Servis - Razno
Re: Servis - Razno
Pogledajte po na luk katalogu na netu. Ima brojeve delova za sve šta se proizvodi. Ne može uvek da se nadje lako po broju šasije.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Generalno pare nisu problem nego sto ih bacati ako moze da se nadje povoljnije a i realno skupo je to sve za auto vrednosti 6-7k eura. Sta vredi kupiti set kvacila i da stoji dok se ne kupi zamajac a ugraditi set kvacila na los zamajac je jos gluplje. Mozda da se vidi sa nekom varijantom polovnog dobrog zamajca ako ih ima.
Re: Servis - Razno
Da li je TRIO servis i dalje dobro mesto za servisiranje japanskih i korejskih vozila posle ulaska u sistem dualnog obrazovanja i Ostoje? Cenovno su dosta povoljniji od NS ovlascenih servisera...
- srdjanyo
- Postovi: 3507
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Potreban mi je kataloški broj ove cevi interkulera za Škodu Fabiju 1.9 TDI (ATD). Pozicija cevi je pored kartera, ova moja se naslanja na njega jer je nosač otpao i sada se cev naslanja na karter koji ju je malo oštetio usled velike temperature kartera.
Inače u Poršeu ova cev košta 15000 dinara, a na otpadu je 90 % sa istim "defektom" kao moja cev. Ako neko zna provereni auto otpad koji ima ispravne delove može i to.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Inače u Poršeu ova cev košta 15000 dinara, a na otpadu je 90 % sa istim "defektom" kao moja cev. Ako neko zna provereni auto otpad koji ima ispravne delove može i to.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Servis - Razno
Jel na ovo mislis?
Ostavi br šasije
Ostavi br šasije
- Prikačeni fajlovi
-
- Screenshot_20240819_153114_Samsung Internet.jpg (40.73 KiB) Pogledano 795 puta
- Eskimko
- Postovi: 546
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Servis - Razno
3C0 145 832D
Ovo bi trebalo da bude.
Oko 3000-4000 din.
Ovo bi trebalo da bude.
Oko 3000-4000 din.
Re: Servis - Razno
Kakva su mišljenja o intervalima za veliki servis?
Primer, ako je fabrička preporuka 200000km, a autu je potrebno za tu kilometražu 15 godina, gde je vremenska granica?
Primer, ako je fabrička preporuka 200000km, a autu je potrebno za tu kilometražu 15 godina, gde je vremenska granica?
Re: Servis - Razno
Ako je auto stajao sve se odmah menja. Ako se vozi svakodnevno, na servisima se proverava stanje slabih tačaka, koje su poznate za taj konkretan model auta posle toliko godina, ako ne postoji preporuka.
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Moje je mišljenje da servis treba raditi jednom godišnje i na max. 15.000 km pređenih. Kod starijih automobila na 10.000 km. Eventualno možda raditi mali servis na dve godine, ako se auto baš baš malo vozi. Sve preko tog je puno i sigurno nije dobro za motor.
- 123456
- Postovi: 2334
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Servis - Razno
To zavisi od puno faktora. Kakav ti je režim vožnje i koliko planiraš da zadržiš auto, nema nekog univerzalnog pravila.
Ako recimo voziš auto samo u garanciji, zašto bi skraćivao servise na 15.000 km, ako su propisani na 30.000 km. Čuvaš auto za drugog ili trećeg vlasnika. A i motori su najmanji problem kod današnjih auta.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Ako recimo voziš auto samo u garanciji, zašto bi skraćivao servise na 15.000 km, ako su propisani na 30.000 km. Čuvaš auto za drugog ili trećeg vlasnika. A i motori su najmanji problem kod današnjih auta.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
- mironiko
- Postovi: 890
- Pridružio se: 05 Jan 2017, 10:46
- Garaža: Subaru Forester e-Boxer Basic 2024. + Škoda Fabia 1.2 HTP 2004.
- Lokacija: Petrovaradin
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Samo komentar - pitao je za *veliki* servis. 
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Astra >> Lambo
- Saša
- Postovi: 14290
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
^Uf, to sam nekako preskočio. 
Pet godina je neka uobičajena vremenska distanca za veliki servis kod puno automobila. Kod nekih proizvođača to nije ograničeno vremenski već kilometražom ali mislim da je to ipak pametno raditi na 5 godina ako se auto intenzivno koristi. Ako se slabo vozi - može se eventualno prolongirati koju godinu, ali ja ne bih prešao 7 godina u tom slučaju jer ima puno stvari na motoru koje propadaju sa vremenom (a čini mi se neke i više ako se auto ne vozi).

Pet godina je neka uobičajena vremenska distanca za veliki servis kod puno automobila. Kod nekih proizvođača to nije ograničeno vremenski već kilometražom ali mislim da je to ipak pametno raditi na 5 godina ako se auto intenzivno koristi. Ako se slabo vozi - može se eventualno prolongirati koju godinu, ali ja ne bih prešao 7 godina u tom slučaju jer ima puno stvari na motoru koje propadaju sa vremenom (a čini mi se neke i više ako se auto ne vozi).
Re: Servis - Razno
Zavisi, interval je varijabla koja zavisi od načina upotrebe vozila.
Za dati npr, 200,000km ili 15godina je sasvim ok za kvalitetnije uradjen auto sa današnjim stanjem (originalnih) delova koji su kvalitetni.
Sa aftermarket poput raznih INA, Conti i slično pakeraja svega i svačega išao bih na recimo 150,000km i 10 godina.
A opet veliki servis se i ne radi kod nekih kola, pa je dovoljno na svakih npr 300-400,000km uraditi proveru ili na 25godina.
Od puno toga zavisi ali je glavni problem što kada kupuješ delove ne znaš obično unapred šta si tačno kupio po pitanju kvaliteta, sama cena nije garant pa ako platiš skuplje ne znači i da si dobio adekvatno tome.
Dakle, pregled stanja i pre svega na osnovu zvuka procena ali treba i iskustva za konkretan motor, godište, seriju proizvodnje itd odnosno imati kompletnu deokumentaciju o tom motoru uključivo i sve tehničke dodatne informacije tzv TSB koje je proizvodjač vozila izbacio tokom celog vremena proizvodnje.
Neretko proizvodjač uoči problematičnu konstrukciju pa uvede ovi poboljšani deo ili sklop.
Generalno 10 godina je neki minimum koji bi trebalo da se očekuje za interval velikog servisa uz prosečne delove, pre svega ležajeve- španere razne.
Sam kaiš je najmanji problem u svemu.
Re: Servis - Razno
Kupio sam zimus Conti zupčasti za Yuga ali ga nisam još ugradio. Pre neki dan pogledam pakovanje, piše da je krajni rok za ugradnju maj 2024. i da je proizveden 2019. Kaiš je stajao u kutiji, na izgled potpuno je nov. Da li biste ga ugradili sada? Ja ću kupiti nov jer nije skup (do 1500din) ali zanima me mišljenje.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
Ja bih ugradio.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money