Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ni meni nikada ništa nije kapalo ispod kola na asfalt/beton, sem jesenas kada je "probio" motorić (pumpa) za prskanje brisača.
Prskanje je normalno radilo ali sam primetio povećanu potrošnju tečnosti (jer je curelo na samom motoriću (pumpi)).
Kupljen u Inđiji za 500 din i samstalno zamenjen.
Prskanje je normalno radilo ali sam primetio povećanu potrošnju tečnosti (jer je curelo na samom motoriću (pumpi)).
Kupljen u Inđiji za 500 din i samstalno zamenjen.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pre nego što postavim oglas za kupovinu originalnih (malih) koruba (zadnjih) želeo bih da budem siguran (da mi neko potvrdi) da nije potreno nigde bušiti lim.
Čitao sam na nekoliko tema da se šrafe na samo tri mesta (na slici vidim po dve žabice na svakoj, obeležene crvenim stralicama). Čim ima žabice, znači da se šrafe po principu prednjih, dakle bez rupa u limu.
Gde se na korubi nalazi treća rupa za kačenje, da li je i na njoj žabica ? Odnosno, da li na klasiku (sa 5 vrata) ima predviđen otvor za treću rupu kao i za ove dve gde su žabice sa slike.
Da li su iste male korube za 3-vratni i za 5-vratni ?
Ako se odlučim za polovne, vrv ima smisla tražiti i origanlne šrafove ? Ili su šrafovi univerzalni (ali se bojim da korodiraju ako uzmem neke jeftine)
Čitao sam na nekoliko tema da se šrafe na samo tri mesta (na slici vidim po dve žabice na svakoj, obeležene crvenim stralicama). Čim ima žabice, znači da se šrafe po principu prednjih, dakle bez rupa u limu.
Gde se na korubi nalazi treća rupa za kačenje, da li je i na njoj žabica ? Odnosno, da li na klasiku (sa 5 vrata) ima predviđen otvor za treću rupu kao i za ove dve gde su žabice sa slike.
Da li su iste male korube za 3-vratni i za 5-vratni ?
Ako se odlučim za polovne, vrv ima smisla tražiti i origanlne šrafove ? Ili su šrafovi univerzalni (ali se bojim da korodiraju ako uzmem neke jeftine)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovako ne izleda plastika od fabrickih koruba, ali izgleda od onih divca sto sam stavio pozadi. Fabricka je matirana.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sliku sam stavio zbog dimenzija, čini mi se da su na slici dimenzije malih (dakle fabričke dimezije) .
Pretpostavljam da i nove kupovne, pod pretpostavkom da su originalnih dimenzija, imaju isto kačenje kao fabričke.
Ako ima neko sliku demontiranih fabričkih neka je postavi, po mogućnosti da se vide sve tri rupe za kačenje.
Postoji mogućnost da kupim nove ili polovne. Ako su nove ima kvalitet A, koji baš nije jeftin a ima i baš jeftinih, čiji je kvalitet svakako upitan.
Pretpostavljam da i nove kupovne, pod pretpostavkom da su originalnih dimenzija, imaju isto kačenje kao fabričke.
Ako ima neko sliku demontiranih fabričkih neka je postavi, po mogućnosti da se vide sve tri rupe za kačenje.
Postoji mogućnost da kupim nove ili polovne. Ako su nove ima kvalitet A, koji baš nije jeftin a ima i baš jeftinih, čiji je kvalitet svakako upitan.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Bax
Pretpostavljam da je da je slika koju si postavio u poslednjem postu aftermarjet koruba (duplo je veća od koruba sa moje slike u uvodnoj temi a nema ni jednu žabicu). Takve me za sada ne interesuju,. Interesuju me samo fabričke koji su imali retki primerci, one koje ne pokrivaju skoro ništa (možda malo branik) i, ajde da kažemo "ničemu ni ne služe"
.
Evo druge slike, na žalost i ova je niske rezolucije, ovo je valjda ta matirana (original fabrička).
Na slici vidim po dve žabice na svakoj korubi (označene crvenim linijama), a žutim linijama sam obeležio mesta gde pretpostavljam da je žabica, na jednoj korubi je vidljivo nešto pravougaono a na drugoj, ako je tu stajala žabica, kao da je spala.
