bojanaboki123 napisao: 10 Apr 2025, 14:35
A da li je kod nekog automobila ok da ima preko 200k km, a da je i dalje pouzdan, očuvan...? Da znam da li i to da gledam ili je pak bolje do nekih 150k km?
Naravno, puno automobila je pouzdano, očuvano, spremno za vožnju i sa 300k km.
Obično je manja kilometraža vezana za moguće bolje stanje, ali to nije pravila a pogotovu nije ako se auto koristio u surovim kratkim gradskim relacijama pa ima malo km a puno pohaban.
Bitno je kako je održavan i kako je vožen, godište i kilometraža su sporedni elementi pri proceni polovnog vozila jer mogu baš velike da razlike budu u stanju auta istog godišta ili iste kilometraže a može i 5 godina stariji auto da bude u boljem stanju od mladjeg.
Suština je da tražiš dobar primerak, i da pošto je to prvi auto bude relativno lako dostupno održavanje i popravka (što cenovno što dostupnosti aftermarket delova).
Dakle da je relativno popularan auto kod nas.
Nekada nije loše pogledati ni aute sa350+k km ako postoji dokumentacija šta je popravljano i to što se vidi odgovara toj kilometraži.
Uglavnom auti do Euro5, dakle pre 2010. godišta su dugotrajnijih i kvalitetnijih motora (manje iznenadjenja i jeftiniji za popravku) od novijih.
Tim motorima 200k je uglavnom ništa, nisu pohabani i mogu još 200k dakle 400k.
Ovi noviji, ne svi, i ne svih godišta, često umeju da se pohabaju i da troškare ulje, tako su konstruisani usled zahteva Euro 5 i Euro6. Sve je to popravljivo ali i košta.
Fiati su kod nas oduvek važili za jeftiniji prevoz, nisu nešto izrade ali se povoljno popravljavju a delova ima.
Fiat, mislim i na druge brendove iz iste grupacije koji dele istu osnovu.
Ono što jeste bitno je da gledaš odozdo auto, sa dizalice, i stanje korozije.
Limariski radovi su skuplji nego mehanika i mnogo teže je sanirati auto sa korozijom nego neki mehanički kvar tipa veštanja, kočnica, upravljača itd.
I ne žuri, ostavi da prespava neki auto koji ti se svidi, pa sutradan ponovo idi da pogledaš a u medjuvremenu potraži po netu koje su za taj model tipične falinke, pa onda sutradan na njih obratiš dodatnu pažnju.
Auta ima "milion", ponuda je velika, nije to prodaja pa će nestati a stalno pristižu novi.
Važno je da tebi odgovara kada ga probaš i da možeš finansijski da podržiš dalji životni vek.
Pre ili kasnije svakom autu će trebati neka intervencija, delovi, majstor, ruke, ogrebeš, udariš far ili stop , branik itd.
Auto kome je to skupo kao novom biće skupo i kao polovnom.
I još nešto, gledaj na stvari kao što su stanje pojaseva, ručica oko/na volanu, proveri obavezno status aribegova, pohabanost tepiha ispod vozačkih nogu itd....one stvari koje ukazuju da li je kilometraža adekvatna stanju pohabanosti vozila.
Ako ti je sumnjivo i nema dobrog objašnjenja prodavca, preskoči.
Broj šasije i motor, kao i 2 obavezna ključa koji svaki auto ima fabrički se podrazumeva da se prvo proveri.
I treba ti sreće treba ti i vreme dok ne naleti ono što zadovoljava tvoje potrebe i tebi se svidi onako na prvu.
Ja obično trebam od 3 do 10 meseci gledanja da bi makar približno našao odgovarajući auto po stanju i potrebama. Ne ide kupovina polovnog na brzaka, barem ne po mom iskustvu jer se svašta nudi ušminkano a loše suštinski.