Stranica 20 od 76
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 18:06
od Day Walker
Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.
Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.
Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 18:26
od carov2
pedalaš napisao:carov2 napisao: 26 Nov 2023, 13:35
pedalaš napisao:BMW nudi zaista savršene te sisteme asistencije, ali je velika šteta što su mnogi od tih sistema samo opcional, pa nije retko danas videti neki BMW od preko 100 ili 150 hiljada, a da na njemu nema radarski tempomat i sistem za aktivno centriranje vozila. A nema jer to uvoznik i ne stavlja na najveći deo vozila koja se naručuju za lager, salon ili kao testna vozila. To se lako vidi sa spiska opcionala na svim diletskim oglasima za nova ili demo vozila BMW-a
I ja ne vidim logiku da se radarski tempomat kao opcija stavi na iznad pomenuti vrhunski M primerak ( i4 M50), ali da ga ne stave na neke druge mnogo skuplje testne primerke, koji i nisu u osnovi zamišljeni kao "trkači",, niti su M verzije. Jer su to "krstarice". Alu, bez tih sistema
A još mi je nejasnije kada opciono stave radarski tempomat, ali ne i sistem za aktivno centriranje vozila ( kao kod tog i4 M50).
Prosto, ne vidim doslednost i logiku u izboru opcione aktivno bezbednosne opreme od strane onih koji određuju konfiguraciju tih vozila za lager.
Kada je za unapred poznatog kupca, za vozila koja se tek poručuju iz proizvodnje, to poštujem. Kupac bira šta želi za svoje pare. Pa I potpuno maltene go BMW.
Verovatno gledaju da auto bude što jeftiniji, a i pre toga za sličan novac stavljaju neke druge stvari, dopadljive za većinu kupaca.
Ne verujem da je samo neobaveštenost, a pada mi napamet i da sve to kod BMWa možda košta relativno mnogo?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Naravno da nije "neobaveštenost" razlog zašto radarski tempomat i aktivno centriranje ima možda 20-30% salonskih i demo primeraka. Pri čemu oni nisu "klotare". Ima tu primeraka kod kojih ukupna vrednost opcionala bude i preko 60% od cene tog vozila bez opcija. Imaju brdo opcija na sebi (i "ovo" i "ono" ), ali najčešće ta dva sistema nemaju. A onda naletiš na neki primerak sa procentualno skromnom vrednošću opcija, kao što je gore pominjani "sportista" i4 M50 (na tom konkretnom primerku ima opcija za 12.588), na koji je stavljen i najjednostavniji ACC ( Aktivni tempomat sa Stop&Go funkcijom, koji za ta kola košta samo 735,00, a što je smešna cifra kada se ima u vidu da kod BMW-a samo npr. "komforni pristup", zavisno od modela, zna da košta i preko 1.000 ).
A pored njega onda stoji neki drugi model ili demo primerak, značajno skuplji, sa dosta većom cenom i procentom opcionala (jer ima "sve i svašta" od opcija), ali taj ipak ne samo da nema ni taj osnovni ACC, već ni banalni "komforni pristup".
Prosto, ne postoji konzistentnost i logika u "štikliranju opcionala" za salonske/lager/demo primerke. Ili logika i postoji, samo ja ne uspevam da je uočim

Da se ne ponavljam u potpunosti, da li te opcije možda uslovljavaju da se doplati još nešto pa se onda nagomila neka cifra?
U svakom slučaju su to neke stvari koje se ne vide golim okom za razliku od sportskih branika, kožnih sedišta itd.
Dešava se neobjašnjivo nepoznavanje, ali uvek treba imati na umu da ljudi iz salona prilikom konfiguracije projektuju šta želi većina, tj. gledaju svoj interes, da što lakše prodaju auto.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 19:33
od pedalaš
Koliko sam ja gledao cenovnik modela BMW-a (i njihovih opcija), opcioni sistemi asistencije načelno nisu uslovljeni nekim drugim opcijama, kao što je, primera radi, slučaj sa hladjenjem ili masažom sedišta, koje opcionale ne možeš da izabereš bez da si prethodno izabrao i neka posebna sportska i/ili kožna sedišta. Ili sa opcionim grejanjem volana, koje obično traži i opcioni volan.
Naravno, sistemi asistencije mogu biti samostalni ili deo nekog većeg paketa opcionala (a ovo drugo uslovno možeš nazvati uslovljavanjem).
A šta kupci najviše traže, jasno ti je čim udješ u salon i vidiš da je ogromna većina u M Sport opremi, pa i sa dodatkom onih crnih opcionih lajsni koje nisu uključene u opcionu M sport opremu (kao što je dodatna opciona "M spoljašnja lajsna visokog sjaja "Shadow line" sa proširenim sadržajem", što podrazumeva i "crne bubrege" ). Ja ne pamtim da sam ušao u salon i video neki u "Sport Line" opremi. Zašto se toliko forsira ta "crnina" i "žalost", ne znam. Ali, svakako je stvar ukusa. Očito je najviše tražena.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 19:36
od jovanvuk
Na premium markama automobila , oprema je individual nema kategorija opreme kao kod not premiuma.
Cena automobila nije direktno proporcionalna opremi.
