Biciklizam
Re: Biciklizam
Ako te dobro razumem to je standardni Shimano imbus za kurble. Mora da ga ima Planet, Partizan ili neki treći servis.
Postavi oglas na CB da tražiš to čudo. Pojaviće se.
Ako ni to ne uspe vidi da li ima ovde http://www.torontocycles.com/ Poštarina do nas je samo $5 za razliko od evropskih web shop-ova gde ide od 15€ pa na više.
Postavi oglas na CB da tražiš to čudo. Pojaviće se.
Ako ni to ne uspe vidi da li ima ovde http://www.torontocycles.com/ Poštarina do nas je samo $5 za razliko od evropskih web shop-ova gde ide od 15€ pa na više.
Re: Biciklizam
Hvala, pogledaću! Problem je što nije samo šraf, već i siva aluminijumska podloška (koja služi i kao maska) koja ide oko njega. To je br. 1, a šraf br. 2 na ovoj šemi: https://www.paul-lange.de/support/shima ... 571-00.PDFpaja napisao:Ako te dobro razumem to je standardni Shimano imbus za kurble. Mora da ga ima Planet, Partizan ili neki treći servis.
Postavi oglas na CB da tražiš to čudo. Pojaviće se.
Ako ni to ne uspe vidi da li ima ovde http://www.torontocycles.com/ Poštarina do nas je samo $5 za razliko od evropskih web shop-ova gde ide od 15€ pa na više.
Ђенерал Јанковић
Re: Biciklizam
Ako je kao kod mene to pod 1 je u stvari osigurač da šraf ne ispadne, a pre svega alat za skidanje kurble. To pod 1 bi trebalo da ima rupu kroz koju gurneš ključ i odšrafiš imbus. Imbus izlazi napolje, osloni se na to čudo i svlači kurblu.
Trebalo bi da ima oba dela kod Kanađana, al prvo proveri ovde. Mora da ima negde u nekom servisu.
Trebalo bi da ima oba dela kod Kanađana, al prvo proveri ovde. Mora da ima negde u nekom servisu.
- Captain Slow
- Postovi: 914
- Pridružio se: 16 Jul 2012, 02:19
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Pošto ne može da se vozi, pravo je vreme da dopunim moje (ne)znanje o biciklima.
Može li neko da mi objasni (ukratko) o broju zuba i prenosnim odnosima i kako se već to naziva.
Primer od juče.
Može li neko da mi objasni (ukratko) o broju zuba i prenosnim odnosima i kako se već to naziva.
Primer od juče.
snork napisao:Ne fale mi velike, pošto imam napred mali lančanik od 22 zuba, pa to rešava problem. Npr. 22/32=0.6875 i 22/28=0.7857 je jako mali prenos i nije potreban nekome ko ne vozi off road.
Poenta je da mi se desi da vozim 32/12, bude mi teško pa prebacim u 32/14, a onda ne mogu da postignem kadencu. Na kraju se svede na da vozim u 32/14 umerenom kadencom, ali tako smanjim brzinu. Slično je i između 14 i 16. Eto, zato bih voleo prelaze između brzina po jedan zub

Re: Biciklizam
Probaću ja da ti odgovorim ali konkretizuj pitanje.
Suština je da odnos broja zuba napred i nazad zavisi snaga koju je potrebno uložiti kao i brzina koja se postiže, a sve to gledano pri istom broju obrtaja pogona (kadenci).
Kad je napred lanac na velikom lančaniku, a pozadi na nekom od najmanjih, jednom punom rotacijom pogona dolazi do 3, 4 pa i 5 rotacija točka.
Kad je napred lanac na najmanjem lančaniku, a pozadi na nekom od najvećih točak će obrnuti manje od jednog kruga za jednu punu rotaciju pogona.
Suština je da odnos broja zuba napred i nazad zavisi snaga koju je potrebno uložiti kao i brzina koja se postiže, a sve to gledano pri istom broju obrtaja pogona (kadenci).
Kad je napred lanac na velikom lančaniku, a pozadi na nekom od najmanjih, jednom punom rotacijom pogona dolazi do 3, 4 pa i 5 rotacija točka.
Kad je napred lanac na najmanjem lančaniku, a pozadi na nekom od najvećih točak će obrnuti manje od jednog kruga za jednu punu rotaciju pogona.
- Captain Slow
- Postovi: 914
- Pridružio se: 16 Jul 2012, 02:19
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Aaaaaaaaa, sad mi je jasnije, hvala Pajče.
Ako se vreme ikad prolepša moram vam se pridružiti na vožnji,
da mi ispredajete (ukratko) teoriju i praksu biciklizma, častim pivo
.
Nisam se nikad udubljivao u tematiku vožnje, bicikl mi služi(o) da se prevezem do fudbalskog igrališta
ili splava na kom pijem, pojma nisam imao da je to tako složena sprava
.
Još jedno pitanje.
Ako su SPD pedale, mogu li da se voze u običnim patikama ili mora specijalna obuća?
Ako se vreme ikad prolepša moram vam se pridružiti na vožnji,
da mi ispredajete (ukratko) teoriju i praksu biciklizma, častim pivo

