Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
DejanZ10
Reactions:
Postovi: 39
Pridružio se: 11 Nov 2020, 14:10

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od DejanZ10 »

Bax, meni je najlakse i najjeftinije da dolivam ulje, kao na salatu :) Nije to ni tesko ni skupo...

Ali ostaje osecaj ala "auto nije kako treba" , zatim tu je i pitanje tehnickog, a i pitanje je da li ovo najavljuje neku jos vecu havariju? Traje oko godinu i po bez promene ali da li ce tako i ostati ?
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12174
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax »

Posto si ti vec mesecima u untrasnjoj borbi, lagano prikupi alat, pa da vidimo sta ima unutra.
Mozes ti njega kod majstora u svakoj fazi mini projekta, ako se stvari vec zakomplikuju.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od dragvorl »

Tom motoru je br motora iznad izduvne grane i broj motora se cesto toliko osteti da je necitljiv. Onda mora na vestacenje pa na PUS-ovanje. Meni je kod stila JTD isto izgoreo pa sam morao na PUS zbog toga.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj »

Glava koja se skine ostaje ravna po defaultu, kod benzinaca tako kratke glave kakva je na Puntu pravilo.
Ravna glava se mašinski ne ravna a kamoli svaki put kada se skida. Tačka.

Visina glave geometrijski definiše komoru sagorevanja, ne ravna se i ne skida materijal glave bez preke potrebe. Ne ravna se ispravna glava. Samo očiste dodirne površine.Tačka.
Za proveru glave koristi se lineal, dakle alatom utvrdi stanje a ne odokativna procena pravo ili krivo.

Ko hoće da radi vizuelnog stanja gledanjem juri problem ulja,skida glavu pa ravna, menja gumice, šlajfuje ventile i svašta nešto što ulazi u komplet obrade glave naravno da može tako.
Ali, jednostavnije je sa polovnog motora skinuti glavu i takvu kao celinu prosto u 2 sata posla zameniti.
Ne treba nikakav atest, nikakva taksa, nikakva dozvola, nikakvi papiri, ništa....
Ti motori su česti, kvare se retko, valjda glava ima za kikiriki jer retko kome trebaju, pretpostavljam jer su Fiati oduvek bili povoljni cenovno za popravke.

ps. glave se pokrive kada su termički nestabilne a dugačke kao što je kod 6 cilindarskih rednih motora.
A i tada ne tako lako i ne tako često, nisu glave pravljene od šećera :)

ps2, sve, ama baš sve što se radi na i oko glave treba da bude na moment ili ugao tačno ušrafljeno. To je prvi preduslov da povoljan rezultat rada ne izostane.

Ja pomenuo i kako se proverava pre rasklapanja da li sagorelo ulje dolazi iz glave ili preko karika.
Napisao sasvim dovoljno kako rade iskusni majstori, a svako nek radi kako misli da mu odgovara.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9499
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP »

a gde je logika da skine glavu sa drugog motora kad ima svoju? i ta druga glava mora da se proveri na masinskoj obradi isto kao i njegova sto bi se proverila i po potrebi poravnala tako da stvarno ne vidim logiku u ovom sto si napisao, ko je lud da uzme polovnu glavu i samo stavi na svoj motor, macka u dzaku...ako je bila dobra na nekom tamo bloku ne znaci da ce i na tvom bloku, svasta
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj »

Glava je dobra na svakom bloku a logika je prosta. Ne treba nikakva mašinska obrada jer je očekivano ispravna (da podsetim ovi motori nemaju konstrukcionih problema sa glavom ako se voze na benzin) a dobije se verovatno jeftinije kao takva nego da se radi popravka kvalitetnim delovima.

Uvek je popravka sa pojedinačnim delovima koji se kupuju kao originalni rezervni delovi ugrubo 5 puta skuplja nego što je koštalo fabriku da napravi.
A cena polovnih sklopova je proporcionalna tražnji, ako se slabo traži glava mora i prodavac sa malo novca da se zadovolji.
Ako je ceo motor komplet 200-250-300 evra onda glava ne bi trebala više od 100-150 evra...

