Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23530
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Day Walker »

:bravo: :navijamo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Serijal zadnjih 23 fotki prikazuje akrobacuju zvono, prilicno je daleko bilo od mene ali moze lepo da se vidi. Pocinje sa okomitim penjanjem i oduzimanjem gasa na motorima, kada avion dostigne najvisu tacku pada nosem dole rotirajuci ga, zatim dodaje gas i ide u levi dole zaokret. Reper da je avion u gornjoj tacki i da avion za trenutak zastane u vazduhu vam je trag od putnickog aviona koji je dosta vise od tacke izvodjenja preletao koji trenutak ranije.
Samo da napomenem da slike nisu doradjivane u PS samo su smanjene da bi se postovale na forum :D
Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Sasvim subjektivno cu da kazem da je 29-ka najlepsi vojni avion na svetu. Ever.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10999
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Vazduhoplovi

Post od Uroš S. »

Baš ih gledam i razmišljam isto, još kao klinac sam se isprimao na taj avion.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21799
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Ima lepših, meni je Su-30 dosta elegantniji. Odlične fotke momci. Favorit mi je slika gde ispucava IR mamce.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

@Zu Zar ti nisi otputovao?
Konačno i tvoja teška artiljerija da posluži nečemu. :isplazijezik: Dobar ti taj 100mm

@ Dex Svaka čast, mada nismo ni sumnjali u tebe. :bravo:
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Hvala Pajo i ostali momci :pivo:
Steta sto nisam bio na generalnoj probi, jbg mora i da se radi. Srecom moji potomcici su sedeli na svecanoj tribini i posmatrali sve uzivo. Kaze zena da su deca (cera) odusevljena avionima, misli da cika Zu leti u avionu :D
P.S. klinac od 15 meseci se nije uopste plasio buke, tako je to kada ga tata navikne od malih nogu na zvuk aviona :kezo:
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

BAJKER napisao: Kaze zena da su deca (cera) odusevljena avionima, misli da cika Zu leti u avionu :D
Imam isti problem. Kako Kića vidi avion odma deklamuje da ga VOZI tati drug Bxxxx. Ako je u tom trenutku vidljivo 12 aviona, svih 12 VOZI Zu. Kako to samo ona zna.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Zato je moj potomak hrabro zalegao na pod. Pa nisam mogao da verujem :(

Do duse, verujem da smo fizicki bili najblizi avionima koji su vezbali.

Definitivno cu morati da vratim tele zoom u naoruzanje za ovakve prilike, ne ide ovo portretnim...
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

zuzazu napisao:Zato je moj potomak hrabro zalegao na pod.
https://www.youtube.com/watch?v=M-OTsQdXnD4
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48124
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48124
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Mitsubishi Regional Jet

Slika
Slika
Slika
Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pre odredjenog vremena sam postavio pitanje jer me je stvar bunila.

U slucaju asimetricnog kocenja (sto se inace ne radi) u JATu smo uceni da kocimo spoljnim tockom, mada to niko nikada nije objasnio zasto.

U praksi sam primetio da bolje kocenje ostvarujem unutrasnjim tockom.

Zato sam na forumu postavio pitanje misleci da su teme ipak srodne i da ce neko znati da objasni.

Javio se covek koji misli da zna, i dao objasnjenje koje sam i ja kao i drugi prihvatili zdravo za gotovo. Zvucalo je logicno.

Odmah u pocetku, Bajker mi se izjasnio sa suprotnim misljenjem.
ljubitelj napisao:
zuzazu napisao:Smorili ste za medalju :ccc:

Pitanje za razmisljanje, primam svaku sugestiju.

Nosni tocak nema kocnice, njime se samo upravlja.

Diskovi su na glavnom trapu. Asimetricno kocenje u principu nije dozvoljeno. Knjige ne kazu zasto.

Ako bi ipak odlucili da smanjite brzinu u krivini, a da pomognete nosnom tocku, da li bi kocili unutrasnjim ili spoljnim tockom?

