Servis automatskog menjača
Re: Servis automatskog menjača
Koji servis bi to radio?
Re: Servis automatskog menjača
Da dodam isto je i kod Aisina 4b, upravo tako se radi redovno održavanje pod pritiskom bilo iz spoljne mašine bilo iz samog menjača (bez mašine, koristi se pumpa menjača).DjukaBg napisao: 28 Maj 2025, 13:46 Kod AIsina, barem na onom 6b koji sam vozio na prethodnim kolima (C5 X7), a verujem i da je na 8b slično, ima čelični filter - mreža unutar samog menjača koji ne može da se zameni bez otvaranja istog što niko neće da radi "preventivno". U skladu sa tim redovni servis podrazumeva ispiranje i zamenu ulja u menjaču pod pritiskom na mašini. Ode nekih 10-ak litara ulja i samim tim se ispere gotovo ceo menjač i to radi posao,
I to se uvek radi na taj način, nema nikakvog rizika i veoma je pouzdan metod.
Potrebno je oko 13 litara ulja, do 15 litara odnosno nekih 2x količine ulja koja staje u menjač.
Taj metalni filter je Aisin ranije tražio da se menja ali je naknadno napravio update da se pri servisiranju filter skida i samo ispere i ponovo vrati.
Filter je trajan, ne menja se. (i nema razloga zaista da se menja).
Interval preporuke za filter je svako drugo ispiranje ulja, a to u proseku izadje na 250,000km prvi put pa zatim na 500,000km a tada obično treba i ispiranje akumulatora u hidro bloku.
Na 125,000 pa na 375,000km se vrši ispiranje ulja.
Ono što je izričito naglašeno metalni filter obavezno nakon pranja mora se da osuši, najbolje kompresorom, i ne sme nimalo vode da ostane u/ na njemu.
Isto tako ne sme nikada antifriz da udje u izmenjivači ili u cevi hladjnjaka jer se instant raspada menjač (lamelice se ogule samo tako).
U suštini Aisin menjači su prilično robusni i ne bi trebali do 350-400,000km da imaju potrebe za servisiranjem osim tih zamena/ ispiranja ulja. Uslov je da nije bilo pregrevanja menjača tj. da je uvek dobro i adekvatno hladjenje ulja.
Za Aisin ima kako original tako i aftermarket setova za reparaciju ako ikada zatreba, pošto su dosta popularni (čitati brojni u raznim vozilima pa ih je jako puno u eksploataciji još od ranih 80tih pa do danas).
Radio sam na njima ispiranje ulja bez dodatne spoljne pumpe i mašine upotrebom interne pumpe samog menjača, kao što se radi u Americi po kućnim garažama.
- DjukaBg
- Postovi: 195
- Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
- Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Servis automatskog menjača
Ovo se na CVT menjacima redovno desava, posebno na ovom sto je kod mene u Koleosu Yatco CVT8 (iako je kod mene unapredjena verzija od 2019. isto ogroman rizik), tako da Simonovic nije hteo tako da mi radi na masini, nego je iz 3x ispustao rucno, odnosno kao sto je @ljubitelj i napisao da rade po garazama:Uroš S. napisao: 28 Maj 2025, 16:21 S tim da to ispiranje pod pritiskom može da bude zajebano jer može da izbije neke dihtunge, i da napravi havariju. To sam procitao na BMW forumima a odnosi se na 8b Aisine koji se ugradjuju u FWD sDrive modele sa poprečno postavljenim motorima.
Ja sam uradio običnu zamenu ulja na njemu na nekih 60.000km, moguće je izmeniti oko 4L ulja od ukupnih 14L koliko staje unutra (ako se dobro sećam, možda je i negde 12-15).
To ulje je poprilično skupo, OEM je valja 9000rsd/l a Motul je mislim izašao 3500/L.
Tako da bih ja to promenio šta može i kolko može, možda i par puta uzastopno (recimo na svakom malom servisu sledeća dva tri) ali ne pod pritiskom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo na 6B kako rade samostalno:
Kum moj ima nekog SAAB-a (ljubitelj istih) gde je Aisin sa 5b, presao auto 250.000 nikad nije ispirao celo ulje samo na svakom drugom malom servisu rucno ispusti koliko moze i dolije isto toliko ulja, menjac radi kao sat.
Inace u 8b AIsin bi trebalo da ide ulje Aisin ATF-0WS, original je oko 3500 din litar (bas Aisin a ko im pravi to ulje ko zna), ali ima alternative sa tom specifikacijom recimo Mannol ATF WS AUTOMATIC SPECIAL 1L, koje je oko 800 din litar

