Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja kolko se secam, vadili si ljudi te korektore, i prespajali bez njih ...
Ali bice sve menji izbor kako vreme ide ...
Ali bice sve menji izbor kako vreme ide ...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako se izvade korektori, onda zadnje kočnice koče max silom kočenja i kad je auto prazan, što ne valja, pogotovo po kiši, ili ne daj Bože, po snegu.
Kada sipam pun rezervoar i kada na kvarno dodam u gepek još 20-30 kg sila kočenja zadnjih kočnica jedva pređe min vrednost. Sa praznim rezervoarom verovano bi bila ispod.
Što je najgore, niko ne može da garantuje da će, ugradnjom novih korektora, sila kočenja biti jača (zadovoljavajuća) tako da neću da ih ganjam, sem ako bi baš nalete na tacni, verovatno nisu skupi ...
Kada sipam pun rezervoar i kada na kvarno dodam u gepek još 20-30 kg sila kočenja zadnjih kočnica jedva pređe min vrednost. Sa praznim rezervoarom verovano bi bila ispod.
Što je najgore, niko ne može da garantuje da će, ugradnjom novih korektora, sila kočenja biti jača (zadovoljavajuća) tako da neću da ih ganjam, sem ako bi baš nalete na tacni, verovatno nisu skupi ...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Što se tiče rada motora i potrošnje ulja,
auto ide normalno, nema seckanja pri ubrzanju, ali nije tih kao što je kod nekih Z10 (možda je do auspuha koji je na izdisaju).
Ulje je Eneos, 10w40, potroši oko 1 L na 11.000 km u poslednje dve godine. Zapravo dospem oko 600 g, jer ga do zamene držim na polovini. Pošto je prvobitno sipano do max, znači da bi na kraju merenja bio na max moram da dodam tu polovinu, što je oko 400 g, što ukupno daje 1 L.
Kada je na max ili preko max (servis mi je tako sipao) vidljive su kapljice na karteru (curi na semeringu remenice radilice, koji mi se ne isplati da menjam pre velikog servisa) i ivica auspuga mi ja nekako zamašćena oko pola cm spolja. Kada nivo ulja padne na pola, nema kapljica ulja na karteru i ivica auspuha se osuši. Da bio nivo ostao na polovini, potrebno je dolivam oko 1 dL na 2.000 km što je razumna potrošnja.
Pre neki dan, na malom servisu su mi sipali ulje na 80% od max i promenili mi crevo iberlaufa jer je staro crevo curelo (bio je uljni film na ulazu malog creva u usis, tamo gde nema fabričke šelne). Posle 500 km, sve je suvo, i novu ulja je i dalje na 80%. Moguće da će mi sada manje trošiti, a posle zamene semiringa još i manja. Posle zamene semirnga držaću ulje na max, za sada ću na polovini.
Inače, uopšte ne gubi rashladnu tečnosti niti je meša sa uljem.
auto ide normalno, nema seckanja pri ubrzanju, ali nije tih kao što je kod nekih Z10 (možda je do auspuha koji je na izdisaju).
Ulje je Eneos, 10w40, potroši oko 1 L na 11.000 km u poslednje dve godine. Zapravo dospem oko 600 g, jer ga do zamene držim na polovini. Pošto je prvobitno sipano do max, znači da bi na kraju merenja bio na max moram da dodam tu polovinu, što je oko 400 g, što ukupno daje 1 L.
Kada je na max ili preko max (servis mi je tako sipao) vidljive su kapljice na karteru (curi na semeringu remenice radilice, koji mi se ne isplati da menjam pre velikog servisa) i ivica auspuga mi ja nekako zamašćena oko pola cm spolja. Kada nivo ulja padne na pola, nema kapljica ulja na karteru i ivica auspuha se osuši. Da bio nivo ostao na polovini, potrebno je dolivam oko 1 dL na 2.000 km što je razumna potrošnja.
Pre neki dan, na malom servisu su mi sipali ulje na 80% od max i promenili mi crevo iberlaufa jer je staro crevo curelo (bio je uljni film na ulazu malog creva u usis, tamo gde nema fabričke šelne). Posle 500 km, sve je suvo, i novu ulja je i dalje na 80%. Moguće da će mi sada manje trošiti, a posle zamene semiringa još i manja. Posle zamene semirnga držaću ulje na max, za sada ću na polovini.
