Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

nidza napisao:Ja sam za polovan automobil.
I ja bi bio da zivim u Srbiji ali kad zivis u zemlji gde je svako "dobar dan" kod majstora preko 100e onda sve price o isplatljivosti polovnjaka padaju u vodu.
Jedino ako nisi u fazonu kao jedan drugar odavde koji cim kupi auto (uglavnom do 2 godine star) isti odmah baca u oglase po istoj ceni i onda ga vozika dok ne nahvata nekog da mu ga uvali. Covek ima tu potrebu (komplex) da stalno menja automobile i za njega definitivno nisu novi.
ljubitelj napisao:Drugacije, novac pretvoren u auto kao materijalno dobro najbrze ili medju najbrzim nacinima gubi vrednost kada se auto koristi za licne potrebe.
Sad pricas kao ekonomista...
Pa valjda novac mozes da investiras i u kvalitet zivota, u nesto sto te ispunjava, sto te psihicki ojacava i motivise da i dalje uspsesno radis i stvaras...to je i jedan od motiva zasto radimo i trudimo se.
Ako gledamo tako, onda je svaki odlazak u restoran (Lakijev primer) bacanje para, svaki odlazak na more, planinu, posetu nekom gradu isto, kupovina skuplje garderobe, skuplje hrane itd.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Ima logike u obe price,neke stvari jednostavno nisu crno na belo :)
Floyd,jel ces da menjas svoj automobil za 2 godine kada izadje iz garancije?
Ako neces,naci ces se u istoj situaciji kao da si kupio polovnjak...
A i pored toga,najveci troskovi za kola su gorivo,gume,redovni servisi,pored primarnog koji je upravo cena vozila...
Kvarovi kod polovnjaka koji je malo presao jednostavno ne mogu da budu ne znam ni ja kakav trosak...
Ako se prica o polovnjacima od po 150.000 i vise kilometara,onda je stvar sto se kvarova tice zajebanija,ali je opet usteda u odnosu na nov automobil neminovna i to predebela usteda...
Da dobijes auto koji je kostao 40.000e,za 30.000e sa 40.000km recimo,ne znam sta bi to toliko moglo da ti ode ne bi li nadoknadio razliku?
Svi pricaju o nekim mitskim cenama popravki polovnjaka i njihovim kvarovima,a niko nesto konkretno da iznese...
Ja se drzim polovnjaka u super stanju do daljnjeg,ne zbog ustede,jer uvek imam odredjeno koliko dajem za kola,nego da bi za iste te pare uzeo daleko bolji automobil :)
Vec smo ja mislim u ovoj temi prezvakali ovo? :think:
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od ljubitelj »

Razlikuju se pojmovi investicija i potrosnja novca.
Ne investira se u hranu, u odecu, u pozoriste, u izlet vec u auto, jahtu, kucu, zamak, ves masinu trajno potrosno dobro.

Slazem se sa @heroj87.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Laki021 »

Pa ne investira se ni u auto...

@Heroj,
BMW daje 4 god garanciju u Srbiji.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

Xepoj87 napisao:Floyd,jel ces da menjas svoj automobil za 2 godine kada izadje iz garancije?
Ako neces,naci ces se u istoj situaciji kao da si kupio polovnjak...
Garancija u CH je 3 godine ili 100kkm sa mogucnoscu produzetka na 5godina ili 150kkm ako ga odrzavas kod njih i sl.
Pored toga dobijes besplatno rednovno odrzavanje do 100kkm (ili 10 godina) kao i 5 godina mobility podrske u celoj evropi.