Nisam se nikad udubljivao u tematiku vožnje, bicikl mi služi(o) da se prevezem do fudbalskog igrališta
ili splava na kom pijem, pojma nisam imao da je to tako složena sprava

Još jedno pitanje.
Ako su SPD pedale, mogu li da se voze u običnim patikama ili mora specijalna obuća?
Re: Biciklizam
Nekada, u 20 stolecu (iz koga pamtim stanovite podatke), rekao bi Paja, standard na trkackom biciklu je bio pogon 42-52 i zupcanici 13- pa na dalje.
Pojavom prvih MTB pogon dobija veliki tanjir 48, a najmanji zupcanik 12.
Zatim izmisljaju 44 (microdrive) jer im je to omogucilo smanjenje malog zupcanika na 11.
Kazu da su tanjiri cvrsci, da je klirens od prepreke na zemlji veci sa manjim tanjirima na pogonu, a kazu i da je ceo sistem laksi.
Ako se uzme u obzir da je 52:13, i 48:12, i 44:11 u svakom slucaju matematicki 4:1, da li je u praksi bas tako ?
Prema tome, Pajin odgovor je samo vrh ledenog brega a stvarnost je malo mnogo drugacija
Pojavom prvih MTB pogon dobija veliki tanjir 48, a najmanji zupcanik 12.
Zatim izmisljaju 44 (microdrive) jer im je to omogucilo smanjenje malog zupcanika na 11.
Kazu da su tanjiri cvrsci, da je klirens od prepreke na zemlji veci sa manjim tanjirima na pogonu, a kazu i da je ceo sistem laksi.
Ako se uzme u obzir da je 52:13, i 48:12, i 44:11 u svakom slucaju matematicki 4:1, da li je u praksi bas tako ?

Prema tome, Pajin odgovor je samo vrh ledenog brega a stvarnost je malo mnogo drugacija

Re: Biciklizam
Slažem se Zu. Ovo moje je bilo čisto teoretisanje da se stekne predstava.
@ Cap Ako se vreme ikad prolepša organizovaćemo neku vožnju verovatno vikendom kad je najveća šansa da ljudi mogu pa se vidimo.
EDIT Imaš na prošloj strani slike mog bicikla. Videćeš da je jedna strana SPD pedale za ukopčavanje, a da na drugoj strani imam platformu za klasičnu vožnju. Pored ovog rešenja da na dvostranu SPD pedalu staviš platformu, postoje i SPD pedale koje su jednostrane tako da je druga strana ravna.
Moglo bi se voziti i na SPD strani, al do prodavnice i sl. To već nije rešenje za duže vožnje jer verujem da bi se patika dosta klizala.
@ Cap Ako se vreme ikad prolepša organizovaćemo neku vožnju verovatno vikendom kad je najveća šansa da ljudi mogu pa se vidimo.
EDIT Imaš na prošloj strani slike mog bicikla. Videćeš da je jedna strana SPD pedale za ukopčavanje, a da na drugoj strani imam platformu za klasičnu vožnju. Pored ovog rešenja da na dvostranu SPD pedalu staviš platformu, postoje i SPD pedale koje su jednostrane tako da je druga strana ravna.
Moglo bi se voziti i na SPD strani, al do prodavnice i sl. To već nije rešenje za duže vožnje jer verujem da bi se patika dosta klizala.
Re: Biciklizam
Ne kapiram pitanje? Što ne bi bilo potpuno isto ako je 4:1 u svakom slučaju? Jedina razlika je što je ceo sklop manji, lakši, klirens veći --> pod uslovom da ostaju isti ram i točkovi.zuzazu napisao:Ako se uzme u obzir da je 52:13, i 48:12, i 44:11 u svakom slucaju matematicki 4:1, da li je u praksi bas tako ?![]()
Nego druga jedna stvar mi pade napamet. Tamo negde početkom '80tih neki Švaba je na moru u Slanom (Dalmacija) dovukao tamno crveni KTM, 18brzinac i to je prvi MTB koji sam ujedno u svom životu video. Ono čega se sećam je da mu prednji pogon nije bio okrugao, nego elipsoidan. Takođe sam u više navrata viđao na skupljim bajsevima upravo takav pogon. Od toga se izgleda u potpunosti odustalo?
Re: Biciklizam
Nije se odustalo. Ima ih i danas i češći su na drumašima.
Re: Biciklizam
Ako preskocimo da je habanje lanca i pogonskog sklopa vece kod 44-11, te da se koristi zadnji menjac sa dugim kavezom, kao i probleme sa 11T zupcanikom...nidza napisao:Ne kapiram pitanje? Što ne bi bilo potpuno isto ako je 4:1 u svakom slučaju? Jedina razlika je što je ceo sklop manji, lakši, klirens veći --> pod uslovom da ostaju isti ram i točkovi
Zasto onda ne vidjas na trkackim biciklima 44-11, kada je po tebi sve isto

