Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane

Pitanje da li ovakve teme ikada imaju smisla, jer je previse subjektivnih elemenata u igri.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Lazo,ok,mozda i moze fin primerak da se uzme za jedno 75.000e,mozda se dobiju neki popusti sa onog konfiguratora...
Za cenu novog Bmw 535D sam gledao Touring umesto limuzinu
Da,samo je 3.000e skuplji nego u Nemackoj...
Pazi,mozda tamo daju popuste ogromne,jer se prodaje kao alva i bole ih uvo,ali ovi nasi veoma retko daju neki popust,pogotovo na tako jacim kolima...
Drugo je ako je automobil vec neko konfigurisao,a ti ga pokupio sa lagera,tada ce izaci jeftinije naravno,ali ima i onih primeraka koji kostaju preko 100.000e,pa ce taj na lageru biti oko 100.000e
Floyd,mozda ti takav zakljucak donosis na osnovu mog pisanja,ali ja sta mislim,ja to i kazem.
Da sam zapazio da mi nesto fali ili da mi se ne svidja na tvom automobilu,rekao bih ti,veruj mi
Najbolje je kupiti nov automobil i tu nema dileme.
Ja ti kazem kako ja opravdavam polovinu mladog polovnjaka...
Smatram da je to u mojoj kupovini,nesto sto je najbolji kompromis.
I samo mi je bilo cudno sto ste vi pricali da je novcano neisplativo,opet,ne neisplativo,jer je i to individualno,vec je skuplje dosta,nista drugo...
Lazo i ja smatram da je realna cena onog polovnjaka negde ispod 60.000e sigurno...
Ali samo mi opet nije jasno gde ti nadje da se na polovnjaku gubi samo 1.000e manje?
Evo,za 3 godine i 100.000km recimo ce ovaj polovnjak vredeti oko 25.000e...
Nov ce tada vredeti 30.000e...
Cena novog bila 93.000e,a da uzmemo da si polovnjak platio ovom velikom cenom,64.000e...
Za nov si morao kupiti set zimskih guma,uz polovan si isti dobio... To je 1.500e dodatno na nov...
Za nov si ustedeo godinu dana vise odrzavanja i garancije,u sustini,za tih 55.000km vise si imao ustedu od 3 redovna servisa,sto dodaje polovnom oko 1.000e...
Eto,neka je i 1.000e otislo na neke neplanirane popravke...
Nov si morao da registrujes za 1.000e,polovan si dobio registrovan. To je 1.000e na novog...
Kasko za novog je oko 4.000e prve godine,za polovnog je oko 3.000e,druge i trece godine da racunamo da je ukupno 1.000e skuplje za nov,to je 2.000e dodato na nov...
To izlazi dodatno na cenu novog oko 1.500e
Znaci nov,95.500-30.000 je gubitak od 65.500e...
Polovan,64.000-25.000 je gubitak od 39.000e...
To je 26.500e,sto nije beznacajna razlika ili ti 30% cene novog...
Jos pricamo o premiumu koji koliko,toliko vise drzi cenu kao polovnjak od nepremiuma...
Moj Land Cruiser 2008. placen 65.000e,66.000km i 3 godine kasnije,predat meni za 30.000e,a cak je i to bilo velikodusno,jer je bilo i jeftinijih...
3.000e bio kasko prve godine,druge bio 2.500e,trece meni dosao sa 2.000e kaskim...
Za cenu novog Bmw 535D sam gledao Touring umesto limuzinu

Pazi,mozda tamo daju popuste ogromne,jer se prodaje kao alva i bole ih uvo,ali ovi nasi veoma retko daju neki popust,pogotovo na tako jacim kolima...
Drugo je ako je automobil vec neko konfigurisao,a ti ga pokupio sa lagera,tada ce izaci jeftinije naravno,ali ima i onih primeraka koji kostaju preko 100.000e,pa ce taj na lageru biti oko 100.000e

Floyd,mozda ti takav zakljucak donosis na osnovu mog pisanja,ali ja sta mislim,ja to i kazem.
Da sam zapazio da mi nesto fali ili da mi se ne svidja na tvom automobilu,rekao bih ti,veruj mi