Kod polovnjaka nije sve tako cisto kao sto ti mislis...taj primerak od 40kkm koji navodis vec ima gume koje su zrele za zamenu, nemas besplatne servise nego sve placas a garancija za polovnjaka je prilicno ocerupana tj. ne ukljucuje sve kao za nov. Dalje nov kad bude imao 100kkm ovaj ce imati 140, sto znaci i manju cenu pri preprodaji itd.
Polovnjak jeste isplatljiviji ali ne toliko koliko to izgleda u startu...veruj mi, dobro sam sve stavio na papir pre kupovine.
Ako uzmemo jos i moj slucaj, gde sam kupovao auto koji je u trenutku kupovine bio tek pola godine na trzistu pa su i cene polovnjaka bile najvise 10% manje...nema tu neke ustede.
Xepoj87 napisao:Svi pricaju o nekim mitskim cenama popravki polovnjaka i njihovim kvarovima,a niko nesto konkretno da iznese...
Evo ti moj primer za Alfom gde mi je zveknuo set kvacila i zamajac na 80kkm, nekih 15kkm posto sam ga kupio (da sam ja vozio auto od pocetka trajao bi bar duplo vise) a zamena prava sitnica 2600chf...stim da je bilo natezanje sa garancijom pa su oni platili jedan deo.
ljubitelj napisao:Razlikuju se pojmovi investicija i potrosnja novca.
Znam sta je investicija a ovde sam tu rec koristio u figurativnom smislu.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: Ne investira se u hranu,
Pa kad pogledas, pojedes hranu, sutra odes na posao, od te energije koju si izvukao iz hrane odradis nesto i eto vracene investicije. :mrgreen:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

A Floyd,zaboravio si da napomenes da se BMW servis inkluziv(besplatni servis) posebno doplacuje?

I ne,garancija nije 4 godine,nego je 2 godine:

Ako kupite BMW, želećete da vam zadovoljstvo vožnje bude zagarantovano. Iz ovog razloga, od 2004 godine (prva registracija), vaš BMW-ov servisni partner sada nudi garanciju na karoseriju u trajanju od 12 godina, kao i tri godine na boju. Na ceo automobil (izuzimajući zamenu potrošnih delova), Originalne BMW-ove rezervne delove, kao i na Originalnu BMW-ovu dodatnu opremu, BMW daje garanciju od dve godine, bez obzira na broj pređenih kilometara. To je usluga na koju možete računati - mi je garantujemo.

Jedan dobro opremljen Bmw 730D kosta 100.000e... Isti takav star 2 godine sa ispod 50.000km kosta manje od 50.000e...
Evo ti takav primerak sa 37.000km da kosta 49.000e ...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... eage=50000
Evo ti star godinu dana sa 25.500km za 51.000e...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... eage=50000

Eto,na bmw 7 ide 5 godina garancija ili 100.000km... Sta si ovde izgubio,godinu dana za 50.000e?

Da ne pominjemo koliko cena opadne neko 750i ili 760i...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od milosdoktorabs »

preporuka je da se dogovaras sa dilerom ako hoces bas bas nov auto,pa ga oni kupe sa svim popustima tj ti ga platis i onako brendiranog ga vozis jedno 5 do 6 m,ili kupiti test auto ili neki koji je vozio neki od tih glavesina.
Daleko najbolja solucija je auto staro do 2 godine od prvog vlasnika.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Laki021 »

@Heroj

Kazem da imaju 4god jer kad sam bio skoro kod radulovica video sam da reklamiraju ovo ali nisam pitao za detalje:


http://www.motorblog.rs/automobili/bmw- ... g-servisa/
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od nidza »

Ne može polovan u novcu nikad da košta kao nov, čak i da ima čitave serije pehova. Neprijatnosti sa polovnjakom su više druge prirode - posete majstoru, biranje majstora, problem sa kvalitetom delova i slično. Može da bude jedna srećna priča, može i malo frustrirajuća.

Ja prelazim preko 80km svaki dan, meni auto nije luksuz. Znači mi svaki procenat komfora i potrošnje goriva.

Ako platiš auto 8, uložiš recimo 2 u prvih godinu dana, za auto koji je nov koštao preko 30 je po meni dobra računica. Ekonomistima iz teme poručujem da izračunaju koliko im treba vremena da zarade 20k eura razlike, pa da vide da li se isplate potencijalne egzibicije pri eksploataciji i održavanju.

Na kraju krajeva, ja ni nemam 30k za auto, a kao polovan 3-5g star ipak mogu da ga imam uz fiktivno ušteđenih 20k. Upotrebna vrednost nije drastično manja, a podrazumevam beskompromisno ulaganje.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

Xepoj87 napisao:A Floyd,zaboravio si da napomenes da se BMW servis inkluziv(besplatni servis) posebno doplacuje?
Ovde se ne doplacuje ;)

Sto se tice serije 7, to nije dobar primer jer je poznato da toj klasi, iz mnogo razloga, cena opada mnogo brze i vise nego "obicnim" automobilima.
Aj nadji mi neki polovan auto koji je trazen (A4 2.0 TDI, C220 W204 fl ili 320d F30) sa dobrom opremom za duplo manju cenu nego sto je nov.
Serija 7, A8 i S klasa se na zapadu slabo kupuju polovni a smanjena potraznja diktira i manju cenu. Mislim realno, ovde niko osim gastarbajtera u wannabe fazonu ne bi ni pomislio o kupovini takvog auta a da mu mesecna primanja nisu petocfrena.

