Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Bax kontradiktoran si. Čas najkrući rasipa najviše energije, čas udobniji jer se uvija.

Kapiram šta pričaš, al mislim da je mnogo više reč o udobnosti, a da rasipanje energije rekreativci ko mi teško da možemo da osetimo.
zuzazu napisao:Bez velikih objasnjenja, recimo da bi dobar ram bio onaj koji je krut gde treba da bude krut prilikom prenosa energije vozaca na pedale, a mek na onim mestima gde bi trebao da doprinese udobnosti voznje.
Napravili Kinezi ram od karbona odavno.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Da ne komplikujem previse treba probati, zavisi od vise faktora, ni ja nisam bas nacisto vise... Ali velike su razlike, a na oko sve slicno...
Uzeo sam danas nove gume za Bjankija 2 cm sirina, novi lanac, i porucio odlican vintige pogon, bar vizuelno....
Kad stigne pogon uzimam Shimano italo patronu, pa sklapanje.

Krenuo sam i na Peugeota, treba da mu budzimo nesro upravljac, i da nadjem crnu alu felnu za prednji tocak.

Bice Bjanki ekstra, sve mu ubacujem dobru vintige opremu, a inicijno je bio bulja... Dobice novo sediste, upravljac, menjace, tockove....
Ustvari samo ram i solje su ostale od bajsa, ostalo je za rashod...


Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Biciklizam

Post od BAJKER »

Risto napisao: hvala na pomoci. Ja ne mogu kupiti premali bicikl osim ako ne kupim deciji :D
Bez obzira koliko si visok velicina rama se uzima prema tvojoj visini. Za svoju visinu i hibridni odnosno treking bicikl vidi ovde. http://www.sportske.net/tekst/bicikliza ... la-33.html
Slika
Korisnikov avatar
Risto
Reactions:
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Biciklizam

Post od Risto »

sjajan link, sve je lepo objasnjeno :)

hvala bajkeru i svima ostalima koji su mi pomogli, sada cekam konacnu rec lekara i krecem u nabavku...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Merio sam neke delove od celika i aluminijuma recimo volan, oko 40 posto je razlika u tezini u korist aluminijuma.
Celicni volan ima 500 gr, alu ima 300 gr...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja »

Alu su kasnije spustili na oko 250 i tu se vrte. Ti od 250 su super laki.
Tek su karbonom uspeli da se spuste ispod 200, a onda i 150 grama, mada su ti od 150 reda veličine 300+€.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Bax, zavisi koji celik i zavisi koji aluminijum.

Pusti to, nije sve u tezini. Nemoj I ti da prolupas.

Pre nekog vremena sam razgovarao sa Bajkerom. Najlepse sam vozio, i najduze se zadrzao GT od aluminijuma kome je samo ram bio tezak 2150 gr.

Mnogo bitnija je pozicija od tezine.

80% otpora koji te zadrzava ide od pozicije tela.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Da i ja sam shvatio da je polozaj vozaca kljucan, da bi ti bila prijatna voznja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

Normalno.

Skidanje tezine pije vode kod vrhunskih biciklista gde to moze odlucivati trku ili na brdu.

Sto je uspon veci, manje je bitna aerodinamika a vise se energije trosi na pokretanje tezine.

Na ravnom, pozicija igra mnogo vecu ulogu.

Obican biciklista (koji uz to ima i koje kilo vise od idealne tezine) nece osetiti razliku u tezini bicikla, a novcanik ce mu biti posteno olaksan u koliko hoce da spusti tezinu par stotina grama.

Do pre 15tak godina jos su se mogli naci bicikli u koracima velicine po 1cm. Kasnije je to postalo 1 inc, a danas imamo S, M, L varijante gde je postupak proizvodnje bitno jeftiniji zbog koriscenja manjeg broja kalupa.

Treba pogledati Tomasinijev cenovnik gde i dalje rade bicikle po 1 cm, ili ne daj Boze pustiti im mail za upit za custom made velicinu.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu »

I ovo je nekada bio standard a danas je nemoguce videti izuzev na retkim i skupim biciklima.

Mufovima se ojacavao ram i unosila potrebna krutost na mestima gde treba.

Mufom se cuvala cev od pregrevanja tokom varenja i strukturne promene materijala.

Hromovanjem je muf bivao jos kruci (znaci nije samo do estetike)

Evo malo lepote:


Slika



Slika




Slika




Slika




Slika




Slika





Slika





Slika


Nevidjen rucni rad



Slika




Slika





Slika



Detalj koji je nekada takodje bio standard. Odlagac za lanac kada se skida tocak



Slika




Slika




Slika




Slika





Slika





Slika


Fenomenalno odradjena kruna viljuske

Slika

Kratke kuke


Slika
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

zuzazu napisao: Slika
hehe kad se setim kako sam ovo uradio na Bjankiju, isto top izgled :mrgreen:

Nista, nastavljamo potragu za svetim gralom :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

Stari dobri Rogonja junior 1989g 5 brzina, koga sam ustupio drugaru, i koji smo sredjivali po njegovom ukusu, lagano dolazi do svoje finalne forme i postaje:

- 'Vintige Daily Racer' -

pre:
Slika


posle:
Slika


Osteje jos da se urade novi beli rukohvat, kao i beli buziri, eventualno prst debele gume.

Zamenjeno je skoro sve sem rama, volana i menjaca,

-hilzna, patrona, novi alu pogon, lanac
-novi tockovi Krypton
-novo sediste Velo
-nova sticna, solje za lulu
-kocnice Dia Compe
-novi menjaci, zupacanici 2x7
-ram je peskiran, plastificiran, i odrezani viskovi metala
Poslednja izmena od Bax u 28 Okt 2015, 00:12, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od starac vujadin »

Da nije Senior ili ti je drugar jako mali :) ? Junior ima ram dečje veličine, imao sam ga sa svojih 12-13 godina.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12166
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Biciklizam

Post od Bax »

56 je ram, drugar je oko 180 cm visok..
Junior se zvao, senior je imao 2x5 brzina.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11444
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Biciklizam

Post od starac vujadin »

Nije to Junior. Njegov ram je imao samo jednu, dečju veličinu i 5 brzina, menjač je najčešće bio Favoritov. Senior se pravio i sa 5 i sa 10 brzina, sa istim menjačima.
Odgovori