Najbolje je kupiti nov automobil i tu nema dileme.
Ja ti kazem kako ja opravdavam polovinu mladog polovnjaka...
Smatram da je to u mojoj kupovini,nesto sto je najbolji kompromis.
I samo mi je bilo cudno sto ste vi pricali da je novcano neisplativo,opet,ne neisplativo,jer je i to individualno,vec je skuplje dosta,nista drugo...
Lazo i ja smatram da je realna cena onog polovnjaka negde ispod 60.000e sigurno...
Ali samo mi opet nije jasno gde ti nadje da se na polovnjaku gubi samo 1.000e manje?
Evo,za 3 godine i 100.000km recimo ce ovaj polovnjak vredeti oko 25.000e...
Nov ce tada vredeti 30.000e...
Cena novog bila 93.000e,a da uzmemo da si polovnjak platio ovom velikom cenom,64.000e...
Za nov si morao kupiti set zimskih guma,uz polovan si isti dobio... To je 1.500e dodatno na nov...
Za nov si ustedeo godinu dana vise odrzavanja i garancije,u sustini,za tih 55.000km vise si imao ustedu od 3 redovna servisa,sto dodaje polovnom oko 1.000e...
Eto,neka je i 1.000e otislo na neke neplanirane popravke...
Nov si morao da registrujes za 1.000e,polovan si dobio registrovan. To je 1.000e na novog...
Kasko za novog je oko 4.000e prve godine,za polovnog je oko 3.000e,druge i trece godine da racunamo da je ukupno 1.000e skuplje za nov,to je 2.000e dodato na nov...
To izlazi dodatno na cenu novog oko 1.500e
Znaci nov,95.500-30.000 je gubitak od 65.500e...
Polovan,64.000-25.000 je gubitak od 39.000e...
To je 26.500e,sto nije beznacajna razlika ili ti 30% cene novog...
Jos pricamo o premiumu koji koliko,toliko vise drzi cenu kao polovnjak od nepremiuma...
Moj Land Cruiser 2008. placen 65.000e,66.000km i 3 godine kasnije,predat meni za 30.000e,a cak je i to bilo velikodusno,jer je bilo i jeftinijih...
3.000e bio kasko prve godine,druge bio 2.500e,trece meni dosao sa 2.000e kaskim...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
U pravu si, malo smo se zaneli u prici i odveli temu u pogresnom smeru 
Ako zelis puno/sve od opreme onda je nesumnjivo kupovina mladjeg polovnjaka isplatljivija (mada sam to i pomenuo par puta) jer se na opremi najvise gubi i to niko ne spori.
Problem je sto je u tom slucaju malo teze naci takav primerak ali kad ga nadjes bice osetno jeftiniji nego nov a zanemarljivo skuplji od drugog sa mnogo manje opreme.
Osnovni ili srednje opremljeni mogu da budu dobra kupovina i kao novi...ne kazem jeftiniji, nego ne i toliko skuplji koliko to izgleda na prvi pogled.
Drugim recima, svako je u pravu na svoj nacin, samo zavisi ko sta zeli i ocekuje od auta

Ako zelis puno/sve od opreme onda je nesumnjivo kupovina mladjeg polovnjaka isplatljivija (mada sam to i pomenuo par puta) jer se na opremi najvise gubi i to niko ne spori.
Problem je sto je u tom slucaju malo teze naci takav primerak ali kad ga nadjes bice osetno jeftiniji nego nov a zanemarljivo skuplji od drugog sa mnogo manje opreme.
Osnovni ili srednje opremljeni mogu da budu dobra kupovina i kao novi...ne kazem jeftiniji, nego ne i toliko skuplji koliko to izgleda na prvi pogled.
Drugim recima, svako je u pravu na svoj nacin, samo zavisi ko sta zeli i ocekuje od auta

