Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Ko je vozio i ko se vozio samnom zna zasto je to tako.
Isto tako, svaki auto koji je izmeren i uporedjen sa ADAC testom je identicne buke kao na tom testu, te ne vidim razlog da BILO koji auto ne bude u fabrickoj specifikaciji osim ako mu nije skinuta izolacija, kederi, propao trap ili doslo do nekih kvarova na motoru koji povecavaju buku. Vozio sam nekoliko Pezoa i ne samo njih, sa propalom izolacijom motornog prostora i haube, losim kederima i slicno. Potpuno drugacija bucnost i umaranje pri voznji od auta kome je sve to na mestu i nije propalo.
Isto tako, svaki auto koji je izmeren i uporedjen sa ADAC testom je identicne buke kao na tom testu, te ne vidim razlog da BILO koji auto ne bude u fabrickoj specifikaciji osim ako mu nije skinuta izolacija, kederi, propao trap ili doslo do nekih kvarova na motoru koji povecavaju buku. Vozio sam nekoliko Pezoa i ne samo njih, sa propalom izolacijom motornog prostora i haube, losim kederima i slicno. Potpuno drugacija bucnost i umaranje pri voznji od auta kome je sve to na mestu i nije propalo.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
1 db nije tako zanemarljiv, to je oko 26 % razlike u jačini zvuka. Naravno, nekome to nije bitno ali nije ni bas nesto neprimetno. Pustimo gume ili buku vetra ako polazimo od toga, da su oba auta testirana pod istim uslovima.
2 db je recimo več za polovinu glasniji zvuk.
2 db je recimo več za polovinu glasniji zvuk.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Bar bi doktor mogao malo da se edukuje
https://www.acousti-tech.com/en/blog/de ... ption-4129
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... zzZTkM4tVz

https://www.acousti-tech.com/en/blog/de ... ption-4129
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... zzZTkM4tVz
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Nije ti stručan izvor. Ljudi sa većom osetljivošću mogu i te kako da primete razliku ispod 3 db, zavisno od toga da li je stimulacija kontinuirana ili promenljiva, od starosti, od genetske predispozicije...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Citiraj "strucan" izvor. Daj neki naucni rad na tu temu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Izvinjavam se na kasnom odgovoru, spregledao.
Ovde imaš više relevantnih izvora o diferencijalnom pragu intenziteta zvuka. I te kako je primetna razlika niza od 3 db.
https://fonet.ffzg.unizg.hr/djelatnici/ ... fprag.html
Ovde imaš više relevantnih izvora o diferencijalnom pragu intenziteta zvuka. I te kako je primetna razlika niza od 3 db.
https://fonet.ffzg.unizg.hr/djelatnici/ ... fprag.html
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Tekst ti uopste ne ide na ruku iliti upravo potkrepljuje ono o cemu pricam.
Manje vrednosti vaze iskljucivo za pobudu punog frekventnog opsega (20 Hz - 20 kHz) po prirodi blisku belom shumu i to kada se intenzitet menja ravnomerno za ceo opseg.
To ni pod razno nije zadovoljeno kod teme o kojoj pricamo.
U istom tekstu se navodi da je za vokal iliti ljudski glas ta vrednost oko 1.5 dB, a opseg ljudskog glasa je sa sve iole relevantnim gornjim harmonicima manji od 1/5 punog frekventnog opsega.
Frekventni opseg od interesa za ovu temu je osetno manji od frekventnog opsega vokala i nije uopste linearan - pojedini delovi spektra su vrlo dominantni u odnosu na ostatak.
Dodatno i vrlo bitno, sve te optimisticne vrednosti se odnose na kontinualan A/B test iliti na direktnu detekciju promene glasnoce koja se vrsi "real time", bez prekida reprodukcije. Kada bi se odnosila na pamcenje (cak i minimalno reda velicine 10-ak sekundi) - preciznost bi bila mnogo manja, odnosno prag detekcije bi bio mnogo veci.
Manje vrednosti vaze iskljucivo za pobudu punog frekventnog opsega (20 Hz - 20 kHz) po prirodi blisku belom shumu i to kada se intenzitet menja ravnomerno za ceo opseg.
To ni pod razno nije zadovoljeno kod teme o kojoj pricamo.
