Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
U jbt, jel realno?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Tačno nažalost. Već 20 godina se većina maglenki može shvatiti kao nekakvo pomoćno svetlo, konkretno korisno na krivudavom putu.grujicd napisao: 16 Dec 2024, 00:34Nego kakva je to situacija bila kad ceniš da ti je svetlo za maglo bilo neophodno? Moje iskustvo je da je to prilično beskorisna stvar, ajde malo više osvetli ivicu puta i to je to, ne kažem i to nekad znači ako je baš gusta magla. Ali što se tiče vidljivosti u napred nikakva razlika. Možda mene malo bolje vide vozila koja dolaze u susret, to ne znam. Samo znam da sam očekivao više kad sam prvi put upalio maglenke.
Prave maglenke su se i ranije mešale sa pomoćnim dugim svetlima, ali su mahom i jedno i drugo radili svoju funkciju korektno. Ali su takva svetla bila baš gabaritna.
Radili su se pre i uporedni testovi maglenki i dodatnih svetala, »Vrele gume« su povremeno prenosile one »Auto motor i sporta«. Međutim, baš pre 20 godina - klik - maglenke postaju skoro pa modni detalj.
Bax napisao: 15 Dec 2024, 13:08Tip na FB navodno visegodisnji vlasnik raznih Toyota, je poprilicno nezadovoljan sa 3 cil, Corollom, kaze da je na 80k citiram:
"crko axioni lezaj na radilici,povukao piljevinu preko ulja i bacio na bregaste."
Bax napisao: 15 Dec 2024, 14:21dobio sam polu-motor,pa sam isao na ukucavanje novog broja.
100.000km ili 3 godine je garancija. Postoji i nastavak garancije zove se Relax 160.000km ili 10 godina. Pod uslovom da kod njih radis servise. I to se odnosi samo na motor,menjac,homokineticki zglobovi i lezajevi na glavcini.
A nekad je generalka vankela na 60000 bila problem koji je celom konceptu došao glave, kada su obični motori išli na istu na 120000...Bax napisao: 15 Dec 2024, 18:11I ta garancija se lepo naplati, oko 5000e uzmu za te servise u dugogodisnjoj garanciji, bas sam citao po forumima, imaju neke servise kad ono kao menjaju svecice i pk kais, ojade te.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Evo konkretnije glede servisa, za Corollu, iz teme:123456 napisao: 16 Dec 2024, 05:34Cene servisa ne odstupaju od drugih. I kod svih je uslov održavanje u ovlašćenom. S tom razlikom da Toyota daje 10 god a recimo Škoda 4 god, pa je izbor na tebi.Bax napisao:I ta garancija se lepo naplati, oko 5000e uzmu za te servise u dugogodisnjoj garanciji, bas sam citao po forumima, imaju neke servise kad ono kao menjaju svecice i pk kais, ojade te.
Ne odgovara nam kraća garancija, ne odgovara nam duža. Niko te ne primorava na održavanje u ovlašćenom, ali je dobro imati i tu mogućnost. I zbog sigurnosti i zbog kasnije prodaje.
Spisak je duži od ovog menjač i motor, a i cena za servise od 5.000 EUR je prenaduvana. Recimo za RAV 4 je 1.500 EUR za 5 god u Slo, gde je radni sat u servisu 90 EUR, u Srb može biti samo jeftinije.
I ne treba porediti ukupnu cenu servisa, nego razliku ovlašćeni/neovlašćeni, jer se auto svakako mora održavati. Tako da je ta razlika u servisiranju u korist garancije znatno manja. Za 100nak EUR godišnje imaš produženu garanciju, koja pokriva 80% stvari. Po meni, vredi.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
https://www.toyotaclub.rs/forums/topic/ ... a/?page=11
5000e, je bila procena korisnika, za 10 godina odrzavanja, ali on pravi 30.000km godisnje, pa to bi meni bilo tesko dostizno....
- Mali servisi na 15k:
"u Toyota-i mali preko 32000 din."
- Servis na 60k:
"Kod njega bi ovaj servis od 41k din u ovlašćenom na 60k km"
- Servis na 90k:
"evo pregazio sam gotovo 80k
Sledeći servis će biti skup (skoro 500 eur)"
Nije sad ovo nesto sto se bitno razlikuje od drugih kola, mislim da je i za Daciu 1.0 mali servus tipa 30k rsd. Ali se bitno razlikuje od mog kucnog odrzavanja, koje me izadje 50e za mali servis....