Da li je ovo na slici original fabrička koruba i da li je ovo što je označeno žutim linijama treća žabica ?
Ako zaista imaju tri žabice, i čitao sam da se kače na tri mesta, pretpostavljam da nije nigde potrebno bušiti lim jer na tim puntićima već ima fabrička rupa kroz koju prolazi šraf za žabicu. Da li je neko takve korube ugrađivao na klasika (ili Z10), odnosno da li ka klasiku imaju fabrički otovori na koje bi te žabice sa koruba nalegle, odnosno da se korube zašrafe bez dodatnog bušenja karoserije.
.
Pretpostavljam da je da je slika koju si postavio u poslednjem postu aftermarjet koruba (duplo je veća od koruba sa moje slike u uvodnoj temi a nema ni jednu žabicu). Takve me za sada ne interesuju,. Interesuju me samo fabričke koji su imali retki primerci, one koje ne pokrivaju skoro ništa (možda malo branik) i, ajde da kažemo "ničemu ni ne služe"

Evo druge slike, na žalost i ova je niske rezolucije, ovo je valjda ta matirana (original fabrička).
Na slici vidim po dve žabice na svakoj korubi (označene crvenim linijama), a žutim linijama sam obeležio mesta gde pretpostavljam da je žabica, na jednoj korubi je vidljivo nešto pravougaono a na drugoj, ako je tu stajala žabica, kao da je spala.
Da li je ovo na slici original fabrička koruba i da li je ovo što je označeno žutim linijama treća žabica ?
Ako zaista imaju tri žabice, i čitao sam da se kače na tri mesta, pretpostavljam da nije nigde potrebno bušiti lim jer na tim puntićima već ima fabrička rupa kroz koju prolazi šraf za žabicu. Da li je neko takve korube ugrađivao na klasika (ili Z10), odnosno da li ka klasiku imaju fabrički otovori na koje bi te žabice sa koruba nalegle, odnosno da se korube zašrafe bez dodatnog bušenja karoserije.
.
- Prikačeni fajlovi
-
- Punto potktilo.jpg (42.97 KiB) Pogledano 1124 puta
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni nije jasno gde bi se to srafilo? Ja znam da ima rupa na karoseriji, pored amortizera, tu sam ja zakacio svoje poljske korube, samo na tom jednom kacenju, sa vezanicom, i to stoji tako....
Ali moje su uzljebljene unutar kosa, i to ne mrda nigde ...
Ali moje su uzljebljene unutar kosa, i to ne mrda nigde ...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da, za velike korube je jasno, taj šraf koji si opisao + ko hoće da da probuši zadnji rub na dva mesta da bolje drži.
Ali ove originalne se prodaju sa tim žabicama na slici, očigledno ne stoje tu tek onako, nego kroz njih prolazi šraf. Pretpostavljam se se dve žabice sa strane, koje su označene crvenim linijama, šrafe za ivucu branika ili u branik ispod njegove ivice(ali nisam siguran) + ima to fantomsko mesto za treći šraf koje ne znam gde je.
Ako se i kod originalnih koruba mora nešto da budži na klasiku, odabraću ove veće iz Poljske, jer ipak nečemu služe (kao tvoje) ima ih sigurno u Rally MD Kragujevac a možda i u nekim beogradskim radnjama, ali o tom po tom ...
Ali ove originalne se prodaju sa tim žabicama na slici, očigledno ne stoje tu tek onako, nego kroz njih prolazi šraf. Pretpostavljam se se dve žabice sa strane, koje su označene crvenim linijama, šrafe za ivucu branika ili u branik ispod njegove ivice(ali nisam siguran) + ima to fantomsko mesto za treći šraf koje ne znam gde je.
Ako se i kod originalnih koruba mora nešto da budži na klasiku, odabraću ove veće iz Poljske, jer ipak nečemu služe (kao tvoje) ima ih sigurno u Rally MD Kragujevac a možda i u nekim beogradskim radnjama, ali o tom po tom ...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Te korube imaju dve svrhe, prva je spreciti lopova da presece crevo, druga je spasiti limariju od peskiranja, a potom i truljenja, uzmi te polsjke ako se vec majes sa korubama....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
OK, definitivno si me ubedio za te poljske proirvodnje, do sada sam se, eto, dvoumio i za te male fabričke.
