Velika Britanija:
http://www.thisismoney.co.uk/money/cars ... ntury.html
India:
http://economictimes.indiatimes.com/ind ... 036238.cms
To je sve sto sam nasao iz 2015. godine.
Kako benzinci postaju ekonomicniji, a dizeli sve skuplji, okrece se i prodaja ka benzincima lagano.
Dizeli su doziveli vrh procenta prodaje 2012. godine, i od tada prodaja istih lagano opada, jer je ocigledno da se cela autoindustrija okrenula ka razvoju benzinaca i hibrida.
Pritom da racunamo da je tu 90% prodaje, niska do sradnja klasa, gde usteda od 1000e godisnje ipak i nije mali procenat eksploatacije vozila.
Drugo, Gobline, mislis da je mnogo takvih kao ti, koji su vlasnici nekretnina od par miliona eura i kola od 120.000+ eura koja ces da kupis, a da im je bitno da ustede 300 dinara na 100km?
Audi A8 4.2 TDI 385ks trosi 7.2l prosecno.
Audi A8 4.0 TFSI 435ks trosi 8.9l prosecno.
A posto si rekao da tvoj zet valjda, divlja sa 4.2 TDI i ima 9l potrosnju, mozemo slobodno reci da su ove fabricke potrosnje tacne, za prosecnog vozaca.
Benzinac je brzi, laksi 120kg(dakle bolja dinamika voznje) i ima 30l veci gepek.
Ajde da uzmemo na kraju i da trosi 500 dinara vise na 100km... To je bitno vecini ljudi koji daju 120.000e za auto i gube za 5 godina ~90.000e na postprodaji, plus za registraciju i osiguranje daju jos jedno 30.000e? Dakle, gube 25.000e godisnje samo posedovanjem automobila, a bitna im je usteda od 500-1000e godisnje na gorivu?
Eto, mozda je i zaista tako. Ali jos jednom da ponovim, ovi iz Mercedesa ne sanjaju prosecnog Pirketa kao idealnu musteriju.
Ako hoces da stedis, kupi S300h, 2.2 dizel hibrid, sa 4.3l potrosnjom, koji ide malo bolje od Audijevog 2.0 benzinskog hibrida, koji trosi 50% vise, a oduzima 175l gepeka.
Nece leteti kao V8 motori, mada se nece ni vuci, ali ce zaista i imati logike u vidu stednje goriva, a ne da uzmes traktor koji ce da stedi 2-3l goriva.
Aaa, sramota, nemaju dizel hibrid, nego 2.0 benzinski hibrid, koji trosi vise od 3.0 TDi-ja... Mislim, strasno, treba da se ubiju... Pa samo zbog trzista Balkana, treba ceo vrh kompanije da izvrsi masovni seppuku na nacionalnoj televiziji.
Svakom brendu se moze naci neka falinka koja se moze preuvelicati do besvesti, ali je sustina da je to na kraju nebitno, jer to nudi neko drugi, pa ko voli, nek' izvoli.
Poredis AMG i S modele sa obicnim modelima dizela, od kojih ti sportski samo za odrzavanje kostaju 3 puta vise?
A videces kako ces lakse da prodas V8 dizel. Da, lakse se prodaje 2.0, cak i 3.0 dizel, ali sa preko 3.0, ta razlika u lakoci postprodaje se dosta topi.
Nista jedan 3.0 dizel u vidu S350d 4matic nece biti skuplji u postprodaji od jednog 3.0 benzinca u vidu S400 4matic, pogotovo van garancije i bez besplatnog odrzavanja.
Ta klasa je teska kao zemlja za prodaju, jer su troskovi eksploatacije na godisnjem nivou cesto i do 20% vrednosti automobila, bio taj auto dizel ili benzinac, zato cene polovnjaka i jesu smesne.