Biciklizam
Re: Biciklizam
Bajker, sto si budan u ovo doba?
Sledi moje pisanije na Baxovo pisanije.....
Sledi moje pisanije na Baxovo pisanije.....
Re: Biciklizam
A sto masina otkazuje? Bole te uvo? Nego ovde na forumu se covek raspisao u 2 ujutro
- branja
- Postovi: 3726
- Pridružio se: 25 Feb 2015, 10:44
- Garaža: jtd,bajo moj; cannondale bad boy
- Lokacija: Pančevo
Re: Biciklizam
Popio nekoliko energetskih pica 
Bax, sta da kazem sem, legenda si.
Poslato sa Lumia 925

Bax, sta da kazem sem, legenda si.
Poslato sa Lumia 925
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Biciklizam
Vozao bih se prvenstveno po ravnom (Novi Sad), mozda nekada u buducnosti FG ali to je vec domen teorije, gradsko/prigradske ture jednog početnika rekreativca. Istrazivajuci, skontao sam da bi meni trebao city/trekking bajs ali vidim da kod nas dominiraju u ponudi MTB bicikla (pricam o biciklima koji se polovni mogu uzeti za cca 100 evra). Da li su city/trekking bicikla skuplja pa su kod nas redja ili je to anomalija trzista? Da li gresim sto mislim da mi treba city/trekking?BAJKER napisao:Prvo bih te posavetovao da ides na broj ponavljanja po minuti a ne da ides da vrtis na snagu, dakle lakse da se vrte pedale ali sa vecim ciklusom po minuti, dakle vise obrtaja. Posto ce biti zimski period vezbaj u teretani na staticnom biciklu, takodje podesi na manji otpor ali vrti sat bez prestanka ujednacenim tempom.Risto napisao:
Ne znam te pa ti ne mogu preporuciti shodno i tvom zdravstvenom problemu koji tip bicikle da potrazis, sta preferiras MTB ili neki treking, kakve bi ture pravio? Ravnicarske, gradske, do Ade i sl.
Re: Biciklizam
Hvala svima na podrsci, drago mi je ako vam se svidjaju, bar sa estetske strane....
Ja sam skapirao da svi tipovi bajseva imaju upotrebu, i da mi zato od svega treba ponesto.
- trkacke specijalke, vozim kad sam kratak sa vremenom, pa da opeglam na brzaka do Surcina, comfort drumasa teram, kad vozim po BG, a planiram duze ture, do 50-100km, jel je velika usteda energije, dok MTB mi je potreban za planine, kad idem npr na ZL.
Dugogodisnji kompromis mi je bio solidan Peugeot MTB stare generacije, sa krutom viljuskom i tankim flat guamam 1,4 inca sirine.
PS. Probao sam juce da izbijem kajle na comfort Peugeotu, ali nece ni da beknu, a ja nisam bio raspolozen da lomim, obzirom, da je pogon, bez lufta i lepo radi...
Ako ne smislim sta pametnije, ostavisu ga ovako, pa nek vrti dokle vrti, a ja cu posle da mu radim patronu i pogon na cetvrtke, to mi je neka ideja.
Juce sam jos sredio tockove na Peugeotu, dobro je stanje, nema tragova habanja, ali su raspar, moracu za prednji da nadjem, alu crnu jednozidnu felnu, pa da prepletem...
E da i Peugeot opet ima neke sticne, blagi uzas mislim da je ispod 250mm.
Ja sam skapirao da svi tipovi bajseva imaju upotrebu, i da mi zato od svega treba ponesto.
- trkacke specijalke, vozim kad sam kratak sa vremenom, pa da opeglam na brzaka do Surcina, comfort drumasa teram, kad vozim po BG, a planiram duze ture, do 50-100km, jel je velika usteda energije, dok MTB mi je potreban za planine, kad idem npr na ZL.
Dugogodisnji kompromis mi je bio solidan Peugeot MTB stare generacije, sa krutom viljuskom i tankim flat guamam 1,4 inca sirine.
PS. Probao sam juce da izbijem kajle na comfort Peugeotu, ali nece ni da beknu, a ja nisam bio raspolozen da lomim, obzirom, da je pogon, bez lufta i lepo radi...
Ako ne smislim sta pametnije, ostavisu ga ovako, pa nek vrti dokle vrti, a ja cu posle da mu radim patronu i pogon na cetvrtke, to mi je neka ideja.