Pomogao sam komšiji penzioneru da poruču baš te poljske korube pre mesec dana kada su mu isekli crevo za gorivo, dok sam gledeao oglase bilo je u ponudi i tih fabričkih, polovnih.
Od ponedeljka prikupljam ponude pa ću da ih poručim i kupim, ugradiću ih kada budem samostalno menjao zimske gume na letnje (pretpostavljam da treba skidanje točka ?, pa jednim udarcem - dve muve, taman ću, kada "omiriše" proleće, da ispuškiram kola da mi taj deo bude čist pre nego što ga "trajno" prekrijem).
Planiram da plastične rubove učvrstim za rubove krila sa onim mehanizmom kojim se stoljnjak učvršćuje za sto (ajde da ga nazomeno "štipaljke"), samo ću da potražim manjih dimenzija i da je lep na oko, ako ima u približnoj boji kola, da je od plastike ili gumiran, i da ima leptir šraf koji ću postavim sa unutrašnje strane krila, da se ne vidi. Sa polja će biti vidljivo ono što se vidi na gornjoj ivici stola kada je time pričvršćen stoljnjak. Nadam se da ima malih i lepih tih mehanizama ("štipaljki") u Jysk-u, IKEA-i, Okovi, Uradi sam, Sve za kuću ...). A možda ima i kao deo u auto radnjama, ne znam kako se to zove ....
Pomogao sam komšiji penzioneru da poruču baš te poljske korube pre mesec dana kada su mu isekli crevo za gorivo, dok sam gledeao oglase bilo je u ponudi i tih fabričkih, polovnih.
Od ponedeljka prikupljam ponude pa ću da ih poručim i kupim, ugradiću ih kada budem samostalno menjao zimske gume na letnje (pretpostavljam da treba skidanje točka ?, pa jednim udarcem - dve muve, taman ću, kada "omiriše" proleće, da ispuškiram kola da mi taj deo bude čist pre nego što ga "trajno" prekrijem).
Planiram da plastične rubove učvrstim za rubove krila sa onim mehanizmom kojim se stoljnjak učvršćuje za sto (ajde da ga nazomeno "štipaljke"), samo ću da potražim manjih dimenzija i da je lep na oko, ako ima u približnoj boji kola, da je od plastike ili gumiran, i da ima leptir šraf koji ću postavim sa unutrašnje strane krila, da se ne vidi. Sa polja će biti vidljivo ono što se vidi na gornjoj ivici stola kada je time pričvršćen stoljnjak. Nadam se da ima malih i lepih tih mehanizama ("štipaljki") u Jysk-u, IKEA-i, Okovi, Uradi sam, Sve za kuću ...). A možda ima i kao deo u auto radnjama, ne znam kako se to zove ....
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dodji do mene ubaciceno te poljske, ne treba nista sem 4 vezanice i lemilica. Ne mora ja mislim ni ticak da se skida, ako se digne na dizalicu auto.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Dogovoreno, javljam se čim ih nabavim ….
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Imam viška motornog ulja i antifriza pa da pitam da li je štetno dolivati različite poizvođaće. Nije mi stalo do neke uštede, jednostavno da se ne baca ako ne mora.
1 . Da li mogu da dosipan ulje Eneos 10W40 kada mi (ako mi) nivo postojećeg Shell 10W40 padne na polovinu ? (ako se po jutru dan poznaje nedavno sam pisao da mi ulje Shell uopšte ne troši (najnovije informacije: za prvih 1.800 km palo mi za otpilike 0,5 dL = 0,05 L), odnosno vrv će pre zamene da padne na polovinu, pa da li je bolje da ga ostavim na polovini ili da dospem Eneos koje mi je ostalo u rezervi a koje je prethodnih godna pio k'o smuk). Ako mešanejm ulja dovodim po opasnost motor, naravno kupući istoverno Shell.
2. Da li mogu da dosipam antifriz koje sam nepotrebno za druge kola kupio na pumpi Nisotec 100% G12, u postojeći Total G12 (svakako sada u autu nije preporučena Tutelia) ?. Dva puta godišnje dolivam u posudu mešavinu sa destilovanom vodom, kada padne na polovinu da dopinim na 4/5 od max, pa je to potrošnja od 1-2 dL godišnje (zanemarljiva).
