Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

:plusone: ulepsao si mi dan :bravo:
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Lepa vremena :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

snork napisao: Kako su moćni DC-9, B727 i posebno ovaj B707 na kraju, koji se verovatno uputio za Ameriku ili Australiju.
Na pocetku snimka iz kokpita i putnicke kabine a i spolja vidi se da je i u floti Jata bila Caravella, takodje na 34 minutu vidi se da slece DC9-32 a dole stoje parkirane dve Caravelle :)
Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Neka moderatori oproste zbog duplog posta.
Ovo sto cu napisati ima veze sa ovom temom o vazduhoplovstvu i ugovoru Etihada i drzave pa ga u celosti citiram a obajavljenio je u Blicu.
Ugovor s Etihadom do kraja kampanje.
Osvrćući se na optužbe, prvipotpredsednik Vlade i lider SNS je najavio da će ugovor sa Etihadom biti objavljen do kraja izborne kampanje."Pitaju se kako to mi pravimo aranžamane. Pre nekoliko mgodina postigli su ugovor s Fijatom ali taj ugovor niko nije video. Ja sam video, ali to je služebna tajna pa ne mogu da kažem šta je u njemu. Mi ćemo naš ugovor s Etihadom pokazati pre kraja kampanje", rekao je Vučić.
Slika
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Sa naglaskom na "...pre kraja kampanje" :kuku:
Širim haos!
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48158
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Stanje flote Air Serbia (03.02.2014.):

Boeing 737-300
YU-AND: BRU, SKP, CPH
YU-ANF: xx
YU-ANH: xx
YU-ANI: SVO
YU-ANJ: xx
YU-ANK: ZRH, TIV, TGD
YU-ANL: xx
YU-ANV: AMS, ARN
YU-ANW: xx
YU-AON: VIE, SJJ
YU-AOU: TXL, SAW, AER
YU-AOV: xx

Airbus A319
A6-SAA: DUS, ATH
A6-SAB: AUH (AUH-BEG), SKG
YU-APC: LCA, CDG, TGD, CDG
YU-APD: xx
YU-APE: SVO, LHR, ZRH
YU-APF: MXP, FRA, FCO

ATR 72-200
YU-ALN: BNX, VIE
YU-ALO: xx
YU-ALP: TGD, OTP

ATR 72-500
YU-ALT: PRG, LJU
YU-ALU: VIE
ATR 72 -202 186 YU-ALO Air Serbia ferried 02feb14 BEG-LEY for paint
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Na prvim stranama Er Srbijinog magazina, dizajnerka novog liverija u nekoliko pasusa objasnjava kako je njen rad na internetu uocio Dane Kondic i kako kriticari nove grafike zapravo nemaju pojma....
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Geza napisao:Slika
Ajaoo, znači čak i delovi su bili stigli. Da nam nisu uveli sankcije u proleće 1992, sada bismo imali nekoliko MD-11 (kao zamena za stare DC-10) i ko zna šta još. Letovi za US, CA i AU nikada ne bi ni bili prekinuti. :(

Da li ima ikakve mogućnosi da se sada iznajmi par MD-11, pa da polete iz BEG preko Atlantika i Pacifika? Kakva obuka je pilotu DC-10 potrebna za MD-11 (pretpostavljam, vrlo mala)?
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Cudi me sto te delove nisu prodali kada su znali da ne mogu da ga kupe. MD11 se vec davno ne proizvodi.
Slika
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

BAJKER napisao:Neka moderatori oproste zbog duplog posta.
Ovo sto cu napisati ima veze sa ovom temom o vazduhoplovstvu i ugovoru Etihada i drzave pa ga u celosti citiram a obajavljenio je u Blicu.
Ugovor s Etihadom do kraja kampanje.
Osvrćući se na optužbe, prvipotpredsednik Vlade i lider SNS je najavio da će ugovor sa Etihadom biti objavljen do kraja izborne kampanje."Pitaju se kako to mi pravimo aranžamane. Pre nekoliko mgodina postigli su ugovor s Fijatom ali taj ugovor niko nije video. Ja sam video, ali to je služebna tajna pa ne mogu da kažem šta je u njemu. Mi ćemo naš ugovor s Etihadom pokazati pre kraja kampanje", rekao je Vučić.
Obećanje da će javnost videti taj ugovor vredi taman koliko i kredibilitet onog ko je to obećanje izrekao. Dakle tu negde oko nule, ili malo manje.