- Gaginh0
- Postovi: 9494
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: Dođoš, gde god da sam.
Re: Servis automatskog menjača
Bio triatlon do Köln.
- Uroš S.
- Postovi: 10983
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Servis automatskog menjača
Za Mannol sam i dobio preporuku majstora i sad ću da kupim jedno 20l i da oteram da menja i dosipa dok ne bude ko novo.DjukaBg napisao:Ovo se na CVT menjacima redovno desava, posebno na ovom sto je kod mene u Koleosu Yatco CVT8 (iako je kod mene unapredjena verzija od 2019. isto ogroman rizik), tako da Simonovic nije hteo tako da mi radi na masini, nego je iz 3x ispustao rucno, odnosno kao sto je [smention u=578]ljubitelj[/smention] i napisao da rade po garazama:Uroš S. napisao: 28 Maj 2025, 16:21 S tim da to ispiranje pod pritiskom može da bude zajebano jer može da izbije neke dihtunge, i da napravi havariju. To sam procitao na BMW forumima a odnosi se na 8b Aisine koji se ugradjuju u FWD sDrive modele sa poprečno postavljenim motorima.
Ja sam uradio običnu zamenu ulja na njemu na nekih 60.000km, moguće je izmeniti oko 4L ulja od ukupnih 14L koliko staje unutra (ako se dobro sećam, možda je i negde 12-15).
To ulje je poprilično skupo, OEM je valja 9000rsd/l a Motul je mislim izašao 3500/L.
Tako da bih ja to promenio šta može i kolko može, možda i par puta uzastopno (recimo na svakom malom servisu sledeća dva tri) ali ne pod pritiskom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo na 6B kako rade samostalno:
Kum moj ima nekog SAAB-a (ljubitelj istih) gde je Aisin sa 5b, presao auto 250.000 nikad nije ispirao celo ulje samo na svakom drugom malom servisu rucno ispusti koliko moze i dolije isto toliko ulja, menjac radi kao sat.
Inace u 8b AIsin bi trebalo da ide ulje Aisin ATF-0WS, original je oko 3500 din litar (bas Aisin a ko im pravi to ulje ko zna), ali ima alternative sa tom specifikacijom recimo Mannol ATF WS AUTOMATIC SPECIAL 1L, koje je oko 800 din litar
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DjukaBg
- Postovi: 195
- Pridružio se: 08 Sep 2016, 08:29
- Garaža: Renault Koleos 2.0 dci 190KS 4x4 X-tronic Initiale Paris
- Lokacija: Novi Beograd
Re: Servis automatskog menjača
Ahaha ne verujem da treba bas 20l, msm da je i 15l dovoljno
Ovde sam ga nasao, sad da li ga imaju i da li je ovo možda neka stara cena, pozovi pa vidi, ali msm da je to ulje koje odgovara za Aisin 8b


Ovde sam ga nasao, sad da li ga imaju i da li je ovo možda neka stara cena, pozovi pa vidi, ali msm da je to ulje koje odgovara za Aisin 8b

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Ne znam sad ko radi, taj gde sam ja radio nije vise u Srbiji. Kad se promeni ulje prljavstina ostaje u hladnjaku i dalje kontaminira novo ulje ako se ne ispere.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Servis automatskog menjača
Zna li Borko za to?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24619
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis automatskog menjača
Nisam gledao detaljno njegove klipove, ali nisam siguran da radi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money