Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
jaksa
Reactions:
Postovi: 3585
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:15
Garaža: Jugo 45

Re: Dobro veče

Post od jaksa »

Hvala. Stigla danas :)
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

maxer napisao: 12 Dec 2017, 08:38 Ama mi (Timočka Krajina) moramo da budemo "kontraši" uvek: jutros u 05:50 (na slici je iskazano UTC)
Ali pazi u Loznici... 19 stepeni u decembru, i to ujutro u 6 kad je inače najhladnije. :o Kakav li to vetar duva i odakle... :delete: Zimi u našim krajevima najviše vetar određuje temperaturu, osunčavanje je skoro nebitno.

Nego, nije -2 strašno... Pogledaj kako je u Verhojansku trenutno: :D

Slika
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24701
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl »

snork napisao: 11 Dec 2017, 01:08
Pulp Fiction napisao: 10 Dec 2017, 14:57 @ snork Jel znaš možda pruga BG-Šid, u smeru ka Šidu koliko je stara, pošto voz kad prođe Rumu, do Šida ide pa daj bože 40-50 na sat. Ljudi se šale da je austrougarska pruga pa zato, a iz pravca Šida ka BG, se ide normalno. Dok sam studirao putovao sam tako, a što se tiče Beogrda, koristio sam BG voz baš često. Batajnica - Franš, pa do FPN šta naiđe :) BG voz je prava stvar.
Većina pruga nam je jednokolosečna (najveći problem je Beograd-Bar), tako da je dobro da uopšte postoje dva koloseka. :D Zapravo samo Beograd-Zagreb (glavna pruga Jugoslavije) i Velika Plana-Niš (znači ne čak ni skroz Beograd-Niš) su dvokolosečne.

Beograd-Zagreb je malo čudna pruga u smislu da je reč o pruzi za Novi Sad, na koju je kod Inđije spojen krak za Zagreb.

Kao dete sam dosta putovao tom prugom i otkad znam za sebe (znači već skoro 35 godina) se popravljaju neke loše deonice. 1992. je završen remont jednog koloseka od Stare Pazove do Golubinaca, ali eto sada je problem na drugom mestu. Ne znam da li je jedan kolosek bolji od drugog, ili je reč o problemima sa terenom i nasipom.

Austrougari su gradili sledeće deonice:

Novi Sad – Zemun 10.12.1883.
Zemun – Savski most 15.9.1884.
Inđija – Sremska Mitrovica 10.12.1883.
Sremska Mitrovica – Šid – Tovarnik 7.10.1891.

Nemam podatke za deo koji je sada u Hrvatskoj, tj. Tovarnik-Novska i Novska-Zagreb.

Evo i komplet mape iz 1914.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
maxer
Reactions:
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Dobro veče

Post od maxer »

snork napisao: 12 Dec 2017, 12:56 Nego, nije -2 strašno... Pogledaj kako je u Verhojansku trenutno: (-52C) :D
Malo :hladno: ... :mrgreen:
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20527
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Dobro veče

Post od Heinz »

@nuk
Kaže se Ljermontovljeva
Korisnikov avatar
Ikac
Reactions:
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Dobro veče

Post od Ikac »

Danas mi u kolima pokazivalo 21°C. Ceo dan vozim sa otvorenim prozorima, kao da je proleće...
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

dragvorl napisao: 12 Dec 2017, 13:13 Evo i komplet mape iz 1914.

Dragvorl, hvala! :pivo:

Zanimljivo kad se gleda na drugu stranu, od Zagreba prema Ljubljani, kad se prođe Zaprešić, pa Savski Marof, dolazi se do Slovenije gde prestaje Ungarn, a počinje Östereich. :mrgreen:
Ђенерал Јанковић
Ralee
Reactions:
Postovi: 3502
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Dobro veče

Post od Ralee »

Snork da li znas, negde sam citao a ne mogu da nadjem, da li je ruska pruga sira od nase?
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15371
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od pedja »

Zbog toga njihovi vagoni imaju posebno podvozje, dok ostali mogu samo da sanjaju o ruskim prugama :D

TT

Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od nuk »

Heinz napisao:@nuk
Kaže se Ljermontovljeva Slika
Na beogradskom je Ljermontova još uvek :)
Korisnikov avatar
Ikac
Reactions:
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Dobro veče

Post od Ikac »

Ralee napisao: 12 Dec 2017, 15:04 Snork da li znas, negde sam citao a ne mogu da nadjem, da li je ruska pruga sira od nase?
I ja sam to pročitao negde. Mislim da jeste bila za vreme II sv. rata, da ne bi mogli nemci da je koriste prilikom invazije. Ne znam da li je i danas tako.
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Xepoj87 »

Sta, sazidali novu prugu i napravili vozove, dok su Nemci isli ka njima? :)

Sent from the 7th edge of the 3rd World.

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Ralee
Reactions:
Postovi: 3502
Pridružio se: 13 Jan 2015, 22:09

Re: Dobro veče

Post od Ralee »

I cuo sam da njihovi tockovi mogu da se suzavaju kako bi mogli da idu ostalim prugama. Valjda kako neprijatelj ne bi mogao da transportuje oruzije i robu kroz njihovu teritoriju.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od snork »

Jeste šira, razmak između šina 1520 mm. Naša je standardni kolosek od 1435 mm. To je širina koji potiče bukvalno iz prvih dana železnice, kada su u Engleskoj počeli da grade pruge. Veći deo sveta koristi tu širinu, ali ne svi. Evo ovde detaljnije: https://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge

Inače, tramvaj u Beogradu, Zagrebu, Cirihu, Bazelu (verovatno celoj Švajcarskoj) je tačno 1000 mm. Austrija i kasnije Austrougarska je na svojoj teritoriji gradila pruge normalnog koloseka (u Srbiji je najstarija koja se koristi iz 1856. godine), ali su imali i "kolonijalni" format od 760 mm za brdovite terene, koji su koristili u Bosni i Istri. Da bi mogli da se spojimo na prugu kod Višegrada, i Srbija je napravila prugu istog uskog koloseka (Beograd-Obrenovac-Gornji Milanovac-Čačak-Požega-Užice-Višegrad), nešto pre, a završeno posle 1. svetskog rata. Ova pruga je ukinuta 1978. godine i kasnije na većem delu fizički uklonjena. Deo od Mokre Gore do Višegrada i dalje postoji i koristi se za turističke vozove.

Xepoj87 napisao: 12 Dec 2017, 15:11 Sta, sazidali novu prugu i napravili vozove, dok su Nemci isli ka njima? :)
Ne, poučeni iskustvom sa Napolenonom, još su od 19. veka namerno gradili pruge u tom formatu. Kad naiđe neprijatelj, da mogu da se povuku, a da neprijatelj ne može za njima.
Ralee napisao: 12 Dec 2017, 15:12 I cuo sam da njihovi tockovi mogu da se suzavaju kako bi mogli da idu ostalim prugama. Valjda kako neprijatelj ne bi mogao da transportuje oruzije i robu kroz njihovu teritoriju.
Postoje lokomotive i vagoni čiji točkovi mogu da se otpuste sa jedne strane, pa onda prilagode na drugi format i zašrafe. Ali to je više izuzetak, nego pravilo. Uglavom se na granici vagoni podižu dizalicom i menjaju im se cela obrtna postolja. Tako je bar na granici Mađarske i Ukrajine.
Poslednja izmena od snork u 12 Dec 2017, 15:23, izmenjeno 2 puta ukupno.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20527
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Dobro veče

Post od Heinz »

Pa zato ni nema autoputeva u Rumuniji :)
Odgovori