Ili da ti olaksam razmisljanje.... koliko je rastojanje lanca od centra osovine kada lezi na 44T tanjiru a koliko kada lezi na 52T tanjiru, i ima li to neke veze

Prakticno: stavi na bicikl 44-11 i probaj da izadjes na crtu liku sa 52-13 zivo me zanima hoce li da bude isto

Re: Biciklizam
Mislim da zadnji menjač ima veze sa kompletnom amplitudom zatezanja lanca, koja je veća kod 3 zupčanika u odnosu na 2 napred.
Otpori su nešto manji zbog uglova članaka na većem pogonu, pretpostavljam. To je verovatno jedina značajna razlika.
Tapatalk Pro
Otpori su nešto manji zbog uglova članaka na većem pogonu, pretpostavljam. To je verovatno jedina značajna razlika.
Tapatalk Pro
- Captain Slow
- Postovi: 914
- Pridružio se: 16 Jul 2012, 02:19
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Nemam pojma o čemu pišete, ali ne mogu da ne primetim da (isključivo) starija ekipa zna sve o biciklizmu.
Jbg, nije bilo kompova i neta, druge zanimacije imali ljudi.
Nego, gde ste vi pekli zanat i učili o biciklizmu kada sve ovo znate
?
Jbg, nije bilo kompova i neta, druge zanimacije imali ljudi.
Nego, gde ste vi pekli zanat i učili o biciklizmu kada sve ovo znate

Re: Biciklizam
Biciklizam kao vid rekreacije uglavnom postane interesantan kad postane teško okupiti društvo za basket, fudbal i sl, jer je nemoguće uskladiti poslove, porodicu, decu... Tako je i u mom slučaju, a najveći deo onoga što znam o biciklizmu sam naučio u poslednje dve godine što od Zuzazua i Bajkera što sa neta.
Retki su ljudi kao Zu i Bajker koji su ceo život vezani za biciklizam i znaju puno, al ako se potrudiši i njima nađeš rupe u znanju.
Retki su ljudi kao Zu i Bajker koji su ceo život vezani za biciklizam i znaju puno, al ako se potrudiši i njima nađeš rupe u znanju.

Re: Biciklizam
Pajoni ne bi bio adv da prvo ne kaze neku lepu, a ondak te zalepi
@nidza Mislim da zadnji menjač ima veze sa kompletnom amplitudom zatezanja lanca, koja je veća kod 3 zupčanika u odnosu na 2 napred.
Blizu ali malko komplikovanije...
1) Prvo izracunas kapacitet pogona tako sto od broja zuba najveceg tanjira oduzmes broj zuba najmanjeg
2) Zatim izracunas kapacitet kasete tako sto od najveceg zupcanika oduzmes najmanji zupcanik
3) Onda to saberes i dobijes TOTAL CAPACITY
4) Upamtis koliki ti je najveci zupcanik na kaseti
Kod Shimana
Kratak kavez je za max zupcanik 27 a total kapacitet je 29 TRKACKI
Srednji kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 33 MTB
Dugacak kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 45 MTB
EDIT: @kapetane, ja sam kupovao knjige na engleskom jer kod nas nije bilo literature, a imao sam cast i srecu da sedim i pricam (i pomalo kradem znanje) kod pokojnog cika Dragise Jesica, legende srpskog biciklizma.

@nidza Mislim da zadnji menjač ima veze sa kompletnom amplitudom zatezanja lanca, koja je veća kod 3 zupčanika u odnosu na 2 napred.
Blizu ali malko komplikovanije...
1) Prvo izracunas kapacitet pogona tako sto od broja zuba najveceg tanjira oduzmes broj zuba najmanjeg
2) Zatim izracunas kapacitet kasete tako sto od najveceg zupcanika oduzmes najmanji zupcanik
3) Onda to saberes i dobijes TOTAL CAPACITY
4) Upamtis koliki ti je najveci zupcanik na kaseti
Kod Shimana
Kratak kavez je za max zupcanik 27 a total kapacitet je 29 TRKACKI
Srednji kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 33 MTB
Dugacak kavez je za max zupcanik 34 a total kapacitet je 45 MTB
EDIT: @kapetane, ja sam kupovao knjige na engleskom jer kod nas nije bilo literature, a imao sam cast i srecu da sedim i pricam (i pomalo kradem znanje) kod pokojnog cika Dragise Jesica, legende srpskog biciklizma.