I jos jednom, ja ne kazem da je nov auto jeftiniji ili da kosta isto u eksploataciji kao polovan vec navodim da nije ni toliko skuplji kako ti uporno tvrdis...po tvojoj racunici je uvek x2 i nema kompromisa :)
Kad mogu da priustim nov auto koji mi se svidja i koji mi odgovara, zasto bi uopste razmisljao o polovnom zarad neke "ustede" ili jos gore, da bi usao u vecu klasu?
nidza napisao:Ako platiš auto 8, uložiš recimo 2 u prvih godinu dana, za auto koji je nov koštao preko 30 je po meni dobra računica. Ekonomistima iz teme poručujem da izračunaju koliko im treba vremena da zarade 20k eura razlike, pa da vide da li se isplate potencijalne egzibicije pri eksploataciji i održavanju.
Auto koji je nov kostao 30.000e, kostace 8000 tek posle 6 godina i 200.000km. Ako pretpostavis da ga i sledeci vlasnik vozi toliko postavlja se pitanje koliko ce taj auto vredeti sa 400kkm i 12 godina star? Koliko para u njega treba da se ulozi u tom periodu?
Opet, kazem ja pricam kako gledam na stvari iz mog ugla. Da zivim u Srbiji isto bih ganjao nekog polovnjaka i bolelo bi me za majstore kad su cene kojekakvih popravki reda velicine, 10-50e. Srbija (kao i svaka zemlja sa niskim standardnom) je trziste polovnjaka pa nekom ove price koje ja pricam izgledaju mozda nebulozno ali u zemlji gde svi treba da zarade (pa i automehanicari) sve ima svoju cenu.
milosdoktorabs napisao:Daleko najbolja solucija je auto staro do 2 godine od prvog vlasnika.
To ti je daleko najgora solucija.
Zar mislis da ce neko da kupi nov auto, da ga pazi i mazi dve godine i onda ga proda tebi za duplu manju cenu?
Zasto bi to neko radio?
Bolja solucija je kupovina 5 godina starog auta sa preko 100kkm koji je vozio i odrzavao jedan covek. Tako em ustedis finu svotu novca, em dobijes relativno pouzdan auto.

Vidim ja da ovde mnogi posmatraju stvari crno-belo, porede se cene najjeftinijih polovnjaka na oglasima sa najskupljim mogucim novim.
Barata se nekim pausalnim podacima, tvrdi se kako je lud svako ko kupi nov jer baca ogromne svote novca a sa druge strane veliki deo clanova foruma je kupio upravo nov auto.

Ja sam jedan od onih koji je hteo da kupi polovan auto, do godinu - dve star. Svi su upoznati sta se gledalo ali jednostavno, sve to sto se nudilo i zasta sam se raspitivao, nije mi se svidelo.
Sama ta ideja da iskesiram 35-40000e za polovnjaka me je najvise odbijala od cele price.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

Floyd,nigde nisam tvrdio da je situacija dupla,nego govorim u parama kolika je usteda...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT

Ajde,reci mi,koliko je kostao prosle godine,pre tacno 12 meseci, kada je kupljen ovaj C 350 CDI 4matic?
Ja cu ti reci da je lagano prelazio 60.000e... Sada posle 44.000km i 12 meseci,jos u originalnoj garanciji,kosta 30.000e...
Znaci,da je cena i do 40.000e,kako ti mislis da racionalizujes tih 20,30.000e?
Ti si kola kupio da ti sluze,neki od nas kola kupuju da uzivaju u njima,vecinu para trose upravo na ista,pa ne mozes da razumes da za svoje novce uvek zelis da izvuces maximum...
Ti si zadovoljan tvojim Bmw-om 3,ja nisam ni tvojim,ni mojim kolima,ja vec duze vreme zelim nesto daleko bolje...
Ja zaista nemam 80.000e za dobro opremljen Audi S5 cabrio,ali 40 cu najverovatnije imati za polovnjak star 2 godine do 50.000km...

