2500din.Kupio sam polovan ECU i on je dekodiran.Moj je crko,radio na tri cilindra i upaljenim Enginom.Bax napisao: 20 Dec 2024, 17:27 Ovi sto rade dijagnostiku, oni ti samo ocitaju greske, to ti je otprilike nivo koji bi dobio sa onim obd citacem sa Aliepresa za 4evra.
Ovo sto ljubitelj prica je mnogo ozbiljniji prostup, ali slabo ce ti ko to uraditi....
Mozda si izgubio neku masu, pa te to zeza, to je tako neki sugav kvar, koji ces verovatno nekad sucajno da nabasas....
Kolko si platio svoj dekodirani ECU?
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Bax,ovaj cliner ide u 50-60 litara benzina?To znaci na dva tri punjenja rezervoara adekvatno da sipam cliner.U mom slucaju to ce da potraje
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zato i kazem, zveknuti na pola rezervoara, da brze deluje, tako ja sipam. Nije bilo neke stete, eno Zoro z10 ide vec 15 godona od sipanja.
I delovalo je samo kad je tako koncentrovan.
Ovo za Eku si jeftino platio, u BG ti traze 100e da to srede, tako da dodas i 50e, opet si ispod cene, sredi svoj, eku, ovaj u stek zatrebace vec nekad nekom....
I delovalo je samo kad je tako koncentrovan.
Ovo za Eku si jeftino platio, u BG ti traze 100e da to srede, tako da dodas i 50e, opet si ispod cene, sredi svoj, eku, ovaj u stek zatrebace vec nekad nekom....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Evo okačio sam snimak testiranja od pre 5 godina jednog Boschovog sistema paljenja.
Vide se jasno sve faze punjenja bobine, pražnjenja bobine kao i sama varnica na svećici.
Otrpilike ovako treba da izgleda varnica i sa bobina bilo kog drugog proizvodjača, mogu malo da se razlikuju naponski pikovi a sam oblik struje kroz vreme treba da bude sličan.
viewtopic.php?f=56&t=8211&p=1127013#p1127013
Vide se jasno sve faze punjenja bobine, pražnjenja bobine kao i sama varnica na svećici.
Otrpilike ovako treba da izgleda varnica i sa bobina bilo kog drugog proizvodjača, mogu malo da se razlikuju naponski pikovi a sam oblik struje kroz vreme treba da bude sličan.
viewtopic.php?f=56&t=8211&p=1127013#p1127013
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: ljubitelj
Imaš li saznanja kako se radi dijagnostika sistema paljenja u većim servisima, da kažemo oni koji su prvi ispod ovlašćenih.
Da li nakače svoju dijagnostiku (koja je sigurno bolja od naših kupljenih sa ALI-ja i sl.) ili i oni nakače osciloskop na kabl svećica.
Ako se uzdaju samo u svoju "običnu" (mada kvalitetnu) dijagnostiku, koja ne može sve detaljno da pokaže, koji su specijalizovani servisu u BG koji rade dijagnostiku sistema paljenja pomoću osciloskopa ?
Imaš li saznanja kako se radi dijagnostika sistema paljenja u većim servisima, da kažemo oni koji su prvi ispod ovlašćenih.
Da li nakače svoju dijagnostiku (koja je sigurno bolja od naših kupljenih sa ALI-ja i sl.) ili i oni nakače osciloskop na kabl svećica.
Ako se uzdaju samo u svoju "običnu" (mada kvalitetnu) dijagnostiku, koja ne može sve detaljno da pokaže, koji su specijalizovani servisu u BG koji rade dijagnostiku sistema paljenja pomoću osciloskopa ?
Poslednja izmena od Arogan u 21 Dec 2024, 09:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pitanje u vezi zadnjih zvučnika (jer se posle ugradnje vufera povećavaju apetiti).
Oni su kod mene (vrv i 99% kod vas) 10 cm i 30W (fabrički su, kojih i kakvih Watt-i. za sada nije bitno).
