Pa upravo to i govorim. Ne da rade namerno, nego jednostavno misle da je dovoljno volaniti i menjati brzine. Treba ljudi da procitaju upustvo za auto. Treba uvesti prilikom kupovine bilo polovnog, bilo novog automobila, da ides na neko propitivanje materije iz tog upustva. Dok ne polozis nema tablicaSaša napisao:Ne rade to namerno, fabrička postavka je "0" (što je zaista visoko za kratka svetla kod Classica, verovatno zbog drugačijeg oslanjanja u odnosu na "italijana") i mnogi tako i drže, a dosta njih sigurno nema ni pojma (ili se i ne seti dok vozi noću) čemu služi taj prekidač...
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Slobo, hvala za slike i info. Ako sam dobro shvatio, poenta je da su svi do 2006. godine imali srednji lonac, a onda je izbačen? Živo me zanima da li je ova promena uticala na povećanje buke. Ako mi nekada propadne cela cev, staviću srednji lonac... ionako nije mnogo skuplji od same cevi (sudeći po Veljinom linku).Sloba napisao: Isto izgledaju izduvi i za 1999. i 2000. godište, ali su iz nekog razloga sa drugim kataloškim oznakama. Sve se odnosi na 188A4 motor - 1.2 8V 44KW.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Primerio sam u motornom prostoru, ispod kutije filtera vazduha, sa strane sipke za ulje da, da ima malo ulja po motoru. Ima samo na tom mestu. Tu je neko malo gumeno crevo koje se racva iz veceg koje ide u blok motora.
Mislim da sam to isto video na jos jednom puntu.
Inace motor ne trosi ulje, bar ne nista nerazumno.
Zna li neko sta to moze da bude?
Mislim da sam to isto video na jos jednom puntu.
Inace motor ne trosi ulje, bar ne nista nerazumno.
Zna li neko sta to moze da bude?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ovo?

Uljna isprenja se vraćaju na ponovno sagorevanje. Možda se malo svuklo crevo.

Uljna isprenja se vraćaju na ponovno sagorevanje. Možda se malo svuklo crevo.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