Ako ugovor i bude pokazan, biće pokazan onako kao što je bio "pokazan" ugovor sa Fiatom (neko je pre par strana okačio fotografiju onih stranica prekrivenih crnom bojom).

No, to su sve stvari na koje smo oguglali sa našim političarima. Pogledajmo šta na ovu temu ima da kaže James Hogan, generalni direktor Etihada u autorskom tekstu za portal Arabian Business:
On 1 January, we will acquire a 49 percent stake in Air Serbia, the national carrier of the Republic of Serbia, of which we already have a five-year management contract.


Drugi deo rečenice je indikativan jer ukazuje da postoji ugovor o ustupanju upravljanja kompanijom. Ljudi kao što je Hogan ne lupetaju i ne lažu kao političari, tako da se ova izjava može uzeti za ozbiljno. Srbija je sa Etihadom potpisala ugovor o ustupanju upravljanja Jatom na period od pet godina.

Takav ugovor nije neuobičajena pojava, imao ga je Emirates sa Sri Lankom (na 10 godina) a u poslovnom svetu nije retkost da nesposobni vlasnici firmi koje imaju nekakav potencijal ustupe upravljanje nekom ko nešto zna o istom. Kvaka je u tome što ustupanje upravljanja obično ide u paketu sa još nečim a to nešto može biti kupovina vlasničkog udela, pokretanje novog posla, dokapitalizacija, ulaganje u osnovna sredstva... Tako je Emiratesov paket za SriLankan uključivao 43% vlasništva i ustupanje upravljanja. Etihadov paket je na prvi pogled veoma sličan (49% vlasništva i ustupanje upravljanja) osim što deo o preuzimanju vlasništva za sada nije ispunjen tj. nema potvrde da je ispunjen. Odvija se samo onaj deo koji se tiče ustupljenog upravljanja.

Rekao bih da su dva moguća razloga što se ugovor drži u tajnosti:
1. Vlada ne želi da baš svi, crno na belo vide da su ustupili upravljanje manjinskom partneru koji pri tome dolazi izvan EU
i/ili
2. Ne postoji ništa drugo osim upravljanja tj. u pitanju je državni projekat revitalizacije Jata koji će u potpunosti finansirati država, s tim da je upravljanje povereno nekom ko je daleko sposobniji od države (koja samo daje pare i u tom procesu naravno plaća i šta treba i šta ne treba, kao što obično sleduje nesposobnjakovićima i Mrkonjićima).

Možda ima i još nešto, videćemo jednog dana (ali ne u ovoj kampanji).

Realno ne bih rekao da neko kao Hogan ne govori istinu kada kaže da Etihad planira da preuzme 49% kompanije ali ostaje činjenica da to nikako da se desi. Mogući razlog bi bio taj da je ugovorom navedeno da prvo treba da se ispune neki uslovi (npr. stignu iznajmljeni avioni, završi obuka posada i sl.) pa onda sledi preuzimanje. Tako Etihad štiti sebe od snošenja 49% gubitaka koji se prave zbog kašnjenja svih ovih procesa, a to kašnjenje je verovatno posledica sodome i gomore koju su zatekli u Jatu odnosno činjenice da ono malo sposobnih ljudi nije moglo da izgura sve rokove.
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Imam pitanje zasto ne mogu da pustim film sa predhodne strane.
Odnosi se na stari snimak.
Pise zabranjem u zemlji
.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Sa telefona ili kompa?
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3878
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Sa tel:)

