Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od Bax »

Zar to nije ono sto imaju na tehnickom kad mere ovalnost diskova?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9429
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od OMP »

To je dinamometar, mozda isti taj uredjaj moze i kvacilo da meri ali opet pitam ko to ima kod nas od majstora i na taj nacin dijagnostikuje kvar kvacila? Ni svi teh. pregledi to jos nemaju jer nije obavezno a sumnjam da bi servisi i majstori bacali pare na takav uredjaj a i nisam siguran koliko on moze da ukaze na neispravnost kvacila, to sto je tvrdje kvacilo ne znaci nuzno i neispravno, moze biti tvrdo a da gura jos par desetina hiljada km. Ja sam vozio alfu sa tvrdim kvacilom 3 godine cca 20ak k km, pa je prodao i novi vlasnik posle godinu dana menjao set ali ne zato sto je crkao, nego mu smetala tvrdoca pedale, ali ok bila je losija korpa a i sama obloga tako da i jeste bilo za zamenu
Lazar996
Reactions:
Postovi: 134
Pridružio se: 03 Apr 2021, 15:41

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od Lazar996 »

OMP napisao: 10 Nov 2021, 08:27 To je dinamometar, mozda isti taj uredjaj moze i kvacilo da meri ali opet pitam ko to ima kod nas od majstora i na taj nacin dijagnostikuje kvar kvacila? Ni svi teh. pregledi to jos nemaju jer nije obavezno a sumnjam da bi servisi i majstori bacali pare na takav uredjaj a i nisam siguran koliko on moze da ukaze na neispravnost kvacila, to sto je tvrdje kvacilo ne znaci nuzno i neispravno, moze biti tvrdo a da gura jos par desetina hiljada km. Ja sam vozio alfu sa tvrdim kvacilom 3 godine cca 20ak k km, pa je prodao i novi vlasnik posle godinu dana menjao set ali ne zato sto je crkao, nego mu smetala tvrdoca pedale, ali ok bila je losija korpa a i sama obloga tako da i jeste bilo za zamenu
Ma katastrofa je tvrdo, poceo sam da izbegavam da vozim. Boli me noga posle par pritiska. Probam rukom da gurnem, jedva. Ovako hvata dobro, ali smrdi dosta posle duze voznje i cestog koriscenna
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9429
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od OMP »

pa dobro onda je definitivno u problemu
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od ljubitelj »

OMP napisao: 10 Nov 2021, 07:55 Ja bih voleo da nam ljubitelj pokaze taj aparat, uredjaj, spravu kako god se zvalo to sto meri silu pritiska pedale kvacila i da nam kaze gde ga je video u praksi i koji majstori ga koriste. Covek uci dok je ziv a mene bas zanima ko to koristi i na taj nacin dijagnosikuje kvar kvacila posto stvarno prvi put cujem da tako nesto postoji a kamoli da se koristi u praksi. Znaci ne zanima me teorija i knjige, posto tamo svasta moze da pise, nego samo praksa, ko to ima i koristi kod nas i da li je on sam ili njemu neko na taj nacin ustanovio problem na kvacilu? Hvala
Alatku kojom se meri sila na pedali sam prvi put video kod mog bivšeg (ne radi više čovek) dobrog poznanika koji je ujedno i majstor koji radi dopunski na autima. Time je u 5 minuta detektovao krivu viljušku na nekom Fiatu, prosto uporedio izmereno sa podacima iz Haynes uputstva koje je koristio kao referencu.
Tada sam jja prvi put upoznao kako se sa time radi uživo, ima jedno 7-8 godina.
Ovaj njegov je univrezalni merač sile, koristi ga i za merenje sile na pedali kočnice i na volanu. Ne mogu da setim brenda, mislim da je bio neki američke proizvodnje.

Koliko se sećam ličilo je na ovo https://5.imimg.com/data5/CP/ST/MY-8643 ... 50x250.jpg

Ista alatka se koristi za štelovanje balansa letve volana, meri se sila okretanja na saom volanu i uštimava letva tako da bude simetrična sila, ista i pri okretnjau na desno i pri okretanju na levo.
To se radi sa pločicom ispod puža letve, i bez alatke za merenje sile teško da se na osećaj proceni kada je dobro podešeno. (Cam Gear, ZF letve volana).

U praksi se koristi alat za merenje sile da ne bi kao što si opisao nekome subjektivno bila pedala mekana ili subjektivno bila tvrda. U uputstvima su obično napisene fabričke vrednosti.

Neuporedivo je lakše bilo šta popravljati kada se prvo izmeri i zna stvarno stanje nego se bazirati na pretpostavkama.

Kako ti znaš da je neko kvačilo na koje se neko požali unutar dozvoljenih mera-radnog opsega , gledanjem- opipavanjem- osečajem ????
I misliš da je to univerzalno primenljivo kao metod za proveru??

ps. alat za merenje sile je sada koliko vidim uglavnom digitala i meri se preko malog izdvojenog senzora. Izbor prilično veliki.


Poenta je da za svaku operaciju pri servisiranju auta postoji odgovarajući namenski alat koji ubrzava i olakšava posao. Sasvim se slažem sa konstatacijom da manji broj majstora ima i koristi te razne specifične alate (ima ih mnogo i nisu jefitini kada se sve sabere) a većina se koristi štapom i kanapom ili se uopšte ne koristi dijagnostičkim alatima nego samo demontira i montira delove, dakle monteri koji se ne bave problematikom popravke nečega već samo cele sklopove menjaju za nove.

Ovlaščeni servisi su tipični predstavnici montera, tamo skoro ništa ne umeju da poprave i vrate stari deo u život, posao im se svodi na zamenu često celih sklopova.