Ali čitao sam na više foruma da je kod Punta, u najboljoj opremi (vrv onih koji imaju fabrički vufer) zadnji zvučnik 13 cm ?! Da li neko ovda može da potvrdi da li zaista ima takvih zvučnika (ja ih nisam video ni na slici ...).
Ako ima, vrv ne mogu kod mene da stanu u predviđene otvore na plasikama jer je otvor 10 cm i ima previđena dva mesta za šravljenje zvučnika od 10 cm.
Moj klasik je u Emotion opremi, pa kroz levu plastiku ispod koje je zvučnik, prolazi peti pojas. Ako bi se cela ta plastika menjala (da na otpadu kupim i plastiku i zvučnike) pretpostavljam da u vreme kada kada se proizvodio punto sa vuferom nije bilo predviđen 5-ti pojas pa nema ni otvora za njega, odnosno da ta plastika nije kompatibilna.
E sad "hteo bih sa se j****, a da mi ne uđe" - niti bih bušio moje plastike na šire rupe je bilo ružno, niti bih novu plastiku negde sekao zbog 5-og pojasa, niti bih nabavljao jače zvučnike istih dimenzija (ostao bih na onim što je ponudlia fabrika - isključivo fabrički 13 cm). Kvalitet zvuka mi se sviđa čak i kod ovih od 10 cm, jedino što kod njih prvo počne izobličenja zvuka na većim snagama (promeneno je vešanje, kao novi su, ali su jednostavno slabi za mp3 player Pioneer)
Ima li neko iskustva i saveta u vezi ovog, ili jednostavno da batalim to ...
Oni su kod mene (vrv i 99% kod vas) 10 cm i 30W (fabrički su, kojih i kakvih Watt-i. za sada nije bitno).
Ali čitao sam na više foruma da je kod Punta, u najboljoj opremi (vrv onih koji imaju fabrički vufer) zadnji zvučnik 13 cm ?! Da li neko ovda može da potvrdi da li zaista ima takvih zvučnika (ja ih nisam video ni na slici ...).
Ako ima, vrv ne mogu kod mene da stanu u predviđene otvore na plasikama jer je otvor 10 cm i ima previđena dva mesta za šravljenje zvučnika od 10 cm.
Moj klasik je u Emotion opremi, pa kroz levu plastiku ispod koje je zvučnik, prolazi peti pojas. Ako bi se cela ta plastika menjala (da na otpadu kupim i plastiku i zvučnike) pretpostavljam da u vreme kada kada se proizvodio punto sa vuferom nije bilo predviđen 5-ti pojas pa nema ni otvora za njega, odnosno da ta plastika nije kompatibilna.
E sad "hteo bih sa se j****, a da mi ne uđe" - niti bih bušio moje plastike na šire rupe je bilo ružno, niti bih novu plastiku negde sekao zbog 5-og pojasa, niti bih nabavljao jače zvučnike istih dimenzija (ostao bih na onim što je ponudlia fabrika - isključivo fabrički 13 cm). Kvalitet zvuka mi se sviđa čak i kod ovih od 10 cm, jedino što kod njih prvo počne izobličenja zvuka na većim snagama (promeneno je vešanje, kao novi su, ali su jednostavno slabi za mp3 player Pioneer)
Ima li neko iskustva i saveta u vezi ovog, ili jednostavno da batalim to ...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ne bih znao šta i kako rade koji servisi a uopšteno ono što sam video je da se koriste razni čitači kodova preko OBD od kojih neki imaju i funkciju osciloskopa opciono kao recimo Bosch KTS (dodatna opcija, dodatno se plaća) koja se ne koristi.
Za ozbiljan rad treba oko 25,000-40,000 evra u alatima za elektronsku dijagnostiku unapred + godišnje licence po par hiljada evra. I onda može sve da se elektronski ispita na vozilu i prilično brzo ustanovi šta je problem.
To sve navodim za cene originala sa legalnim licencama i pretplatama.
