Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prodaja delova je i fizička prodavnica, može se poručiti preuzimanje u prodavnici kome je bitno da proverava odmah, ili kao što je rečeno može i da se vrati.
- Uroš S.
- Postovi: 10999
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Kad god mi je trebalo nešto i tražio sam kod tih rasturača, bilo je jeftinije ili isto novo u ovlašćenom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zavisi od modela, za ove starije, bude tu svasta dzabaka, recimo za Astru G sa za 130 e uzeo brdo limarije, kad je rodjak imao udes, za Punta isto jeftino uzimas sve i svasta.....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Uzo sam polovan komplet boca sa čepom, motorićem, oba creva na čijem su kraju plastični nastavci za 1.000 din, mogao sam i samo motorić za 500 din, ali ajde da imam rezervnu bocu, ovaj plavi čep mi ne uliva poverenje, pa da imam dva za svaki slučaj.
Mogao sam da biram da li sa mk2a ili mk2b/klasik, ovaj stariji mi je ulivao više poverenja pa sam uzeo njega(polovni od klasika već imam
)
Zamenio sam samo motorić sa pripadajućim crevima. Probao sam, nema kapanja prilikom prskanja, znači sada je OK.
Nego, da pitam, ovo na slici (zamenjeni motorić, žice i kontakti su moji), konektor sadži 2 crvena kabla, mase nema nigde, motorić je sa bocom spojem plastičnom cevkom koja prolazi kroz gumu. Logično je da motorič na jednom kontaktu ima masu a na drgom +12V. Ali kako motorić zna kada da prska na prednje staklo a kako na zadnje osim ako ova dva crvena kabla zainsta nisu povezana sa amblederom jedan za prednje, jedan za zadnje staklo. Ali otkuda onda dobija masu ? Na kom principu struje motorić radi (kada prska napred a kada nazad) ? Ima dve dovodne cevke, znači jedna je za napred jedna je za nazad.
Mogao sam da biram da li sa mk2a ili mk2b/klasik, ovaj stariji mi je ulivao više poverenja pa sam uzeo njega(polovni od klasika već imam

Zamenio sam samo motorić sa pripadajućim crevima. Probao sam, nema kapanja prilikom prskanja, znači sada je OK.
Nego, da pitam, ovo na slici (zamenjeni motorić, žice i kontakti su moji), konektor sadži 2 crvena kabla, mase nema nigde, motorić je sa bocom spojem plastičnom cevkom koja prolazi kroz gumu. Logično je da motorič na jednom kontaktu ima masu a na drgom +12V. Ali kako motorić zna kada da prska na prednje staklo a kako na zadnje osim ako ova dva crvena kabla zainsta nisu povezana sa amblederom jedan za prednje, jedan za zadnje staklo. Ali otkuda onda dobija masu ? Na kom principu struje motorić radi (kada prska napred a kada nazad) ? Ima dve dovodne cevke, znači jedna je za napred jedna je za nazad.
- Saša
- Postovi: 14289
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Verovatno oba ta kabla mogu biti i plus i minus po potrebi, zavisi odakle (iz kog smera) pustiš struju. Na taj način se pumpica vrti u jednom ili drugom smeru, odnosno gura vodu napred ili pozadi. Neko moje laičko razmišljanje… na osnovu te slike… 

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Tako je.
Struju dobija od dvostrukog releja, nema veze sa ablendovanjem (svetlima), koji pogoni brisače.
Relej šalje i plus i minus i obrće polaritet prema a time i smer rotacije motora.
Isti princip na kome radi električni motor koji podiže- spušta staklo na vratima.
Na slici je 1 izlaz iz motorića sa T račvom nema 2 ulaza.
Ulaz je 1 i to je iz same boce na mestu gde je dihtung. (dole na tom zaravnjenom delu).
Uobičajeno rešenje na mnogim vozilima gde se štedelo, Renoi i Pežoi npr.
Struju dobija od dvostrukog releja, nema veze sa ablendovanjem (svetlima), koji pogoni brisače.
Relej šalje i plus i minus i obrće polaritet prema a time i smer rotacije motora.
Isti princip na kome radi električni motor koji podiže- spušta staklo na vratima.
Na slici je 1 izlaz iz motorića sa T račvom nema 2 ulaza.
Ulaz je 1 i to je iz same boce na mestu gde je dihtung. (dole na tom zaravnjenom delu).
Uobičajeno rešenje na mnogim vozilima gde se štedelo, Renoi i Pežoi npr.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Danas sam probao staru(demontiranu) pumpu za prskanje šoferke, na flaši vode, sa ispravljačem 12V i 1,5 ampera, dovodnu cevku sam postavio u grlić pune flaše.
Kada plus žicu stavim na plus konektor na pumpi, pumpa ima normalan zvuk i baca jak mlaz samo na lovo odvodno crevo, to je OK.