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ako sam razumeo ove desetine hiljada evra i stotine hiljada kilometara,Laki021 napisao: Moj auto je nov placen oko 50 000e (tj toliko je placen a i tada je toliko kostao nov u salonu), ja sam ga sa 4god i 120 000km platio oko 13 000e, sto je samo 25% njegove cene kao novog!!! To je bez ikakve dileme bila odlicna kupovina. Slicna situacija je bila i sa tvojim autom koga si ti ne secam se tacno sa koliko km (20-40 000km bese) platio dosta ispod 50% cene novog. To su bez dileme bile odlicne kupovine. Medjutim pogledaj ti danas ponudu, aktuelni modeli BMW-a (F10, F30, X5, X6 sa 120 000km se ne prodaju vise za 25% cene novog nego za oko 40-50% cene novog! Ogromna razlika u odnosu na pre par godina.
konkretan BMW nov kosta oko 50.000 sa 0km.
isti taj BMW nakon 4 god sa 120k km kosta 13.000 evra.
Prvi kupac novog je na supstanci izgubio 37.000 evra za 48 meseci pri predjenih 130.000km. Pretpostavka je da nije nista ulozio u auto, svi servisi mali, veliki, svi kvarovi, sve besplatno.
Drugi kupac odluci da slicno proda nakon jos 130.000km, znaci na ukupno 260.000km i isto 48 meseci koriscenja.
Recimo da dobije 100 evra hipoteticki, znaci da je izgbio na supstanci 12.900 evra.
Da li je moguce da se razlika 37.000-12.900 evra toliko istopi usled troskova malih, velikih servisa, kvarova da u krajnjem postane nebitna.
Koliko je to kvarova u delovima i radnih sati servisera, da li se auto te kategorije kvaliteta bas toliko pokvari da pretezni deo razlike cene pojede servisiranje ?
Trosak goriva je manje vise isti i ne menja se drasticno sa porastom kilometraze, ipak su to sve jos sitne kilometraze za takve mrcine od motora.
Da li uopste dodje do nekog kvara do 260.000km koji bi zahtevao nesto vise od obaveznog redovnog odrzavanja, ne racunajuci potrosne elemente kocnica, tecnosti i slicno ?
Kako kod nas ima dosta polovnjaka sa povisenim predjenim kilometrazama nekako iskustvo sa takvim autima kod nas sugerise da do 250-300.000km ne treba ocekivati vece kvarove motora a da najvise novca odlazi na popravku vesanja, kvacila/ zamajca i razne sporedne stvari koje ukljucuju delimicno i elektronske sklopove, pre svega razne senzore.
u CH gde je cistije gorivo, pedantnije servisne procedure i redovnije po terminima odrzavanje ocekivalo bi se jos manje ucesce kvarova za takve slicne kilometraze, pretpostavljam.
24.000 evra razlike u amortizaciji kupuje mnogo delova i radnih sati, valjda.
Ako nisam dobro razumeo, kakva je racunica iz ugla CH ?
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Nista ti nisi dobro skontao, taj primer sam dao za odlicnu i isplativu kupovinu polovnjaka 

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Da,ali je u isto vreme tvoja dobra kupovina polovnjaka,veliki gubitak za onog koji je kupio nov automobil...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Pa zato je u tom slucaju polovnjak dobra kupovina 

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ja na to ne gledam kao gubitak nego kao troskove eksploatacije.Xepoj87 napisao:Da,ali je u isto vreme tvoja dobra kupovina polovnjaka,veliki gubitak za onog koji je kupio nov automobil...
Covek je hteo u datom trenutku skoro ful opremljeni, potpuno nov model na trzistu, da ga prvi istera iz salona, da prvi okine u njemu, da ne razmislja o automehanicarima narednih par godina a ta vrsta komfora, naravno kosta

Uostalom Laza je njegov iz nekog razloga dobio dosta ispod cene tako da verujem da prethodnom vlasniku nije ni bilo bitno da izvuce realnu vrednost...
Trziste polovnjaka se u medjuvremenu drasticno promenilo pa su cene istih skocile.
Da li bi ti tvoju mecku (koja je sad u stanju kakav je Lazin bio pre dve godine a isto su kostali kao novi) dao za 13.000e?
Novi vs polovan
Bas me zanima sta je tebi zanimljivije od ovoga za 30k 
Naravno,ovi konkretni primerci su daleko skuplji od toga zbog dodatne opreme...
Sta znam,A klasa je ovde ubedljivo najlepsa,2 simetricna izduva su neuporedivo lepsa od duplog izduva kod Bmw-a,kao i ovaj sportski izgled koji standardno dolazi uz 250 motor,sedista iz jednog dela,enterijer mi se svidja kod oba,dok mi je Audi u ovom slucaju klasa ispod po svakom kriterijumu koji mi je bitan.
Da je A klasa jos u 250 Sport varijanti,tu ostala 2 ne bih ni primetio...

