dragvorl napisao: 24 Dec 2025, 12:47
Taj tce D4FT nije isti motor kao moderniji. Isto je 1.2 ali nema veze jedan sa drugim. Motor je pouzdan i razvoj starog 1.4 16v koji postoji u paleti jako dugo.
Taj 1.2 tce od 100 konja je u osnovi klasican 1.2 od 75 konja samo dodata turbina nije 1.4 osnova iako manje vise isto izgledaju.
Grande punto 1.2 je mrtav konj, to ne ide nikako ni po ravnom kamoli uz brdo pa jos sa klimom, vozio sam taj auto par meseci i po meni je samo ga gradsku voznju mada i tu se ne isplati obzirom na potrosnju koja je u rangu 1.4 motora, nije za poredjenje sa klasicnim puntom koji je raketa za njega.
taj od 125 konja mozda i dobaci 300k ako se ne pregreje do tad tj ako mu izdrze one racve i ostali problematicni delovi, sam motor kao motor je dobar ako gledamo blok ali pregrevanje ga zezne da na mnogo manje km crkne. Drugar je uvezeo jednog takvog i odradio ful generalku bukvalno sve novo jer je posle pregrevanja taj motor bio potpuno unisten a problematicne plasticne racve je zamenio aluminijumskim koje je napravio kao i jos neki deo koji je sporan ne secam se, sad bi trebalo da je taj motor prilicno pouzdan. Za taj drugi kome se kais kupa u ulju kao i kod PSA pjur šitova nemam komentar, to ne treba uzimati uopste u razmatranje pri kupovini
Poslednja izmena od OMP u 24 Dec 2025, 16:37, izmenjeno 1 put ukupno.
Kod tih hjundaija i30 pogotovo sa tim 1.4 motorm je fabricki problem sto cilindri dobiju ovalnost a nema pravila na kojim km, desava se ljuidima i na manje od 100k a nekad bude i na preko 200 (moj slucaj) i onda klip lupa u cilindru a popravka nije bas jeftina posto je resenje ili da se hilznuje ili busi na specijalu, klipovi se kod nas teze nalaze uglavnom se porucuju od preko.
Kolega ima i30, jako je zadovoljan. Prešao sa Punta Mk1.
Moja preporuka je i20, što mlađeg godišta 1.2. Jako su zahvalan auto. Jedino veličina može biti problem.
Poznanik ima Accent 1999. godište, nikad nije stao sa njim, ima i i20 2021. , oba su 1200 kubika i oba ih je kupio nove svojevremeno, jako su se dobro pokazali. Čovek nije ni automehaničar, ni autoelektričar, ni neki ljubitelj auta. Samo ih normalno koristi.
Dobri su hjundai uglavnom ali eto taj nesretni 1.4 sa 109 konja, kodna oznaka G4FA, ume da pravi problem, plitak klip i kad cilindar dobije vremenom ovalnost pocinje da se cuje klip u cilindru, taj motor ide i u i20 kao i u kiu venga samo je 100 konja, skoro bas oslušnuh jedan i30 sa tim 1.4 motorom, dodje covek sa njim i reko daj da ga cujem, poceo je da kucka i taj, ne toliko ali ipak se cuje, vlasnik to i nije obratio paznju ali kad sam mu rekao i kad je bolje oslusnuo skontao je da ne treba tako da se cuje mada nije jos strasno kod njega kakve sam vidjao.
Da, realno je za taj fiat 1.4 turbo. Taj ce preci jos tiliko bez problema.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Ako je prava kilometraža. Deluje da jeste zbog starosti auta. Tu je onda ona čuvena dilema, uzeti auto koji je prošao 200 hiljada kilometara po EU putevima ili neki sa ispod 100 hiljada km koji je vožen po Srbiji.
A šta to crkne od Srpkih puteva? U zivotu nisam kupio auto iz EU. U poslednjih 7 godina promenio 5 automobila, sa svakim prešao minimim 20000km, ni jedan, sem Tipa koji je kupljen NOV, nije presao ispod 220000km i ni na jednom nisam imao problema sa trapovima. Kod fiata je trap jeftin i to bude neka spona, kugla, rame kad se desi.
Tako da te mantre EU putevi vs Srpski putevi su glupost. Ako je auto odrzavan, nece biti problema.
Potpuno se slažem, ili je auto održavan ili nije, manje je bitno odakle je. Kao prednost domaćeg vozila je i to što kod nas ljudi menjaju na manju km ulje nego preko. Retko ko kod nas radi servis na 30000 km, uglavnom na 10-15000 km