Niko ovde nije rekao da je lud neko ko kupi nov automobil,to si ti sam rekao.
I ja da sam zadovoljan sa klot C 250 CDI,kupio bih ga novog,jer za njega imam para...
Ne znaci mi nista nacini finansiranja i slicnih pogodnosti,jer kupujemo u keshu,a i premium marke retko i imaju neke povoljnosti za lizinge i kredite,kao recimo Hyundai,Fiat i slicni,tako da je svejedno hoces kupiti na kredit nov ili polovan Mercedes,ako vec hoces na kredit...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ftj
Reactions:
Postovi: 13927
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od ftj »

Zar nismo vec prosli sve ove price bar 3 puta?
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28239
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Xepoj87 »

I meni se cini,vec sam dole pomenuo da mi se cini da smo prezvakali sve ovo...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Post od Floyd »

Xepoj87 napisao:Floyd,nigde nisam tvrdio da je situacija dupla,nego govorim u parama kolika je usteda...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT
Odlican primer auta za koji ne bih dao pare.
Za manje od godinu dana stukao 45000km pa jos i udaren :kuku:
Garancija je 12 meseci i to nije ista garancija kao za nov auto, ne znam zasto ali je tako...bio sam u Mercedes Niederlassung u Minhenu i tako su mi objasnili.
U pitanju je bio E200cgi kupe koji je bio star nekih 8 meseci a garancija je bila "Junge Sterne" odnosno za polovnjaka dok je fabricka ponistena kao i redovno odrzavanje (Forte ili kako vec).
Cene se formiraju u zavisnosti od auta do auta, kako je isti vozen, kakva mu je bila istorija i sl.
Bio je slucaj jednog C250 CDI kupe sa super opremom koji je bio nekih 5-6000e jeftiniji od sledeceg sa slicnom opremom i km.
Na moj upit za detalje, stigao je odgovor da je auto bio slupan pa krpljen. Cesto su tu automobili iz rent a car agencija, auto skola i sl.
Veruj mi da Nemac nije blesav i kad ti nesto daje upola cene, za to postoji debeo razlog.
Opet, sve to nekom nije bitno jer eto zeli a nema mogucnosti pa pristaje na kompromise.
Xepoj87 napisao:Ti si kola kupio da ti sluze,neki od nas kola kupuju da uzivaju u njima,vecinu para trose upravo na ista,pa ne mozes da razumes da za svoje novce uvek zelis da izvuces maximum...
Otkud ti to da ja ne uzivam u automobilima? :zbunjen:
To sto ja zivim u zemlji gde su propisi jako strogi, gde policajca ne mogu da kupim sa 50-100e kad me uhvati da divljam, pa samim tim i nemam potrebu da kupujem auto od +300ks, ne znaci da ne volim automobile.
Mogao sam ja da uzmem i 328i, i 335i ali koji ce mi q, kad ni ovaj nemam gde da razvlacim kako bih zeleo (osim kad sam u Srbiji).
Xepoj87 napisao:Ja zaista nemam 80.000e za dobro opremljen Audi S5 cabrio,ali 40 cu najverovatnije imati za polovnjak star 2 godine do 50.000km...
Ja najjeftiniji sto nadjoh po ovim ktirerijumima je blizu 46.000e sto znaci da bi te u Srbiji do registracije izaslo cca. 50.000e.
Takav nov u Nemackoj je oko 70.000e sto znaci da je u Srbiji jeftinije (bar se tako pise po forumu, ja ne znam). te usteda nije 40.000e nego oko 15.000e.
Dalje, nemas besplatne servise i ful garanciju a gume su skoro za zamenu, te se tu razlika smanjuje na 10-12.000e.
Za tih 12.000e ti si napravio kompromis u smislu da pristajes da kupis auto koji je neko vec kidao do maximuma (niko to ne kupi da ga vozika po gradu, posebno ne ako ga prodaje posle 2 godine) i da kupis koriscenu stvar.
Tebi vredi, meni ne...jbg, sto ljudi, sto cudi.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... ies=Cabrio

Moje je misljenje ili nov ili polovan (oko 5 godina) sa preko 100kkm jer je tad vec dosta izgubio na vrednosti a pouzdanost mu verovatno nije nista losija od onog koji je za godinu dana presao 50000km u rukuama raznih sluzbenika ili korisnika rent a car agencija.
Odgovori