Biciklizam
Re: Biciklizam
Ti se drogiras... pa i na drumasima je ista stvar, osim sto nema standardan sifter pored, verovatno zbog tezine...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Biciklizam
Sa obzirom da znam da ti treba pogon za CX kod koga tek ima zilion varijanti, takav ti savet i dajem.Paja napisao:Da te naučim nešto!!!
Drumski je uvek sa 5 rupa, kompakt 5x110, klasični 5x130 i Camagnolo 5x135.
MTB ide na 4 rupe, a neki čak i na 3 i kod njih ima pun đavo raspona.
A sa par godina biciklistickog staza tesko da (jos) mozes da me ucis... Fali ti jos oko 30tak da me stignes

Elem, situacija nije tako jednostavna kako je mali Djokica zamislja, dapace - komplikovanija je
http://sheldonbrown.com/harris/chainrings.html
A da mali Djokica jos treba da cita, mozemo videti i na fotografijama:
Drumski NIJE UVEK sa 5 rupa vec moze biti i sa 4

a moze biti i sa tri

Da si se bavio biciklizmom samo malo pre 2012, znao bi da su MTB pogoni poceli sa 5 rupa, pa da je iz "normalnog" nastao prvi Compact Drive koji je takodje bio sa 5 rupa, a evo i slika


A XEPOJ jeste u pravu, MTB vozaci ne lome jezik na "integrisani sifteri" vec tu skalameriju takodje zovu "samaraljke" i ako bas ne lici na nesto sto se samara kao kod specijalke.
Re: Biciklizam
Kako kod specijalke radi samaraljka? Na mtbu radi tako sto mrdas kocnicu gore, dole i siftuje brzine. Zar nije isto i na drumasima?
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Biciklizam
Ako ćemo da se nadmudrujemo odustajem odmah jer me mrzi.
Suština nije šta je sve od standada postojalo ikada, već šta postoji sada i šta je u masovnoj upotrebi, a ne šta je napravljeno u zanemarljivom broju primeraka.
I da, dura-ace ima 5 rupa.
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=2;pgc=0
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=2;pgc=0
Ako ćemo da cepidlačimo, postoji i pistaški standard, al to ipak nisu drumaši.
Suština nije šta je sve od standada postojalo ikada, već šta postoji sada i šta je u masovnoj upotrebi, a ne šta je napravljeno u zanemarljivom broju primeraka.
I da, dura-ace ima 5 rupa.
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=2;pgc=0
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... id=2;pgc=0
Ako ćemo da cepidlačimo, postoji i pistaški standard, al to ipak nisu drumaši.
Re: Biciklizam
Heroj, kod mene se brzine menjaju tako sto pomeras kocnice levo desno.
Re: Biciklizam
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Biciklizam
Ne naravno, kocis ka sebi, a ne na gore i dole.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- branja
- Postovi: 3726
- Pridružio se: 25 Feb 2015, 10:44
- Garaža: jtd,bajo moj; cannondale bad boy
- Lokacija: Pančevo
Re: Biciklizam
Haha, kako se Paja lepo izvuce. AdvokaCki nema sta.
Kod mene se menjaju brzine na samo na dole ali zato imam dve poluge.

Kod mene se menjaju brzine na samo na dole ali zato imam dve poluge.
Re: Biciklizam
Fokus rasturen, servisiran, sastavljen i uštelovan. Hvala Bajkeru i ovim putem.
Bajker ko i uvek pun znanja i strpljenja, a ja sam bio tu da operem, dodam i pridržim.
Prvo je montirana famozna lula i dotegnuta propisno kilo ključem.

Onda je rasturena zadnja nabla provere radi. Kad je rasturena, onda je dobila i nov lubrikant, industrijski ležajevi u odličnom stanju. Nije bilo prodora prljavštine. Pošto je kaseta bila skinuta onda je i detaljno pregledana i oprana.




Nakon toga je skinut pogon, rastavljen na sastavne delove, manji 36T lančanik zamenjen novim 34T, sve ponovo sastavljeno i vraćeno.


Na kraju je vraćen lanac, koji se kiselio u benzinu dva sata i uštelovani menjači.

Čekam prvu vožnju da isprobam novu poziciju i move prenosne odnose. Svakako ću lakše ići uzbrdo.
I na kraju interesantan detalj. Shimano fabrički plastični pulley-i koji su došli sa menjačem prošle godine su dosta stradali i zreli su za zamenu. Izgleda da ih lanac ne voli. Javlja mi se da će novi biti aluminiumski.
Bajker ko i uvek pun znanja i strpljenja, a ja sam bio tu da operem, dodam i pridržim.
Prvo je montirana famozna lula i dotegnuta propisno kilo ključem.

Onda je rasturena zadnja nabla provere radi. Kad je rasturena, onda je dobila i nov lubrikant, industrijski ležajevi u odličnom stanju. Nije bilo prodora prljavštine. Pošto je kaseta bila skinuta onda je i detaljno pregledana i oprana.




Nakon toga je skinut pogon, rastavljen na sastavne delove, manji 36T lančanik zamenjen novim 34T, sve ponovo sastavljeno i vraćeno.


Na kraju je vraćen lanac, koji se kiselio u benzinu dva sata i uštelovani menjači.

Čekam prvu vožnju da isprobam novu poziciju i move prenosne odnose. Svakako ću lakše ići uzbrdo.
I na kraju interesantan detalj. Shimano fabrički plastični pulley-i koji su došli sa menjačem prošle godine su dosta stradali i zreli su za zamenu. Izgleda da ih lanac ne voli. Javlja mi se da će novi biti aluminiumski.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Pa nije daleko, i avioni se od carbona prave
I ovog puta se pokazalo da su Svajcarci majstori mehanike, da osmisle i tako prefinjeno da naprave freewheel. Samo sa dva kljuca bez kontra matica (sa svake strane) ceo mehanizam se rastavi na izvolte
lak pristup ciscenju i pregledu samo dela, kos Shimana bi mi se razletelo 100 malih kuglica da ga predhodno ne stavim u krpu i zamotam a ovde mali valjcici koji su utisnuti u plasticni prsten koji ih distancira jedan od drugog (slicno kao na stairm nablama onaj venac sa kuglicnim lezajevima). Doduse jedini jos ingenijozniju nablu sto sam video a pravi je Americka Coda (za Cannondale bicikle
) a koju imam u rezervi na starijem bajku, e za tu nablu skidam kapu
dakle bez ijednog kljuca samo prstima se odvije osovina i skine kompletan mehanizam freewheela koji je sasvim drugacije osmisljen, sa dva tanjirasta zupvanika i opprugom, naravno sve sa industrijskim lezajem. No da se vratimo na Pajinu DTSWISS nablu, i ova nabla ima industrijske lezajeve pa je samim tim i olaksano servisiranje jer nije potrebno nikakvo podmazivanje dogod lezaj ne dobije neki luft (axijalni ili radijalni). Posto je ustanovljeno da je sve kako treba nije bilo potrebe da se dalje rastura nabla. Konstatovano je da je i prednja industrija te da nema potrebe da se ista rastura.





Re: Biciklizam
Jesam ja nešto. Meni skroz korektna radnja.