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

Ix. napisao: Etihadov paket je na prvi pogled veoma sličan (49% vlasništva i ustupanje upravljanja) osim što deo o preuzimanju vlasništva za sada nije ispunjen tj. nema potvrde da je ispunjen. Odvija se samo onaj deo koji se tiče ustupljenog upravljanja.
Ne bih se slozio sa ovim jer prema zvanicnom stanju, Etihad jeste postao suvlasnik privrednog drustva u udelu od 49% sto je i pravno registrovano a javno dostupno na sajtu APR.
Manje vise lici na klasiku spasavanja bankrot firme kroz proces dokapitalizacije i preuzimanja upravljanja koje je na neki nacin ograniceno jer je ipak manjinski udeo.
Niko normalan ne ulaze svoj novac u propalu firmu a da ne ostvari uticaj kako ce ubuduce raditi firma.
Pitanje je da li postoji zlatna akcija i ko je njen vlasnik.

Ono sto je moglo da izazove zabunu, Air Serbia nije nikakva nova kompanija, niti je nova avio kompanija osnovana. Staro drustvo JAT je dokapitalizovano i izmenjen naziv drustva, i nastavio je pravni zivot JAT (zadrzan je PIB, ostao isti datum osnivanja drustva itd a sto se vidi iz registra privrednih drustava) pod novim imenom.
Off topic
Uglavnom, manje vise tipican postupak.
Na slican nacin je bilo i sa NISom, ranije sa INA-om, Pliva-om i sijaset drugih firmi koje su ili kupovale udele u drugim firmama ili postale predmet kupovine.
Relativno svez primer je preuzimanje Fructal-a iz Ajdovscine od strane Nektar-a,dokapitalizacija plus pravo upravljanja.

Ne vidim razloge da se sumnja da pravnici Etihada nisu uradili posao kako treba, ono sto moze da bude ozbiljni problem je procedura kako je sve odradjeno. Mada, ruku na srce, u poziciji totalnog bankrota i dugovima koje je nemoguce da ikada JAT vrati pa time sa pregovarackom pozicijom nula, jedna od takodje uobicajenih varijanti je da se daje za dz, tj poklanja problem da nekoga drugoga boli glava.
Takav primer je Zeljezara Smederevo koja je poklonjena za dz, onaj 1 USD je simbilicna formalna suma, a firma je bila u istoj poziciji kao JAT- totalni bankrot sa dugovima koje je nemoguce da firma vrati i potpunim odsustvom perspektive.

Ono sto ja vidim je da se odvija tipicni sled dogadjaja koji i treba da se odvija, kada se dovede firma do takvog stanja da je na trzistu bezvredna.
Ako se pokaze da Etihad nastupa sa ozbiljnim namerama, a lici za sada da je tako, i promeni iz temelja sve sto je postojalo u JATu pa uspostavi normalno poslovanje bice velika premija za Srbiju sto je prestala da baca pare u beznadezni bunar zvan JAT a pri tome cak dobila i upotrebljivu firmu koja moze da obavlja funkciju zbog koje postoji.
Naravno, kako je JAT 30 zadnjih godina bio u dubiozi sa poslovanjem a navike su cudo, trebace vremena da se ponovo stekne nekakav imidz na trzistu i uspostavi sada nepostojece poverenje klijenata. Neki razuman rok je obicno 5 godina da se stabilizuje ovako posrnula firma.

Primer da to moze cak i kod nas je opet NIS, koji je od potpuno propale firme kroz transformaciju uspeo skoro da dostigne standarde poslovanja a vec je poceo i da pravi novac.
Od toga sta i kako se bude sa nase strane postupalo sa Etihadom zavisi i dalja sudbina propalih firmi poput Galenike, EPSa, Ikarbusa, FAPa, Zeleznica i jos sijaset koji su u redu na cekanju za slamku spasa koju moze da donese strano upravljanje i know how.
Nijedna od tih firmi ne moze preziveti u svom sadasnjem socijalistickom nacinu i modelu poslovanja, a pogotovu ne kada dobiju konkurenciju i ukine im se monopolski polozaj.