Rekao bih odokativno da je mali broj dijagnostičara zaposlen u servisima, uglavnom se ide kod ovlašćenih na zamenu celih kompleta nečega tj monterski posao bez udubljivanja u sam kvar.
Znam lično za jedan servis koji ima odnedavno Picoscope namenski auto osciloskop dijagnostički set sa licencom, za druge servise ne znam.
Ja koristim Hantek (ne njihov spori automobilski) brzi osciloskop 2 kanala sa sondama koje sam sam napravio za ono šta mislim da mi treba od očitavanja podataka.
A to je varnica na svećici, bobine, kompresija relativna motora, stanje/dihtovanje ventila u glavi, istegnutost lanca, stanje anlasera pri opterećenju. Te neke stvari mogu da se mere elektronski bez mehaničkog pristupa (dakle ne dira se ništa na autu, može i motor da radi dok se to radi).
Kada se bukvalno vidi peak vrednosti struje i napona u nekim milisekunda intervalima trajanja to može dosta toga da ukaže da li ima i kakva su odstupanja.
Na snimku visokog napona na svećici lepo se vidi trenutak kada visoki napon probije i krene varnica, vidi se dužina trajanja varnice i vidi se jonska struja koja ukazuje na energiju koja je varnicom predata u gorivu smesu.
Ko zna da gleda i čita oscilograma sve to vidi pa može da uporedi na osnovu iskustva stvarno izmereno stanje sa pravilnim očekivanim stanjem.
Npr, ako nema jonske struje znači da paljenje u cilindru nije obavljeno na dovoljno visokoj temperaturi i nema pravilno sagorevanje.
Zbog nečega a onda treba utvrditi zašto je izostala.
Po visokom naponu proboja se vidi stanje izolacije VN kablova i da li su kablovi ispravni ili probijaju na masu negde.
Da, osciliskopom mogu da se detektuju problemi uzrokovani kablovima a OBD dijagnostikom ne da ja znam.
Picoscope platforma (i sam uredjaj a naročito online baza podataka) je po meni najbolji alat za dijagnostiku ali je i skup taman toliko da zahteva solidnu cenu koštanja dijagnostike a kod nas se obično ide na odabir najjeftinijeg pa tek na kraju kada se potroši već puno para na zamenu nepotrebnih delova udje u razmišljanje da se pronadje šta je zapravo kvar i uzrok problema tako da je to ulaganje u Picoscope online diskutabilno po meni još neko vreme.
Tu je i večiti problem dijagnostike da može kvar da se locira u 5 minuta a nekada možda treba i 2-3 dana traganja i sa time vezano trošak tj plaćanje usluge.
Uvek ima ono samo si pristisnuo mišem tamo nešto i što ja da platim za tih 30 sekundi posla...ali cena usluge mora da uključi i prethodno školovanje, iskustvo, alate, licence i svašta nešto da bi se došlo do toga da se kvar locira najbrže moguće.
A današnji auti su komplikovani umreženi kompjuteri sa jako malo proizvodjačke dokumentacije.
Za ozbiljan rad treba oko 25,000-40,000 evra u alatima za elektronsku dijagnostiku unapred + godišnje licence po par hiljada evra. I onda može sve da se elektronski ispita na vozilu i prilično brzo ustanovi šta je problem.
To sve navodim za cene originala sa legalnim licencama i pretplatama.
Rekao bih odokativno da je mali broj dijagnostičara zaposlen u servisima, uglavnom se ide kod ovlašćenih na zamenu celih kompleta nečega tj monterski posao bez udubljivanja u sam kvar.
Znam lično za jedan servis koji ima odnedavno Picoscope namenski auto osciloskop dijagnostički set sa licencom, za druge servise ne znam.
Ja koristim Hantek (ne njihov spori automobilski) brzi osciloskop 2 kanala sa sondama koje sam sam napravio za ono šta mislim da mi treba od očitavanja podataka.
