Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.

F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.

Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?

Treba gledati siru sliku, globalno Ameri prednjace po zagadjenju.

Ne postoji magija da veci po dimenzijama (losija aerodinamika) i tezi auto manje zagadjuje, ma sta pisali novinari marketing ili neko treci.

Moja poenta je da SAD kao drustvo jeste ubedljivo najveci zagadjivac na planeti po osobi i da uopste nemaju nameru da promene nacin zivota koji je uzrok toga niti se obavezu da postuju medjunarodne ekoloske norme pa je stoga njihova kritika bilo koga bez ikakvog osnova.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21788
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.

Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.

Tapatalk
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ji 4Tze »

Kina zagađuje ozbiljnije od SAD. Pusti tu statistiku, po stanovniku, ni mi tu nismo previše bolji sa grejanjem na čvrsto gorivo i termoelektrane na ugalj.
Kalifornija je jedna od većih i naseljenijij država a proizvodnja im je skoro nikakva. Samo vozila zagađuju a dizela i nemaju.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Imaju dizela u komercijalnim vozilima, to nije zanemarljivo. Mislim da je kod njih ponegde isao i retrofit DPF ili nekog drugog sistema za preciscavanje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.

Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.

Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.

@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

I uz cenu benzina kod njih se smatra sasvim normalnim, moze im se i tako su navikli.
Njima ne smeta, sta ih briga za ostatak planete. Uz to se vozikaju sa povelikim godisnjim prosekom kilometraze, tako da se kumulativno i pored svih mera podosta ispusti iz izduva.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21788
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

ljubitelj napisao:
nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.

Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.

Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.

@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta :)
Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima.

Tapatalk
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ji 4Tze »

Ljubitelju, Srbija će imati čist vazduh kao CA verovatno više nikad, još od smoga u LA u drugoj polovini i krajem 20. veka.
Mi smo otprilike, jedno pola veka iza njih po čistom vazduhu i svesti o zagađenju.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Sredice to cika Donald :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

nidza napisao:
ljubitelj napisao:
nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.

Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.

Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.

@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta :)
Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima.

Tapatalk
Mislis smanji zapremina vazduha. Postoji leptir i ventili usisa / izduva koji to regulisu ali SUS motor koji je prigusen za posledicu ima smanjenu efikasnost rada odnosno povecava mu se specificna potrosnja goriva za isti ucinak.
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od moimoi »

ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?
ljubitelj napisao: F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Trend je da V8 polako nestaje, a 2.7L i 3.5L za F-150 nije prevelika zapremina. Kod konkurencije još uvek dominira V8, ali za neku godinu će i oni preći na V6.

Pa za manje od godinu i po u sred Amerike bazni Grand Cherokee će biti sa 2.0L R4 motorom.
ljubitelj napisao: Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.
dragvorl napisao:U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.
I kombiji sa V8 polako nestaju. Sad su na oko 30% tržišta novih. Ford dominira sa Transitom sa V6. Čak je i Fiat Ducato sa RAM značkom i V6 benzincem blizu da preuzme drugo mesto od Chevroleta koji još uvek prodaje kombije sa V8.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13374
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od shandu90 »

Trend V8 nestaje jer na njihovo mesto dolazi V6 turbo.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

moimoi napisao:
ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?


U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.
Izmerili su vise, kljucna rec "weighted" ne znam da li si primetio.

Da, kako da ne F150 dizel sa 5000 kubika manje zagadjuje od Golfa 1600 dizel. Mozda, ali u masti.
Kao kada mrmot zavije cokoladu :)

Sve i da je isti motor u oba vozila F150 ce daleko vise zagadjivati zbog a) mase koja je veca b) aerodinamickog otpora pa time mora da potrosi daleko vise energije za isto kretanje vozila.

Pri cemu u SAD je glavni zagadjivac u saobracaju avio prevoz.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Sta znaci "weighted" u ovom slucaju???

Ja mislim da je samo typo u pitanju i da su ubacili T viska.
Odgovori