Komšinica dosula ulje, tj. momak sa pumpe joj dosuo, stao ceo litar (imala je zaista dakle 0.8 litara u motoru). I dobila usput onako prekorno predavanje da mora kontrolisati ulje.
Inače, kaže da je ulje menjano pre 9.000 km - dakle motor je zreo za otvaranje i najmanje zamenu uljnih karika. Pokazala mi i video koji je snimila početkom zime kada su bile one jače hladnoće kako izbija gust beli dim iz auspuha, napravila dimnu zavesu u dvorištu. Videćemo šta će njen majstor da kaže.
Saša napisao: 18 Feb 2024, 20:16
Matora je previše, samo sam dobar komšija.
Sad je jasnije zbog čega nisi otrčao da joj kupiš još litru ulja, već samo dao instrukcije. Da valja, već bi joj auto bio na malom servisu kod tebe u garaži na kanalu.
A170T napisao:Na ovoj slici je prikazana zadnja opruga za W168 A klasu (ignorisati strelice). Taj sistem opruga je baš loše konstruisan jer opruga naleže na gumeni šeširić koji sprečava da se opruga pomera prilikom vožnje. Ti šeširići nisu skupi (300 din), ali isto tako ih sama opruga uništi za par meseci. Nakon toga se dešava da opruga krene da se čuje preko neravnina, jer trlja metal o metal. Dakle nema nekog trajnog rešenja osim da smaram nekog mehaničara svakih par meseci da podiže auto, zeza se sa oprugama... Da li bi pomoglo da naprskam malo nekog WD spreja ili bih samo pogoršao situaciju? U suštini opruga stoji pravilno, ali umeju malo da nerviraju ti zvukovi.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Umetnuo sam parče unutrašnje gume od bicikla na tom mestu gde se vidi da je opruga trljala o metal. Da, znam da je to jako tanko ali nisam mogao da ubacim ništa deblje zbog same opruge koja ne daje mnogo mesta čak i kada se auto maksimalno podigne. Probaću danas da nabavim 2 podloge za oprugu, pa kad bude došlo na red zameniću i njih.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Mislim da ce mi sutra u toku dana stici taj sesiric za oprugu. Posto je vecina mehanicara zatrpano vozilima, razmisljao sam o nacinima da sam podignem oprugu dovoljno da mogu da umetnem taj sesiric. Dobio sam neku ideju koju cu probati da predstavim u sledecem crtezu, (odradjeno u paintu, amater sam). Plan je da podignem zadnji tocak i umetnem ovu napravu sa slike. Slovo A je postolje za stubce, Slovo B su stubci koji ce ici sa obe strane same opruge, Slovo C je neki most koji ce povezati ta 2 stubca ali on mora da bude odvojiv od stubaca. Taj most bi trebalo da se umetne kroz samu oprugu koji ce je zadrzati na mestu dok se zadnji tocak auta bude spustao. Dovoljno mi je da se opruga podigne za maltene 1 cm iz lezista sto ce mi biti dovoljno da umetnem taj sesiric. Ovo bi trebala da bude drvena konstrukcija, otac mi se bavi stolarijom pa bih to njemu utrapio da konstruise. Da li bi ovo moglo da funkcionise ili da uopste ni ne pokusavam?
Za sabijanje opruga ti treba mačka (automehaničarski alat). Ja se ne bih zezao sa oprugama i podbacivanjem materijala: prvo - rizikuješ povredu, drugo - trebalo bi stručno lice da uradi nameštanje odbojnika da bi se stabilnost automobila vratila na zadovoljavajući nivo.