Juce sam jos sredio tockove na Peugeotu, dobro je stanje, nema tragova habanja, ali su raspar, moracu za prednji da nadjem, alu crnu jednozidnu felnu, pa da prepletem...
E da i Peugeot opet ima neke sticne, blagi uzas mislim da je ispod 250mm.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10686
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Risto, za potrebe koje si naveo, svakako je treking primereniji. Lakse se vozi u gradu i generalno po asfaltu. Ako neces po sumi, korenju, blatu i kamenju, ne treba ti MTB. Druga varijanta je city bicikl, ima ih dosta iz uvoza. Uspravno sedis, imas blatobrane... Nisam primetio da je treking skuplji, ako je sa istim rangom opreme kao MTB, ako su od istog proizvodjaca, istog kvaliteta rama... Samo pogodi velicinu. Jako cesto na ulici vidim kako se ljudi pate dok voze, uglavnom zbog premalog rama.
Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
Re: Biciklizam
Ne kapiram kako jedan drumaš troši više energije od drugog?Bax napisao:Ja sam skapirao da svi tipovi bajseva imaju upotrebu, i da mi zato od svega treba ponesto.
- trkacke specijalke, vozim kad sam kratak sa vremenom, pa da opeglam na brzaka do Surcina, comfort drumasa teram, kad vozim po BG, a planiram duze ture, do 50-100km, jel je velika usteda energije,
Re: Biciklizam
Pa razlike su u krutosti rama, i to osetne, a i gume mnogo ucestvuju.
Onaj najefikasniji je najmanje user friendly.
Girini skace ko jarac, i gume su na 10ak bara, ali kad pukne guma, mogu da se slikam...
Na istom putu sam vozio Bjankija, ni blizu ne prenosi put na vozaca, a dovoljno je brz...
Moj zakljuca, ovde Girini ne moze da se vozi, mogu revijalno malo da se provozam, inace sve ostalo je tesko mucenje, njemu treba asfalt prva liga, ne ove dzade...
Onaj najefikasniji je najmanje user friendly.
Girini skace ko jarac, i gume su na 10ak bara, ali kad pukne guma, mogu da se slikam...
Na istom putu sam vozio Bjankija, ni blizu ne prenosi put na vozaca, a dovoljno je brz...
Moj zakljuca, ovde Girini ne moze da se vozi, mogu revijalno malo da se provozam, inace sve ostalo je tesko mucenje, njemu treba asfalt prva liga, ne ove dzade...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Sad mi je jasno. To je pitanje udobnosti, a ne energije i to ima smisla.
Re: Biciklizam
Vozac trosi deo energije na uvijanje rama, comfort ramovi, se vise uvijaju, dirktna posledica je veca udobnost tj amortizovanje samog puta, probaces jednom prilikom...
Ubrzanje na krucem ramu je vece, ali su krajnje brzine tu negde, dakle sve su to sitini detalji, i na comfort ramu mi nije zao da drzim jeftinije kineske gume, koje su cak i otpornije na busenje od trkackih guma...
Ovako bi ih sortirao:
-Girini najkruci (tabulari)
-Ralej slican (prva liga), ali sa novim Contintal gumama, sam mu uzeo na ostrini (klinceri)
-Mondia, iako ima Rejnolds cevi, osetno je meksi od ova dva, i manje startan (tabulari)
-Bianchi sampion udobnosti +, nema jos dobar pogon, da kazem kako se ponasa u vecem rasponu brzina, ima neki Bianchi Hi-Ten ram (1kg tezi od prva tri)
-Peugeot, subjektivno najtezi Carbolite 103 ram, ali komotan razvucen ram, gospodski bicikl, jos nije ozbiljnije proban, super ergonomija...
Konkretno Ralej ima najostriju poziciju, koja te tera da se spustis na njega, i da ozvlacis maksimu, sveukupo gledano, Girini je je mekse ergonomije ali jako brzi uzbudljiv...
Za Girinija i ne znam koje su cevi, kapiram da je neki Columbus set (njih su koristili), ali koji nemma pojma
Imao sam Priliku jos da probam Koga Miyatu, i sve pohvale za kvalitet rama.
Jos jedna zanimljivost, delovi sto su stariji, to su manje potroseni, imam par Regina zupcanika zadnjih, koji su netaknuti, kao i dva Sedis lanca, u fabrickim merama...
Sve sto ima preko 7 brzina, je vizuelno jako naceto, i prakticno je bicikl na kome se sezonski menjaju pogoni....