U istom tekstu se navodi da je za vokal iliti ljudski glas ta vrednost oko 1.5 dB, a opseg ljudskog glasa je sa sve iole relevantnim gornjim harmonicima manji od 1/5 punog frekventnog opsega.
Frekventni opseg od interesa za ovu temu je osetno manji od frekventnog opsega vokala i nije uopste linearan - pojedini delovi spektra su vrlo dominantni u odnosu na ostatak.
Dodatno i vrlo bitno, sve te optimisticne vrednosti se odnose na kontinualan A/B test iliti na direktnu detekciju promene glasnoce koja se vrsi "real time", bez prekida reprodukcije. Kada bi se odnosila na pamcenje (cak i minimalno reda velicine 10-ak sekundi) - preciznost bi bila mnogo manja, odnosno prag detekcije bi bio mnogo veci.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Nesrecni kontinualni A/B test potenciram sa dobrim razlogom.
1 dB promene kod muzike na nekom iole normalnom do glasnom nivou glasnoce mogu da detektujem bez problema. Sta vise, sitne pomeraje po 1 dB (pojacalu je korak 0.5 dB) i koristim za podesavanje optimalnog nivoa glasnoce za pojedine numere - ne koristim replay gain normalizaciju jer lose utice na dinamiku i kvalitet.
Supruga, naravno, to ne cuje. Hi-fi ekipa uglavnom cuje.
I onda opet naglasavam da u ovoj temi ne pricamo ni o muzici (koja obuhvata maltene pun frekventni opseg), a ni o kontinualnom A/B testu.
1 dB promene kod muzike na nekom iole normalnom do glasnom nivou glasnoce mogu da detektujem bez problema. Sta vise, sitne pomeraje po 1 dB (pojacalu je korak 0.5 dB) i koristim za podesavanje optimalnog nivoa glasnoce za pojedine numere - ne koristim replay gain normalizaciju jer lose utice na dinamiku i kvalitet.
Supruga, naravno, to ne cuje. Hi-fi ekipa uglavnom cuje.
I onda opet naglasavam da u ovoj temi ne pricamo ni o muzici (koja obuhvata maltene pun frekventni opseg), a ni o kontinualnom A/B testu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Здраво свима, власник сам Астре Ха, бензински мотор 1.6 који испод хаубе нема звучну излоацију, међутим исту сам сам "уградио" тако што сам напаковао ону која је фабрички била предвиђена за дизел моторе, па сам хтео да питам да ли може бити неких проблема у даљој експлатацији? Искрено, мишљења сам да не би требало да буде проблема, али...
Ових дана мотор се брже угреје од првог јутарњег паљена па до радне температуре, ниво буке нисам мерио, али сам приметио да је знатно тиши до неких 3000 обртаја, на ауто путу је ниво буке нешто нижи, да не кажем занемариво, али свакако је боље него што је било.
Ових дана мотор се брже угреје од првог јутарњег паљена па до радне температуре, ниво буке нисам мерио, али сам приметио да је знатно тиши до неких 3000 обртаја, на ауто путу је ниво буке нешто нижи, да не кажем занемариво, али свакако је боље него што је било.

-
- Postovi: 448
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Isto sam uradio na svom bivšem automobilu (Astra H, A16XER), vozio tako par godina dok ga nisam prodao. Utisci o zagrevanju i buci identični kao tvoji, malo sam se brinuo o temperaturi jer je taj motor prilično nategnut i radi na nešto višim temperaturama od prosečnih.
Generalno, sve dok se automobil kreće (vazduh struji kroz hladnjak) ne bi smelo da ima problema, opseg radne temperature je normalan.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Generalno, sve dok se automobil kreće (vazduh struji kroz hladnjak) ne bi smelo da ima problema, opseg radne temperature je normalan.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Mozda imas vecu sansu da spalis DIS modul, bobine.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dag81
- Postovi: 7522
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Kako mislis motor tisi do 3000rpm?
Ne cuje se motor kroz haubu i vetrobransko stakloy nego kroz pozarni zid i patos.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ne cuje se motor kroz haubu i vetrobransko stakloy nego kroz pozarni zid i patos.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
-
- Postovi: 448
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Nikako.Bax napisao:Mozda imas vecu sansu da spalis DIS modul, bobine.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Па само лајичко запажање, нема рескији звук него пригушен, на то мислим.