Inače, uopšte ne gubi rashladnu tečnosti niti je meša sa uljem.
Poslednja izmena od Arogan u 21 Dec 2022, 00:54, izmenjeno 1 put ukupno.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Probaj da kontaktiras Radoslava iz Kraljeva. Covek ima dosta novih originalnih delova za Zastave i Fiat program koje prodaje na kupujemprodajem. Koliko sam video pretragom na brzinu, nema u oglasima korektor kocenja bas za Punta ali mozda zna gde moze da se nabavi.
Link ka jednom od njegovih oglasa:
https://www.kupujemprodajem.com/automob ... s/70823536
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Link ka jednom od njegovih oglasa:
https://www.kupujemprodajem.com/automob ... s/70823536
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Potraži korektore na auto-otpadima (Peđa iz Inđije i slični), sigurno ih imaju. Ili, prati oglase na Kupujem-Prodajem, tu i tamo se pojavi neki oglas u kome se prodaju delovi od nekog havarisanog i u delove rasturenog Classica (ako želiš korektore kakve recimo ja imam na svom Puntu), pa reaguj brzo. Ja sam recmo tako kupio zadnji branik u originalnoj boji i još neke delove, čovek je u dvorištu imao tada dva havarisana Classica, žao mi samo što tada nisam uzeo još neke stvari.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
A šta se desilo sa postojećim pa je neophdna zamena?Arogan napisao: 21 Dec 2022, 00:14 Danas sam saznao da nema više u prodaji korektori zadnjih kočnica (za modele bez ABS-a). Možda ima neka zaostala količina negde, ali ako zoveš dva-tri velika dobavljača, nema ih više.
Ti korektori se obično lako jeftino i uspešno remontuju zamenom gumenih delova (postoje obično i kit setovi gumica). Radio sam to jedno 5-6 puta, nikada nije bilo problema nakon popravke.
Neki radni vek im je 30-50 godina na drugim automobilima. Jel na Puntu nešto specijalno drugačije i onda kraće traju tj moraju da se menjaju?
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako se dobro sećam ranijih prepiski, zadnje kočnice kod njega ne koče dovoljnom silom pa ima svaki put problema na tehničkom pregledu. Ja takvih problema nemam sa svojim Puntom pa smo proveravali po oznakama da li imamo iste korektore i ispalo je da su različiti (pa je on pokušavao da nađe iste takve)...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni obično sednu u gepek kad testiraju kočnice. 

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mene mole da ga prodam, u odusevljenju 

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
A to.
Na tehničkom su moram da kažem bolidi ili ovi koji su napravili od njih bolide (pravilima).
Uopšte ne kapiram kako je došlo do toga da nakadno kod nas izmišljaju neke fiktivne sile kočenja koje su neophodne a drugačije od onih koje je sama fabrika koja je napravila auto predvidela..
Ne kažem da nema auta koji ne koči dovoljno jer su neispravni ali nemoguće mi je da i kada dobro koči - ispravan- pada na tom nekom merenju pa se ovi na tehničkom dovijaju kako da "srede" i bude ok na dijagramu.
Nevezano za Punta, više puta sam video takav ili sličan scenario.
Na tehničkom nemaju načina pa time niti mere masu/ težinu/ vozila koje pregledaju.
Na tehničkom su moram da kažem bolidi ili ovi koji su napravili od njih bolide (pravilima).
Uopšte ne kapiram kako je došlo do toga da nakadno kod nas izmišljaju neke fiktivne sile kočenja koje su neophodne a drugačije od onih koje je sama fabrika koja je napravila auto predvidela..
Ne kažem da nema auta koji ne koči dovoljno jer su neispravni ali nemoguće mi je da i kada dobro koči - ispravan- pada na tom nekom merenju pa se ovi na tehničkom dovijaju kako da "srede" i bude ok na dijagramu.
Nevezano za Punta, više puta sam video takav ili sličan scenario.
Na tehničkom nemaju načina pa time niti mere masu/ težinu/ vozila koje pregledaju.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Imaju vage u valjcima i vidi se na ekranu sa koliko kg točak pritiska valjke.
Meni druga stvar nije jasna. Pre par godina oteram na tehnički svog Yuga. Auto koči savršeno, međutim ne ostvaruje nekakav koeficijent. Znači, zadnji točkovi blokiraju istovremeno, razlika u sili minimalna itd. Kako mogu da očekuju da koči jače ako su kočnice dovoljno jake da zaustave točak, tj da prokliza na valjcima? Od toga jače ne može. Na kraju su me "pustili", mada ne znam kako bi nešto tu moglo da se popravi. Jedino zimske gume da sam stavio, možda.
Meni druga stvar nije jasna. Pre par godina oteram na tehnički svog Yuga. Auto koči savršeno, međutim ne ostvaruje nekakav koeficijent. Znači, zadnji točkovi blokiraju istovremeno, razlika u sili minimalna itd. Kako mogu da očekuju da koči jače ako su kočnice dovoljno jake da zaustave točak, tj da prokliza na valjcima? Od toga jače ne može. Na kraju su me "pustili", mada ne znam kako bi nešto tu moglo da se popravi. Jedino zimske gume da sam stavio, možda.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24759
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ti dobosi na zadnjim kocnicama ne mogu da razviju ne znam kakvu silu, verovatno su fabricki takvi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Problem je više u tome što je Punto pozadi jako lagan nego u samim kočnicama, odnosno kočnice pozadi jedva da učestvuju u ukupnom kočenju. Ja sam recimo tek nedavno zamenio pakne pozadi, izdržale su preko 214.000 km, fabričke od prvog dana. Eto koliko se troše. I nikad nisam imao problema na tehničkom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja ne vidim problem u tome što je lagan pozadi (ili težak pozadi) bilo koji auto.
Sila kočenja je valjda upravo prilagodjena toj karakteristici, pa lagan auto ima i lagane kočnice, i obrnuto.
Da lagan auto ima jake kočnice pozadi bio bi nebezbedan, teško bi se kontrolisao pri jačem kočenju i imao tendenciju da napravi piruetu kada je podloga iole lošija. Zato i postoji taj (ili na drugi način) korektor za pozadi koji smanjuje silu kočenja, prigušuje. oslabljuje kočnice.
I to je tako kod svakog auta, prosto zakoni fizike diktiraju proizvodjačima vozila da kočnice dimenzioniraju na odredjeni način.
Pozadi kočnice bilo doboši bilo disk sistem po mom iskustvu pozadi traju od 150-250,000km zavisno od auta i načina korišćenja vozila. Desilo se i da potraju 300,000+ kilometara fabričke doboš obloge.
AKo nešto bitno kraće traje uvek prvo pomislim da je neka neispravnost sa kočnicama, najčešće da blokiraju tj. ne vraćaju se.
Znam da ima auta gde se stvarno jedu kočnice, takvi fabrički. Poddimenzionisane.
Sila kočenja je valjda upravo prilagodjena toj karakteristici, pa lagan auto ima i lagane kočnice, i obrnuto.
Da lagan auto ima jake kočnice pozadi bio bi nebezbedan, teško bi se kontrolisao pri jačem kočenju i imao tendenciju da napravi piruetu kada je podloga iole lošija. Zato i postoji taj (ili na drugi način) korektor za pozadi koji smanjuje silu kočenja, prigušuje. oslabljuje kočnice.
I to je tako kod svakog auta, prosto zakoni fizike diktiraju proizvodjačima vozila da kočnice dimenzioniraju na odredjeni način.
Pozadi kočnice bilo doboši bilo disk sistem po mom iskustvu pozadi traju od 150-250,000km zavisno od auta i načina korišćenja vozila. Desilo se i da potraju 300,000+ kilometara fabričke doboš obloge.
AKo nešto bitno kraće traje uvek prvo pomislim da je neka neispravnost sa kočnicama, najčešće da blokiraju tj. ne vraćaju se.
Znam da ima auta gde se stvarno jedu kočnice, takvi fabrički. Poddimenzionisane.
- Saša
- Postovi: 14323
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zbog te male težine pozadi očigledno ne mogu da očitaju na valjcima dovoljnu silu kočenja. Ili je očitavaju na neodgovarajući način. Isto mu dođe...