Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Na zapadu cesto ni nije bitna kamata koja je manja nego u srb jer rata ti je trosak kao i struja koji uvek traje jer prelazi na sledeci auto ...
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
- dag81
- Postovi: 7508
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Licno ne kupujem nov auto jer me ne drzi duze od godinu-dve pa je prevelik gubitak vrednosti, a drugo ne prelazim puno pa mi se nikako ne isplati.godisnje predjem max 20k u poslednje 2-3god, 7-8k sa dostsvnim i 10-12k sa porodicnim.
I sad sam prvi put kupio auto da nije od svih kes para, i gde sam cak prebacio budzet jer sam zacrtao 10k e pa mi ono nije pravo bas. Dok sam do sad uvek isao na limit i sa nekom pozajmicom od mesec-dva, ali jbg porodica pa se drugacije razmislja.
I sad sam prvi put kupio auto da nije od svih kes para, i gde sam cak prebacio budzet jer sam zacrtao 10k e pa mi ono nije pravo bas. Dok sam do sad uvek isao na limit i sa nekom pozajmicom od mesec-dva, ali jbg porodica pa se drugacije razmislja.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ko često menja auto, ne isplati mu se nov. Nov se takođe ne isplati ljudima koji pucaju na luksuznije automobile jer isti mnogo gube na ceni.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Kako u ovoj prici kamata nije bitna?swemir napisao:Na zapadu cesto ni nije bitna kamata koja je manja nego u srb jer rata ti je trosak kao i struja koji uvek traje jer prelazi na sledeci auto ...
Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Na kraju ipak više platiš, nego ljudi imaju pa tako i žive - koncept potrošačkog društva pri čemu najveći deo novca koji zaradiš odmah i potrošiš, dapače, potrošiš i pre nego što si zaradio, tako da si kroz čitav život u nekom vidu dužničkog ropstva.
Jednom sam imao kredit i jedino dobro kod dugovanja je taj fantastičan osećaj kad izađeš iz duga. Ne verujem da bih ponovo ulazio u neke kredite sem ako je nekretnina u pitanju.
Jednom sam imao kredit i jedino dobro kod dugovanja je taj fantastičan osećaj kad izađeš iz duga. Ne verujem da bih ponovo ulazio u neke kredite sem ako je nekretnina u pitanju.
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
U sredinama gde postoji socijalna sigurnost, gde ostanak bez posla ne podrazumeva i ostanak bez ikakvih prihoda, gde drzava pomaze da nadjes novi posao, gde su izgledi za nalazenje posla realni, ljudi se osecaju sigurnije i spremniji su za finansiranje putem lizinga ili kredita.
Davanje kesa cesto znaci da ljudi ne mogu da obezbede povoljno finansiranje, rade na crno, sivo, prezaduzeni su i slicno.
Sa druge strane vecina zanemaruje da i davanje kesa podrazumeva trosak kamate na orocena sredstva (do pre par godina kamata nije bila beznacajna), gubitak sigurnosti i slicno.
Sto se tice same teme, naravno novo je neosporno bolje, ali realno finansiranje omogucava recimo kupovinu automobila a segmenta sto je nedovoljno u smislu prostora, sigurnosti i performansi. Treba pametno birati.
A to sto kod nas ljudi zasli u tridesete, cetrdesete zive kod roditelja, nemaju ustedjevinu, a zaduzuju se za automobil pokazuje beznadje u kome se nalazimo.
Davanje kesa cesto znaci da ljudi ne mogu da obezbede povoljno finansiranje, rade na crno, sivo, prezaduzeni su i slicno.
Sa druge strane vecina zanemaruje da i davanje kesa podrazumeva trosak kamate na orocena sredstva (do pre par godina kamata nije bila beznacajna), gubitak sigurnosti i slicno.
Sto se tice same teme, naravno novo je neosporno bolje, ali realno finansiranje omogucava recimo kupovinu automobila a segmenta sto je nedovoljno u smislu prostora, sigurnosti i performansi. Treba pametno birati.
A to sto kod nas ljudi zasli u tridesete, cetrdesete zive kod roditelja, nemaju ustedjevinu, a zaduzuju se za automobil pokazuje beznadje u kome se nalazimo.
Re: AW: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
O kakvom ropstvu pričaš Nidžo? Plaćaš lizing dok možeš, kad (i ako) ne možeš, vratiš auto i gotovo. S druge strane ako utučeš ozbiljnu ušteđevinu u auto a novac ti zatreba, uopšte nije lako izvući ga na zapadu... posebno ako je skuplji auto u pitanju. Ja znam ljude koji jako lepo zarađuju i niko nije iskeširao auto, osim nekih koji nemaju zakonsku mogućnost da uzmu lizing. Što reče Swemir, to su ti troškovi na koje pristaješ i koje ako si pametan, pa uzmeš auto prema svojim mogućnostima, ni ne osetiš. Kamata je danas tako mala da je smešno diskutovati o njoj. Više me košta jedan ručak u prosečnom restoranu nego kamata 

