mirko alvirko napisao:perfiko napisao:mirko alvirko napisao:Koliko ja znam niko hedzbek nije dovodio u vezu za Fiatom(zastavom) vec je prica pocela od Golfa.
Ako je Fiat(zastava 101) bio auto za duga putovnja,dovoljno prostran za porodicu,visenamski ,uz to extra kvalietan sto je sve sustina ove price onda je on bio medju pionirima.
Koliko ja znam... ne znaš.
Izvini , ali morao sam.
Hajde da mi molim te objasniš, ako je golf udario temelje zašto se onda koristi engleska a ne nemačka reč za taj temelj? Pa da krenemo dalje...
Znači ovde se ne radi o tome koje je najuspešniji hatchback (a i to je veliko pitanje da li je baš Golf I), već ko je
idejni tvorac tog koncepta. A to Golf svakako nije. Čak ga je jedna Zastava preduhitrila. Dakle, već si promašio
suštinu ove priče.
A kad smo kod dugih putovanja, prostora i višenamenosti, i ekstra kvaliteta, golf ima eventualno jednu karakteristiku, a u najmanje jednoj navedenoj ga "kec" dobija.
Svaki Golf (pa i Golf prve generacije) ima mnogo dobrih "strana" tako da mu nije potrebno dodavati one zamišljene. I bez toga on je Golf.
Na
prvo pitanje sam ti odgovorio -mnogi pojmovi,kovanice dolaze sa engleskog govornog podrucja i ne moraju da imaju dodirnih tacaka sa mestom gde je nastao hatchback..kao sto je i ovde slucaj.
Drugo ,rekao si "Cak ga je i Zastava preduhtrila".Pa zastava je licenca Fiat-a 128 ,bolja da si rekao da je Fiat nosio tu ideju i osobine hatch -a kakvog danas znamo ..znaci i tu si se zaleteo i grdno pogresio.
Trece,a ja postavljam pitanje gde su se ti elemnti izgubili kod Fiata ako je on nosilac koncepta hatch-a .Posto slusam da ljudi govore o nekoj Golf klasi ,gde se to izgubila ta ideja u medjuvremenu.Evo vidis ja smatram da je rodonacelnik hatch kocepta realizovan u Golf 1( iako ti mislis da je to u spaceku i diani ,ili renult 5 ..gde sam ti i tu rekao da se radi valjda o super mini automobilu sto hatch nebi trebao da bude).
Cetvrto .koliko je Golf 1 imao osobina ,tj. kvaliteta -ti si rekao jednu ,a zastava ga dobija bar u toj jednoj .Tu si diskreditovao sebe da ja nemam sta vise da odgovaram ovde .Bolje ti ide ovaj humor nego neka argumentovana rasprava.
U pravu si, na prvo pitanje si mi odgovorio. Doduše netačno, ali i netačan odgovor je odgovor. E, sad, ponovio si netačan odgovor dva puta. Možda ga to čini tačnim (kao - i - daju +)? Da parafraziram tebe, tu si diskreditovao samog sebe.
Pojam Hatchback se prvi put pojavljuje 1970 (po Websteru) dakle četiri godine pre pojave (kako sad da kažem , kad je trojanac zapretio zaključavanjem teme ako ga pomenemo) tvog favorita. Nisu englezi bili vidoviti, već su takva vozila već videli, imali, vozili.
Drugo, Zastava ga jeste preduhitrila u proizvodnji, i ne samo to, jeste Zastava dobila licenciran proizvod, ali je prepoznala u njemu ono što su u VW-u prepoznali tri godine kasnije. Mogli su da odbiju da proizvode. Mogao sam da napišem i da je Fiat paralelno razvio tri koncepta od kojih se odlučio za 128 (pretpostavio sam da to svi znaju). Zastavi dao šta je dao, a pretpostavljam da za 128 hatchback nisi ni čuo.Ili si rešio da ne čuješ.
Treće, nije mi jasno koji su se elementi izgubili kod Fiata? Fiat u kontinuitetu pravi automobil (pa još i C segmenta za koji si zapeo, a uopšte nije uslov da bi auto bio hatchback) sa motorom napred, prednjim pogonom i petim/trećim vratima. Znači u kontinuitetu od tada pravi hatchback. Šta se izgubilo?
Četvrto od svih osobina koje si nabrojao Golf I ima kvalitet. Za duga putovanja je neudoban, prostranost ga ne krasi, a multifunkcionalnost kao i sve hatchback-ove te generacije. Zastava 101 ga dobija kad je prostranost u pitanju (što ne znači da je ona za današnje pojmove prostrana, ali 5 cm veće međuosovinsko rastojanje je i tada bilo veliko), slobodno mogu reći i da je multifunkcionalnija. Kvalitet je Zastavi oduvek bio problem, tu nema šta da se taji, čak su prvi "kečevi" i najmanje sa tim "kuburili".
Peto, imaš čudan smisao za humor.