I pri svemu nema rizika od (ne)kvaliteta zamenskih delova jer sigurno neće kupovati original Fiat u ovlašćenom (cena jelte) i da li je mašinska obrada ubola iz prve zahtevane tolerancije.
No to je sve tek jedna od opcija koja ima svoje prednosti i mane.

To sve ima smisao, ako je odabrano rešenje da se u traženje kvara ide principom zamene delova pa dok se ne ubode.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Saša »

Teško onom kome ti budeš popravljao auto. :D

@DejanZ10

Ako nikad nisi to radio - nemoj ni da se upuštaš, ili bar nemoj bez nekog ko se razume u posao. Nije to zamena svećica ili tako neka jednostavna operacija.


Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od ljubitelj »

Pa eto imaju tebe da im olakšaš lepim pričama :)
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Saša »

Stavljati glavu sa drugog motora pa još bez ravnanja - to je suludo.

Ovde nema polovičnih rešenja. Ako će se već otvarati motor onda treba eliminisati sve redom jer je potrošnja zaista ogromna za taj motor. Moj motor iako ima 182.000 km između dva servisa na 15.000 km (i još se vozi na plin) potroši oko pola litre odnosno svuče sa max na pola gledano na mernoj šipci. Ja bih zato zamenio i gumice ventila i uljne karike. To ne može nikako da košta koliko si naveo jer se za taj novac može odraditi generalka na tom motoru. A ako generalka i bude potrebna - to će se videti kada se budu menjale karike, u kakvom su stanju stubline i ostalo. Raspitaj se za cenu kod još par majstora.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Ivan »

Svi ti puntici 1.2 trose ulje, makar vecina za koju znam i da su kupljeni novi ili skoro novi, ali je to stvarno natprosecno velika potrosnja.
Obicno ljudi dosipaju pola litre do litre za 10.000km u te motore, retko je i do 2l, ali i to je aj da kazemo ok, ali ispada da bi tebi trebalo 10l za 10.000km sto je nenormalno mnogo.

Sto se tice glave motora ne vidim rezon da se stavlja neka neproverena, bolje tvoja da se odradi ako ima potrebe i nije preskupo.

Bas mi je cudno da nigde ne curi ulje, automobili sa tolikom potrosnjom ulja obicno dime plavo kao nezdravi i smrdi da ne mozes disati iza auta.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12174
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax »

42.138km 8/13/2011 Dosuto pola litre ulja, nivo ulja na 85-90 posto
42.526 km 8/21/2011 Ulje 75-80 posto
43.276 km 8/28/2011 Ulje 65 posto, voda Max
43.665 km 9/25/2011 Ulje 60 posto, voda zagrejana uz MAX, kociona tecnost na crti olovkom
44.281 km 10/25/2011 Ulje 45 posto, voda zagrejana MAX, kociona na crti olovkom
44.540 km 11/6/2011 Ulje 40-45 posto, voda na MAX
44.680 km 11/13/2011 dosuto 5,5 deci ulja, nivo 90%, zagrejana voda an MAX



Evo ga moj stari z10 LOG, 5.5 deci za 2500km.
Kilometraza posle 5 godina starosti, oko 45.000km


I dan danas, 10 godina kasnije, auto isto radi sa 125.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Saša »

Pričao sam upravo sa jednim majstorom, kaže da ne veruje da su se karike potrošile za 130.000 i da su verovarno samo gumice ventila.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12174
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax »

Jel zna da zameni bez skidanja glave?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9499
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od OMP »

Nije idealno resenje da se menjaju bez skidanja glave i ne treba tu znanje nego alat.

Ljubitelju drzi se ti ipak teorije i udzbenika praksu ocigledno nemas pa dajes ovako neke izjave koje ni u teoriji nisu realne
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12174
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje

Post od Bax »

A sto ne bi probao da vidis koliku imas maksomalnu brzinu, to ti je lak test, da vidis jel imas smanjenu kompresiju motora.
155km/h je fabticka max brzina.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori