filtera ili bilo cega. Nema pumpe, nema sta da se osteti ali se to crevo obicno zavrsava u gornjoj zoni rezervoara, na onom belom poklopcu pa je realno da se zapravo usisa vazduh a ne gorivo.
Sve je ovo sta bi bilo, videce se na licu mesta kako je najbolje. Bice vise ljudi pa ce se proceniti a mozda jos neki predlog padne.
Ja imam gumeni cekic koji ne ostecuje plastiku, sa njim sam skidao ranije taj veliki poklopac a nadam se da Haynes gresi.
Fiat je ozbiljna firma, logicno je da su predvideli da servisiranje bude lako a mozda ipak jesu osmislili da je potreban cak i za to poseban namenski alat.
Za samo pokretanje motora moze se staviti kantica sa 2-3 litre dizela na krov auta i slobodnim padom dovesti do filtera goriva.
Pa onda kasnije razmatrati pitanje rezervoara.
Za start motora preduslovi su:
- da ECU motora radi (ocekuje se da to nije problem)
- da ECU i kontakt brava "razgovaraju" sa kljucem tj imobilajzer da je u funkciji (to ne znamo jos)
- da dovedemo gorivo do filtera (to na jedan ili drugi nacin mozemo da resimo)
- da struju dovedemo do ECU, povezemo kontakt bravu i mase u kabini vozila.
- da izvrsimo zamenu ulja u karteru.
Kada motor proradi, dovoljno je na to pomocno gorivo minut dva, da se lepo sve podmaze iznutra znacemo da je trud dao neki rezultat i da mozemo u sledecu fazu da uskocimo.
Pajo, mozda da pitas Saranceta, ako se priseca koliko je otprilike bilo dizela u rezervoaru.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Sad tek vidim da je to slika sa naseg pacijentaTheWickerMan napisao:Grujic napisao:Ovo izgleda ko klasična potapajuća pumpa, samo se otkače konektori i odvrne se cela pumpa, za to treba čekić i nešto kao dleto samo tupo da ne ubije plastiku.
Baš tako, isti princip kao kod mene na Alfi i na gomili italijana, parče drveta i polako čekićem se odvija prsten. Nov je auto i nije to mnogo zapeklo. 10ak minuta posla...
Ima mesta dovoljno, radio sam to i moze se na taj nacin kako si naveo.
Mislim da je dilema resena.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Nije bas lako verujte, taj prsten je poprilicno duboku u odnosu na karoseriju pa je egzibicija odvrnuti ga. Kada se odvije dizel i tekucine koje su eventualno usle se mogu sa casom od jogurta izbaciti na primer, ide polako ali ide, na kraju krajeva ovde brzina nije vazna. Treba obratiti paznju na rezervoar, on ima rupu sa strane kada se gurne ruka u rezervoar, tu moze da se natalozila voda jer je najniza tacka u rezervoaru. Ja sam iz tog najnizeg dela tekucine sa sundjerom vadio.

- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Mislim da to nije dobra ideja, post sa drugog foruma:ljubitelj napisao:Mozemo da to crevo koje je pomenuto svesno rasecemo, kasnije ce se zameniti novim.
zlaxman, on 26 Sept 2013 - 21:26, said:
Kod mene su lopovi vrlo vešto i krajnje jednostavno odradili posao: lepo skalperom zasekli plastično rebrasto crevo koje vodi od ulivnika u rezervoar. Na nesreću,to rebrasto crevo je veoma pristupačno, što bi se reklo ''na izvol'te''. (To je ono crevo što se vidi pri dnu blatobrana zadnjeg desnog točka) Nekako sam uspeo privremeno da rešim nekim armiranim gumama, ali to još uvek nije ono pravo rešenje. Da nevolja bude veća, nikako ne uspevam da nađem odgovarajući deo na auto-otpadima. Jedino da strpljivo tražim dok ne nađem, jer iskreno, ne daje mi se za nov deo 14500 rsd

