Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

I dalje su to (i pored svega) mala maltretiranja za dobijeni benefit, odnosno uštedu, tako da se vredi potruditi. :)

TT
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Sloba »

Dizel je dobar zbog drugih stvari, ali gas je i dalje najeftiniji prevoz, sto ne znaci da ce tako zauvek ostati. Vec u Madjarskoj ili Austriji se ne isplati, kada se sve stavi na papir. Kod mene u firmi imamo tri 206-ice, jedna na benzin, druga na dizel, treca na gas... Pa sve lepo izracunamo, kada nam je dosadno.:-)

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
ramid
Banned
Reactions:
Postovi: 24
Pridružio se: 27 Jun 2014, 21:07

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ramid »

I kolika je razlika izmedju gasa i dizela u slicnim rezimima voznje?

@Sasa
Ne razumem ono,uglavis u kredit na rate uredjaj ili kombinaciju i mislis da si dobro prosao,kakva je to logika ustede KREDIT i na RATE,mislis ako je na rate da je jeftinije,kamate i krajnja cena je ne bitna?
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1965
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od schonenk »

ramid napisao:Ako vam potrosnja auta u eksploataciji velika za vas budzet ili prelazite puno kilometara na godisnjem nivou, onda se jednostavno kompromis trazi u automobilu koji se pokrece na dizel gorivo,toliko je skuplji koliko i vredi,nema budzenja po motoru i jednostavno to je fabricka izvedba a ne ove dilersko-(dodao bih)prevarantske sto rade po siromasnim trzistima.Otkad je uvedena akciza i dodatni reatesti tj maltretiranja ,od tada sam se prebacio(pre 6-7 godina) na dizelku i uopste se nekajem.
Dosta njih je sledilo istu logiku, a ja sada kad dodje lepse vreme ne otvaram prozor, niti gasim recirkulaciju.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

@Ramid

Nije jeftinije naravno nego je obično duplo skuplje ali gledano na moj slučaj (uređaj plaćen 1000 € pre 5 godina) u mesečnoj rati na 7 godina to je povećanje od 12 € mesečno, što je zanemarivo i džep to mnogo lakše podnese nego da odjednom iskeširaš, plus ne gubiš garanciju na auto i znaš da imaš dobru stvar pod haubom. Dalje, svi servisi gasnog uređaja se rade na istom mestu (zajedno sa malim servisom) pa i tu imaš određenu uštedu, i u vremenu i u parama, tako da tih 12 € padne i na dosta manje. I sledeći auto ako budem uzimao nov opet će verovatno biti sa fabričkim gasom. Takve modele kod nas nude recimo Fiat i Dacia, a možda još i neki. Ja na sve to gledam jednostavno kroz prizmu mesečnih troškova na određen vremenski period i to me jedino i interesuje. Da nije tako nikad (niko) i ne bi onda kupio nov auto. :)

TT
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20425
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Heinz »

Moja računica kaže da mi je skoro isti trošak za gorivo za Avensisa 2.0 D4D i ex Fabiju 2.0 LPG.
Za mali gradski auto koji je mali potrošač - samo benzin, plin mu ne treba (npr. Jazz koji je drugi auto potroši jedan rezervoar od 30 litara mesečno, tako da uštede ne bi ni bilo praktično).
Dizel je u prednosti, po meni.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Sloba »

Ja mogu da biram izmedju 8.5l benzina ili 10l gasa na 100km po cenama kakve jesu. Ne moze da bude isto, sve uz ugradnju, servise i atest na duzi period.

@ramid

Moj 1.4 16V 90KS trosi 9.5-10l gasa, kolegin 1.6 HDI 109KS 6.5-7l dizela u gradu. Gruba racunica je da je na 100 km oko 200 dinara jeftiniji gas. E, sad, posle koliko km se sa tih 200 dinara vrati ulozeno u gas tj. ugradnju, servise i atest, moze se grubo izracunati, ali ne gubeci iz vida da je i cena dizel motora dosta visa, kako kada su kola bila nova, tako i danas, pod pretpostavkom da se obe 206-ice nadju na placu i da su slicnog stanja i godista, sto i jesu. Heinz je pominjao Fabiju 2.0 i pre par godina u slicnom kontekstu i ako se dobro secam, zimi je sa benzina na gas prebacivala nesto mnogo kasno, dok kod mene na oba auta prebacuje posle 1km po najvecoj zimi. Uticu i takve razlicitosti na racunicu.