A to je varnica na svećici, bobine, kompresija relativna motora, stanje/dihtovanje ventila u glavi, istegnutost lanca, stanje anlasera pri opterećenju. Te neke stvari mogu da se mere elektronski bez mehaničkog pristupa (dakle ne dira se ništa na autu, može i motor da radi dok se to radi).
Kada se bukvalno vidi peak vrednosti struje i napona u nekim milisekunda intervalima trajanja to može dosta toga da ukaže da li ima i kakva su odstupanja.
Na snimku visokog napona na svećici lepo se vidi trenutak kada visoki napon probije i krene varnica, vidi se dužina trajanja varnice i vidi se jonska struja koja ukazuje na energiju koja je varnicom predata u gorivu smesu.
Ko zna da gleda i čita oscilograma sve to vidi pa može da uporedi na osnovu iskustva stvarno izmereno stanje sa pravilnim očekivanim stanjem.
Npr, ako nema jonske struje znači da paljenje u cilindru nije obavljeno na dovoljno visokoj temperaturi i nema pravilno sagorevanje.
Zbog nečega a onda treba utvrditi zašto je izostala.
Po visokom naponu proboja se vidi stanje izolacije VN kablova i da li su kablovi ispravni ili probijaju na masu negde.
Da, osciliskopom mogu da se detektuju problemi uzrokovani kablovima a OBD dijagnostikom ne da ja znam.
Picoscope platforma (i sam uredjaj a naročito online baza podataka) je po meni najbolji alat za dijagnostiku ali je i skup taman toliko da zahteva solidnu cenu koštanja dijagnostike a kod nas se obično ide na odabir najjeftinijeg pa tek na kraju kada se potroši već puno para na zamenu nepotrebnih delova udje u razmišljanje da se pronadje šta je zapravo kvar i uzrok problema tako da je to ulaganje u Picoscope online diskutabilno po meni još neko vreme.
Tu je i večiti problem dijagnostike da može kvar da se locira u 5 minuta a nekada možda treba i 2-3 dana traganja i sa time vezano trošak tj plaćanje usluge.
Uvek ima ono samo si pristisnuo mišem tamo nešto i što ja da platim za tih 30 sekundi posla...ali cena usluge mora da uključi i prethodno školovanje, iskustvo, alate, licence i svašta nešto da bi se došlo do toga da se kvar locira najbrže moguće.
A današnji auti su komplikovani umreženi kompjuteri sa jako malo proizvodjačke dokumentacije.
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Verovatno postoji negde dijagnostika koju si opisao.Ja sam imao pre par godina priliku da vidim u ovlascenom servisu "Mazda" kako dijagnosticar sa silnim skalamerijama resava problem sa paljenjem.Pristup nije dozvoljen vec samo do platforme u servisu gde uz pice i jos po nesto posmatras operaciju.Dobijas izvestaj a ako hoces i nesto dodatno npr.kao EKG dodatno placas.Sva dijagnostika je skladistena u fabrickom folderu.I jos svasta sam video u tom servisu vezano za pristup i servis automobila.Sve se to desavalo u Engleskoj negde na dalekoj periferiji Londona.A kostao je oko 900 funti?
U tom smislu Puntic je na nivou "Uradi sam" sto i nije tako lose za nase uslove.E a zato lutanja i potraga za kvalitetnim dijagnosticarem se nastavlja.
U tom smislu Puntic je na nivou "Uradi sam" sto i nije tako lose za nase uslove.E a zato lutanja i potraga za kvalitetnim dijagnosticarem se nastavlja.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa postoji sigurno negde oprema a i majstori koji je koriste.
Nadji i idi kod takvog u tvom kraju i rešiće ti problem.
To što zove kao EKG je oscilogram. I zaista je dobra stvar za analizu problema.
Nadji i idi kod takvog u tvom kraju i rešiće ti problem.
To što zove kao EKG je oscilogram. I zaista je dobra stvar za analizu problema.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pa postoji sigurno negde oprema a i majstori koji je koriste.
Nadji i idi kod takvog u tvom kraju i rešiće ti problem.