Ja imam svoju teoriju, tj. iskustvo koje kaze unutrasnji tocak a vidim da dobar deo kolega koristi spoljni.

Sta mislite, sta daje veci efekat, uzeti u obzir i grejanje...
Koci se spoljnim kao logican odabir da se uspori zapoceta rotacija oko unutrasnjeg tocka.
Kocenje unutrasnijim tockom ubrzava rotaciju.

Moment sila, poluprecnike krivine na koju deluje kociono trenje sa podlogom je razlog zasto spoljni treba da upotrebi za zadrzavanje stabilnosti.

Ovde nije pitanje sta daje veci efekat vec sta zadrzava kontrlisano kretanje i usput usporava.

To sve ako se zeli putanja zadrzati uz sto manju promenu. Ako se zeli jos jace okretanje onda unutrasnji tocak.
S obzirom da je u kasnijoj diskusiji @ljubitelj bio nepristojan (ima obicaj da i u drugim temama, kada nije u pravu, sagovornika nazove bezobraznim), odlucio sam da ipak malo prekopam net.

Odgovor nije bilo lako naci jer je "rasut" po drugim temama ali u sustini, mi sve to vec znamo a i ucili smo u skoli, i samo se trebalo podsetiti i spojiti kockice.

O svemu pisem, jer ima veze i sa automobilizmom. Ja znam da mi svi ovo vec znamo a pogotovo @ljubitelj koji zna sve :djavo:



Uloga kocnica je da uspore i zaustave vozilo koje se krece. Prilikom kocenja, kineticka energija (Ek) pretvara se u toplotnu energiju. Kod dobosa, zbog zatvorenog sistema ovaj proces je losiji nego kod diska. Na ime, efikasnost kocenja je jako zavisna od temperature kocnica.

Formula za kineticku energiju glasi

Slika

Iz cega se vidi da porast Ek a samim tim i temperature direktno zavisi od mase i KVADRATA brzine.

Gde je masa aviona u zaokretu? CG je pomeren ka spolja tj prema spoljnem tocku zbog pomeranja goriva u rezervoarima zbog centrifugalne sile

Slika

Znaci, na spoljnem tocku imamo i vecu masu a brzina tocka je veca od unutrasnjeg zbog brze rotacije i to NA KVADRAT.

Kod povecanja temperature kocnica dolazi do pojave brake fade poznate kod teskih vozila (kamiona ili aviona), brzih vozila (F1) ili vozila kod kojih je kocenje u dugom period vremena (bicikl na nizbrdici), gde se karakteristike kocenja pogorsavaju sa rastom temperature preko odredjene granice.

S obzirom da govorim od 75 tona ili vise, avionske kocnice su izuzetno osetljive na brzinu, temperaturu okoline, nadmorsku visinu (gustinu vazduha), i tezinu, sto se vidi iz dijagrama

Slika

Performanse kocenja se znatno pogorsavaju u ovim uslovima tokom dugih aplikacija na kocnicu i pilotima predstavljaju problem do te mere da se ulazi u tablice za hladjenje kocnica i novo poletanje u slucaju velikih tezina a sa kratkim vremenom na zemlji, nije moguce do pada temperature kocnica na propisani nivo.

Nosni tocak, prema knjigama, dovoljan je da odrzi pravac, pa mu pomoc nije potrebna, izuzev u uslovima klizave piste kada se moze koristiti asimetricno upotreba riversa i u krajnjoj nuzdi asimetricno kocenje.

Prema tome, fizicki dokazano (a i iskustveno), bolje je kociti unutrasnjim tockom nego spoljnim, odnosno, pricu G-dina @ljubitelja mozete da shvatite kao nauku u pokusaju.

Mislim da bi od prilike ovako trebalo da izgleda objasnjenje na moje pitanje.

Mala digresija. Upravo ovo i jeste razlog (a ne kako sam mislio u slucaju bicikla, sila puta krak) zasto je disk bolji od V brake.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Iako nisi naucnik dosao si do zanimljivih podataka, koje ukljucuju multidisciplinarni pristup ovom problemu :thumbup:
Slika
Odgovori