Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Proverio sam kada sam stavio Magneti Marelli kablove - pre 3 godine. I termostati im je isto dobar. U početku se nešto kolebao međutim posle je počeo da radi kako treba i evo nemam problema ni sa njim.
prle.antic@gmail.com
Reactions:
Postovi: 56
Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od prle.antic@gmail.com »

Bio danas i Kit komerc.Svecice Denso 3179...320din.Kablovi za svecice Mareli oko 2600 i Faceti oko 3200din.Kupujem za nek dan i ugradjujem.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15270
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

NGK kablovi kod mene traju 3 i po godine i nekih 30ak hiljada km. Daleko kvalitetnije uradjeni od prethodnih Valeo kablova koji su trajali 2 i po godine i isto nekih 30ak hiljada.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Buogicord preporuka što se tiče kvaliteta.
Traju 15+godina.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Ja sam uzeo Magneti Mareli samo iz razloga što sam ih mogao kupiti i staviti odmah, a na originalne se moralo čekati 10 dana. A auto trza i varnice preskaču samo tako… a treba mi auto svaki dan. I kao poručiću originalne kasnije… I ostadoše 3 godine evo već tako, rade posao, skoro i zaboravio da ih imam.
prle.antic@gmail.com
Reactions:
Postovi: 56
Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od prle.antic@gmail.com »

I sta sad?Sadasnji kablovi,NGK stari jedva tri meseca i isto tako NGK svecice?Auto nestabilno radi na leru(ne uvek).Denso svecice definitivno stavljam.Za kablove nisam siguan?
Ponovo ptam iskusnije da li nestabilnom radu mogu da uticu i bobine?Promenio sam obe(mareli) i stavio bosch?
'
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Moze da zeza bilo sta, a i nista, to je bezveze kad imas takav neodredjen problem.

Najlakse bi bilo da probas sa nekim drugim delovima, bez dodatnih investicija, ili barem da ides jedno po jedno.
Bar sto se svecica tice, njih ces lako iskoristit na sledecoj zameni ako nije do njih....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Mogu i bobine da zezaju.

A ponoviću opet kako ja rešavam takve stvari postaviti prvo dijagnozu pa onda menjati to što je u kvaru....ovako redom menjati delove bez dijagnostike kvara zna da potraje i da ne bude jeftina igranka a ako se kvari i ne utvrdi nego nasumice reši onda nije ni pouzdano /trajno rešeno.

Bobine se lepo vide kroz dijagnostički proces, i primarna strana i sekundarna strana kao i jonizujuća struja u cilindru nakon paljenja smese (gašenja svećice).
ispita se svaki cilindar kakva je varnica i kako sagoreva i onda se potom rešava to što je problematično.
prle.antic@gmail.com
Reactions:
Postovi: 56
Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od prle.antic@gmail.com »

Bio na dijagnozi.Alarma inace nema a na testu sve ispravno,u graincama tolerancije?Moguce je da ostavim auto kod elektricara i da ga on svako jutro pali sa postavljenim testerom.Jedino tako mozda moze da upeca problem.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

I na testu koji je napon varnice, (vidi se koliko je izmereno u kilovoltima), koliko je vreme punjenja bobine (u milisekundama), koliko je vreme gašenja varnice ( u milisekundima), i koliki je napon indukcije jonizujuće struje zapaljene smese. Izmerene vrednosti tokom dijagnoze su koje ??

To se sve vidi tokom dijagnostike procesa paljenja smeše i prilično dobro se može zaključiti i stanje svećica i stanje kablova i stanje bobina.

Ili ako imaš snimak testa okači ovde oscilogram pa da prokomentarišem navedene parametre koji su kod tebe na vozilu snimljeni.

Ako se uradi dijagnostika ne preostaje mesta za nagadjanje, vidi se gotovo sve šta se dešava sa strujom prilikom paljenja u cilindru.
prle.antic@gmail.com
Reactions:
Postovi: 56
Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od prle.antic@gmail.com »

Nemam snimak,mislim da i kod ovog majstora ne postoji.Dijagnostika je odradjena direktno na konektor sa lap topom i setovanjem marke auta i miislim i godista?Pitanje da li zna da cita podatke iz dijagnostike.Papir ,oscilogram,nije stampao,mislim i da nema takvu mogucnost.Ispada da treba da pronadjem kvalitetnog auto elektricara sa kvalitetnom oprermom za dijagnostiku.Ovlascen servis za Fiat u Nisu vise ne postoji.Postoji neki majstori koji rade dijagnostiku za sve automobile ali nisu bas za preporuku.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ja bih prvo ovo uradio, sipao bi neku bocicu cistaca za dizne na pola reservoara, i vozio kola da se lepo zagreju, pod malo jacim gasom, nego inace.
Mozda pomogne, a nece da skodi, mozda ti je losa tura benzina u kolima.....
Meni kad se Astra G gasila, kad sam je preuzeo, posle par godina slabe upotrebe, ovo je resilo problem, gasenja, uz ciscenje klapne.

Ovako nesto

https://tektion.rs/auto-kozmetika/aditi ... zni-200ml/

Ako hoces poslacu ti ja set mojih starih svecica, koje rade provereno, da probas sa njima da ne kupujes svecice, badava. Trebalo bi da ih cuvam u punticu, za ovake situacije....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
prle.antic@gmail.com
Reactions:
Postovi: 56
Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od prle.antic@gmail.com »

Danas sam bio u servis koji radi Punto sve modele .Izneo sam mu prbleme.Zakacio ga na dijagnostiku.Uradio mi je to gratis jer je video da nema alarma.Dijagnostika nije pokazala nikakvu gresku.Njegov savet je da se ocisti leptir i ceo taj deo koji ide prema motoru.Kaze da mogu da ga skinem ,valjda se drzi na dva srafa?Kao mogucnost nestabilnom radu naveo je zamenski ECU.On je dekodiran i moguce da je izostala neka "frcokla".Ponovo razmisljam da moj neispravan ECU posaljem na reparaciju izvesnom Dusanu iz Arandjelovca za 50 evrica.
Bax hvala na ponudi,imam i ja stare NGK svecice u rezervi koje su potpuno ispravne.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12066
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ovi sto rade dijagnostiku, oni ti samo ocitaju greske, to ti je otprilike nivo koji bi dobio sa onim obd citacem sa Aliepresa za 4evra.
Ovo sto ljubitelj prica je mnogo ozbiljniji prostup, ali slabo ce ti ko to uraditi....
Mozda si izgubio neku masu, pa te to zeza, to je tako neki sugav kvar, koji ces verovatno nekad sucajno da nabasas....


Kolko si platio svoj dekodirani ECU?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

prle.antic@gmail.com napisao: 20 Dec 2024, 10:14 Nemam snimak,mislim da i kod ovog majstora ne postoji.Dijagnostika je odradjena direktno na konektor sa lap topom i setovanjem marke auta i miislim i godista?

Pa to uopšte nije dijagnostika za navedeni problem-sistem za paljenje.
Beskorisno gubljenje vremena.
Nema veze ni godišta ni marka ni model auta, potpuno nepotrebno za dijagnozu jer je kod svih identični postupak i alat.

Znači dijagnostika nije uradjena tamo gde treba, na kablu svećice osciloskop.
Odgovori