Texonja napisao:Receno mi je da sistem gasi auto kada stanes prvi put i izbacis iz brzine. Kada stisnes kvacilo auto automatski pali auto, ti ubacujes u prvu i kreces, medjutim ako stanes opet posle 2-3 metra i opet izbacis iz brzine u ler, sistem nece ugasiti motor jer ukapira da si u kreni-stani guzvi.
Mozda i ne bude strasno, videcemo uskoro...
Mozda je na tom tvom tako, ali meni je M5 gasio motor svakih par metara u stani kreni guzvi... Zapravo ugasi ga par puta pa prestane, ali ja sam to shvatio tako da mu je energija u bateriji pala ispod nivoa u kom pali/gasi motor (cisto da se ne desi da ne moze da ga upali zbog praznog akumulatora ).
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
Texonja napisao:Mozda i ne bude strasno, videcemo uskoro...
Sigurno nece biti strasno...mozda bude i zanimljivo jer deluje elegantno (dok svima drndaju motori na semaforu a kod tebe tisina)
E sad koliko je sam start/stop sistem dobar za masinu, to ne znam...
@Laki
Kod automatika pali motor kad pustis kocnicu ili kad dodas gas?
Texonja napisao:Mozda i ne bude strasno, videcemo uskoro...
Sigurno nece biti strasno...mozda bude i zanimljivo jer deluje elegantno (dok svima drndaju motori na semaforu a kod tebe tisina)
E sad koliko je sam start/stop sistem dobar za masinu, to ne znam...
@Laki
Kod automatika pali motor kad pustis kocnicu ili kad dodas gas?
Nije dobar sigurno, gorivo ce sprati deo uljnog filma pri paljenju, a i treba tih nekoliko trenutaka da stigne ulje do svih elemenata. Kada je vruc motor tu je daleko manji problem podmazivanje, ali opet...to mi ovako prvo pada na pamet.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
NexT napisao:Sta se desava sa start/stop kada ti ugasi auto na semaforu a napolju je 385 stepeni i ocajnicki ti treba klima?
Pa klima radi i na kontaktu.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Da, mislio sam ventilator. Dovoljno je dok se ne upali zeleno. Neće toliko brzo da se zagreje kabina.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Mora da ima, da nema, auto bi se ugasio čim ga upališ, jer nisi krenuo istog momenta.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline. Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite. Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
perfiko napisao:Da, mislio sam ventilator. Dovoljno je dok se ne upali zeleno. Neće toliko brzo da se zagreje kabina.
Bogami, ako cekas npr na onom semaforu u Takovskoj na pocetku, ne samo da ce da se zagreje nego ces poceti da se znojis.
Onaj tip iz teksta sa pocetka teme se upravo na to zalio. Ugasi mu motor i ne radi mu kompresor klime... i pocne da se znoji dok se upali ponovo zeleno da krene.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Ne razumem u cemu je problem da se ugasi sistem svaki put kada se upali auto? Kao da gasenje zahteva posebnu proceduru a ne jednostavno pritiskanje tastera 1-2 sekunde. Nisam primetio da se neko zali sto mora npr. nekoliko puta u toku voznje da pritiska taster za podizanje i spustanje prozora.
Start&Stop sistem je odlicna stvar koja utice na smanjenu potrosnju, nema aposlutno nikakve smetnje saobracaju, svi delovi koji imaju veze sa njim su prilagodjeni cestom paljenju (akumulator, anlaser...). Iako je ekologija u fokusu ipak je dobrobit auta na prvom mestu pa se nece gasiti ujutru kad je motor hladan, a u zavisnosti od proizvodjaca i u nekim drugim situacijama, npr. kada vozac ne veze pojas.
Nije lose imati ga u autu, a ko ne zeli da ga koristi uvek moze jednostavno da ga iskljuci. Mogu da se kladim da vecina posle nekog vremena ne bi ni obracala paznju na taj start-stop jer kao sto rekoh, nista specijalno drugacije ne mora da se radi tokom voznje i stajanja da bi se sistem koristio.
Ovo sa klimom zaista moze da bude nezgodno. Ali kako se ide na elektrifikaciju agregata i na on-demand kontrolu, vrlo brzo bi trebalo da budu i kompresori na elektro pogon (mozda ih vec i ima) onda ova neugodnost ne bi trebala biti toliko cesta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Šta je sa muzikom i start/stop sistemom? Kod mene svaki put pri paljenju auto prekine muziku na nekoliko sekundi dok ne startuje motor (kao i kod 99% automobila), pa me zanim kako je to izvedeno u automobilima sa start/stop sistemom? Isto me zanima i za noćna svetla, 12V utičnicu itd...?