Ubrzanje na krucem ramu je vece, ali su krajnje brzine tu negde, dakle sve su to sitini detalji, i na comfort ramu mi nije zao da drzim jeftinije kineske gume, koje su cak i otpornije na busenje od trkackih guma...
Ovako bi ih sortirao:
-Girini najkruci (tabulari)
-Ralej slican (prva liga), ali sa novim Contintal gumama, sam mu uzeo na ostrini (klinceri)
-Mondia, iako ima Rejnolds cevi, osetno je meksi od ova dva, i manje startan (tabulari)
-Bianchi sampion udobnosti +, nema jos dobar pogon, da kazem kako se ponasa u vecem rasponu brzina, ima neki Bianchi Hi-Ten ram (1kg tezi od prva tri)
-Peugeot, subjektivno najtezi Carbolite 103 ram, ali komotan razvucen ram, gospodski bicikl, jos nije ozbiljnije proban, super ergonomija...
Konkretno Ralej ima najostriju poziciju, koja te tera da se spustis na njega, i da ozvlacis maksimu, sveukupo gledano, Girini je je mekse ergonomije ali jako brzi uzbudljiv...
Za Girinija i ne znam koje su cevi, kapiram da je neki Columbus set (njih su koristili), ali koji nemma pojma
Imao sam Priliku jos da probam Koga Miyatu, i sve pohvale za kvalitet rama.
Jos jedna zanimljivost, delovi sto su stariji, to su manje potroseni, imam par Regina zupcanika zadnjih, koji su netaknuti, kao i dva Sedis lanca, u fabrickim merama...
Sve sto ima preko 7 brzina, je vizuelno jako naceto, i prakticno je bicikl na kome se sezonski menjaju pogoni....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
^ sve ukupno a pogotovo poslednja recenica, vrlo tacno i dobro primeceno ^
Kruci bicikl se manje uvija pa se i manje energije gubi prilikom prenosa iste sa nogu vozaca, preko rama, na tockove I podlogu.
Laboratorijski gledano.
U praksi je prica malo drugacija.
Najveci upijac neravnina na putu je upravo telo vozaca. Zbog toga se sto se vozac brze umara, vise energije trosi na krutom nego mekom ramu.
Bez velikih objasnjenja, recimo da bi dobar ram bio onaj koji je krut gde treba da bude krut prilikom prenosa energije vozaca na pedale, a mek na onim mestima gde bi trebao da doprinese udobnosti voznje.
Trka za profitom, ne znaci i boljitak za korisnika, pa je npr. povecanje broja zupcanika na osovini jednake sirine, stanjilo i zidove zupcanika kao i lanac pa uslovilo brze habanje.
Kruci bicikl se manje uvija pa se i manje energije gubi prilikom prenosa iste sa nogu vozaca, preko rama, na tockove I podlogu.
Laboratorijski gledano.
U praksi je prica malo drugacija.
Najveci upijac neravnina na putu je upravo telo vozaca. Zbog toga se sto se vozac brze umara, vise energije trosi na krutom nego mekom ramu.
Bez velikih objasnjenja, recimo da bi dobar ram bio onaj koji je krut gde treba da bude krut prilikom prenosa energije vozaca na pedale, a mek na onim mestima gde bi trebao da doprinese udobnosti voznje.
Trka za profitom, ne znaci i boljitak za korisnika, pa je npr. povecanje broja zupcanika na osovini jednake sirine, stanjilo i zidove zupcanika kao i lanac pa uslovilo brze habanje.
- Risto
- Postovi: 6023
- Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
- Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
- Lokacija: Klagenfurt, AT
Re: Biciklizam
Slobo,Sloba napisao:Risto, za potrebe koje si naveo, svakako je treking primereniji. Lakse se vozi u gradu i generalno po asfaltu. Ako neces po sumi, korenju, blatu i kamenju, ne treba ti MTB. Druga varijanta je city bicikl, ima ih dosta iz uvoza. Uspravno sedis, imas blatobrane... Nisam primetio da je treking skuplji, ako je sa istim rangom opreme kao MTB, ako su od istog proizvodjaca, istog kvaliteta rama... Samo pogodi velicinu. Jako cesto na ulici vidim kako se ljudi pate dok voze, uglavnom zbog premalog rama.
Sent from my Sony EXPERIA M2 Aqua
hvala na pomoci. Ja ne mogu kupiti premali bicikl osim ako ne kupim deciji