JAT je smesna prica po obimu novca i broju ljudi u odnosu na EPS koji je zreo za opsti remont jer ovakav nema nikakve sanse da prezivi. Ako oteramo Etihad na neke fore da mi kao odlucujemo o njihovom biznisu to ce videti i drugi potencijalni igraci koji cekaju na pomenute i druge nepomenute firme i sasvim sigurno nece doneti svoje operaciju u Srbiju ni na jedan nacin.

Sa Fiatom nismo finansijski dobro prosli jer smo cekali 20 godina da Zastava sistem totalno postane bezvredan i da nema nikoga zainteresovanog na trzistu da bilo sta ulozi i udje u pricu pa smo morali da damo za saku pirinca i jos doplatimo. Sasvim je druga prica da li je ovako maloj zemlji sa ovako malo resursa uopste potrebno da silni novac (koji pozajmljujemo po belom svetu) ulozimo u italijanski biznis koji donosi malu korist zemlji ili treba da ulozimo u domacu privredu domacih vlasnika a pre svega poljoprivredu gde imamo bogom dane uslove (na primer sistem upravljanja vodom, dovoda i odvoda za svaku parcelu, sistem transporta rekama u rasutom stanju, sistem pakovanja marketinga i distribucije).

Valjda smo naucili lekciju na vise nego dovoljno primera, sto se duze ceka da firma koja posrce jos dublje upadne u bespovratno stanje raspada kasnije se nude sve godi uslovi da neko dodje i preuzme ostatke biznisa.
Politika dnevna, politicari, mediji i ostali majstori obmanjivanja treba da se sto manje pitaju i sto manje upravljaju neminovnim procesima koji se moraju sprovesti ukoliko se zeli opstanak zemlje.

Vec sam ranije napisao, umesto Etihada moglo je da bude bilo koje ime i bila bi prakticno ista solucijasa JATom. Razlike bi bile u nijansama a nikako u sustini. Nisu nama krivi iz Etihada sto smo upropastili JAT mi sami i to odavno, uz naravno svesrdnu pomoc sa strane pre svega bas sankcijama ciji osnovni cilj i jeste bio upropastiti izmedju ostalog JAT i druge osnovne resurse jedne zemlje a sto se pokazalo da je uspesno sprovedeneo. Kako i zasto smo se nasli u tom sosu je mnogo sire pitanje.

Etihad je bio poslednji spas za JAT i sta god da su trazili trebali su i mogli da dobiju jer je prosto takva pozicija ove zemlje i stanje dugova JATa. Verovatno cemo jos 2-3 godine placati, sluziti kaznu, za promasaje iz prethodnih godina dok se ne dovede Air Serbia u stanje pozitivne nule i prestane da bude korisnik socijalne pomoci u vidu subvencija i ostalih oblika dotacija.
Iz tog ugla, dokapitalizacija JATa je daleko bolje resenje od gasenje i brisanja iz registra privrednih drustava. Pare i dugove ionako i ovako moramo mi da otplatimo, sa ili bez posla sa ETihadom.
Najveca steta bi bila da je ostalo sve isto sa JATom, biznis se raspada, dugovi rastu, ne postoji nikakva perspektiva ulaganja niti oporavka, zaposleni nepripremljeni i neobuceni za zahteve trzista i standarde koje je postavila konkurencija, gradjani placaju ogromne pare za koje nema pokrica u efektima poslovanja.