- Saša
- Postovi: 14401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Danas mi se komšija koji je pre nekih godinu dana kupio novog "Actuala" požalio da mu se u vožnji ponekad pali znak za ručnu kočnicu. Pretpostavljam da ga možda zeza onaj prekidačić ručne?
Btw, kada smo već kod mašćenja, ono stavljanje šelnice na crevce ibera kod mene nije nešto naročito pomoglo, masti pomalo i dalje pored nje. Ili je nisam dobro stegnuo (bojao sam se da ne preteram i ne polomim onaj plastični deo na koji je nabijeno crevo), ili sam pre stavljanja šelne možda trebao da skinem kraj crevca i sve odmastim (a što nisam uradio) pa tek onda stegnem... Verovatno i jedno i drugo...
Btw, kada smo već kod mašćenja, ono stavljanje šelnice na crevce ibera kod mene nije nešto naročito pomoglo, masti pomalo i dalje pored nje. Ili je nisam dobro stegnuo (bojao sam se da ne preteram i ne polomim onaj plastični deo na koji je nabijeno crevo), ili sam pre stavljanja šelne možda trebao da skinem kraj crevca i sve odmastim (a što nisam uradio) pa tek onda stegnem... Verovatno i jedno i drugo...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Cini mi se da je to. Hvala
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ta lampica praktično ni na jednom autu nije samo za ručnu, već ako se pali u vožnji označava nizak pritisak u kočionom sistemu (nema dovoljno kočione tečnosti). Pretpostavljam da može biti i problem samo u tom prekidaču, ali pošto je u pitanju potencijalno opasna stvar, ja bih proverio ceo kočioni sistem.Saša napisao:Danas mi se komšija koji je pre nekih godinu dana kupio novog "Actuala" požalio da mu se u vožnji ponekad pali znak za ručnu kočnicu. Pretpostavljam da ga možda zeza onaj prekidačić ručne?
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24867
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Zavisi kako je izvedeno. Na nekima je lampica samo za rucnu i ima posebna za ulje, negde je zajedno.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
Svorci
- Postovi: 192
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:42
- Garaža: Suzuki SX 4, 1.5 16V; Fiat Punto 1.2 8V
- Lokacija: Kraljevo
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nije ništa opasno. Zameni to crevo postalo je porozno, uljane pare izlaze napolje umesto da se vraćaju u motor. Nije skupo, reda par stotina dindži.ikac2000 napisao:Primerio sam u motornom prostoru, ispod kutije filtera vazduha, sa strane sipke za ulje da, da ima malo ulja po motoru. Ima samo na tom mestu. Tu je neko malo gumeno crevo koje se racva iz veceg koje ide u blok motora.
Mislim da sam to isto video na jos jednom puntu.
Inace motor ne trosi ulje, bar ne nista nerazumno.
Zna li neko sta to moze da bude?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Nema potrebe da menja crevo, jer je to stvar do motora, ne do creva, neki imaju malo jaci taj iber.
Sto ce reci, zaboravi na to i pici dalje...
Sve sto ne izadje napolje od ulja, ulazi i masti usis, tako da zabatali to...
Sto ce reci, zaboravi na to i pici dalje...
Sve sto ne izadje napolje od ulja, ulazi i masti usis, tako da zabatali to...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- mirko alvirko
- Postovi: 224
- Pridružio se: 25 Dec 2012, 12:17
- Garaža: Punto 1.2 classic dyn 2010
- Lokacija: AR-BG
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
ja sam stavio malu selnu tu mesec dva nakon kupovine -to su uljna isparenja sasvim uobicajena kod punta i selna tu nije predvidjena..cisto zbog estetike
- ivke74
- Postovi: 337
- Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
- Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
- Lokacija: Kosjeric
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Skinuti taj plasticni deo sa filterom i ocistiti leptir i creva majstori imaju neki sprej za odmascivanje.Cistio skoro kod majstora sad auto ima vise snage i bolje prima gas ta uljna isparenja bas zamaste leptir 10min posla .
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Selna se ne stavlja na crevo ibera, sigurnosno pravilo. To crevo ima i dopunsku ulogu kao sigurnosnog ventila natpritiska u karteru i po potrebi moze da spadne i time spreci havariju motora.
Selna sprecava tu sigurnosnu funkciju pa je sasvim opravdano sto fabrika tu ne stavlja selnu.
Na tom mestu treba na ispravnom sistemu ventilacije kartera da postoji potpritisak, vakuum, koji usisava tako da i ako crevo ne dihtuje na tom mestu treba da se usisava spoljni vazduh ka unutra a ne da se izduvavaju uljne pare napolje.
Korisno je izmeriti manometrom stanje potpritiska i po potrebi ocistiti/ zameniti filter uljnih para odnosno isprazniti taloznik ulja.
Ovo vazi generalno, ne vidim dovoljno dobro sa slike kako je reseno konkretnije na Puntu.
Obicno u uputstvu za odrzavanje vozila fabrika propisuje interval zamene filtera uljnih para odnosno ciscenje sistema. Neki tipican interval kod benzinaca je 50-80.000km mada ima motora i sa kracim i sa duzim vremenom pregleda stanja.
Selna sprecava tu sigurnosnu funkciju pa je sasvim opravdano sto fabrika tu ne stavlja selnu.
Na tom mestu treba na ispravnom sistemu ventilacije kartera da postoji potpritisak, vakuum, koji usisava tako da i ako crevo ne dihtuje na tom mestu treba da se usisava spoljni vazduh ka unutra a ne da se izduvavaju uljne pare napolje.
Korisno je izmeriti manometrom stanje potpritiska i po potrebi ocistiti/ zameniti filter uljnih para odnosno isprazniti taloznik ulja.
Ovo vazi generalno, ne vidim dovoljno dobro sa slike kako je reseno konkretnije na Puntu.
Obicno u uputstvu za odrzavanje vozila fabrika propisuje interval zamene filtera uljnih para odnosno ciscenje sistema. Neki tipican interval kod benzinaca je 50-80.000km mada ima motora i sa kracim i sa duzim vremenom pregleda stanja.
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Само да поделим са вама - заменио сам целу цев издува, од флексибилног црева па до задњег лонца, цена је 4300,00 динара.
Пробао сам да се распитам код разних, један ме је убеђивао да та цев не може из једног дела да се направи, други је тупио око цене, тако да сам се одлучио за најпознатији ауспух сервис у Јагодини.
Док сам ја попио кафу и прочитао новине, они су све завршили.
Звук мотора је сада као некада, на семафору га и не чујем.
Кажу да је лонац у добром стању, а стара цев је имала велику рупу на једној кривини близу задњег лонца и 2 прилично велике рупе у најави, такође на оним кривинама пре задњег лонца.
Мајстор каже да је лим ту тањи због истезања на кривинама...
Толико.
Пробао сам да се распитам код разних, један ме је убеђивао да та цев не може из једног дела да се направи, други је тупио око цене, тако да сам се одлучио за најпознатији ауспух сервис у Јагодини.
Док сам ја попио кафу и прочитао новине, они су све завршили.
Звук мотора је сада као некада, на семафору га и не чујем.
Кажу да је лонац у добром стању, а стара цев је имала велику рупу на једној кривини близу задњег лонца и 2 прилично велике рупе у најави, такође на оним кривинама пре задњег лонца.
Мајстор каже да је лим ту тањи због истезања на кривинама...
Толико.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da ne duzim i da ne radim search, pomozite 
Kolega je uzeo Punta 1.2 - 2001. i naravno servo zeza, ostalo je sve ok.
Pa mi trebaju kontakti (servisa) sta kako i gde da sredi to (bese se lemi ona plocica u volanu)?
Fala Puntasima
Kolega je uzeo Punta 1.2 - 2001. i naravno servo zeza, ostalo je sve ok.
Pa mi trebaju kontakti (servisa) sta kako i gde da sredi to (bese se lemi ona plocica u volanu)?
Fala Puntasima
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”