Doduse za Daciu su taksisti nasli neki alternativni ovl. servisni centar koji je puno jeftiniju, nesto sam vec pisao na tu temu na forumu....
JA licno uradim servis za tri moja auta za 120e zajedno:
Astra G, Auris, Punto
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Netačno.ljubitelj napisao: 16 Dec 2024, 00:22
Ne znam na koja jeftinija misliš, Yugo i slični nemaju i nisu ni kao opcija imali.
Yugo je imao maglenke u mnogim verzijama.

Ja imam Koral In, njegove su maglenke efikasnije nego na Tucsonu.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Ja nigde nisam pisao o halogenim farovima u tom smislu koji pominješ, odnosno, da li oni u sebi imaju ili nemaju maglenke ( npr. kod 307, zavisno od nivoa opreme, pre fejslifta su maglenke bile u glavnom faru, a posle fejslifta su išle odvojeno ), već sam pisao da li ima ili nema smisla da u 2024. godini nov automobil C segmenta ( sa cenom od znatno preko 20.000 ) ima halogene glavne farove.ljubitelj napisao: 16 Dec 2024, 00:22Ne znam na koja jeftinija misliš, Yugo i slični nemaju i nisu ni kao opcija imali.grujicd napisao: 14 Dec 2024, 12:47 Jeftinija kola često nemaju prednje maglenke, pogledaj malo po parkinzima.
Nisam zagledao nove modele, smatrao sam da se podrazumeva da svaki auto ima kompletan far sa svim potrebnim svetlima bez ikakve doplate.
Da je nešto skupo i/ili komplikovano pa adje i da razumem da je teškoća koja traži doplatu.
Toyota svakako ne spada u tu kategoriju jeftinih proizvodjača a dodatno navedena je gomila nekih asistencija a nema svetla?
Pri tome cena da se ima kompletan far je siguran sam zanemariva u odnosu na ono što su naveli od skupih asistencija, koja postaje beskorisna ako vozač ne vidi dobro put ispred sebe.
Videti i biti vidjen je osnova bezbedne vožnje.Oborena svetla su neupotrebljiva po magli, prilično su loša da bih se na njih oslonio.Da ocenjujem koliko mi svetla znače za bezbednost, jedno 99% bi ocenjivao kakva su oborena svetla, a 1% bi skidao ako nema prednje maglenke. I to sam velikodušan prema maglenkama.
Meni su i oborena i za maglu podjednako važna, meni treba auto da bude spreman da se može voziti u svim vremenskim uslovima koji kod nas postoje.
@ pedalaš., a šta fali halogenim farovima koja u sebi sadrže i svetlo za maglu?
Uvek bi to pre voleo da imam nego da nemam uopšte ugradjeno svetlo, pa makar bilo i led.
Nebrojeno puta mi je svetlo za maglu bilo veoma korisno, čak i neophodno. Ne mogu da zamislim auto koji nije sposoban da se koristi 24/7 kada god mi zatreba a pogotovu u jesen i zimu kada su magle sasvim uobičajena pojava.
Nema dileme:
- da je jeftinije zameniti sijalicu halogenog fara nego „opraviti“ ( ili kupiti nov ) LED far,
- da postoje halogeni farovi očajnog snopa ( npr. moj poslovni Yaris Stella iz 2022. ima veoma jadne farove, koji su „plač majke Božije“, mnogo gori nego na Yarisu prethodne generacije i ja noću sa njim maltene „pipam u mraku“ koliko ima jadan svetlosni snop, ono kao da nisu ni halogenke );
- da kod mnogih brendova u tržišno aktuelnim modelima postoje LED glavni farovi koji su očajnog snopa ( koji imaju potpuno nehomogeno osvetljenje puta, puno nekih „crnih rupa“ i „fleka“ i/ili su očajnog dometa i/ili širine i/ili uopšte oblika snopa ),
ali svakako mislim da su dobri farovi izuzetno bitni za aktivnu bezbednost i da je pogrešno ( pa i opasno ) temu farova ocenjivati samo iz perspektive koliko košta njihova „opravka“.
Kada noću na neosvetljenom ili slabo osvetljenom putu kolima „nabodemo“ ( ne daj Bože ) nekog pešaka ( jer ga možda nismo blagovremeno uočili usled slabog svetlosnog snopa ), džaba će nam tada biti da se kajemo što smo štedeli sa jeftnijim farovima.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Najbolje osvetljenje koje sam uživo video, subjektivno, je na »Bemveu i8«: laserski farovi, davali su pravilan, snažan i homogen snop. Ali stvarno je to kod nekih modela zanemarena stavka pa su svetla jedva upotrebljiva, bez obzira na primenjenu tehniku. Zato sam napisao da ledice nisu po meni obavezno bolje rešenje, a obavezno jesu skuplje, i ne mogu se zameniti na putu.
