Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Ryanair povlaci u zimskoj sezoni jedan let Dizeldorf Nis, pa ga vraca u letnjoj, od 31. marta. Nakon Wizza i Memmingema, jos jedan manje iz Nisa. Let je inace uvek pun.
Navode kao razlog smanjivanje aviona u nemackim bazama zbog ucestalih strajkova i odlaganja letova, kazni. U Weezu sa 5 na 3 aviona.
Navode kao razlog smanjivanje aviona u nemackim bazama zbog ucestalih strajkova i odlaganja letova, kazni. U Weezu sa 5 na 3 aviona.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Zu, šta preduzimaš, otvaraš cargo i bacaš stoku napolje?
Wizz je povukao iz Friedrichshafen-a liniju.

Wizz je povukao iz Friedrichshafen-a liniju.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Hahahahahaha. Da l su realni.zuzazu napisao: 06 Okt 2018, 20:30 Pored brda aviona koje precednik koristi (od wide body ima A330), od Katarćana je pre mesec dana dobio eto, u znak zahvalnosti, sto im pruza podrsku, i ovaj B747. Ne vidi se na fotkama, ali je sa novim LEAP motorima.
Odlican video @passanger. Bez obzira na nestasicu pilota, i dalje se neko tesko z@yebav@ sa nama. Upravo sam u bazi pitanja za assesment u jednoj od vecih kompanija dobio i ovo:
Letite kargo avion. Dobili ste indikaciju požara u kabini gde prevozite domaće zivotinje. Izlazite iz kokpita da se uverite da li je indikacija lažna i uvidjate da se zapalio metan od prdeža životinja. Šta ćete da preduzmete?
Sa ovakvim budalastinama, stvarno ne moze dalje...

Re: Vazduhoplovi
Pitanje na assesmentu za Emirates (pitanje je za kopilota*):
''Krenuli ste na poletanje na jednom od vecih svetskih aerodroma. Na pola taxiway-a, kapetan zaustavlja avion, povlacni rucnu, ustaje sa sedista, vadi cilim za namaz, i pocinje da se moli. Sta cete da radite?''
*kopilot uglavnom nema na svojoj strani volan za upravljanje po zemlji
Nas duhoviti Srbin na ovo odgovori (normalno, nije prosao);
''Pridruzicu se kapetanu u molitvi.''
''Krenuli ste na poletanje na jednom od vecih svetskih aerodroma. Na pola taxiway-a, kapetan zaustavlja avion, povlacni rucnu, ustaje sa sedista, vadi cilim za namaz, i pocinje da se moli. Sta cete da radite?''
*kopilot uglavnom nema na svojoj strani volan za upravljanje po zemlji
Nas duhoviti Srbin na ovo odgovori (normalno, nije prosao);
''Pridruzicu se kapetanu u molitvi.''
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi

Re: Vazduhoplovi
Pretpostavljam da je ispravan odgovor: ostaću na svom mestu, sačekaću da kapetan završi molitvu? 

Ђенерал Јанковић
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
ili tražiti da se isključi na prvom izlazu i ponove kad ovaj završi
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Koliko ja razumem na ovakva pitanja nema tacnog ili netacnog odgovora jer samo zele da vide kako razmisljas.
Oba gornja odgovora ne prolaze, jer ne mozes da ''zacepis'' taxiway za ostale avione, a kao kopilot, ne smes da upravljas avionom na zemlji. Razlozi su; nemas volan, nisi skolovan za vozenje po zemlji, pedalama ne mozes da napravis zaokret sa vecim radijusom.
Ovo su idiotska pitanja, uz ona koja su zaista strucna. Postoji valjda budala koja ih smislja.
Emirates, pitanje:
U biznis klasi sedi Bin Zajeb, vlasnik kompanije, sa zenom Salamom, i devetoro dece. Ne zeli da stavi pojas, jer po nekom njihovom verskom zakonu (ne znam, ne razumem se), ne smeju da se vezuju ni na koji nacin.
Sta ces da radis? Da poletis i prekrsis zakon, ili da odbijes da poletis a dobijes otkaz, ili ......
Oba gornja odgovora ne prolaze, jer ne mozes da ''zacepis'' taxiway za ostale avione, a kao kopilot, ne smes da upravljas avionom na zemlji. Razlozi su; nemas volan, nisi skolovan za vozenje po zemlji, pedalama ne mozes da napravis zaokret sa vecim radijusom.
Ovo su idiotska pitanja, uz ona koja su zaista strucna. Postoji valjda budala koja ih smislja.
Emirates, pitanje:
U biznis klasi sedi Bin Zajeb, vlasnik kompanije, sa zenom Salamom, i devetoro dece. Ne zeli da stavi pojas, jer po nekom njihovom verskom zakonu (ne znam, ne razumem se), ne smeju da se vezuju ni na koji nacin.
Sta ces da radis? Da poletis i prekrsis zakon, ili da odbijes da poletis a dobijes otkaz, ili ......
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Aham. To je kao kad nas stavili 7-8 u sobi na razgovoru za posao u Fiat-u u Kragujevcu. Zemlji preti uništenje, imate (valjda) 10 osoba da povedete sa spiska sa sobom. Koga i zašto? Rasprava počinje sada!
- na spisku su albanac, doktor, trudnica od 16 godina, učitelj, domaćica i 10-15 drugih. Nema tačnog odgovora. Al zato se posle sat vremena zakrvimo ko stoka (što je i cilj ovima da vide)
- na spisku su albanac, doktor, trudnica od 16 godina, učitelj, domaćica i 10-15 drugih. Nema tačnog odgovora. Al zato se posle sat vremena zakrvimo ko stoka (što je i cilj ovima da vide)