Videcemo sta ce biti ove godine sa EPSom, da li ce uspeti ovaj pokusaj transformacije koji traje vec 7 meseci ili ce proci isto kao sa JATom, raspad poslovnog modela iz proslih vremena i nepripremlkjena firma za izlazak na trziste. Nigde se ne pominje plan kako da se smanji sadasnja vrlo visoka cena proizvodnje struje iako EPS energiju dobija prakticno na poklon od drzave i ne placa nikakve rente za koriscenje resursa. Sa ovako visokim cenama kWh EPS ima male sanse na buducem trzistu.
Ix.
Reactions:
Postovi: 48
Pridružio se: 20 Jan 2014, 08:59

Re: Vazduhoplovi

Post od Ix. »

ljubitelj napisao: Ne bih se slozio sa ovim jer prema zvanicnom stanju, Etihad jeste postao suvlasnik privrednog drustva u udelu od 49% sto je i pravno registrovano a javno dostupno na sajtu APR.
Manje vise lici na klasiku spasavanja bankrot firme kroz proces dokapitalizacije i preuzimanja upravljanja koje je na neki nacin ograniceno jer je ipak manjinski udeo.
Niko normalan ne ulaze svoj novac u propalu firmu a da ne ostvari uticaj kako ce ubuduce raditi firma.
Pitanje je da li postoji zlatna akcija i ko je njen vlasnik.
Na sajtu APR stoji da Air Serbia ima upisan novčani kapital u iznosu 16.864.350.000 RSD (16.864.350 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD) kao i nenovčani kapital u iznosu 606.805.000 RSD (606.805 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD).

Ako u sekciji "Objavljeni dokumenti" otvoriš Odluku o povećanju osnovnog kapitala od 16. decembra 2013-te, videćeš crno na belo da:
- stanje pre povećanja osnovnog kapitala iznosi 16.864.350.000 RSD, 100% u vlasništvu Republike Srbije
- osnovni kapital se povećava unosom nenovčanog kapitala odnosno 100% vlasničkog udela u firmi Jat-ketering čija vrednost je procenjena na 606.805.000 RSD
- Jat ketering je 100% u vlasništvu Republike Srbije
- Air Serbia povećava svoj kapital izdavanjem 606.805 akcija (nominalne vrednosti 1.000 RSD) Republici Srbiji
- Nakon povećanja, upisan kapital privrednog društva Air Serbia iznosiće 17.471.155.000 RSD (17.471.155 akcija nominalne vrednosti 1.000 RSD) i sve to će biti 100% u vlasništvu Republike Srbije

Nigde se ni jednom jedinom rečju ne pominje Etihad Airways niti ima bilo kakavih naznaka da se 1. januara dogodilo bilo šta što bi moglo da ima veze sa Etihadom. Ta stvar sada već postaje malo čudna, da ne kažem zabrinjavajuća. Najoptimističnije objašnjenje koje mogu da smislim za ovo je ono objašnjenje koje sam već ponudio: lizing aviona delimično kasni (jedan A319 kasni a nema naznaka da se nešto radi po pitanju planirana dva A320), obuka pilota kasni još više i uzrokuje ozbiljne troškove iznajmljenih posada. Etihad ne želi da ulazi u vlasništvo dok traje opterećenje tim troškovima. Kada sve to bude završeno, ući će i probati da naprave profit (verovatno u drugom kvartalu). U krajnjoj liniji, tako će i njihove knjige lepše izgledati.

Ne bih se usudio da špekulišem na temu nekih manje optimističnih objašnjenja. Jedino bih dodao da generalno nemam ništa protiv ni da je u pitanju državni projekat sa državnim finansijama i ustupljenim upravljanjem. Država je dokazano nesposobna da upravlja bilo čime pa ako je rešila da uloži novac u spas nacionalnog prevoznika, prvi preduslov da to ne bude bacanje para u bunar je da se upravljanje čitavim procesom poveri nekom ko je za to sposoban. Pod državnom upravom to samo može da propadne i oko toga nema spora.

Međutim, ako je to u pitanju onda tako treba i da se kaže (kao da je pa bilo puno izbora, Jat je bio praktično mrtav i viđen za ukop) a ne da se pričaju priče o vlasničkim udelima i ispredaju bajke o transatlantskim letovima dok ovamo Etihad ulazi u Alitaliju i sklapa codeshare sa Aegean-om što je sve direktna konkurencija i prepreka razvoju Er Srbije. Fali još samo da kupe LOT i Tarom pa da kompletno vežu ruke i noge firmi koju treba da razvijaju.
Odgovori