Naravno,ovi konkretni primerci su daleko skuplji od toga zbog dodatne opreme...
Sta znam,A klasa je ovde ubedljivo najlepsa,2 simetricna izduva su neuporedivo lepsa od duplog izduva kod Bmw-a,kao i ovaj sportski izgled koji standardno dolazi uz 250 motor,sedista iz jednog dela,enterijer mi se svidja kod oba,dok mi je Audi u ovom slucaju klasa ispod po svakom kriterijumu koji mi je bitan.
Da je A klasa jos u 250 Sport varijanti,tu ostala 2 ne bih ni primetio...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A3 (8V) vs BMW 1 (F20) vs Mercedes A (W176)
Za 30000 evra? Ima toliko toga interesantnijeg od ove smaračke, predvidljive i preskupe konfekcije... Što se mene tiče kupio bih Porsche 911 i Maserati Quattroporte.
Re: Audi A3 (8V) vs BMW 1 (F20) vs Mercedes A (W176)
Daleko da su ovo losa kola,ali za te pare ima full Giulietta QV.
Inace od ova 3 automobila Mecka,ali bez onog navigacionog ekrana.
Inace od ova 3 automobila Mecka,ali bez onog navigacionog ekrana.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: Audi A3 (8V) vs BMW 1 (F20) vs Mercedes A (W176)
@xepoj
Jel to objektivno ili šta? Ja sam jedino siguran da mercedesa ne bih uzeo jer mi se ne sviđa taj flashy fazon koji manje više imaju svi mercedesi a A klasa mi je sad najekstremnija. Što će reći ukusi su različiti.
Jel to objektivno ili šta? Ja sam jedino siguran da mercedesa ne bih uzeo jer mi se ne sviđa taj flashy fazon koji manje više imaju svi mercedesi a A klasa mi je sad najekstremnija. Što će reći ukusi su različiti.
Re: Audi A3 (8V) vs BMW 1 (F20) vs Mercedes A (W176)
Moze ali da dodas jos jedno 100.000estarac vujadin napisao:Za 30000 evra? Ima toliko toga interesantnijeg od ove smaračke, predvidljive i preskupe konfekcije... Što se mene tiče kupio bih Porsche 911 i Maserati Quattroporte.

Premium C segment ne kupuju ljudi koji nemaju kintu za vece pa eto kupuju znak.
To kupuju ljudi kojima apsolutno odgovara ta klasa automobila a tri navedena i jesu top ponude u segmentu.
Ima ali kad hoces da je prodas trebas da se odreknes dobrog dela ulozene love.Milos napisao:Daleko da su ovo losa kola,ali za te pare ima full Giulietta QV.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Audi A3 (8V) vs BMW 1 (F20) vs Mercedes A (W176)
Ja sam bio mrtav ozbiljan kada sam rekao bih za "30000 evra uzeo 911 i QP" i da bi to bilo "interesantnije".
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... e_911_993/
+
http://www.polovniautomobili.com/oglas1 ... ttroporte/
...jel interesantnije?
A sa 993 ne možeš da izgubiš pare, samo možeš da zaradiš..
Ali, ako bi i pričali o prizemnijim i novim kolima u toj cifri ima dosta interesantnijih izbora...no, dobro.
Ovo je bilo više da se vidi kako 30000 evra može nekada izgledati apsurdno, sorry za off.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... e_911_993/
+
http://www.polovniautomobili.com/oglas1 ... ttroporte/
...jel interesantnije?

Ali, ako bi i pričali o prizemnijim i novim kolima u toj cifri ima dosta interesantnijih izbora...no, dobro.
Ovo je bilo više da se vidi kako 30000 evra može nekada izgledati apsurdno, sorry za off.