Re: Potopljeni Punto - povratak u život
ok, ti si najiskusniji. Daj nam uputstva sta da pazimo. Kako si ti postupio pri otvaranju.BAJKER napisao:Nije bas lako verujte, taj prsten je poprilicno duboku u odnosu na karoseriju pa je egzibicija odvrnuti ga. Kada se odvije dizel i tekucine koje su eventualno usle se mogu sa casom od jogurta izbaciti na primer, ide polako ali ide, na kraju krajeva ovde brzina nije vazna. Treba obratiti paznju na rezervoar, on ima rupu sa strane kada se gurne ruka u rezervoar, tu moze da se natalozila voda jer je najniza tacka u rezervoaru. Ja sam iz tog najnizeg dela tekucine sa sundjerom vadio.
Nama i treba najniza tacka rezervoara, izvadimo to sto je na dnu i kada dodjemo do dizela dalje ne moramo da vadimo. A kada se otvori verovatno se vidi pod lampom da li ima mehanickih necistoca.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Prsten je tanak i lako moze da pukne, koristiti one izbocine na prstenu da bi se isti odvio. Ja sam koristio siroki srafciger, zabo sam ga u korenu gde je ta izbocina i cekicem polako pokusavao da odvijem lupkanjem, pre toga sam kompresorom izduvao izmedju rezervoara i prstena i malo naprskao WD-om. Dobrih pola sata sam se mucio da ga odvijem, daj Boze da u ovom slucaju nece biti toliko poteskoca.

Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ljudi otvoriće se taj poklopac letvom koja se zakači na jedan od onih zuba na poklopcu i čekićem. To ću ja da čukam ako se pojavim ili to ostavite za vikend, a vi se igrajte sa strujom
Ima mesta sigurno. Ja sam skinuo zaštitni poklopac pa sam pogledao.
Pre nego što dođemo do pokušaja paljenja moraju da se ispitaju obe osiguračke kutije. Ona pod haubom daje struju motoru, a ona pod tablom bravi, ako se ne varam. Biće tu crknutih osigurača i releja.
Ako u sredu zamenite ulje u motoru i menjaču i rešite osiguračke kutije da pevamo svi zajedno i za subotu kupimo te releje i osigurače.
Pitaću Šarančeta sutra za količinu goriva.
Kad planirate u sredu? Panta reče oko 15h. Ako je tako onda bih i ja mogao da dođem s detetom i pripomognem nešto (otvorim rezervoar npr) al ne mogu predugo da ostanem zbog deteta jer moram da je sklonim od komaraca na vreme.
EDIT Preteče me Bajker, al očigledno imamo istu ideju i pristup.
Ima mesta sigurno. Ja sam skinuo zaštitni poklopac pa sam pogledao.
Pre nego što dođemo do pokušaja paljenja moraju da se ispitaju obe osiguračke kutije. Ona pod haubom daje struju motoru, a ona pod tablom bravi, ako se ne varam. Biće tu crknutih osigurača i releja.
Ako u sredu zamenite ulje u motoru i menjaču i rešite osiguračke kutije da pevamo svi zajedno i za subotu kupimo te releje i osigurače.
Pitaću Šarančeta sutra za količinu goriva.
Kad planirate u sredu? Panta reče oko 15h. Ako je tako onda bih i ja mogao da dođem s detetom i pripomognem nešto (otvorim rezervoar npr) al ne mogu predugo da ostanem zbog deteta jer moram da je sklonim od komaraca na vreme.
EDIT Preteče me Bajker, al očigledno imamo istu ideju i pristup.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Mrzi me da editujem ponovo.
Možda je najjednostavniji način da se odvije poklopac rezervoara da se drške papagajki ili nekih sličnih malo dužih klješta zakače na naspramne zube, da se u usta klješta stavi neka poluga i okrene. Tako sam otvarao satove.
Možda je najjednostavniji način da se odvije poklopac rezervoara da se drške papagajki ili nekih sličnih malo dužih klješta zakače na naspramne zube, da se u usta klješta stavi neka poluga i okrene. Tako sam otvarao satove.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ajd ako ne budem imao nista u planu mozda i ja dodjem tada (mozda sa cerom pa nek se igra sa tvojom u dvoristu)
Dok se budemo zabavljali sa pumpom.


Re: Potopljeni Punto - povratak u život
Ja cu moci u pola 5, u sredu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.