Kvalitet našeg Punta

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Nema vise trzisne inspekcije, koja ima neku ingerenciju nad prodavcima.
Mislim postalo je vec malo idiotski da ko sta radi, ja reklamiram to vozilo, ne mogu toliko da izlazim sa posla, na kraju cu se slupati negde od silnog nerviranja...

Trenutno ne valjaju:
-dve gume
-jedan amortizer (moguce)
-jedno kvacilo

Pa ovo je jos 6 meseci jebade.
2000km
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15327
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od pedja »

Sada bacih pogled na Zakon o zastiti potrosaca. Evo izvoda:
12. Prodaja proizvoda sa nedostatkom
Clan 33.
Ako prodavac prodaje proizvod sa nedostatkom, dužan je da taj proizvod izdvoji od drugih proizvoda, da smanji cenu proizvoda u zavisnosti od vrste i obima nedostatka i da upozori potrošaa na te nedostatke. Prodavac je dužan da na proizvodu sa nedostatkom istakne jasno i vidljivo obaveštenje o sniženoj ceni, o nedostatku proizvoda i o iskljuenju odgovornosti prodavca za taj nedostatak.

13. Prigovor (reklamacija)
lan 34.
Potrošac ima pravo prigovora na kupljeni proizvod ili pruženu uslugu, za koje se ne izdaje garantni list, zbog nedostataka koji su nastali u roku od šest meseci od dana kupovine, odnosno izvršene usluge. Uz prigovor iz stava 1. ovog lana podnosi se raun o kupljenom proizvodu, odnosno izvršenoj usluzi. Prigovor se podnosi u prodajnom objektu u kome je proizvod kupljen, odnosno usluga izvršena, a uz saglasnost potrošaa i na drugom mestu koje je za to odreeno, licu ovlašenom za prijem prigovora koje mora biti prisutno na tom mestu tokom radnog vremena.
- 10 -
Ovlašeno lice odluuje o prigovoru istog dana kada je prigovor podnet, a najkasnije u roku od osam dana od dana podnošenja prigovora. Prodavac, odnosno davalac usluge je dužan da svojim aktom bliže utvrdi nain i uslove rešavanja prigovora.
Clan 35.
Ako je prigovor iz Clana 34. ovog zakona osnovan zbog nedostatka na
proizvodu, potroša ima pravo na:
1) zamenu kupljenog proizvoda za nov proizvod, odnosno proizvod
odgovarajue marke (modela, tipa) ili
2) da mu se vrati iznos plaen za taj proizvod u visini maloprodajne
cene tog proizvoda na dan vraanja ili
3) otklanjanje nedostatka na proizvodu.

...
Prava iz stava 1 do 3. ovog lana potroša može da ostvari pod
uslovom da nedostatak nije nastao njegovom krivicom.
Dobro, nema trzisne.
Ono udruzenje rece da sada oni podnose prijave, ne govore vise samo "no no", vec i idu na sud u ime potrosaca.
Tebi niko nije skrenuo paznju na nedostatke, niti si vozilo svesno platio jeftinije usled istih, cime bi prihvatio takvo kakvo je.
Potroša je dužan da dokaže štetu koja je nastala usled nedostatka
kupljenog proizvoda ili izvršene usluge ako:
1) proizvod ne odgovara svojoj nameni i ne može da se upotrebljava
na uobičajeni način

2) je potrošač doveden u zabludu u pogledu datuma proizvodnje i
roka upotrebe;
3) je zbog drugih nedostataka proizvoda ili izvršene usluge potrošau
prouzrokovana šteta.
Mislim da ovo moze da se dokaze, ali je FASu, jer ocigledno nema svrhe, vec sudu, posle neka vide sta ce. Ne samo da se pobrinu za auto, nego i da plate Huntera, izlaske sa posla... Uostalom, Filipovic ili Paja mogu da kazu ima li smisla...

Ti nisi kupio skart vozilo. Odnosno, nisi kupio vozilo, svestan nedostataka.
Moze on kostati i 1000€, ali ako se prodaje kao nov, mora biti 100% ispravan.
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Ogi »

Zasto ne reklamiras to kvacilo ?
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Vidi kako to ide, odem do servisa, vec bio, kazem cuje/vibrira kvacilo, i cuje se vesanje pozadi.

