Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Razmišljam i mislim da je njegova ideja u simetriji masa. Lefty sa leve, a pogon sa desne strane.
zuzazu napisao:Najzanimljivije je da se uvek koriste klasicne nable sa normalnim brojem zica (28,32 ili 36) i klasicnom flansom. Normalno, a ne radijalno pletene. To ipak govori da je takav tocak jaci i pouzdaniji ma sta naucnici pricali o radijalno pletenim tockovima sa malo zica.

Ovo a propos neke Pajine i moje diskusije.
Baš gledam drumaške točkove u poslednje vreme i neverovatno mi je koliko preskupih točkova postoji sa jako malo žica.
Zamisli daš 1000€ za točkove koji su sa napred 16, a pozadi 20 žica. Ja to ne bih smeo da vozim. Imao bih utisak da će da pukne svakog trenutka.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Ne bih rekao da je rec o rasporedu masa (mada moze biti). Ovaj bicikl je sav u momentima.
Prvi je na vrhu viljuske, kod vrata, zato vrat mora biti poseban.
Drugi je na dnu viljuske, i pretpostavljam da je konstrukcija nable posebna zbog veceg opterecenja na strani gde se viljuska oslanja.
Takodje se javljaju momenti prilikom pedaliranja i kod kocenja jer su diskovi samo na jednoj strani.

Svega ovoga (izuzev momenta kod pedaliranja) nema kod "klasicnog" bicikla.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Ima Paja manžetne. Hvala, al ne treba. Sa odelima ide samo teška klasika.

Zar nisu diskovi uvek na desnoj strani?
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21792
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Biciklizam

Post od nidza »

Zadnji deo bajsa je malo teži udesno, pa je logično da viljuška bude asimetrična sa leve strane. Mada, kao što rekoh, sve je to sviranje onoj stvari koje poskupljuje čitav sistem, a ne opravdava to ničim. Bilo je takvih patenata i biće ih, dokle god smo u svetu tehnike. Većina dođe i prođe, a opstaće samo pragmatični, a pre svega, finanijski isplativi.

Ne verujem da Cannondale živi od ovih bicikala. Prave pare od masovne prodaje, a ti za prestiž služe za slikanje.

@pajo, diskovi na Ghostu su sa leve strane, logično, a pogon je desno.

edit:
Slika

Ovo nije banana, samo liči. Ovo su matoke i rastu svuda po centralnoj Africi. Sprema se neki zeleni pire od njih i to najviše jede sirotinja po Ugandi.

Banane u Africi su žute i malecke, veoma ukusne. Ove velike banane koje mi klopamo ovde su južnoameričke poreklom, ako se ne varam.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Ma na levo sam i mislio. Moj zajeb. Uvek su sa leve strane.

Zuzazu me podsetio na jedne manžetne koje bi kupio na 1 da sam imao para kada sam ih video.
Slika
Onyx and Mother of Pearl Cufflinks by ST Dupont
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

@ Zuzazu

Pukni! Lula je laša od tvoje 8g :kezo:

Slika
Slika

E da, stigla su ti ona dva šrafa za kočnice i krajevi sajli. :D
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od starac vujadin »

Razmišljam i mislim da je njegova ideja u simetriji masa. Lefty sa leve, a pogon sa desne strane.
Tako je. Ipak se radi o vozilu gde je ravnoteža uslov kretanja.

O tome se vodi računa i u konstrukciji automobila, mada laici to i ne vide i ne razmišljaju o tome. Manje više uglavnom se piše i priča o poprečnom rasporedu masa, a uzdužnom slabo.
Baš gledam drumaške točkove u poslednje vreme i neverovatno mi je koliko preskupih točkova postoji sa jako malo žica.
Zamisli daš 1000€ za točkove koji su sa napred 16, a pozadi 20 žica. Ja to ne bih smeo da vozim. Imao bih utisak da će da pukne svakog trenutka.
Kad bi vozio nešto što bi ličilo na hronometarsku vožnju, na ravnom putu to bi bilo prava stvar. U Srbiji, po ulicama, putevima s rupama, šahtovima to i nije namena.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Biciklizam

Post od Floyd »

Kako vam se cini ovaj treking...

http://www.cube.eu/en/bikes/tour/hyde/hyde-race/

Dobio sam ponudu malopre za star godinu dana... covek kupio neki napucani drumas pa mu je ovaj visak.
Meni je iskreno, malo ruzan :)
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21792
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Biciklizam

Post od nidza »

Neki internal shifter spominje i 8 brzina.

Zanimljivo skroz, ne ukršta lanac.

Rekao bih da je ovo neka žešće civilna varijanta bicikla?

edit:
Slika
Slika
Slika
Poslednja izmena od nidza u 21 Feb 2014, 13:04, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Meni je perfektan! Ja bih ga nabudžio da sve pršti. :kezo:

Ali ako ima alfine zadnju nablu sa menjačem u sebi vidi kako stojiš sa servisima u CH. Kod nas su jako retke i teško ih je servisirati.

Edit i od mene.

U suštini ove je komuter, city ili kako ih ko zove, a ne trekking, ali je sa klasičnim menjačima dobra osnova za ozbiljan trekking sa krutom viljuškom ili lefty-em. :D
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Biciklizam

Post od Floyd »

Pa vidim ja na slici nesto cudno izgleda zadnja osovina :D
Srevisi u CH sigurno nisu problem ali je pitanje sad koliko je taj sistem pouzdaniji ili nepouzdaniji od klasicnog.

edit: Kruta viljuska moze da predstavlja problem zbog povremenih silazaka sa asfalta.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21792
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Biciklizam

Post od nidza »

Baš je dobar štos, ali ja ovo ne bih uzeo. Deluje mi kao dobar fazon za bajs za gospođu.

Što ne uzmeš MTB ko čovek, tamo kod tebe bar to ima nekog smisla? Je'l ima gde ravno u Švici ili je sve gore-dole?
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Biciklizam

Post od Floyd »

Ima i ravno... ima staza za svaciji ukus :)
nidza napisao:Što ne uzmeš MTB ko čovek
MTB za sad i dalje vodi ali bacim pogled i na trekinge. Ovo mi je slucajno uletelo (kolega preporucio od njegovog prijatelja kad je video da trazim bajs) ali nisam bas zagrejan.
HT MTB mi je nekako najbolji kompromis izmedju svih varijanti... ali pricam napamet jer nemam iskustva :)
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Najveći problem sa ovakvim biciklom po terenu nije kruta viljuška nego nedostatak prednjeg menjača tj ograničenost pogona.
starac vujadin napisao:
Baš gledam drumaške točkove u poslednje vreme i neverovatno mi je koliko preskupih točkova postoji sa jako malo žica.
Zamisli daš 1000€ za točkove koji su sa napred 16, a pozadi 20 žica. Ja to ne bih smeo da vozim. Imao bih utisak da će da pukne svakog trenutka.
Kad bi vozio nešto što bi ličilo na hronometarsku vožnju, na ravnom putu to bi bilo prava stvar. U Srbiji, po ulicama, putevima s rupama, šahtovima to i nije namena.
Shvatio bih da se radi o dubokim aero točkovima da je namena TT i odličan asfalt, al npr http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/ ... kovi/6009/ po meni nisu nikako brzi točkovi.
Ovo su, ponavljam po meni, dobri brdski točkovi, plitki, bez aero efekta, ali jako laki. Ne vidim logiku.

EDIT

Floyd Bilo koji MTB nije kompromis. On je ekstrem koji se nalazi na jenoj strani, a na drugoj klasičan sportski bicikl.
Kompromisi su između. Trekking za nekog ko hoće da pored asfalta vozi i zemljane puteve, eventualno putuje, nosi teret... i razni hibridi za one koji hoće da voze čist asfalt.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Biciklizam

Post od nikaragva »

Da, na njega ti je dovoljno da menjas gume, glatke ili sa kramponima, u zavisnosti kuda hoces da vozis :)
Odgovori