Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9463
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko »

Nije sporan caddy tsi sa vecom kubikazom nego caddy maxi furgon 1.0 3 cil :zbunjen: forsiranje downsizinga na silu.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 203
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od NenadNR »

Gotovo je sa downsizing-om zbog problema sa novim euro normama. Sad krece rightsizing.
gazza
Banned
Reactions:
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Kupovina novog automobila

Post od gazza »

Imam pitanje oko ekonomije dizela (protiv benzinca) u slucaju motora sa manjom zapreminom (konkretno fiat 1.3 multijet protiv 1.2 benzin) a na prelasku manjeg broja kilometara od onog koji se smatra argumentacijom za isplativost ulaganja za vece dizele, znaci oko 20.000km godisnje. Ja mislim da cu biti na oko 10.000km godisnje ali je primerak koji gledam po ceni polovnjaka skoro pa izjednacen sa cenom benzinca. Tamo gde cu voziti barem trecinu te kilometraze, benzin je 30% skuplji od cene dizela. Troskovi odrzavanja su mislim skuplji 20e po malom servisu ili tako nekako, ali naravno postoji rizik skupljih kvarova tipa plivajuci zamajac (ne znam da li benzinac to ima), turbina itd. Sa druge strane vozim 1.9 multijet dosta dugo i sem novog seta kvacila na 250.000 nisam imao nista drugo a ovo vozilo koje se pojavilo ima malu km pa ne verujem da cu u dogledno vreme imati problem sa time pod uslovom da nije izakano.

Znaci da skratim, ekonomija kupovine manjeg dizel motora na 10.000 godisnje?
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Kupovina novog automobila

Post od ikac2000 »

Ako ima DPF i EGR, za kratke relacije ne moras dalje od toga u prilog benzincu...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kupovina novog automobila

Post od dragvorl »

Izracunas to lako kada znas kolika je prosecna potrosnja oba.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina novog automobila

Post od OMP »

za male kilometraze dizel je totalno nepotreban i rekao bih neisplativ posebno ako je dobar deo te km gradska voznja, jeste da ce malolitrazni dizelas u gradu da trosi manje od bilo kog benzinca ali opet kad se preracunas nije to neka bitna razlika a cene odrzavanja i eventualnih kvarova mogu biti znatno vece nego kod benzinca, na otovrenom razlika u potrosnji takodje nije znacajna previse ali je sama voznja meni licno na strani dizel motora posebno kod preticanja, uspona i sl. zbog veceg obrtnog momenta sve je to mnogo lakse dok je za grad benzinac mnogo bolji, pricam iz svog iskustva jer sam vozio mnoge dizele i benzince i po gradu i na otvorenom
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13371
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina novog automobila

Post od shandu90 »

Novi turbo benzinci su uspesno ispeglali te hendikepe atmosferskih.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina novog automobila

Post od ljubitelj »

Benzinci su u svemu bolji za vožnju od dizela, naročito pri preticanju i uzbrdo po mom isksutvu sa turbo motorima. Već 30tak godina su turbaći takvih osobina a dizel ima prednost u nižoj potrošnji naročito u gradskoj kreni stani vožnji.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9417
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina novog automobila

Post od OMP »

ja sam pisao za klasicne benzince ne turbake, klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela, naravno kad pricamo o slicnim klasama, kubikazama i snagama vozila ali opet i dizeli sa manje konja imaju prednost u tom pogledu nego benzinci.
za grad mi je dizel sa vecom kubikazom totalni promasaj, imam i dizel i benzin auto pa mogu realno da uporedim i potrosnju i samu voznju
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina novog automobila

Post od ljubitelj »

Klasični benzinac je valjda kod tebe u postu sinonim za atmosferski motor. Da tako ograničeno, atmo motori su totalno drugačiji od turboka, tako da isto važi i za klasični dizel (atmo u tvom poimanju) koji je još mnogostruko gori za preticanje i vožnju uz uspon od klasičnog benziinca.
Pošto su turbo motori već 30tak godina standardna ponuda i nije ništa novo uvek podrazumevam da se priča o atmo vs atmo odnosno turbo vs turbo pošto to ima smisla poreditii.

Ionako se u novom autu teško nalazi atmo motor zadnjih 10tak godina tako da to i ne razmatram kao predlog za kupovinu novog automobila kako naslov teme sugeriše.

Što se održavanja isto ili vrlo slično je turbo benzin odnosno turbo dizel za novi auto. Šanse da se nešto povkari su minimalne, isto ulje se troši, gume i filteri su isti, plivajući zamajac imaju isti...tako da razlike u ceni malog i velikog servisa su minimalne.

Moje mišljenje je da se lepše vozi na benzin a jeftinije na dizel, pa ko šta više voli.
Ne znam koji turbo benzin i turbo dizel voziš, ja nikada nisam sreo benzinca iste kubikaže/ klase koji je slabiji od dizela.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina novog automobila

Post od Ji 4Tze »


OMP napisao:ja sam pisao za klasicne benzince ne turbake, klasican benzinac nema sta da trazi u preticanju na otvorenom putu ili na uzbrdicama u odnosu na dizela, naravno kad pricamo o slicnim klasama, kubikazama i snagama vozila ali opet i dizeli sa manje konja imaju prednost u tom pogledu nego benzinci.
za grad mi je dizel sa vecom kubikazom totalni promasaj, imam i dizel i benzin auto pa mogu realno da uporedim i potrosnju i samu voznju
Ne pretiče motor već vozač :)
Pa nisu atmosferci skoro iskorenjeni zbog toga što nemaju šta da traže nego što troše više i mora da se koristi kuplung i ručica birača.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20487
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kupovina novog automobila

Post od Heinz »

Ako je 4.7 vs 6.5 potrošnja, računica kaže u GR 80% skuplje gorivo za benzinca (oko 160€ godišnje).
U SRB je razlika manja, oko 120€ godišnje.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32199
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Kupovina novog automobila

Post od trojanac »

ljubitelj napisao: 18 Mar 2018, 19:49 Ionako se u novom autu teško nalazi atmo motor zadnjih 10tak godina tako da to i ne razmatram kao predlog za kupovinu novog automobila kako naslov teme sugeriše.
Pretera ga sad i ti. Recimo da je VW među vodećim proizvođačima koji su zadnjih desetak godina progurali turbo benzince. Pa i danas imaju u ponudi 1.0 atmo od 75KS u modelu Polo. Reno/Dacia nudi atmosferce pod nazivom SCE, a gde su koreanci sa 1.4 i 1.6 atmosfercima koje odlično prodaju sve ove godine. Da ne idemo dalje.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20487
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kupovina novog automobila

Post od Heinz »

Toyota, Mazda. Honda...
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Kupovina novog automobila

Post od Velja »

Khmm...
Odgovori