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ne znam što je sporna kupovina kola na rate.
Meni je posedovanje kola mesečni trošak ko i telefoni i ostalo.
Kredit za Punta je bio bez učešća tako da mi je bilo nebitno da išta izvučem iz njega. Sada kad sam dao učešće ideja mi je da auto prodajem kad mu cena padne tako da izvučem učešće koje sam dao i da to isto učešće dam za sledeći auto.
Meni je posedovanje kola mesečni trošak ko i telefoni i ostalo.
Kredit za Punta je bio bez učešća tako da mi je bilo nebitno da išta izvučem iz njega. Sada kad sam dao učešće ideja mi je da auto prodajem kad mu cena padne tako da izvučem učešće koje sam dao i da to isto učešće dam za sledeći auto.
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Mislim da je tema skrenula na nacine finansiranja kupovine, koja je univerzalna bez obzira na to da li je automobil nov ili polovan.
Sto se tice kupovine polovno ili novo, ja sam za novo, ali ono sto mogu da finansiram ne odgovara mojim potrebama i afinitetima, tako da se trudim da odaberem polovnjaka koji me nece dovesti do trenutka gde cu se pokajati. Zasad nisam pogresio, ali nikad se ne zna.
Sto se tice kupovine polovno ili novo, ja sam za novo, ali ono sto mogu da finansiram ne odgovara mojim potrebama i afinitetima, tako da se trudim da odaberem polovnjaka koji me nece dovesti do trenutka gde cu se pokajati. Zasad nisam pogresio, ali nikad se ne zna.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Kakav si bre ti Srbin Pajo?
Auto se kupuje da s njim pređeš 100k km, u njega uložiš (zvanično) ništa i zaradiš pri prodaji 
Može i tako da se napiše a ne kao do sad u fazonu "budale kupuju novo a pametni polovnjake"


Objektivan postschonenk napisao: Sto se tice kupovine polovno ili novo, ja sam za novo, ali ono sto mogu da finansiram ne odgovara mojim potrebama i afinitetima, tako da se trudim da odaberem polovnjaka koji me nece dovesti do trenutka gde cu se pokajati. Zasad nisam pogresio, ali nikad se ne zna.

Može i tako da se napiše a ne kao do sad u fazonu "budale kupuju novo a pametni polovnjake"

- Saša
- Postovi: 14272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Meni je jednostavno lakše da mesečno odvojim deo primanja za tu svrhu, na taj novac jednostavno više ne računam i to je to, sledećih (najmanje) 5-6-7 ili koliko se već bude moralo godina vozim nov odnosno pouzdan auto, auto koji je kod mene od prvog kilometra, redovno ga održavam, auto koji znam u šraf i dušu. Jedan redovan servis godišnje, sipaj i vozi. E sad, kakav je - takav je, da imam platu kao na zapadu to verovatno ne bi bio Punto već nešto bolje, no radi i on posao odlično. U stvari, mogao sam i sada uzeti i skuplji auto ali ne želim jednostavno da me ta stavka previše opterećuje (ovako je i ne osećam). Koliko ću pritom na njemu izgubiti, koliko će vrediti nakon tih x godina i ne interesuje me previše. Čak sam sklon da ga nakon tog vremena poklonim nekome a da ne trepnem (recimo ćaletu, tastu, bratu - nije ni bitno), on je svoje za to vreme kod mene odradio, to je koštalo toliko i tačka. Danas je najmanji problem kupiti automobil, treba to i održavati. 100 i koji evro koje sada dajem mesečno mi nisu nikakav problem, ali jeste problem (i to veliki) ako moram "na komad" da izvadim i dam 500-600 ili više evra za neki kvar na polovnjaku (zamajac, turbina i slično). 

Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Floyd, sad si prestrog, nije budala ko kupuje novo, ali postoji računica koliko muzike za uložen novac. Da li voziti nov A ili B segment, ili polovan C/D/E segment - sve ima svoje prednosti i mane.
500L je bio posebna priča jer je iza njega stajala neverovatno dobra računica kod kupovine novog automobila. Za neke druge automobile ta računica nije baš takva. Postoje povremeno neke sjajne ponude, popusti, akcije, tada je malo lakše odlučiti se za nov auto. U svim drugim slučajevima nova kola plaćaš znatno više, žrtvujući ne samo novac nego najmanje jednu klasu, a najčšće dve. S obzirom na upitan kvalitet ovlašćenih servisa kod nas i šarolika iskustva, nov auto kod nas nije isto kao nov auto u nekoj drugoj zemlji - to je iz nekog mog ugla gledanja i najveći problem.
Nemam pojma ni sam, tj desi mi se nekad da imam dilemu i porazmislim šta bih novo kupio - recimo Octavia RS. 20 i kusur hiljada eura. Onda otvorim malo oglase, nađem za taj novac fantastične polovnjake, mnogo bolje od onog što mi je potrebno trenuno - spustim na 10.000 i nađem odgovarajuće polovnjake i u čistom dobitku sam više od 10 hiljada eura sa kojima mogu da idem na godišnje odmore narednih nekoliko godina, kao kralj.
Zasad - polovnjak, do daljnjeg.
500L je bio posebna priča jer je iza njega stajala neverovatno dobra računica kod kupovine novog automobila. Za neke druge automobile ta računica nije baš takva. Postoje povremeno neke sjajne ponude, popusti, akcije, tada je malo lakše odlučiti se za nov auto. U svim drugim slučajevima nova kola plaćaš znatno više, žrtvujući ne samo novac nego najmanje jednu klasu, a najčšće dve. S obzirom na upitan kvalitet ovlašćenih servisa kod nas i šarolika iskustva, nov auto kod nas nije isto kao nov auto u nekoj drugoj zemlji - to je iz nekog mog ugla gledanja i najveći problem.
Nemam pojma ni sam, tj desi mi se nekad da imam dilemu i porazmislim šta bih novo kupio - recimo Octavia RS. 20 i kusur hiljada eura. Onda otvorim malo oglase, nađem za taj novac fantastične polovnjake, mnogo bolje od onog što mi je potrebno trenuno - spustim na 10.000 i nađem odgovarajuće polovnjake i u čistom dobitku sam više od 10 hiljada eura sa kojima mogu da idem na godišnje odmore narednih nekoliko godina, kao kralj.
Zasad - polovnjak, do daljnjeg.

U međuvremenu si napisao post. Poenta priče je da si recimo potrošio 10.000€ za Punta (zaokružujem). Polovan košta recimo 5.000€ u identičnom stanju trenutno. Razlika u 5000€ ostavlja jako puno lufta za sve potencijalne kvarove - dapače, možeš ceo auto da imaš u rezervi.Danas je najmanji problem kupiti automobil, treba to i održavati. 100 i koji evro koje sada dajem mesečno mi nisu nikakav problem, ali jeste problem (i to veliki) ako moram "na komad" da izvadim i dam 500-600 ili više evra za neki kvar na polovnjaku (zamajac, turbina i slično).
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Meni samo ovaj deo nije nikako jasan, a cesto se provlaci kao argument za kupovinu polovnog auta. Ne mogu da zamislim situaciju gde meni treba D segment (i to mi argumentovano TREBA) a ja onda patim u B segmentu jer novo je novo. Cesce vidjam ljude koji kupe polovan dizel D segmenta pa predju godisnje manje nego ja sa C benzincem.U svim drugim slučajevima nova kola plaćaš znatno više, žrtvujući ne samo novac nego najmanje jednu klasu, a najčšće dve.
Izgleda mi na osnovu dosadasnjeg iskustva (ovde ne ciljam direktno na Nidzu ili bilo kog drugog) da kupovina polovnjaka cesto bude tvrdoglavi pokusaj pruzanja preko svojih mogucnosti. Koliko me nervira pausalna izjava "novo je novo", toliko me nervira i racunica da je polovno uvek isplativije.
- Saša
- Postovi: 14272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Poenta je da ja nemam/nisam imao tada keš (nisam imao dovoljno za nešto što iole valja), a dizati kredit za polovnjaka je po meni ludost. Drugo, u to vreme nije bila ni izbliza ovakva ponuda polovnjaka kao sada, odnosno nisu bile ovako niske cene. Izbor je zato bio (bar za mene) vrlo jednostavan. I na kraju - od babe nikad devojka. I tih 5.000 da stučeš u polovnjaka ništa ga nisi podmladio niti mu digao vrednost. Obrni - okreni, za mene je novo bila i ostala vrlo logična opcija, bar u ovoj klasi automobila. 
TT

TT
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Slazem se i sa rakhilom i sa saletom, vrlo realni pogledi na situaciju.