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Turkish, ispit iz vazduhoplovnog engleskog (frazeologija).
Ispred tebe je CRT ekran, i imas slusalice i mikrofon, imas vremenski limit.
Brojevi su u kolonama po vertikali, citas odozgo na dole i po kolonama, sa leva na desno.
Jedva nekako zavrsavas sve na vreme, kada vidis da postoji red brojeva (manji nego ostali), po horizontali, skriveni uz samu gornju ivicu ekrana.
Test iz engeskog ili z@yeb@vanye? Pa nek se cude sto ima fali kadra.
Ispred tebe je CRT ekran, i imas slusalice i mikrofon, imas vremenski limit.
Brojevi su u kolonama po vertikali, citas odozgo na dole i po kolonama, sa leva na desno.
Jedva nekako zavrsavas sve na vreme, kada vidis da postoji red brojeva (manji nego ostali), po horizontali, skriveni uz samu gornju ivicu ekrana.
Test iz engeskog ili z@yeb@vanye? Pa nek se cude sto ima fali kadra.
- speedy stikis
- Postovi: 2120
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Vazduhoplovi
@Zu
Kako se vozi avion po pisti? imas poseban volan ili ? Ne deluje mi bas jednostavno?
Kako se vozi avion po pisti? imas poseban volan ili ? Ne deluje mi bas jednostavno?

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Upravlja se pedalama, koje daju otklon 7 stepeni levo/desno, sa cime bas ne mozes da skrenes nesto znacajno, ili volanom sa leve strane (kod levog kolena kapetana) sa kojim mozes da skrenes 78 stepeni ako se ne racuna smicanje gume. Strasno je pipav na volanu, sto najbolje osete oni u repu.
Dok volan ''ne udje pod prste'', uglavnom se prvo skrene nogom, a onda potpomogne volanom.
Mali avioni nemaju steering wheel, upravlja se samo pedalama i diferencijalnim kocenjem. Veliki avion se na dugim pravcima takodje vozi nogama jer je udobnije za putnike (ako sofer tako hoce)
Ako je potreban ostriji zaokret, moze da se pomogne asimetricnim potiskom, ali mora da se pazi na maksimalnu snagu motora na zemlji.
Komplikovano je utoliko sto je nosni tocak oko dva metra iza pilota, pa se normalan zaokret ne vrsi kao na kolima, nego moras da ga ''prepustis'' preko centra krivine, da bi zaokrenuo. Za veci zaokret moras i vise da predjes osu krivine. To je sada vec pitanje iskustva.
Ako je avion parkiran ispred zgrade (Francuzi ovo obozavaju), a nemas vozilo za izguravanje, mora se voditi racuna o tome koliko si blizu zgrade, jer najveci radijus (opet govorim o 737), ne pravi nos vec vrh krila. Kod nekih aviona, mozda i rep, koji nema sanse da vidis dok okreces....
Takodje, pricamo o 40 x 40m i 80 tona (u slucaju B738) koji su na tipu ''tricikl'', tako da avion zna vrlo lako da prokliza i na najmanje vlaznoj podlozi.
Na oko 121kt, i sa barama na pisti, akvaplaning je gotovo siguran.
Postoje i brzinska ogranicenja na pojedinim delovima taxiway, koji nisu regulisani vertikalnom ili horizontalnom signalizacijom, vec zakonom ili prirucnikom za upravljanje datog tipa aviona.
Dok volan ''ne udje pod prste'', uglavnom se prvo skrene nogom, a onda potpomogne volanom.
Mali avioni nemaju steering wheel, upravlja se samo pedalama i diferencijalnim kocenjem. Veliki avion se na dugim pravcima takodje vozi nogama jer je udobnije za putnike (ako sofer tako hoce)
Ako je potreban ostriji zaokret, moze da se pomogne asimetricnim potiskom, ali mora da se pazi na maksimalnu snagu motora na zemlji.
Komplikovano je utoliko sto je nosni tocak oko dva metra iza pilota, pa se normalan zaokret ne vrsi kao na kolima, nego moras da ga ''prepustis'' preko centra krivine, da bi zaokrenuo. Za veci zaokret moras i vise da predjes osu krivine. To je sada vec pitanje iskustva.
Ako je avion parkiran ispred zgrade (Francuzi ovo obozavaju), a nemas vozilo za izguravanje, mora se voditi racuna o tome koliko si blizu zgrade, jer najveci radijus (opet govorim o 737), ne pravi nos vec vrh krila. Kod nekih aviona, mozda i rep, koji nema sanse da vidis dok okreces....
Takodje, pricamo o 40 x 40m i 80 tona (u slucaju B738) koji su na tipu ''tricikl'', tako da avion zna vrlo lako da prokliza i na najmanje vlaznoj podlozi.
Na oko 121kt, i sa barama na pisti, akvaplaning je gotovo siguran.
Postoje i brzinska ogranicenja na pojedinim delovima taxiway, koji nisu regulisani vertikalnom ili horizontalnom signalizacijom, vec zakonom ili prirucnikom za upravljanje datog tipa aviona.