Probaj u bilo kom ovlaščenom da ti poprave recimo ležaj alternatora, zamene čip u ECU,, poprave zupčanik u motoriću centralne brave ili bilo kakvu sličnu popravku na nivou komponente koja je crkla.
Umesto toga menjaju komplet alternator, kompletan novi ECU, ili kompletnu novu bravu.
Ovlaćeni servisi su poslednje mesto gde bi tražio majstora koji bi znao nešto da popravi....
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od Vladapetr »

Niko ne zna što ljubitelj znade, kakav bio takav i ostade
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od dag81 »

ljubitelj napisao:Naravno da ga niko nije pominjao, a zašto bi?
Ni radllicu ili spojničku ti sigurno nisu posebno pominjali, i još gomilu drugih delova koji su u sklopu motora a posredno imaju vezu i sa kvačilom, tj prenosom snage sve do točka.

Ako je tvrda pedala onda kvačilo ne hvata dobro, obično je to znak da je pohabano tj potrošen habajuća obloga lamele.

Treba uraditi dijagnostiku pedale i izmeriti silu potrebnu za pritiskanje pa uporediti sa nominalnom.

Na mom 307 je pedala kvačila prilično mekana, nikakav problem u (Beo)gradskoj vožnji kreni stani sa 5 na sat..
Kakve veze lamela ima sa tvrdocom papucice. Korpa kvacila si hteo reci, ali ...treba znati reci.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od Bax »

Ima veze, menja se ugao pera, ako je lamela tanja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9429
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od OMP »

Vec sam pisao da sam par puta imao potrosenu lamelu a tvrdoca kvacila je bila ista, ako nadjem slikacu vam jednu nedavno zamenjenu lamelu, obloga izlizana skroz i klizala na naglom gasu u vecim brzinama a kvacilo bilo mekano kao novo, kako onda nije kvacilo postalo tvrdo kako pricate ako se lepezi menja ugao? Menjanje ugla ne bi trebalo da ima veze sa tvrdocom nego sa hodom pedale, zna se da kad se potrosi lemela pedala hvata visoko sto je i logicno jer ima veci hod
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od ljubitelj »

Pa sama promena visine pedale utiče na tvrdoću pedale, Pomenuta geometrija.
Zato i postoji podešavanje zazora ( na sajli, do viljuške), slobodnog hoda pedale da se kompenzuje promena ugla i promena tvrdoće/ povećane sile.
Kod automatskih sistema podešavanja zazora se vrši i automatsko kompenzovanje da se minimizuje ta promena tvrdoće.

Sve što izvrši promenu visine pedale oseti se kao promena tvrdoće, bilo da je tanja lamela, bilo da je promena na ukopanim perajima korpe, bilo da se promeni na sajli mesto kada počinje da hvata viljušku.

Promene nisu velike da bi svako subjektivno primetio na osećaj otuda i upotreba mernog alata da se objektivno utvrdi stanje na osnovu poredjenja izmerene i referentne vrednosti.

Na svakom autu koji sam imao /vozio se osećala razlika pri stiskanju pedale sa novom i sa potrošenom lamelom iz mog iskustva (kao što se i očekuje, lepo je opisano zašto u postu kolege Dare kako funkcioniše mehanizam kvačila.).
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9429
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od OMP »

Razlike su mozda minimalne i mozda samo vlasnik moze da oseti neku promenu, kad neko drugi sedne sigurno ne bi primetio malo mekse ili tvrdje kvacilo nego pre. Ja kao sto rekoh nisam primecivao razliku ili je to bilo toliko zanemarljivo da i nije vredno pomena. Ovde pricamo o znatno tvrdjem kvacilu kako je kolega koji je otvorio temu i napisao u jednom od postova, a siguran sam da debljina obloge na lameli ne utice na toliku tvrdocu kvacila.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od dragvorl »

Dare4x4 napisao: 09 Nov 2021, 11:12 I ne samo to.
Kako se lamele haba, postaje sve tanja. Potisna ploča od korpe onda naleže bliže zamajcu, što za posledicu ima da pipci korpe izađu malo bliže druk ležaju. Tada kvačilo hvata na višoj poziciji nego pre, a zbog tog približavanja pipaka, ona lepezasta opruga više nije pod uglom koji je optimalan pa je potrebna veća sila za njeno savladavanje. Lakše ju je savladati što je ravnija, a sa habanjem lamele ta opruga postaje više konusna.
Bax napisao: 09 Nov 2021, 08:27 Korpa mu fodje kao klackalica, jednostavan mehanozam, sta utice da se korpa stvrdne toliko?
Upravo, poluga se menja kako se obloga trosi. Ovo nije dijagram sile na pedali, ali logika je slicna. Skrati se poluga, poveca se sila.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od dag81 »

Slazem se sa kolegom @OMP.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od Bax »

Secas se ono kad odvijas sraf sa tocka sa krstakom, uvek gledas da ga posravis da bude sto horizontalniji, ako treba da ga gazis sa nogom i ako je zapekao.

Tako da ti i nesvesno koristis zakone fizike u svoju korist.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9429
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Cena zamene kvacila za Peugeot 307

Post od OMP »

Fizika nije sporna, sporno je to koliko ona utice u ovom slucaju ali bilo kako bilo covek kaze da mu je kvacilo bas tvrdo onda mu nema druge nego da rastura, dzabe merenje i nagadjanje nisu tu nijasne sporne, ceo set kvacila se skida i onda se vidi pravo stanje i menja tako da je suvisno dalje polemisati sta vise ili manje utice na tvrdocu.
Odgovori