Oprema zavisi od onog prvog kupca šta je on hteo/želeo da plati da ima.
Zašto je to tako, e pa zato što im se može jer su premium, jbg.
Spisak opreme aktivne bezbednosti (bez doplate ) je sa svakom generacijom sve poduži , ali isto tako i pasivne ( doplata žestoka ) .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 19:41
od Gaginh0
Saša napisao: 26 Nov 2023, 14:18
Ko je retko na autoputu (kao ja, recimo) - njemu to ne znači previše.
Jednom kad se navikneš palićeš ga i u zoni 30.
Kad je davljenje magistralom upališ ga i pratiš auto ispred tebe. Ne razmišljaš o ograničenju i policiji jer će taj ispred prvi da "strada" a ti ćeš ukočiti ili će auto sam ukočiti.
SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 19:50
od ftj
Sustina tempomata je tempomat, sve preko toga je samo jos malo olaksavanja al u oba slucaja dobijas sustinu. U prevodu, mogao bih bez adaptivnog al bez tempomata ne. Dnevna doza mudrosti.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 19:51
od Exodusbgd
Branya napisao:Kod tih sistema je sve super dok je put suv. Cim ima nekih barica, vode, snega ne rade kako treba.
Sent from my SM-G998W using Tapatalk
Nov vozač ovde. Potvrđujem napisano.
Škoda Fabia, nova, danas upalila u sred vožnje neko čudno žuto upozorenje. Većinu ih znam, ali ovo prvi put videh u životu. Stanem u sporednu ulicu, proguglam - ispada da je greška sa front collision senzorom (zaledio se na snegu). Očistio ga malo,, ugasila se lampica.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 26 Nov 2023, 20:23
od mironiko
Day Walker napisao:Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.
Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.
Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uu, dobra boja.
A drago mi je da je osećaj prostora bio zadovoljavajući i da je bilo udobno. Verovatno tokom nedelje idem(o) na test-vožnju, pa ćemo videti kako se i nama sviđa u vožnji, plus uporediti sa Sportage-om. Onako, u statičnom pristupu (u salonu), nekako smo imali osećaj da je baš veća spolja nego iznutra.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 13:08
od lmilan02
Audi je jedno vreme izbacivao aktivni tempomat čak i kad se izabere i nudio povrat para jer nisu imali čipove za to. Videh da se ljudi u SAD žale na formumima.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 13:28
od Dzoni_m
Day Walker napisao: 26 Nov 2023, 18:06
Danas bio sa drugarom da pazari auto, i ne znam kome manjka prostora na zadnjoj klupi u CX5 kad je nas cetvorica od 180-185 sedelo komotno.
Dobro, ko god je van prosecne visine i ne treba da trazi sebe u ovoj klasi.
Vozili smo ga seoskim putem i malo blagog offroada, dakle nismo samo sedeli u mestu.
Prijatno iznenadjenje da je na zadnjoj klupi udobno.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kad vidim te felne zgadi mi se. Mazda svake godine promeni dizajn felni. Ja sam imao srecu i ubo (po meni) najlepse felne koje su isle na CX-5. Sledece lepe su sadasnje sa Takumi paketa. Ostalo, bas lose. Inace ta boja (ethereal blue) je jedina plava koju treba uzeti u razmatranje. Ona druga plava je grozna sto se tice kvaliteta. Kao i crvena. Sad sam se zeznuo i uzeo je i nikada vise. Uzasno osetljiva.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 13:51
od pedalaš
lmilan02 napisao: 27 Nov 2023, 13:08
Audi je jedno vreme izbacivao aktivni tempomat čak i kad se izabere i nudio povrat para jer nisu imali čipove za to. Videh da se ljudi u SAD žale na formumima.
Jedan moj drugar je poručio SUV sa upravljanjem i na zadnjim točkovima. I oko dva meseca pre planirane isporuke mu je rečeno da proizvodjač veli da nema čipova i da može ili da potpuno odustane od kola ili odustane od te opcije ili da sačeka najmanje jedno pola godine, ako tada bude možda neko bolje vreme. Odustao je od te opcije. A radarski tempomat i slične opcione sisteme svakako nije hteo mada je sve to imao na prethodnim kolima.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 14:24
od Kabal
ftj napisao: 26 Nov 2023, 19:50
Sustina tempomata je tempomat, sve preko toga je samo jos malo olaksavanja al u oba slucaja dobijas sustinu. U prevodu, mogao bih bez adaptivnog al bez tempomata ne. Dnevna doza mudrosti.
Kad intezivno koristis adaptivini tempomat i sednes u auto sa obicnim tempomatom vidis koliko je to drugacije, definitivno adaptivni je must have na danasnjem autu.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 14:40
od nidza
Sve postane "must have" kad se navikneš, iako nije. Tako i treba posmatrati, da ne upadnete u depresiju.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 15:07
od Kabal
Nije nista naravno, ali i jeste kad vec ima opcija.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 27 Nov 2023, 19:45
od pedalaš
nidza napisao: 27 Nov 2023, 14:40
Sve postane "must have" kad se navikneš, iako nije. Tako i treba posmatrati, da ne upadnete u depresiju.
Čovek je lako kvarljiva roba. I jako lako se pokvari.