To što zove kao EKG je oscilogram. I zaista je dobra stvar za analizu problema.
Evo snimak, vidi se oštar pik varnice kada preskoči na svećici iskra.
Sonda je 400:1, to znači da je 5 kockica pik oko 20,000V izmereno.
Ovo je jaka, dobra varnica.

Nadji i idi kod takvog u tvom kraju i rešiće ti problem.
To što zove kao EKG je oscilogram. I zaista je dobra stvar za analizu problema.
Evo snimak, vidi se oštar pik varnice kada preskoči na svećici iskra.
Sonda je 400:1, to znači da je 5 kockica pik oko 20,000V izmereno.
Ovo je jaka, dobra varnica.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Jako čudno ponašanja Punta (1,2 8V, 2009.) posle nešto više od mesec dana i 1.200 km od malog servisa - ovoga puta u pozitivnom smislu.
Poslednjih 11 malih servisa mi je sipano ulje Eneos 10W 40, u relativno velikom servisu, sigurno su prvi uvoznici. Poslednje godine je potrošio 1,7 L ulja na 12.000 km (ni ranije nije bilo bolje).
Posle malog servisa, kada je ulje još na max, curelo je ulje na semeringu remenice radilice i pored kaiša je mastio levu donju sranu kartera (gledajući u farove kada si ispred kola). Nikada ulje nija kapalo na asfalt/beton ali na levoj strani dna kartera je bilo blato od mešavine uljnog filma i prašine.
Dalje, kad je ulje na max, stvarao se uljni film i na dnu malog creva ibelaufa. Posle zamene creva bilo je samo dva meseca suvo, polse toga isto, kao da ga nisam menjao.
I na kraju, na izlazu auspuha otpilike 1 cm bila je zamešćenja od ulja spoljna ivica, kao da je sagorelo ulje izlazilo na auspuh.
Danas i svih ovih dana od malog servisa posle 1.200 km, na kom je sipano ulje Shell, isto 10W 40 (ove godine sam promenio Servis) - sve je suvo, kao da je auto nov.
- nivo ulja i dalje na samom max kao i prvog dana (sad će neko da kaže kome auto troši manje ulja da se potrošnja ne može da primeti na prvih 1.200 km - meni je Boga mi, na svakih 1.000 km bilo potrebno dospitati 1,5 dL - itekako sam primećivao)
- karter suv k'o barut, nisam primetio ulje koliko mi pogled doseže ispod poklopca zupčastog,
- malo crevo iberlaufa suvo kao kad sam ga obrisao odmah posle malog servisa.
- spoljna ivica auspuha iste boje kao ostatak - sve srebrno, nema nikakvih crnih tragova ulja.
Sada mi nije jasno, oba servisa su relativno velika i ne baš jeftina. Ovaj stariji je prvi uvoznik ulja Eneos, a sadašnji prvi uvoznik ulja Shell, gradacija ulja je ista, nisam proveravao LOT i ono sitn što piše.
Da li je možda japansko ulje Eneos pravljeno baš za japanske automobile koje imaju manju toleranciju otvora karika i svega ostalog nego Fiat. Čini mi se da je zbog Euro 4 norme uljne karike na Puntu propuštaju više ilja nego na ranijim modelima - Euro 2. A Shell ulje je nekako "gušće" i pored iste gradacije ?
Ili je u pitanju nešto drugo ?
Pratiću i narednih 1.000 km potrošnju, mada otkada je u BG džabe gradski prevoz, mesečno prelazim manje km, pa ko zna kad ću da dogram do reprezantativne kilometraže ...

Poslednjih 11 malih servisa mi je sipano ulje Eneos 10W 40, u relativno velikom servisu, sigurno su prvi uvoznici. Poslednje godine je potrošio 1,7 L ulja na 12.000 km (ni ranije nije bilo bolje).
Posle malog servisa, kada je ulje još na max, curelo je ulje na semeringu remenice radilice i pored kaiša je mastio levu donju sranu kartera (gledajući u farove kada si ispred kola). Nikada ulje nija kapalo na asfalt/beton ali na levoj strani dna kartera je bilo blato od mešavine uljnog filma i prašine.
