Laki021 napisao: 06 Jan 2018, 10:36
Ja bih voleo da cujem argumentovane zamerke ako ih neko ima?
Zašto se prodaje (doduše na "samo" 25 godina) nešto što donosi dobar profit državi?
ljubitelj napisao: 06 Jan 2018, 11:03
U prethodnom poslovanju u Srbiji Vinci /srpski ogranak/ je napravio dugove, bankrotirao i domaće firme zavio u crno. Reputacija im je loša ali kao što se odavno priča u kuloarima briselske birokratije uslov (uz to da Alstom dobije isto veliki trajni posao) francuske "podrške" za EU pregovore. Pišu povremeno novinari, naravno zvanično niko ništa nije čuo, nije video, ne zna...
Da, Francuzi su osigurali posao za BG metro još kod prethodne vlasti (a ova ga je potvrdila). Cena par puta viša nego što bi koštalo kod npr. Rusa ili Belorusa. Ali srećan sam što oni bar jesu svetski lider u oblasti šinskog transporta. Alstom proizvodi TGV vozove.
Igrom slučaja,

Alstom tramvaji (takođe najbolji na svetu) "nisu zadovoljili uslove konkursa" grada Beograda, pa su u uži izbor ušli hrvatski Končar i španski (baskijski) CAF. Cena je bila ista, ali Končar ima mnogo veće iskustvo sa metarskim kolosekom i malim poluprečnicima krivina, konkretan model je imao motore na svakoj osovini (vrlo bitno za brdoviti Beograd) i njihova ponuda je u okviru te cene sadržala i veliku količinu rezervnih delova. Izabran je CAF, koji nema ništa od navedenog. Kako se CAF-ovi ponašaju u eksploataciji, možete videti i sami.
Srbija i Hrvatska inače imaju dobru saradnju u oblasti železnice. Npr. lokomotive klase 441 koje su od 1970. godine (po ASEA licenci) proizvodili Rade Končar i Mašinska industrija Niš (MIN), obe firme su zajedno modernizovale (ugradile elektroniku - tiristorske regulatore) u periodu od 2001. do 2007. Modernizovane lokomotive su dobile oznaku 444 i nadimak "Severina".

Inače je prva električna lokomotiva potpuno projektovana i proizvedena u Jugoslaviji bila klasa 442 (proizvođač Končar), koja se proizvodila u periodu 1979-1989 i u startu je imala elektronsku regulaciju i nadimak "Brena".