Tip kaze cuje vam se amortizer jer se smrzlo ulje, onda kaze sto se tice kvacila, pa to vam je malo uhvatila rdja na zamajcu.
Sto se tice guma, oni ce reci e brate, pa to se tebi tresu usi, mi nista ne cujemo.

ZNACI NEMA TU PRAVE GARANCIJE, ONI (DILERI) IMAJU NEKU KVOTU PARA ZA TE PORAVKE, KOJU OSTAVE SA STRANE OD PRODAJE, KAO BUDZET, I INICIJALNO IM JE IDEJA, DA SVE MOGUCE SVALE NA KUPCA. Ovo mi je doduse rekao jedan pouzdan tip.

Takodje ne javlja mi se SAT, a i sto bi kad ih ovi reklamiraju.

Zastita kupaca, mi predlaze da uradim vestacenje na Masinskom fakultetu, pa onda sa time da idem na sud, u principu bas nista nisu pomogli, sve sam to znao i bez njih.

Za sada sutra da pobam sa drugim novim gumama, pa u ponedeljak da pokrenem pricu sa kvacilom.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Филиповић
Reactions:
Postovi: 543
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
Lokacija: Ja, Srb

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Филиповић »

pedja napisao:
Potroša je dužan da dokaže štetu koja je nastala usled nedostatka
kupljenog proizvoda ili izvršene usluge ako:
1) proizvod ne odgovara svojoj nameni i ne može da se upotrebljava
na uobičajeni način

2) je potrošač doveden u zabludu u pogledu datuma proizvodnje i
roka upotrebe;
3) je zbog drugih nedostataka proizvoda ili izvršene usluge potrošau
prouzrokovana šteta.
Mislim da ovo moze da se dokaze, ali je FASu, jer ocigledno nema svrhe, vec sudu, posle neka vide sta ce. Ne samo da se pobrinu za auto, nego i da plate Huntera, izlaske sa posla... Uostalom, Filipovic ili Paja mogu da kazu ima li smisla...

Ti nisi kupio skart vozilo. Odnosno, nisi kupio vozilo, svestan nedostataka.
Moze on kostati i 1000€, ali ako se prodaje kao nov, mora biti 100% ispravan.
Проблем је што Бакс не би могао да добије спор са њима са позивом на горе наведене одредбе.
Његово возило служи сврси, тј. није му онемогућена употреба истог услед уочених недостатака.
Оно што потрошаче у другим земљама у оваквим ситуацијама штити, јесте страх произвођача од негативне рекламе, што код нас очигледно нем ефекта.

Моја препорука Баксу је следећа - у писменој форми се обрати даваоцу гаранције и детаљно опиши стање квачила (јебеш аморте, због њих ауто неће да стане). Нарочито подвуци да су ти независни стручњаци сугерисали да је квачило постављено укриво, али да нису могли да ти отклоне проблем нити врше интервенције због услова гаранције, те да ћеш посегнути за тужбом уколико квачило или неки други склоп страда услед тог недостатка, чак и по протеку гарантног рока, с обзиром да си благовремено рекламирао недостатак. Напиши и да ћеш затражити вештачење од машинског факултета као вид обезбеђења доказа, те да не сумњаш уопште да ће ти ФАС на крају платити све трошкове које си имао због њихове некоректности према теби као потрошачу. Обавезно напиши да си већ био њихов купац, те да те је З10 добро служила, да ауто познајеш "у душу" и да ниси очекивао да ћеш због своје верности ФАС-у бити тако грубо и несхватљиво кажњен.