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
ramid
Banned
Reactions:
Postovi: 24
Pridružio se: 27 Jun 2014, 21:07

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od ramid »

Ali kad stisne zima ,dizelas poveca potrosnju za par deci a na gas za par litara,i jos sto me narocito nervirala oscilacije cene gasa(iskljucivo zimi) da u nekim momentima dostize predjeni kilometar skoro kao i voznja na benzin.I onda cemu vise sva ta zajebancija,kad imas auto na dizel koji trosi u novcima isto ili slicno u zavisnosti kako se nekim tamo digne qrac ko odlucuje o ceni TNG-a.
A o performansama novijih dizela ne bih ni govorio,narocito kad bi uporedili 1.28v i 1.3 mjt,nebo i zemlja.Po neki put sticem utisak kad predjem u 1.28v da je motor u kvaru kad dam gas.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Mene to ne tangira previše jer se zimi i nešto ne vozam puno (a niti je ta razlika u lovi u odnosu na leto baš toliko drastična koliko ti govoriš). Dalje, kod dizelaša se zimi smrzavaš na kraćim relacijama jer ne stigne da se zagreje, ujutro kada je debeli minus strepiš hoće li upaliti i da li ti se nafta možda smrzla, non-stop moraš da razmišljaš i paziš gde i šta sipaš da ti ne bi nasuli neko sranje od goriva koje će napraviti pomenute probleme... I onda još strepiš celo vreme hoće li ti crći nešto od skupih i osetljivih stvari na tom ljubljenom dizel motoru (dizne, zamajac, turbina, EGR, DPF)... Ma, što se mene tiče - ne, hvala. Performanse? :D Meni je sasvim dovoljan i 1.2 8V, ne trkam se ni sa kim, štaviše vozim uvek lagano i ekonomično, a ovaj Puntić troši bukvalno kao upaljač. :D
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7497
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od dag81 »

Sale, prvo ne znam ko strepi od dizela, da lince upaliti, zalediti...danas.
Drugo auta sa automatskom klimom uglavnom imaju pomicni grejac pa greju posle 2min

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Mnogi. Svake zime kada je debeli minus nagledam se po komšiluku takvih slučajeva. :D I koji to auti imaju elektro-grejače? Možda oni visoke klase ili D segmenta pa naviše. Obični,mali auti u 90% slučajeva nemaju. :)
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Sloba »

ramid napisao:Ali kad stisne zima ,dizelas poveca potrosnju za par deci a na gas za par litara,i jos sto me narocito nervirala oscilacije cene gasa(iskljucivo zimi) da u nekim momentima dostize predjeni kilometar skoro kao i voznja na benzin.I onda cemu vise sva ta zajebancija,kad imas auto na dizel koji trosi u novcima isto ili slicno u zavisnosti kako se nekim tamo digne qrac ko odlucuje o ceni TNG-a.
A o performansama novijih dizela ne bih ni govorio,narocito kad bi uporedili 1.28v i 1.3 mjt,nebo i zemlja.Po neki put sticem utisak kad predjem u 1.28v da je motor u kvaru kad dam gas.
Par litara vise zimi? Vozim dvoje kola na gas, nisam primetio. Ispod avatara pise koja, a u poslednjih godinu dana i treca-Up 1.0 lpg plus jedan 1.6 tdi. Moja kola trose procentualno vise onoliko koliko bi i benzina vise trosila.

Ako se vec pominje Fiatov 1.3 dizel, ok bi bilo uporediti ga sa adekvatnim benzincem, ili sa 1.2 16V ili sa 1.4 16V. Takodje, cesto se porede prastari lpg sistemi sa novijim dizelima...

Meni kod dizela u gradu zimi smeta sto se nasmrzavam i tu se nije nista promenilo u poslednih pedeset godina. Sve ostalo je ok.

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Saša »

Ja jedva čekam da dođe "vreme" LPI sistema i turbo benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem, pa ćemo onda da vidimo poređenja i kako stvari stoje. :D

TT
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od sasa lbg »

slobo
to za grejanje što si rekao je delimicno tačno...moj Passat iz 93 h greje jako brzo bukvalno posle 500 m. a prethodni Focus dizel iz 06g posle 15 min voznje (da se smrznes). Sadasnji C5 isto greje jako brzo bukvalno posle4-5 min . ili krace.
Tako da to ne možeš stavljati kao manu jer ide od slucaja do slucaja tj modela do modela.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10676
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ugradnja gasnog uredjaja u vozilo

Post od Sloba »

Verujem da postoje razlike, ali evo kod mene u firmi Q3, Q5, dva Golfa 5, 206 1.6 hdi i svi kazu da se smrzavaju na kratkim relacijama. Jesenas sam za jedan vikend Kedijem 1.6 tdi 75ks napravio tacno 28 tura po gradu... Jednostavno ne moze da dodje na 90 stepeni, sta god mu radio.

Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
Odgovori