Dalje, kad je ulje na max, stvarao se uljni film i na dnu malog creva ibelaufa. Posle zamene creva bilo je samo dva meseca suvo, polse toga isto, kao da ga nisam menjao.
I na kraju, na izlazu auspuha otpilike 1 cm bila je zamešćenja od ulja spoljna ivica, kao da je sagorelo ulje izlazilo na auspuh.
Danas i svih ovih dana od malog servisa posle 1.200 km, na kom je sipano ulje Shell, isto 10W 40 (ove godine sam promenio Servis) - sve je suvo, kao da je auto nov.
- nivo ulja i dalje na samom max kao i prvog dana (sad će neko da kaže kome auto troši manje ulja da se potrošnja ne može da primeti na prvih 1.200 km - meni je Boga mi, na svakih 1.000 km bilo potrebno dospitati 1,5 dL - itekako sam primećivao)
- karter suv k'o barut, nisam primetio ulje koliko mi pogled doseže ispod poklopca zupčastog,
- malo crevo iberlaufa suvo kao kad sam ga obrisao odmah posle malog servisa.
- spoljna ivica auspuha iste boje kao ostatak - sve srebrno, nema nikakvih crnih tragova ulja.
Sada mi nije jasno, oba servisa su relativno velika i ne baš jeftina. Ovaj stariji je prvi uvoznik ulja Eneos, a sadašnji prvi uvoznik ulja Shell, gradacija ulja je ista, nisam proveravao LOT i ono sitn što piše.
Da li je možda japansko ulje Eneos pravljeno baš za japanske automobile koje imaju manju toleranciju otvora karika i svega ostalog nego Fiat. Čini mi se da je zbog Euro 4 norme uljne karike na Puntu propuštaju više ilja nego na ranijim modelima - Euro 2. A Shell ulje je nekako "gušće" i pored iste gradacije ?
Ili je u pitanju nešto drugo ?
Pratiću i narednih 1.000 km potrošnju, mada otkada je u BG džabe gradski prevoz, mesečno prelazim manje km, pa ko zna kad ću da dogram do reprezantativne kilometraže ...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni je bilo ovako, ovaj stari Z10 sto trosi, trosio je svako ulje(Selenia, Mobil, Total, 10w40/5w40), ovaj noviji sto ne trosi, nije trosi ni Eneos 10w40, ni Elf 5w40.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Gazu
- Postovi: 2697
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Al čekaj, kažeš i da ti je sa jednim uljem ulje kapalo ispod motora, a sa drugim uljem ne kaplje ništa? WTF?
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Sent from my Motorola Edge 50 Fusion using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da, 4 parametra idu u prilog Shell-u u odnosu na Eneos:
- novi ulja na meraču (šipci) i dalje max,
- ulje na donjoj ivici kartera
- uljni film pri dnu malog creva iberlaufa
- uljni film na izlasku auspuha - oko 1 cm pstena na spoljnoj ivici.
Posle 1.200 km sve potpuno suvo sa uljem Shell, iako je nivo na max.
- novi ulja na meraču (šipci) i dalje max,
- ulje na donjoj ivici kartera
- uljni film pri dnu malog creva iberlaufa
- uljni film na izlasku auspuha - oko 1 cm pstena na spoljnoj ivici.
Posle 1.200 km sve potpuno suvo sa uljem Shell, iako je nivo na max.
- Saša
- Postovi: 14197
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Retko kome novijem Puntu nešto kaplje nego jednostavno blago masti/flisuje na nekim mestima. I meni je dole karter blago zamašćen sa te prednje strane, čak sam i menjao taj semering radilice na velikom servisu ali ništa nije pomoglo, flisuje tu i dalje. No nikada jedna kap nije kapnula dole sa njega. Ista je stvar recimo i sa biračem brzina. Ali kapanja ulja zaista nema.