1 . Da li mogu da dosipan ulje Eneos 10W40 kada mi (ako mi) nivo postojećeg Shell 10W40 padne na polovinu ? (ako se po jutru dan poznaje nedavno sam pisao da mi ulje Shell uopšte ne troši (najnovije informacije: za prvih 1.800 km palo mi za otpilike 0,5 dL = 0,05 L), odnosno vrv će pre zamene da padne na polovinu, pa da li je bolje da ga ostavim na polovini ili da dospem Eneos koje mi je ostalo u rezervi a koje je prethodnih godna pio k'o smuk). Ako mešanejm ulja dovodim po opasnost motor, naravno kupući istoverno Shell.
2. Da li mogu da dosipam antifriz koje sam nepotrebno za druge kola kupio na pumpi Nisotec 100% G12, u postojeći Total G12 (svakako sada u autu nije preporučena Tutelia) ?. Dva puta godišnje dolivam u posudu mešavinu sa destilovanom vodom, kada padne na polovinu da dopinim na 4/5 od max, pa je to potrošnja od 1-2 dL godišnje (zanemarljiva).
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Miože naravno, to su identični proizvod.
G12 je G12, to je standard i ne zavisi od proizvodjala/brenda/trgovca
Isto i za ulje, može da se meša.
Ali... pišeš da nije potrošio ulje a želiš da dolivaš. Zašto bi u motor koji u sebi već ima dovoljno ulja još dodatno sipao?
Sipaš novo dodatno ulje kada se sadašnje postojeće u motoru potroši, a to se gleda po oznaci MIN na šipci za merenje.
G12 je G12, to je standard i ne zavisi od proizvodjala/brenda/trgovca
Isto i za ulje, može da se meša.
Ali... pišeš da nije potrošio ulje a želiš da dolivaš. Zašto bi u motor koji u sebi već ima dovoljno ulja još dodatno sipao?
Sipaš novo dodatno ulje kada se sadašnje postojeće u motoru potroši, a to se gleda po oznaci MIN na šipci za merenje.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
re: ljubitelj
Hvala na odgovoru, sve jasno.
Nego, napisao sam da mi na prvih 1.800 km nije potrošio značajniju količinu ulja, možda 0,05 L, ali je za očekivati da na 10.000 km, pri kraju jedne godine od zamene, nivo ulja padne na pola, možda i ispod polovine. Do sada sam mislio da da je ulje - ujle, ko god ga proizvodio, samo da je iste gradacije i kako-takav original. Ali u praksi Shell mi troši 4 puta manje nego Eneos, nešto tu debelo nije isto ..., nisam obraćapo pažnu na sitna slova na ambalaži tipa LOT i sl. Ali siguran sam da u praksi, ako je neki iole malo veći servis, ako je prvi uvoznik ulja, npr, Total (ili Eneos ili Shell) i nabavlja ga u buradima u nekoliko gradacija, to ulje sipa i u Citroene i u BMW-e i u Fiate ...., ako je iste gradacije koje je propisala fabrika. Zapravo servisi mnogo mane cepidlače za marku (proizvođača) ulja nego mi, vlasnici vozila.
Hvala na odgovoru, sve jasno.
Nego, napisao sam da mi na prvih 1.800 km nije potrošio značajniju količinu ulja, možda 0,05 L, ali je za očekivati da na 10.000 km, pri kraju jedne godine od zamene, nivo ulja padne na pola, možda i ispod polovine. Do sada sam mislio da da je ulje - ujle, ko god ga proizvodio, samo da je iste gradacije i kako-takav original. Ali u praksi Shell mi troši 4 puta manje nego Eneos, nešto tu debelo nije isto ..., nisam obraćapo pažnu na sitna slova na ambalaži tipa LOT i sl. Ali siguran sam da u praksi, ako je neki iole malo veći servis, ako je prvi uvoznik ulja, npr, Total (ili Eneos ili Shell) i nabavlja ga u buradima u nekoliko gradacija, to ulje sipa i u Citroene i u BMW-e i u Fiate ...., ako je iste gradacije koje je propisala fabrika. Zapravo servisi mnogo mane cepidlače za marku (proizvođača) ulja nego mi, vlasnici vozila.