Ali kada obrnem polove, zvuk motorića je nekako tiši i na levo i na desno crevo izlazi slab mlaz vode.
Znači da ipak releji nešto dodatno rade za zadnju prskalicu, jer sam siguran da mi je i sa starom pumpom zadnja prskalica normalno radila.
Nije ni bitno, bitno da novonabaljena pumpa radi i da nemam više curenja prilikom psrskanja.
Kada plus žicu stavim na plus konektor na pumpi, pumpa ima normalan zvuk i baca jak mlaz samo na lovo odvodno crevo, to je OK.
Ali kada obrnem polove, zvuk motorića je nekako tiši i na levo i na desno crevo izlazi slab mlaz vode.
Znači da ipak releji nešto dodatno rade za zadnju prskalicu, jer sam siguran da mi je i sa starom pumpom zadnja prskalica normalno radila.
Nije ni bitno, bitno da novonabaljena pumpa radi i da nemam više curenja prilikom psrskanja.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24706
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Tu je verovatno otisla klapna ili sta vec jednosmernog ventila, cim pusta na obe strane.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prvi put sam na ovom forumu. Do sada sam povremeno citao pojedine diskusije.Kao "ponosni"vlasnik Z10 iz 2006 godine iznecu vam problem koji od skoro imam.Posle 120.000 km poceo je da se pali "check engine" lampica.Diajagnstika je pokazivala da jedna bobina ne radi.Promenjeni kablovi i svecice i obe bobine.Engine je resetovan i jedno vreme auto je normalno palio i radio na sva cetiri cilindra.Medjutim sumnja majstora se obistinila,kompjuter je skroz otkazao.Autic je radio na dva cilindra i alarm je stalno goreo.Kupio sam polovan kompjuter,dekodiran ili vec kako se kaze.Ugradjen je i napokon autic je poceo normalno da radi.Posle par stotina predjenih km.poceli su ponovo problemi.Prilikom prvog paljenja obavezno sam morao sa gasom da palim jer bez dodatog gasa nije bilo moguce upaliti auto.U isto vreme pali se crvena lampica na instrument tabli za temp.motora,igla pokazivac ide do kraja i kada se vraca na nulu povecava se broj obrtaja i auto normalno radi.Napominjem da ne pstoji nikakav alarm na tabli a i na dijagnostici?Kasnije kada auto ponovo startujem u toku dana auto pali bez dodatog gasa i upaljene crvene lampice na pokazivacu za temp.Zamolio bih iskusnije na forumu za objasnjenje ili ako vec postoji prica na ovu temu da mi napisu na kojoj stranici.Inace autic za sve vreme eksploatacije dobio je samo nove prednje plocice.I naravno redovna zamena ulja, filtera,akomulatora.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24706
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mozda je tebi dihtung glave otisao. Jel ima ulja u boci za antifriz?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nema,provereno juce.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24706
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitanje da li je probio negde izmedju kompresionog prostora i vodenog.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ako mislis da je negde probio na osnovu prvog startovanja kada pokazivac temp.ode do kraja i upali se crvena lampica?Dodavanjem gasa na papucici poveca se broj obrtaja,pokazivac se vrati na nulu i gasi se lampica.Auto radi stabilno i nije izgubio "dusu".Prilikom kasnijih startovanja auto ne koristim gas i nema alarma na pokazivacu temp.Napominjem ti da mnogo ranije, cak mislim da je jos bio u garanciji alarm na pokazivacu se isto ponasao.U fabrici su ga testirali i receno da je akomulator bio u pitanju.Promenom izgubio se alarm.Kasnije u eksploataciji ponovo se pojavi.Ceo ovaj problem se pojavio promenom kompa ili ECU.Mislim na problem da prilikom prvog startovanja nece da upali bez dodavanja gasa na papucici.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa popravka starog kompjutera (ta 2 izlaza za bobine) i da se vrati je bilo najjednostavnije rešenje kada se već pronašao uzrok problema.
Deluje da nešto nije dobro uradjeno...zamenski kompjuter odgovarajući odabran za taj broj šasije odnosno tablu, nešto u mapama kada je prebacivan softver, sinhronizacija sa tablom a i tabla hoće kod njih da sama od sebe podivlja (nabubri štampa) tokom vremena.
Nikako ne treba da se dira pedala gasa pri paljenju motora bilo hladan bio vruć, ECU automatski reguliše sve.
Deluje da nešto nije dobro uradjeno...zamenski kompjuter odgovarajući odabran za taj broj šasije odnosno tablu, nešto u mapama kada je prebacivan softver, sinhronizacija sa tablom a i tabla hoće kod njih da sama od sebe podivlja (nabubri štampa) tokom vremena.
Nikako ne treba da se dira pedala gasa pri paljenju motora bilo hladan bio vruć, ECU automatski reguliše sve.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mozda he i aku ostario, sad je malo hladnije vreme.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.