dragan napisao:
zasto je wv sad stavio kais umesto lanca? stvarna potreba jer lanac nesto ne moze da odradi ( u sta sumnjam ), namerno povecanje troskova eksploatacije radi mogucnosti smanjivanja nabavne cene ili nesto sasvim trece?
Lanac je skuplji a kais jeftiniji. Na nekoliko miliona komada nakupi se razlike, a VW vec nekoliko godina nije bas rentabilan.
Kasnije u eskploataciji kais je skuplji a lanac jeftiniji pa je to jos jedan izvor prihoda naknadno.
Tokom preteklih decenija smenjivale su se modne faze kada je neko vreme bio popularniji kais, pa onda lanac neko vreme pa opet kais....
Sada pocinje nova moda da se stavlja hibrid, kais koji se ugradjuje kao lanac unutar motora i koji se kupa u ulju i naravno ne menja se kao obican kais.
trojanac napisao:To mi je oduvek bilo interesantno kad kažu da se ne radi veliki servis. Znači ako imaš lanac ostale komponente su večne.

Naravno da se radi veliki servis za sve ostale komponente za koje je i inace predvidjen plan odrzavanja ali se ne menja lanac ako na kontrolnom merenju pokaze da je u okviru zadatih vrednosti, ili se menja ako se izmeri da je zavrsio karijeru.
Stvar je u tome da je radni vek lanca 300-500k km tipicno (dok kais obicno nije namenjen da toliko izdrzi a neki imaju cak radni vek kaisa tek koju desetinu hiljada km) pa veliki servis ne sadrzi obicno lanac kao stavku u tabelama odrzavanja sve do vrlo solidnih kilometraza.