Lično, ovo mi jeste veoma važno i kada mogu da biram biram najbolje, ne gledam cenu. Ali, eto, recimo neka »Renoova« varijanta, da zamena led-fara košta 800 evra a osvetljenost neubedljiva, to je jedna od baš loših kombinacija.
Lično, ovo mi jeste veoma važno i kada mogu da biram biram najbolje, ne gledam cenu. Ali, eto, recimo neka »Renoova« varijanta, da zamena led-fara košta 800 evra a osvetljenost neubedljiva, to je jedna od baš loših kombinacija.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7795
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Kao klinac sam na Clio 2 iz 2000. godine imao maglenke i po magli su radile baš dobar posao, dok na Mazdi 3 iz 2017. su praktično služile kao ukras - dva led kružića gde skoro da ni ne primetiš kad si ih upalio...
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Moj XC90 ima velike maglenke i lepo svetli, ali sam ih prebacio na DRL, jer je softverski moguće to (od 2012. Volvo je promenio da to nisu maglenke nego dnevna i ubacili su LED tu). Skoro sam vozio po magli, i to baš velikoj, i bio u fazonu da sam se zeznuo što sam ih prebacio da rade kao DRL jer mislim da bi koristilo. Ali eto, to mi je zatrebalo jednom u 2 godine i sam Volvo je kasnije izbacio maglenke... Nemam pojma 

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Izivinjavam se, potpuno sam smetnuo da postoji ovakav model. Baš je lep na slici ovakav.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Ok, nema smisla svakako da se danas guraju halogeni kada postoje bolji. Hteo sam da kažem da bi pre uzeo halogene kompletne farove nego led ili xenon koji su osakaćeni /bez maglenki/ kada bi mogao da biram.pedalaš napisao: 16 Dec 2024, 11:26 Ja nigde nisam pisao o halogenim farovima u tom smislu koji pominješ, odnosno, da li oni u sebi imaju ili nemaju maglenke ( npr. kod 307, zavisno od nivoa opreme, pre fejslifta su maglenke bile u glavnom faru, a posle fejslifta su išle odvojeno ), već sam pisao da li ima ili nema smisla da u 2024. godini nov automobil C segmenta ( sa cenom od znatno preko 20.000 ) ima halogene glavne farove.
307 pre fejslifta ono što ima ajde da nazovemo maglenke, nešto kao svetli ali je minijaturno ogledalo za maglu u glavnom faru i manje više je krš osvetljenje kada najviše treba.
A nema 307 ni pranje farova tako da kada se vozi po kiši i nabaca se štroka sa puta dodatno se oslabi svetlo. Sve u svemu jedva prelazna dvojčica od mene, za to rešenje.
Koristim ih ali nije ni približno kako treba da bude snop svetla za maglu, pri poredjenju sa drugima.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Kupi li neko nešto na ovim promocijama?
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13573
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Za ta Fr svetla je diskusija da li ima efekta, bila gomila pisanija na tu temu, svakalo su ta svetla sada vise retro fazon, meni bas lepo na starom autu iako mislim da nigde van Fr nisu legalna.ftj napisao: 16 Dec 2024, 07:38 Bilo je diskusije vise puta na tu temu, ja nikad nisam primetio da se bolje vidi sa svetlom za maglu, jedino tebe bolje vide drugi. Jedina svetla za maglu sa kojima bolje vidis su navodno zuta svetla koja su se koristila 90ih, u francuskoj masovno.
Poboljsanje koje vidim kad upalim svetla za maglu su manja od 1%, pritom ne nosim naocare pa bi trebalo da imam dobar vid.
Al ima jedna stvar koju sam primetio par puta, oborena su mi smetala u magli, pravila veliki bljekas ispred. Tu mi je daleko bolja opcija bila pozicija+maglenke.
I tad sam pomislio da mozda i nije slucajno sto na skoro svim kolima kada vratim film maglenka moze da se pali uz poziciju, nije nuzno da ima i oboreno upaljenp
- shandu90
- Postovi: 13393
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Nista, samo gledamo i cokcemo na opremu koja se nudi za te pare.noob napisao:Kupi li neko nešto na ovim promocijama?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Kad nesto bude neodoljivo, mozda se odlucim. 

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.