Ја бих тако поступио и сигуран сам да би имало ефекта.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Hvala na savetu za zalbu, svakako cu gledati, da sto vise stvari bude dokumentovano, posto jedino to ima efekta.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Филиповић
Reactions:
Postovi: 543
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
Lokacija: Ja, Srb

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Филиповић »

Немој баш превише да документујеш...
Што више откријеш, то ће они више да искористе, да се ухвате за неку реч или детаљ.
Овде је кључно да их држиш у страху, а познато је да је страх од непознатог врло јак.
Зато, када срочиш писмо, неће ми бити тешко да га прегледам пре слања.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Vazi, puno hvala na pomoci.
Prvo da vidim ovo sa preostalim parom guma tokom vikenda, pa po nedelji, cu da vidim sta je i kako je sa kvacilom.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Zastava 10 2006 60ks

Post od Sh@rance »

Bax napisao: Osecam se kao kupac polovnog, neodrzavanog auta.
Pa ti i jesi kupac ne bas polovnog ali godinu ipo dana starog novog automobila koji je isteran iz fabrike namenjen za africko trziste Egipat, Libija i ne znam gde su ga jos izvozili, drzave zaratile ovi ostali bez musterija i FAS je te automobile zalivadio. Tvoj auto je sad star dve godine isto kao i moj samo sto je moj automobil od kako je sisao sa trake od prvog dana u upotrebi. Gume su ti sjebane od toliko dugog stajanja, sta jos moze da se desi automobilu kad toliko dugo stoji nepomican? Ja stvarno nemam nikakvih problema sa sa automobilom ali sad kad bi ga parkirao i godinu ipo dana ga ne pogledao niti upalio verovatno bih imao problema.
Podji samo od ulja sto ti je u motoru, ulje se menja na 15000 km ili godinu dana, tebi je motorno ulje u kolima skoro dve godine i nije zamenjeno. Poslednja serija punta je napravljena 2011 godine u junu. Moj auto je kostao 10500 e -600 eura reciklaza - 600 eura neki akcijski popust mene je izasao nov auto sa trake 9300 eura. Ti si uzeo auto sa livade potpuno isti model i isto godiste za 7700 eura. Primamljiva cena za nazovi nov dizel automobil, mislis da su bez razloga skinuli 1600 eura po godini?.
U celoj situaciji mozes da krivis samo sebe jer posle one tvoje teme o kupovini kola ti se odlucis za kupovinu auta ne iz salona nego sa livade a i znao si koje je godiste i kako je i gde stajao, ja takav auto nikad u zivotu ne bih kupio pre bi uzeo isto godiste auta od nekog vlasnika koriscen auto nego taj nazovi novim. Kakvih ce poblema tek imati buduci vlasnici puntica to je pitanje. Jer jun 2011 je bas daleko a dani idu.
Pogledaj samo ovu tuznu sliku evo ti kako se skladiste automobili stoje u mestu pune dve godine to nikako ne moze biti nov automobil.
Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od ljubitelj »

Metlice brisaca, akumulator, gume, staro gorivo u rezervoaru, kaisevi i slicno gumeno i to je to sto mogu da se setim da strada samo od sebe sa protokom vremena dok auto stoji.
Ja sam imao situaciju da je auto stajao 3 i po godine, polovan, koriscen sa priblizno 100.000km bukvalno u uglu dvorista.

Doliven novi benzin, upaljen motor na kablove, naduvane gume (trayal T5) i auto upalio za 10tak sekundi verglanja dok ne napunio karburator.
Vozen odmah oko 30 kilometara i usput pukao klinasti kais pri kraju puta, odvezeno zadnjih 5-6km bez kaisa.

Prastari model Fiata tj Lada standard (2101).

AKo se sve sto FAS prodaje nalazi u stanju kao na slici onda bi bilo fer da kazu kupcima da gume, ulje i mozda jos ponesto treba da se promeni i upozore da je cena smanjena u startu pa da oni nemaju nameru da obezbede garanciju.

Koliko znam, inace, auto stariji od 6 meseci skladistenja na placu ili u salonu se smatra polovnim i prema tome tako treba da se napomene potencijalnom kupcu.
A auto sa vise od 12 meseci od datuma proizvodnje se treba zakonski prodavati kao polovan, ako ne gresim, jer sam tako negde procitao.

