Upravo tako, budimo konstruktivni da pomognemo što više, a što se tiče cena održavanja to svakako treba uzeti u obzir.
Malo ću da se vratim na prethodne postove.
MAD MAX napisao:Pošto vidim da si taze vozač, daću ti predlog, da kupiš što jeftiniji nov auto, jer da ti ne budem bakzuz, biće tu raznih nepoželjnih situcija. Ako ne prelaziš godišnje preko 7-8 000km, kupi benzinca i onda imaš masu mogućnosti.
Za dizela, po meni imaš samo 2 opcije, punto clasic multi jet ili Sandero DCI.
Saša napisao:A da probaš novog Classic Puntišu? Samo spremi odmah i pare za 4 nove gume, da uštediš nerviranje...

Svaka čast i Puntu i Sanderu, ali preskoči ih slobodno. Oba modela imaju više negativnih nego pozitvnih stvari i prosto ne treba ih uzimati u obzir ako se već "gađa" cenovni rang 10.000-11.000e.
MAD MAX napisao:Fijesta je skuplja od Clia, a ono što daje je čist shit. Što se tiče 1,4 HDI, vozim ga često u prošlom modelu Fiejeste, i ne mogu da opišem o kakvom mutantu je reč. U kabini je bučniji motor nego u Golf 2 dizel, a motor ima takvu turbo rupu, da je meni teško kretanje uz brdo, a gde dami? Uzgred Fijesta TDCI je minimum 12 500€, a to je

Ako uzmeš u obzir održavanje, tebi kao početnika, zaboravi i Koreju - moj savet.
Ovo za 1.4HDI motor smatram da nije tako loš kao što je napisano, ali ne bi ga dalje komentarisao jer nije cenovno dostižan.
Pre svega, gledamo cene do 11.000e. Clio se nudi sa osnovnim 1.2 16v motorom, u dva paketa opreme, dok se Fiesta (5 vrata) takođe nudi u dva paketa opreme, sa motorom 1.25, po nešto povoljnijoj ceni (300-500e). Oba motora su benzinci.
Svakako ne treba cene koje stoje na sajtovima uzeti zdravo za gotovo jer se često dobije druga cena kad se ode direktno u salon.
Motor u Cliu je dobro poznat, ali taj motor može biti problematičan po pitanju ugradnje plina. Što se tiče motora u Fiesti, on je nešto snažniji i daje osetno bolje performanse. Po specifikaciji proizvođača, potrošnja je maltene identična kod oba modela. Motor u Fiesti je razvijen od strane Yamahe i za sada nije pokazao neke nedostatke. Vidim da ima primeraka sa ugrađenim plinom, ali nisam upućen da li je ovaj motor problematičan po tom pitanju. Ono što je bitno, je da prilikom raspitivanja u salonu, pitate i da li je dozvoljena ugradnja plina u garantnom roku, kao i po kojoj ceni. Ne dozvoljavaju svi ugradnju plina, a kod nekih je ugradnja preskupa.
Što se modela Rio i i20 tiče, neću ih puno komentarisati jer nemam iskustva sa njima. Međutim, činjenica je da se garancija od 7 godina naplaćuje kroz skuplje redovne servise i cene delova. Pritom, treba imati u vidu da garancija od 7 godina ne važi za ceo automobil, već samo na pojedine sklopove i delove. Za ceo automobil je garancija 3 godine, ako se ne varam, a kasnije se produžava za određene delove automobila. Tako da, recimo da akumulator treba zameniti posle 4 godine, to neće ući u garanciju.
Seat Ibiza je preskup po zvaničnom cenovniku, pa čak i sa popustom ne bi razmatrao u varijanti sa 1.2MPI motorom. Nije to loš motor, ali ima određene nedostatke u odnosu na konkurenciju i smatram da bi morao biti jeftiniji. Primera radi, Škoda Fabija sa istim tim motorom, u osnovnom paketu opreme, je 2.000e jeftinija, bar kada poredimo zvanične cenovnike. U svakom slučaju, sumnjam da se Ibiza može uklopiti u predviđeni iznos, pa bi je preskočio.
Za sada, po svemu navedenom, Fiesta 1.25 u Trend paketu, pruža najviše za taj novac. Ne vidim drugi model koji može da parira po sistemu uloženo-dobijeno. Obzirom da si i sama navela da ti se dopada, mislim da ne treba dalje od toga tražiti.