Uroš S. napisao:[
Znam neke ljude koji su uradili to da im dnevna varijanta bude na 60% i automatski se pali, a kada prekidačem uključe oborena svetla, onda je jače, tj. tih fabričkih 92%. Eto neke smislene svrhe te mogućnosti.
Tu mogucnost sam razmatrao za moj oldtimer kada je trebalo da napravim da se automatski pale oborena.
I zavirim u fabricko uputstvo kada tamo, postoji ta opcija bas kako si opisao.
To je uvedeno 1975. godine za Volvo 340.
Ideja me je brzo prosla jer takav rezervni deo naci ovde je naucna fantastika.
Na modelu 240, isto od 1975. su primenili jednostavnije resenje, postoje 2 sijalice tj razlicita za dnevno i oboreno svetlo.
Na kraju su sve te varijante napustili pa noviji model 940 ima samo jednu sijalicu koja se pali i kao dnevno i kao oboreno preko automatike sadrzane u glavnom prekidacu za ukljucivanje svetla.
Ocigledno u fabrici su zakljucili da nema mnogo smisla ili su hteli da ustede pri izradi tek takav sistem regulacije jacine svetla uveden pre skoro 40 godina su koliko znam napustili krajem 80tih godina.
Imam i shemu veza tog resenja iz 1975. godine, izgleda dosta jednostavno.
izgleda opet u modi tako nesto, tj kako je receno po novijoj EU regulativi treba i tu da se ustedi koji pikogram CO2.