Za akumulator recimo nakon 6 meseci od dana prozivodnje se smatra da vise nije nov proizvod.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Slika

Na predracunu pise novo vozilo, sta ja imam sa tim kako su ga ono skladistili, kao i sa politikom formiranja cene.
I drugi prodaju kola iz prethodne kalendarske godine proizvodnje, to je manje vise standardna stvar.
Ocekujem, da imam 3 godine garancije, kao sto smo se i sporazumeli prilikom kupovine.
Poslednja izmena od Bax u 16 Feb 2013, 11:30, izmenjeno 2 puta ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od dragvorl »

Dobro je bar da stoje na asfaltu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Sh@rance »

Bax druze i tu su te prevarili procitaj u papirima koliko imas garanciju 36 meseci ili 24? I ja sam dobio trogodisnju garanciju dve po papirima i trecu na lepu rec koja se sem reci ne vodi nigde. Meni je auto danas napunio tacno dve godine i danas mi istice garancija na vozilo po papirima, a imam navodno tri godine, sad kad bih otisao u bilo koji servis da uradim nesto u garantnom roku sa sobom nosim garantni list koji je po datumu istekao ta treca godina nije nigde zavedena bar kod mene. Kako dokazati tu trecu godinu.
Sto se tice auta po njima moze i 2009 da bude novo vozilo nisu ludi da ga krste kao polovno. I ja kad sam kupovao auto nudili su mi auto jedan 2009 jedan 2010 kao daju mi popust 200 eura po godini s tim sto ja nisam hteo da cujem za to hteo sam iskljucivo potpuno nov automobil sa trake.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Bax »

Nije bas tako, ja imam u papirima zavednu trecu godinu, sto se tebe tice, mozes uvek da probas, sa tom garancijom, ali trebalo je da trazis da dobijes to napismeno. Slicno se i meni desilo, pa su pustili da mi tece garancija od momenta uplate, a ne od momenta preuzimanja vozila. Insistrao sam da to promene, i imam mejl kao potvrdu da su to uradili. Mogao bi ti da pises pismo u FAS, da ti posalju potvrdu da imas tu jednu godinu garancije, ja mogu da ti iskeniram taj papir, u knjizici pa poslji im i njega, to bi ti ipak predstavljalo neki osnov.
Evo ti papir:
Slika

Kao sto si video iz mog slucaja kod njih slabo prolazi i to napismeno, a na lepe oci tek mogu misliti.

A i ta treca godina je takodje sa nekim silnim ogranicenjima, ne gaji prevelike nade oko toga, jedino ako imas neka licna poznanstva, redovnim putem tesko.

Ponavljam ja od auta nisam ocekivao cuda, ali ono sto je njima kriticno je postprodajna podrska, tj.nepostovanje garancije, i jos jedna veliki problem, servisi. Ona Delta je i imala neki standard rada, ovo ostalo je sve...

Citajte kako su coveku sredili Punta u AK Vozdovac, jos jedan primer da se covek slogira, od muke...
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/ind ... 48154&st=0
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Sh@rance
Reactions:
Postovi: 1600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:48
Garaža: Fiat Punto Classic 1.3 MultiJet & Cannondale Trail 7 er29
Lokacija: Obrenovac

Re: Kvalitet našeg Punta

Post od Sh@rance »

to kod mene nema samo 24 meseca.
Citao sam ovo za ovog lika pre neki dan. I u celoj situaciji je cak i dobro prosao jer zena sa kliom koja je izletela mogla je ladno da ode jer u opste i nije udarila u njegovo vozilo, mogla je pobeci i onda bi njegova zena bila kriva za ugrozavanje bezbednosti. Nije bilo sudara dva vozila nego se ona nasadila na betonski ivicnjak izbegavajuci ovu drugu. Veliku gresku koju je nacinio je sto je isao na evropski izvestaj na tako veliku stetu, a nema kasko osiguranje. Evropski izvestaj se radi za male stete do 200000 din, a 200000 din u ovlascenom servisu nije nista jer oni papreno naplacuju i vazduh koji dises tamo. Da je isao preko suda to bi onda bila druga prica ovako bez para nece niko da ti radi, oni su mu popravljali kola koliko pokriva evropski izvestaj. Jedino je zalosno u tome sto za 2000 eura ne mozes kao covek da popravis svoja kola inace bilo gde drugde da je otisao kod nekog privatnika zavrsio bi sve cak bi mu i kusur ostao.
Poslednja izmena od Sh@rance u 16 Feb 2013, 12:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori